Mietinnän alla Golf Cabriolet, I vai III?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 27.7.2003 10:38
Mietinnän alla Golf Cabriolet, I vai III?
Pitempään on ollut mielessäni ajatus Golf Cabrion ostamisesta ja nyt kesän alla olisi oikea aika sen hankkimiselle. Alunperin mielessäni oli vain ykköskoppa siitä 90-luvun vaihteesta, tätähän kuumetta ei ole auttanut eräs täällä oleva turbotekniikan sisälleen saanut yksilö jonka kuvat on pakko lähes päivittäin katsoa uudelleen. Nyt kuitenkin olen ruvennut pitämään myös uudemman korimallin Cabriosta ja päätökseni ei yhtään helpotu.
Täten kysyisinkin kokemuksia ja mielipiteitä näistä kyseisistä autoista ja niiden käyttämisestä suomen usein niin lämpimässä ilmastossa. Mielelläni haluaisin sen mahdollisuuden että kyseinen auto palvelisi minua talvellakin, eikä jäisi vain niin sanotuksi kesäautoksi. Järkisyillähän en pysty itselleni tai muille tätä Cabrio-kuumetta selittämään mutta jostain syystä sellainen olisi saatava.
Tekniikasta kun itse tiedän lähestulkoon sen minkä sika tietää satelliiteista, niin olisi kaiketi turvallisempaa valita uudempi mutta se ulkonäkö siinä vanhemmassa on vaan jotenkin miellyttävämpi.
Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista...
Täten kysyisinkin kokemuksia ja mielipiteitä näistä kyseisistä autoista ja niiden käyttämisestä suomen usein niin lämpimässä ilmastossa. Mielelläni haluaisin sen mahdollisuuden että kyseinen auto palvelisi minua talvellakin, eikä jäisi vain niin sanotuksi kesäautoksi. Järkisyillähän en pysty itselleni tai muille tätä Cabrio-kuumetta selittämään mutta jostain syystä sellainen olisi saatava.
Tekniikasta kun itse tiedän lähestulkoon sen minkä sika tietää satelliiteista, niin olisi kaiketi turvallisempaa valita uudempi mutta se ulkonäkö siinä vanhemmassa on vaan jotenkin miellyttävämpi.
Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista...
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Kolmonen on huomattavasti hiljaisempi, suhinattomampi, kolisemattomampi, turvallisempi ja tilavampi kuin ykkönen. Kori on selkeästi jäykempi ja kaikki äänieristeet parempia.
Kaikkia mahdollisia ja mahdottomia osia on vielä saatavilla ja tekniikka monilta osin nykyaikaisempaa.
Ykkönen puolestaan on hienompi, kevyempi, legendaarisempi, sankavitunaikaisempi ja hankalampi rakennella, kun kaikkia katon tiivisteitä, ei enää mistään tunnu saavan.
Tuninkipalikkaahan molempiin on saatavilla enemmän kuin omiksi tarpeiksi, ja tekniikka on hyvin saman tyyppistä yksinkertaista perustekniikkaa yksinkertaisille perusihmisille molemmissa :D
Kaikkia mahdollisia ja mahdottomia osia on vielä saatavilla ja tekniikka monilta osin nykyaikaisempaa.
Ykkönen puolestaan on hienompi, kevyempi, legendaarisempi, sankavitunaikaisempi ja hankalampi rakennella, kun kaikkia katon tiivisteitä, ei enää mistään tunnu saavan.
Tuninkipalikkaahan molempiin on saatavilla enemmän kuin omiksi tarpeiksi, ja tekniikka on hyvin saman tyyppistä yksinkertaista perustekniikkaa yksinkertaisille perusihmisille molemmissa :D
hyvä tiivistelmä :D
sellanen tuli mieleen että ite en ainakaan ole nähnyt muistaakseni yhtään rakennettua (edes kevyesti) III cabriota suomessa, eli mielestäni aika iso plussa.
sellanen tuli mieleen että ite en ainakaan ole nähnyt muistaakseni yhtään rakennettua (edes kevyesti) III cabriota suomessa, eli mielestäni aika iso plussa.
Viimeksi muokannut arc, 24.4.2006 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse ainakin ottaisin ehdottomasti ykkösen. Tai siis otan kunhan joskus rahatilanne sen sallii. Tietysti toi riippuu vähän siitä mihin käyttöön auto on tulossa. Jos ihan puhtaasti harrasteautoksi niin sit toi ykkönen on mun mielestä ainoa oikea vahtoehto, mutta jos haussa on myös jonkinlainen käyttöauto niin sit varmaan se kolmonen saattaisi olla parempi. Toisaalta miksipä se ei myös täysin harrasteautoksi kelpaisi.
Ne ykköset vaan on niin kauniita :)
Ne ykköset vaan on niin kauniita :)
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 27.7.2003 10:38
Päätös melkein tehty
Ajattelin että jonkun noista nettiauton Golf III Cabrioista olisi ostanut, muttei oikein ollut sopivaa. Saksastako tuommoinen vuoden 2000 jälkeen valmistettu pitäisi uittaa?
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 27.7.2003 10:38
III sen olla pitää.
Aikalailla lyöty lukkoon että etsin käsiini jostain tuommoisen III korisen, mustan, 2-litraisen, 2000-lukuisen ja vähän ajetun cabrion. Silti taustalle jää se pieni tunne siitä että joskus vielä tollaisen I Cabrion hommaan. Tällä hetkellä vaan en antaisi itselleni anteeksi sitä että se I Cabrio saattaisi joutua talvellakin ajoon.
Tietääkö joku mitä muutoksia III Cabrioon on tullut vuosien 1994 ja 2002 välillä. Onko siis IV mallin avo olemassa, vai ovatko ne loppuun asti olleet III?
Tietääkö joku mitä muutoksia III Cabrioon on tullut vuosien 1994 ja 2002 välillä. Onko siis IV mallin avo olemassa, vai ovatko ne loppuun asti olleet III?
Kyl ne on kaikki olleet kolmosia. http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... _cabriolet
-
- -
- Viestit: 191
- Liittynyt: 18.12.2005 16:52
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19.8.2003 15:44
Olen jo pidemmän aikaa kuolannut tuollaista mk1 Cabrio Golffia, ja olen huomannut että moni markkinoilla olevista yksilöistä on korinvaihtoja. Toisaalta yleensä nämä yksilöt ovat yleensä myös niitä joihin minulla voisi olla varaa.
Kannattaako tuollaiseen korinvaihto-avoon kajota? Johtuuko halvempi hinta arvostuksen puutteesta vai siitä että korinvaihtopeleistä usein löytyisi jotain kalliita mörköjä? Onko tällaisissa autoissa jotain tyypillisiä asioita, mihin pitäisi erityisesti ostaessa kiinnittää huomiota?
Tarkoitus olisi hankkia auto ensi kesäksi(juu, ajoissa ollaan)Suomesta, jollain muulla kuin 1.1 koneella mieluiten, ja budjetti tulee olemaan alle 2500e. Ja pelkästään kesäajoon auto olisi tulossa. Tiedetään, hyvää ei saa halvalla ja niin päin pois, siksi tässä kyselläänkin...
Ilmeisesti ruoste on suurin ykköskoppaisten ongelma, sekä avojen että kovakattojen osalta? Tarkoituksena ei ole hankkia mitään edes lievää projektia, vaan mahdollisimman valmis peli ajettavaksi.
Kannattaako tuollaiseen korinvaihto-avoon kajota? Johtuuko halvempi hinta arvostuksen puutteesta vai siitä että korinvaihtopeleistä usein löytyisi jotain kalliita mörköjä? Onko tällaisissa autoissa jotain tyypillisiä asioita, mihin pitäisi erityisesti ostaessa kiinnittää huomiota?
Tarkoitus olisi hankkia auto ensi kesäksi(juu, ajoissa ollaan)Suomesta, jollain muulla kuin 1.1 koneella mieluiten, ja budjetti tulee olemaan alle 2500e. Ja pelkästään kesäajoon auto olisi tulossa. Tiedetään, hyvää ei saa halvalla ja niin päin pois, siksi tässä kyselläänkin...
Ilmeisesti ruoste on suurin ykköskoppaisten ongelma, sekä avojen että kovakattojen osalta? Tarkoituksena ei ole hankkia mitään edes lievää projektia, vaan mahdollisimman valmis peli ajettavaksi.
1994 cabriota hankkiessani oli toisessa vaakakupissa aito avokupla, mutta tarvitsin enemmän käyttöautoa, joten jouduin valitettavasti tyytymään Golfin malliin. Ajelin sellaisella kaikki ajot vuoteen 2002 saakka -kesät talvet. Kuten kuplavolkkarikaan, tuo ei ole juuri sen kylmempi sisältä kuin ulkoakaan.
Koska kyse on erikoisautosta, jonka varsinainen käyttöaika (avoautona) kestää noin puoli vuotta, ykkönen riittäisi hyvin. Se on kaunis katto päälläkin, mitä ei välttämättä voi sanoa kolmosesta.
Mitä tiloihin tulee, kukaan tuskin ostaa cabriota kuljettaakseen sillä jotain erityisesti. Olen itse kuljettanut ykkösellä kirjoituspöydän kokonaisena ja jos tila autossa ei riitä, koukussa kulkee isompikin traileri.
Cabrio on lähes yhtä ruosteeton kuin muutkin -80 luvun taitteen tekniikkaan perustuvat golfit. Yli puolen tusinaa ykköskoppaa omistaneena sana "ruosteeton" nostaa hymyn huulille. Omastani vaihdettiin onneksi vain takalokasuojan kaaret ja takaluukku.
Yhtä paljon kuin koriinkin, kannattaa suflettiin kiinnittää huomiota. Omastani se vaihdettiin kaksi kertaa. Ensimmäinen -tarvike- kesti ehjänä kolmisen vuotta, kunnes murtomies onneksi teki siitä selvän -originaali maksaa niin paljon, että en viitsi edes muistella.
Jokainen valitkoon itse, mutta monet noista tehokkaammista ykkösistä on gti -tekniikalla, mikä tarkoittaa rekisteriotteeseen merkittyä prosenttilukemaa 30-40. Kanta-auto on ehkä ollut -70 luvun ykkönen.
Se, mitä muutoskatsastuksen jälkeen on autoon vaihdettu, saattaa nostaa prosentit yli viidenkymmenen. Tikapuurakennelman jälkitarkastus saattaa nostaa kylmän hien pintaan.
Edit: tuossa linkin cabriossa pistää jotenkin pahasti silmään rumat penkinpäälliset, tarvikeratti ja lattiamatot. Jos auto on muutoin siisti kattoa myöten, miksi tuollaiset asiat pitää jättää puolitiehen?
Koska kyse on erikoisautosta, jonka varsinainen käyttöaika (avoautona) kestää noin puoli vuotta, ykkönen riittäisi hyvin. Se on kaunis katto päälläkin, mitä ei välttämättä voi sanoa kolmosesta.
Mitä tiloihin tulee, kukaan tuskin ostaa cabriota kuljettaakseen sillä jotain erityisesti. Olen itse kuljettanut ykkösellä kirjoituspöydän kokonaisena ja jos tila autossa ei riitä, koukussa kulkee isompikin traileri.
Cabrio on lähes yhtä ruosteeton kuin muutkin -80 luvun taitteen tekniikkaan perustuvat golfit. Yli puolen tusinaa ykköskoppaa omistaneena sana "ruosteeton" nostaa hymyn huulille. Omastani vaihdettiin onneksi vain takalokasuojan kaaret ja takaluukku.
Yhtä paljon kuin koriinkin, kannattaa suflettiin kiinnittää huomiota. Omastani se vaihdettiin kaksi kertaa. Ensimmäinen -tarvike- kesti ehjänä kolmisen vuotta, kunnes murtomies onneksi teki siitä selvän -originaali maksaa niin paljon, että en viitsi edes muistella.
Jokainen valitkoon itse, mutta monet noista tehokkaammista ykkösistä on gti -tekniikalla, mikä tarkoittaa rekisteriotteeseen merkittyä prosenttilukemaa 30-40. Kanta-auto on ehkä ollut -70 luvun ykkönen.
Se, mitä muutoskatsastuksen jälkeen on autoon vaihdettu, saattaa nostaa prosentit yli viidenkymmenen. Tikapuurakennelman jälkitarkastus saattaa nostaa kylmän hien pintaan.
Edit: tuossa linkin cabriossa pistää jotenkin pahasti silmään rumat penkinpäälliset, tarvikeratti ja lattiamatot. Jos auto on muutoin siisti kattoa myöten, miksi tuollaiset asiat pitää jättää puolitiehen?
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19.8.2003 15:44
"Se, mitä muutoskatsastuksen jälkeen on autoon vaihdettu, saattaa nostaa prosentit yli viidenkymmenen. Tikapuurakennelman jälkitarkastus saattaa nostaa kylmän hien pintaan."
Eli periaatteessa olisi vain tärkeää varmistaa, että kaikki vaihdetut osat todella löytyvät otteesta? Silloinhan hätää ei pitäisi olla...
Eli periaatteessa olisi vain tärkeää varmistaa, että kaikki vaihdetut osat todella löytyvät otteesta? Silloinhan hätää ei pitäisi olla...
Omassani oli 1.8 GTI tekniikka, kanta-auto -70 -luvun sedan. Vaihdettujen osien määrää ei ollut otteessa, mutta oli helppo laskea, mita kaikkea gti -tekniikka vaati vaihdettavaksi. Mistään ei vain selvinnyt, mitä osia oli vaihdettu muutoskatsastuksen jälkeen. Antti Tuiskun sanoin "en edes halua tietää".
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 19.8.2003 15:44
Korinvaihdoissa on aika usein prossat yli jos tosiaan käy laskemaan vaihdettuja osia vs. alkuperäisen auton osat, ainakin mitä on tullut juteltua korinvaihtoja tehneiden kanssa. Ite en korinvaihtoa ostaisi, suomessa on tarpeeksi esimerkkejä prossat yli korinvaihdoista jotka on joutunu kierrätykseen.
Nyt kevään korvalla alkoi meikäläistäkin jälleen Cabriolet-kuume vaivaamaan. :) Pikaisella haulla en löytänyt erityistä tietoa mitä tulisi ottaa huomioon III-koppaista Cabriolettia ostettaessa, joten jos autossa on jotain erityishuomioitavaa niin kertokaahan.
Kiikarissa voisi olla esimerkiksi tällainen, ilmeisesti "Joker"-yksilö: www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1865511
OK, toi ei kulje minnekään, mutta väri ja muuten hyvältä vaikuttava kokonaisuus kiinnostaa. Mielummin ostan samaan hintaan pienikoneisen ja hyvin pidetyn kun päin vastoin. Yleisesti ottaen tekniikka on varmasti koeteltua ja perustavaraa kaikin puolin, mutta miten esim. tuommoinen sähkökatto pelittää vanhemmiten?
Eilisiltana aloin vasta näitä Golffeja netistä selaamaan, joten kaikenlainen tieto kiinnostaa. Eihän sitä tiedä jos lauantaina kävis autoa mulkaisemassa...
Kiikarissa voisi olla esimerkiksi tällainen, ilmeisesti "Joker"-yksilö: www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1865511
OK, toi ei kulje minnekään, mutta väri ja muuten hyvältä vaikuttava kokonaisuus kiinnostaa. Mielummin ostan samaan hintaan pienikoneisen ja hyvin pidetyn kun päin vastoin. Yleisesti ottaen tekniikka on varmasti koeteltua ja perustavaraa kaikin puolin, mutta miten esim. tuommoinen sähkökatto pelittää vanhemmiten?
Eilisiltana aloin vasta näitä Golffeja netistä selaamaan, joten kaikenlainen tieto kiinnostaa. Eihän sitä tiedä jos lauantaina kävis autoa mulkaisemassa...
ykkönen olis myynnissä motivaation puutteen vuoksi:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=575466#575466
tarjota voi nelinumeroisia summia
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=575466#575466
tarjota voi nelinumeroisia summia
"Tietääkö joku mitä muutoksia III Cabrioon on tullut vuosien 1994 ja 2002 välillä. Onko siis IV mallin avo olemassa, vai ovatko ne loppuun asti olleet III?"
"Kyl ne on kaikki olleet kolmosia. "
Älkää unohtako, että Mk3 cabriolet sai faceliftin vuonna 1999. Ulkoisesti mk4 golffin näköinen cabrioletti on rakennettu mk3 alustalle.
AutoWiki
"Kyl ne on kaikki olleet kolmosia. "
Älkää unohtako, että Mk3 cabriolet sai faceliftin vuonna 1999. Ulkoisesti mk4 golffin näköinen cabrioletti on rakennettu mk3 alustalle.
AutoWiki
Moottorikoodi tossa on lienee AAM, AutoWikistä
Saiskohan noi "rajoitetut" tehot jotenkin helposti käyttöön? ;) Onko kokemuksia paljonko vie bensaa? Kertokaahan muuten millaisilla moottoreilla toi sähkökatto operoi...VW:ssä käytetty 1,8-litrainen 8v yksipistesuihkutuksella varustettu 55 kW (75 hp) vääntävä perusmoottori. Tehoiltaan rajoitettu versio ABS ja ADZ-moottoreista.
Älkää unohtako, että Mk3 cabriolet sai faceliftin vuonna 1999. Ulkoisesti mk4 golffin näköinen cabrioletti on rakennettu mk3 alustalle.
Nimenomaan. Noita kutsutaan mk3.5 -malleiksi. Velipoika se pisti ykkös-Cabrionsa kiertoon ja hankki vaihteeksi tilalle kolmosen. Piti kai siihen samantien sitten ruuvata KW:n setti alle ja vaihtaa GTI:n 5-pulttiset navat/jarrut, jotta sai tallin nurkasta vanteet hyötykäyttöön:


Ihan mukavalta peliltä vaikuttaa. Kuten rolle jo pari vuotta sitten totesi, voimaa n. 200hv liian vähän, mutta sähkökatto, ilmastointi yms. hilppeet tekee tuosta kyllä ihan kelpo käyttöauton.
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15.10.2007 18:53
Saiskohan noi "rajoitetut" tehot jotenkin helposti käyttöön? ;)
Tuossa topicissa pohdintaa miten saa 75hv:n vastaamaan 90hv moottoria.
Kaivetaanpa tämä täältä "ylös". Kesäautokuume vaivaa jo niin paljon (haloo, talvi tulossa??), et onko kellään kokemusta tuosta avo Golf 3 + VR6 -mottiyhdistelmästä? Moisen tuominen vois olla aika lähellä, mut pitäis vaan saada vähän lisätietoo, et kannattaako vai ei ja voiko tulla ongelmia katsastuksessa tai jossain muussa?? Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa