Lasinnostimen moottori / ohjelmointi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Lasinnostimen moottori / ohjelmointi
Elikkäs onko nyt tosissaan niin että sähkölasin moottori on mennyt rikki koska apukuskin oven lasi ei toimi, sulakkeet kunnossa sarana johdot ehjiä.
Kun ikkunaa yrittää käyttää kuuluu ovesta naksahtelu eikä mitään tapahdu.
Miten moottorin toimivuuden voi testata? En ole vielä irrottanut ovipahvia mutta sekin täytyy tehdä kohta.
PS. onko yleinen vika? tuleeko moottorinhankinta kalliiks?
autona POLO -01 Variant
lisätty:
Volkkariliikkeessä moottorin hinnaks kerrottin 220€ ja löysin netistä 10v vanhan puoleen hintaan. ryöstö!
Kun ikkunaa yrittää käyttää kuuluu ovesta naksahtelu eikä mitään tapahdu.
Miten moottorin toimivuuden voi testata? En ole vielä irrottanut ovipahvia mutta sekin täytyy tehdä kohta.
PS. onko yleinen vika? tuleeko moottorinhankinta kalliiks?
autona POLO -01 Variant
lisätty:
Volkkariliikkeessä moottorin hinnaks kerrottin 220€ ja löysin netistä 10v vanhan puoleen hintaan. ryöstö!
Viimeksi muokannut Keijopoika, 10.5.2006 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Moroo. A3, 1997, 1.8t. Täsmälleen samat oireet kun keijopojalla. Otin ovipahvin auki ja moottori tuntui todella kuumalta. Lähtee alhaalta nostamaan vähän (n. 5cm.) ja sen jälkeen palaa takas alas. Kuuluu myös sellainen pieni napse siitä moottorista. Annoin moottorin jäähtyä ja kokeilin niin nousi hieman ylemmäs, mutta jumahti siihen. Ihan vaikuttaa kun olisi motikasta puhtia pois tai lasi olisi jotenkin jumissa, siten ettei moottorin voimat riitä.
Kädellä nytkyttämällä sain lasin ylös.
Miltäs kuullostaa? Meneekö moottori vaihtoon? Tuo kuumeneminen kyllä ihmetyttää hieman. Toivottavasti ei pala koko pirssi.
Kädellä nytkyttämällä sain lasin ylös.
Miltäs kuullostaa? Meneekö moottori vaihtoon? Tuo kuumeneminen kyllä ihmetyttää hieman. Toivottavasti ei pala koko pirssi.
Vastaan itse sen verran, että tuollaisen topicin löysin: http://www.audiclub.fi/audifinns/viewto ... asinnostin
Täytyypi huomenna katsella uudestaan, josko saisi homman pelaamaan.
Täytyypi huomenna katsella uudestaan, josko saisi homman pelaamaan.
-
- -
Saitko wilson homman pelittämään?
En ollut vielä kerennyt avaamaan ovipahvia kun ikkuna alkoi toimimaan.
En muuta erikoista ollut tehnyt kuin että pesin auton. ja olin kyllä aiemmin koputellut/hakannut ovea ilman että mitään tapahtui.
Pesun jälkeen huomasin että aivan kuin olisi joku iikkuna vähän auki. olin koikeillut että toimiiko lasi. ilmeisesti oli vähän liikahtanut. Tänään aamulla lasi toimi ongelmitta. ehkä vähän jäykästi mutta liikkuui kuitenkin.
Outoa!
Saakohan sitä teflonspraytä mistä? onko kallista?
En ollut vielä kerennyt avaamaan ovipahvia kun ikkuna alkoi toimimaan.
En muuta erikoista ollut tehnyt kuin että pesin auton. ja olin kyllä aiemmin koputellut/hakannut ovea ilman että mitään tapahtui.
Pesun jälkeen huomasin että aivan kuin olisi joku iikkuna vähän auki. olin koikeillut että toimiiko lasi. ilmeisesti oli vähän liikahtanut. Tänään aamulla lasi toimi ongelmitta. ehkä vähän jäykästi mutta liikkuui kuitenkin.
Outoa!
Saakohan sitä teflonspraytä mistä? onko kallista?
No niin. Nyt on silikonit sun muut kokeiltu, eikä auta. Voi siis olla tuo 35i:n mainitseman vaijeri ongelmana. Vaijerin varmasti saa varaosamyyjältä, mutta onko suolasen hintainen? Entäs vaihto. Kannattaako itse ruveta vaihtamaan vai onko niin rassaava homma, että antaa liikkeen hoitaa. Jos 35i:llä tai muilla on vinkkejä niin otan mielelläni vastaan.
-
- -
- Viesti:
Täällä kans yks jolla oli sama vika ku topikin alottajalla. Nappia ku paino ni napsuminen kuulu ovesta mutta mitään ei tapahtunu. Kumpikaan hantinpuolen ikkunoista ei suostunu toimimaan. Auto kävi pajalla jossa löysivät hapettuneen liittimen jalkotilasta (en huomannu kysyä oliko kuskin vai hantin puolella). Liitin putsattiin tai vaihdettiin ja taas toimii. Auto Passat -00.
-
- -
Lasinnostimen ohjelmointi
Päätin lisätä tänne samaa asiaa hipoen uutta kysymystä.
Kun minulla alkoi nyt toimimaan se lasi itsestään huomasin että sekin jäi 10cm esille alaosassa. Korjasin tilanteen irroittamalla sulakkeen vähäksiaikaa ja laitoin takas. ongelmaks tuli nyt että automaatti nosto (eli lasi nousee ilman että nappia pitää pohjassa) hävisi? kuskin ovessa ei ikinä ole toiminutkaan.
ikkuna napissa on kaksi asento eli kevyt ja kovempaa painaminen kumpaankinsuuntaan.
voiko tämän saada jotenkin ohjemoitua takasin vai mikä on erilailla?
Kun minulla alkoi nyt toimimaan se lasi itsestään huomasin että sekin jäi 10cm esille alaosassa. Korjasin tilanteen irroittamalla sulakkeen vähäksiaikaa ja laitoin takas. ongelmaks tuli nyt että automaatti nosto (eli lasi nousee ilman että nappia pitää pohjassa) hävisi? kuskin ovessa ei ikinä ole toiminutkaan.
ikkuna napissa on kaksi asento eli kevyt ja kovempaa painaminen kumpaankinsuuntaan.
voiko tämän saada jotenkin ohjemoitua takasin vai mikä on erilailla?
-
- -
- Viesti:
-
- -
Totta munassahan se voi vaikuttaa jos johto on irti.
Mulla oli tollanen samanlainen hommeli, jotta napsu aina kun yritti nostaa. Se on ilmeisesti jonkinlainen merkki ylikuumenemisesta. Itselläni ainakin alkoi taas aamulla pelittämään vaikkakin hieman käsien avustamana. No, laitoin silikonisprayta kun sitä kaapissa oli ja kas nyt se jaksaa nostaa lasin ylös. Kuitenkin lasiin jäi pieni ongelma. Eli kun lasin laskee alas niin toimii aivan normaalisti, mutta ylös nostettaessa se napsahtaa ja meinaa jumittua muutamaan kohtaan. Kuitenkiin nousee ylös kun ei niihin kohtiin lasia pysäytä. Mistähöhän moinen johtuu?
Mulla oli tollanen samanlainen hommeli, jotta napsu aina kun yritti nostaa. Se on ilmeisesti jonkinlainen merkki ylikuumenemisesta. Itselläni ainakin alkoi taas aamulla pelittämään vaikkakin hieman käsien avustamana. No, laitoin silikonisprayta kun sitä kaapissa oli ja kas nyt se jaksaa nostaa lasin ylös. Kuitenkin lasiin jäi pieni ongelma. Eli kun lasin laskee alas niin toimii aivan normaalisti, mutta ylös nostettaessa se napsahtaa ja meinaa jumittua muutamaan kohtaan. Kuitenkiin nousee ylös kun ei niihin kohtiin lasia pysäytä. Mistähöhän moinen johtuu?
-
- -
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”