opettakaas virittään.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

opettakaas virittään.

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 2.4.2006 23:56

voiskos joku opettaa miten saan vähä enemmä iloo irti mun rassista. golf 1.9td vm-97 55kw firstline ekodiesel, kaiketi IIIkoppanen. ei mitää täys virityksiä vaan jos sais ees parikyt heppaa lisää ni ois ihan yes.
sitä o edellinen omistaja "virittäny" sillai et o tukkinu laipalla kanavan joka ilmeisesti tulee turbosta ja palaa imupuolelle, sijaitsee koneen päällä takapuolella, jos joku ymmärtää? paljonkohan toi lisää tehoja, ainakin se lisää tyhjäkäyntiä 300rundia.nyt 1100kier/min ku kait pitäs olla 800kier/min? kui paljo tollaset viritykset yleensä lyhentää koneen käyttöikää jos puhutaan 55kw alku tehoista??
meinasin tos vähä aikaa sit laitattaa 1.9tdi koneen siihe mut sanovat et tulee ni kalliiks ettei kannata, tietääks joku paljo tollanen tulis maksaan? ja riittääks siin ajoominaisuudet jos käy pajottaan enemmän eli vaihtas koneen?

porin likellä kiinnostuneita mekaanikkoja, nyt ois auto jota pajottaa ;)

opelmies
-
Viestit: 90
Liittynyt: 5.4.2004 9:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja opelmies » 3.4.2006 0:19


nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

golf

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 3.4.2006 16:17

onks noissa samat ohjeet ku vm -97 mallissa. ku noi o vissiin vähä vanhempia??

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 3.4.2006 16:57

on on

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 4.4.2006 7:27

kyllä siinä sun autossas on jo syöttöä lisätty jos käy 1100r/min, ei se pakokaasujen takaisin kierrätyksen (egr:n) tulppaamisesta johdu

Jajaru
-
Viestit: 6
Liittynyt: 3.11.2005 20:58

ViestiKirjoittaja Jajaru » 4.4.2006 18:02

Sitten tolla puheella minunkin autosta on lisätty syöttöä kun se käy 1100r/min?

Onko normaalia että kun kylmänä käynnistää kierrokset on 1000r/min ja hieman kun kone lämpiää,tyhjäkäynti nousee tuohon 1100r/min?

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 4.4.2006 23:51

mitä toi "tulppaaminen" vaikuttaa katsastukseen? tai miten toi syötön lisääminen vaikuttaa katsastukseen? pitääks palauttaa normaaliks??

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 5.4.2006 22:40

ei siinä välttämättä ole syöttöjä ruuvattu..
vain otettu ikävä tärinä pois kun on tyhjäkäynti kierroksia nostettu..
kun polkee 50km/h 5 vaihteella ja takana tulijaa ei näy peileistä kun "musta" täyttää taakse jäävän maiseman.. voidaan olettaa että on syöttöjä ruuvattu... ;)

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 5.4.2006 23:19

joo, ei siin mitään savustus onkelmaa ole millään kierroksilla/vaihteilla.. nii, onks sil tulppaamisella sit mitää vaikutusta?? ja mitä se mahtaa tarkottaa? katsastukseen vaikutusta?

clone/timo.l
-
Viestit: 1217
Liittynyt: 3.12.2003 19:51

ViestiKirjoittaja clone/timo.l » 9.4.2006 19:12

elikkä kierroksia saa kyllä ruuvattua pienemmälle,siitä pumpusta niin että syöttö jäisi suurelle.jos ei ole ns. eko-diesel niin suosittelen ahtokaran viilausta.niin ei pöllytä sitten ainha niin pahasti.katsastukseen se kyllä vaikuttaa ja pitää palauttaa säädöt.

tästähän voisi selittää vaikka kuinka paljon mutta aiemmista kysymyksistä päätellen tuskin hirveetä selitystä kannattaa pistää kun saattaa alkuun mennä yli hilseen.ja toiseksi ei kauheitä viitti nyt kirjottaa kun pitää rientää kohta noihin maanpuolustus hommiin :)

suosittelen käyttämään searchia ja lukemaan 1.6td virityskeskustelun.
niin ja erinomaista tietoa on kerännyt sivuilleen tällä foorumilla nimimerkillä jetman. katos sen profiilista osoite.


edittiä : tässä olis osoite. http://www.netikka.net/vepiku/

niin ja ei se tulppaaminen vaikuta päästöihin, tai vaikuttaa mutta ei suomessa mitattaviin :)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 10.4.2006 15:36

ainakin se lisää tyhjäkäyntiä 300rundia.nyt 1100kier/min ku kait pitäs olla 800kier/min?


Ootteko koeilleet laskea tota tyhjäkäyntiä. rupeeko täryttää:):)

nakunaakka
-
Viestit: 79
Liittynyt: 1.4.2006 0:48

ViestiKirjoittaja nakunaakka » 11.4.2006 15:37

ei autostani ole isonnettu syöttöä se on vakiossa. vw liikkees sanottiin et täs mallis o vakiona korkeemmat kierrokset 1100rundia.. tai sit ei pidä paikkaansa. tulppauksella ei väliä katsastuksessa joka ei myöskään vaikuta kierroksiin.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 16.4.2006 2:38

. vw liikkees sanottiin et täs mallis o vakiona korkeemmat kierrokset 1100rundia..


ei ku aattelin ku oon nähny sellasi josta ruuvattu tyhjäkäyntiä siks isommalle, ku josku menny kampiakselin kiilaura paskas ja venttiilit vähän koukkuun ei ole oikastu korjauksen yhteydeesä venttiileitä

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 16.4.2006 18:34

juu tottakai se on mahollista että käy 1100 r/min vaikka syöttöihin ei ole koskettu voihan se käyvä vaikka 2500 r/min jos se niin on sääjetty mutta meinasin tuolla aiemmalla että ei käy ainakaan alle 1100 jos syötöt on tapissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa