Eli onko mk2 139hv:n 16V GTI:tä ollut katalysaattorilla/lambdalla varustettuna?
Jos on, niin millähän ruiskulla se on ollut? Projektiaihion papereissa kun on maininta vähäpäästöisestä suihkutuslaitteistosta, happitunnistimesta, aktiivihiilisuodattimesta ja 3-toimi katista.
16V Koojetti ja katti?
Valvoja: ffp jäsenet
^Mistäs ja millonka moista on saanut?
Mun käsittääkseni KR on aina K-Jet ilman kattia ja PL KE-Jet katilla.
En nyt ainakaan onnistu löytämään mitään tietoa KR koneesta jossa olis katti.
Tällaista tuolta teksti osiosta löytyy.
En sitten tiedä että olisko joissain esim. Jenkkilän kakkosissa moista ollut.
Mun käsittääkseni KR on aina K-Jet ilman kattia ja PL KE-Jet katilla.
En nyt ainakaan onnistu löytämään mitään tietoa KR koneesta jossa olis katti.
Mitä eroja on KR ja PL moottoreilla?
KR moottorissa on 139hv:n tehot ja K-Jetronic ruisku ilman katalysaattoria ja lambda anturia.
PL moottorissa on 129hv:n tehot ja KE-Jetronic ruisku lambda-anturilla ja katalysaattorilla.
Tällaista tuolta teksti osiosta löytyy.
En sitten tiedä että olisko joissain esim. Jenkkilän kakkosissa moista ollut.
Mutta saisko sitten tietoa että mikä ruisku noissa kr 139 heppasissa koneissa on?Kuvia tai tietoa mistä tunnistaa lastu ruutan.
K(E)-Jetronicin tunnistaa siitä, että jokaiselle suihkutussuuttimelle lähtee oma polttoaineletku pyöreästä sylinterinmuotoisesta laitteesta (määräjakajasta). Lisäksi yksi suutin menee imusarjaan (kylmäkäynnistysrikastin). K(E)-Jetronicia ei voi "lastuttaa" sen takia että siinä polttoaineen annostelu tapahtuu täysin mekaanisesti.
Suosittelen vessalukemiseksi vaikkapa Charles Probstin kirjaa Bosch Fuel Injection and Engine Management (ISBN 978-0837603001). Todella tiukka tietopaketti Boschin ruiskuista, toiminta, teoria, huolto ja viritys. Löytyy varmasti paikallisesta kirjastosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa