golfIII 1.8i lämmöt max 70-75C
Valvoja: ffp jäsenet
golfIII 1.8i lämmöt max 70-75C
eipä nouse misään tilanteessa tuon ylemmäs, onko mitä haittaa? vai paljon sen pitäis olla?
Pitäs olla 90. Voi olla anturi/mittarivirhe. Tai vaihtoehtoisesti "oikeeta" vikaa eli termostaatti jumiutunut auki-asentoon.
Jos koneen lämpö ei tosiaan oikeasti nouse tuon korkeammalle, niin se on talvella ikävää kun lämmityslaite ei toimi juurikaan lämmityslaitteena. Ja saattaahan siellä olla jatkuvasti "ryyppy" päällä joka tietysti nostaa bensankulutusta...
Mulla oli joskus sillai ,että mittari ei koskaan näyttänyt 90astetta mut silti kone oli lämmin, flekti pyöri normaalisti, talvellakin lämpöä riitti jne. Anturin vaihdon jälkeen mittari alkoi näyttää yheksääkymppiä.
Jos koneen lämpö ei tosiaan oikeasti nouse tuon korkeammalle, niin se on talvella ikävää kun lämmityslaite ei toimi juurikaan lämmityslaitteena. Ja saattaahan siellä olla jatkuvasti "ryyppy" päällä joka tietysti nostaa bensankulutusta...
Mulla oli joskus sillai ,että mittari ei koskaan näyttänyt 90astetta mut silti kone oli lämmin, flekti pyöri normaalisti, talvellakin lämpöä riitti jne. Anturin vaihdon jälkeen mittari alkoi näyttää yheksääkymppiä.
juu, sama juttu täälläkin. Se on melkoisella varmuudella se termari. Niin kun edellä mainittu niin tuontiautoissa tuntuu olevan "kesätermari". Itsellä vaihto edessä 87 c termariin.
Hmm...87C termari!? Mistä? Kun itse en oo löytäny muuta kun ton "vakio" 80C termarin. 87 tais olla transporteriin VR6, ainakin kun kysäsin motonetistä.
Itsekkin vaihdoin just G2 gti:hin tuon 87 asteen termarin kun ajotietokone näyttää maksimissaan 72 astetta eikä lämpömittarikaan juuri värähdä.Lämpöä puskee kabiiniin kuitenkin ihan kohtuudella, joten pitäisi varmaan vilkasta se lämpömittarin anturi. Mistäköhän löytyy 16v KR-koneesta veden ja öljyn lämpötila-anturit(mittariston lämpömittarille ja ajotietokoneelle)Bensankulutuskin on kuitenki ihan kohtuullista, joten en usko automaattiryypyn temppuilevan.Minkalainenhan vaikutus on kun syyläri tihkuu jonkin erran ja on muutenkin melko pe***stä níin voisko moinen vaikuttaa asiaan.Äkkiseltään tuntuis kuitenkin sen vaikuttavan juuri päinvastoin mutta kertokaa te viisaamapana!?
Made: Osaset tais olla firma mistä ton hain, ja auto oli todellakin vr6. Myyjä sanoi että toi oli korkea-arvoisin mitä siihen saa myydä. Oli muuten harvinaisen veemäinen vaihto. Hassuinta oli että sieltä löytyi 80 c termari. Eikä lämmöt nouse vieläkään yli 75 c , heh. Voiskohan tuo 20c pakkanen pitää koneen noin kylmänä? Rupes itseäkkin nyt mietityttää saakohan tuon 87 c termarin lyödä tohon!?!? Joku vaan neuvoi että tuo olis oikea malli...
seuraava kopioitu motonetin sivuilta:
TERMOSTAATTI/TIIVISTE VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
VR6 2,8/2,9 jos 80°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6244 10.90 ?
VR6 2,8/2,9 jos 87°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6243 16.50 ?
eli jos oikein käsitin niin pitäis saada laittaa se, mut pitää vielä kysellä fiksummilta...
seuraava kopioitu motonetin sivuilta:
TERMOSTAATTI/TIIVISTE VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
VR6 2,8/2,9 jos 80°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6244 10.90 ?
VR6 2,8/2,9 jos 87°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6243 16.50 ?
eli jos oikein käsitin niin pitäis saada laittaa se, mut pitää vielä kysellä fiksummilta...
Cornelius:
En sitten tiedä mutta kun painaa sitä varastotilanne linkkiä niin sen alta löytyy:
30-6244 Termostaatti 80° LT 6-syl B/D
30-6243 Termostaatti 87° VW Transporte
En sitten tiedä kumpi nyt on oikea ta väärä. Itse ostin tuon 80C.
Jaa en osaa sanoa miksi se ei kumminkaan nouse. Taitaa olla aika Cool kone ;-)
En sitten tiedä mutta kun painaa sitä varastotilanne linkkiä niin sen alta löytyy:
30-6244 Termostaatti 80° LT 6-syl B/D
30-6243 Termostaatti 87° VW Transporte
En sitten tiedä kumpi nyt on oikea ta väärä. Itse ostin tuon 80C.
Jaa en osaa sanoa miksi se ei kumminkaan nouse. Taitaa olla aika Cool kone ;-)
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 26.1.2006 13:23
Onko normaalia että -20 asteen pakkasessa ei nouse öljynlämmöt kuin 52-56 asteeseen G2 GTIssä? Ja -10 asteessa öljynlämmöt on suunnilleen reilu 60 astetta. Sitä termostaatinvaihtoa tuossa kysyinkin jo, mutta muitten kommentteja lukiessa alan suuresti epäillä, että onko omassa autossa termostaattia laisinkaan...
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 26.1.2006 13:23
Jos vedenlämpötila nousee normaalille tasolle, ei termostaatin vaihto paljoa auta. Öljyn lämpöön taitaa vaikuttaa ulkoilma aika hyvin kun ljypohja on -20 pakkasasteen viimassa, eipä se omassa -96 Golfissakaan ainakaan normaalissa lyhyessä kaupunkiajossa nouse mitenkään normaalilukemille -20 pakkaskeleillä.
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 26.1.2006 13:23
Autona G3 GTI 2E
Olen kerran jo vaihtanut termarin kun ei lämmennyt.
Edelleen uudella termarilla (87c) koneen lämpötila on 70astetta maantieajossa ja kaupungissa sen saa jo siihen 90 asteeseenkin. Flekti lähtee pyörii mittarin mukaan just tossa 90c kun pitäisikin. Missähän vika? Lämpötila-anturi vai uusi termari paskana? Ohjaakos muuten toi lämpötilanturi tossa 2E koneessa myös flektiä?
Olen kerran jo vaihtanut termarin kun ei lämmennyt.
Edelleen uudella termarilla (87c) koneen lämpötila on 70astetta maantieajossa ja kaupungissa sen saa jo siihen 90 asteeseenkin. Flekti lähtee pyörii mittarin mukaan just tossa 90c kun pitäisikin. Missähän vika? Lämpötila-anturi vai uusi termari paskana? Ohjaakos muuten toi lämpötilanturi tossa 2E koneessa myös flektiä?
Flektille on eri anturi.
no mis toi anturi sitte sijaitsee?
aika hassua et miltei koko syylärin peittäminen ei edes nostanu lämpöjä maantieajossa.
ku luulis ton mittarin lämpötilanturin oleva kunnos jos kert flekti lähee sillo päälle ku pitääki.
Viimeksi muokannut wili., 25.4.2006 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla oli sama sama homma, että lämmöt ei noussut ennen kuin 70-75 asteeseen. Termarin vaihdoin tuohon 87 asteeseen ja nyt lämpötila tuossa 90 asteessa. Sen jälkeen hajosi se mittarianturi (keltainen). Tarvikeantureita kokeilin kahta eriä ja lämmöt ei siltikään näyttänyt normaalia. Vasta kun kun hain vw:ltä alkuperäisen alkoi toimimaan. Tarvike anturi näytti 70 astetta niin tietokoneella mitattu arvo oli 80 ja kun mittari näytti 110 niin teitokone arvo oli 95. Nyt flekti alkaa pyörimään tuossa 95 paikkeilla.
-
- -
- Viestit: 207
- Liittynyt: 10.4.2006 22:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa