Vento td päästömittaus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

Vento td päästömittaus

ViestiKirjoittaja edisoni » 20.4.2006 18:54

Onko immeisillä kokemuksia, meneekö td vento leimassa läpi päästöistä, jos se ahtimen jälkeinen haitariputki vuotaa vähän? Eli onko ne niiden laitteet miten äkäisiä huomaamaan pienet vuodot?

Paljonkos tuon pitäisi kiertää siellä päästömittauksessa, meinaten että tiedän kääntää syöttöjä pienemälleen...?


_kiitos_

Spy_Duck
-
Viestit: 83
Liittynyt: 28.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja Spy_Duck » 20.4.2006 19:25

asiasta en niin tarkempaa tiedä mut octavia kiersi ainaki kaikki mitä kone antoi myöden.. kysy vaan että onko jakohihna vaihdettu ja että saako kierrättää.

flektinelonen
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.1.2006 23:02

ViestiKirjoittaja flektinelonen » 20.4.2006 23:35

mun AHU:a kierrättivät 4650r.min

savutusarvot (K) 1.72.
olisi saanut olla 3.00

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 20.4.2006 23:39

kyllä se läpi menee koska diiseleistä mitataan, että kuinka paljon se savuttaa eli jos putki vähän vuotaa, niin se näyttää pienempää arvoa kuin todellisuudessa. Niistä kierroksista, jos se ei kierrä kuin esim jonku 4krpm niin siitä voi tulla jo vähän sanomista mutta tuskin sen takia mitään hylkyä tulee

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 21.4.2006 13:44

Onko ihan varma homma, että ei haittaa vaikka putki vuotaa?

Ei ole ennen tullut näiden nokilekojen kanssa kikkailtua, bensavehkeiden kanssa kylläkin.

Varmistaisiko joku tuon vielä, eli joku, kellä kokemusta?

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 21.4.2006 20:43

En kyllä mäkään usko että se vaikuttais. Ja ite säädin syöttöä viime katsastuksessa päästömittauksissa kun ei menny heti läpi eikä ne siitäkään mitään sanonu.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 23.4.2006 9:09

Savuahan siellä mitataan, joten syöttö vaikuttaa. Rikkonainen haitariputki ei välttämättä vaikuta mittaukseen haitallisesti, mutta jos katsastusmies huomaa putken, niin hylsy voi tulla...
Kannattaa ns. ajaa kone puhtaaksi ennen mittausta esim moottoritiellä. Etenkin jos katti on vielä paikoillaan, niin se kerää aika tavalla nokea itseensä pätkäajossa.
Mulla oli AAZ:tan päästöjen kanssa ongelmia, kun katti oli paikoillaan; joutui polkemaan h-tin monta kertaa ennen kuin sai tuloksen. Katin poistamisen jälkeen meni aina laakista läpi, vaikka syötöt oli tapissa, karaa viilattu ja ahtoja 0,8-1 bar! Kone kiersi jotain 5200-5300, niin katsastusmies totesi vaan että kiertääpä pirteesti...

eci
-
Viestit: 47
Liittynyt: 14.4.2005 1:26

ViestiKirjoittaja eci » 23.4.2006 21:12

Itte oon aina laittanu syötöt pienelle ja säätäny max. kierrokset johonkin järkeviin,
siis korvakuulolta tietenkin. Aina on laakista kelvannut ,viimeisimmässä vieläpä takavaimennin oli
revennyt joten aika härskit äänet oli. Silti oli k-arvo jotain vähän yli 2 eli selvästi läpi.
Eikä mitään sanoneet vaimentimesta.
Niin ja kiersi niitten mittariin 5150.

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 29.4.2006 23:41

kävin tuossa perjantaina näyttämässä oman TD venton, syöttöä on reilusti ja päätin kokeilla mitä näyttää.
3.13 näytti savuarvot monesti, mutta kun aikansa polki, sai lukemaksi 2.97.. ens katsastukseen sit pitääki aavistuksen pienentää tuota ruoka puolta. :)

2 moottorityynyä menee uusiksi, ikävää puuhaa..

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 5.8.2006 16:05

Käytinpä venton muutama viikko sitten leimalla :D

Säädin syöttöä varttikierroksen auki vakion ja kaasuvaijeria hiukka löysemmäksi.

Ajoin aamulla n. 15km suunilleen kaasu pohjassa ja töiden jälkeen konttorille taas lappu lattiassa.

K-arvo oli 0,97!

En oikein tiedä olisiko itsekkään uskonut tuota, mutta näin lapuissa lukee. Olihan se laiska noin, mutta meni heittämällä läpi. Katsuri totesi, että on kuulemma ollut paljonkin vaikeampia tapauksia :D

Oli muuten jännä, että kierti vielä minimaalisilla syötöillä melkein mittarin tappiin...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa