1.9 tdi passat ja niiden eroja.
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi passat ja niiden eroja.
Elikkäs, olen hankkimassa tuollaista 1997- 2001 1.9 tdi passattia.
Kyselisin seuraavaa;
Mitä eroa on moottorilla ja laatikolla/ muulla voimansiirrolla 90hp ja 110 hp mallissa, vai onko mitään?
Saako 90hp mallista pelkällä lastulla/ evryllä 110hp vastaavan, vai eroaako moottorit muutenkin toisistaan.
Arvaako ostaa automaattilaatikollista, eli ovatko miten kestäviä murikoita nuo laatikot?(olettaen, että öljyt sun muut vaihdettu ajallaan)
Onko 400 tkm hyvällä pidolla vähän noille moottoreille, eli vieläkö ajaa pitkän tovin?
Mitä minun kannattaa ottaa huomioon tällaista ostaessani?
Niin, ja onkos tuolla 90hp ja 110hp mallilla kuin paljon eroa liikkumisella, näin perstuntumalla?
-Kiitoksia tietäjät!-
Kyselisin seuraavaa;
Mitä eroa on moottorilla ja laatikolla/ muulla voimansiirrolla 90hp ja 110 hp mallissa, vai onko mitään?
Saako 90hp mallista pelkällä lastulla/ evryllä 110hp vastaavan, vai eroaako moottorit muutenkin toisistaan.
Arvaako ostaa automaattilaatikollista, eli ovatko miten kestäviä murikoita nuo laatikot?(olettaen, että öljyt sun muut vaihdettu ajallaan)
Onko 400 tkm hyvällä pidolla vähän noille moottoreille, eli vieläkö ajaa pitkän tovin?
Mitä minun kannattaa ottaa huomioon tällaista ostaessani?
Niin, ja onkos tuolla 90hp ja 110hp mallilla kuin paljon eroa liikkumisella, näin perstuntumalla?
-Kiitoksia tietäjät!-
ostat suoraan 115hv tai uudemman 130hv riisselin ni ei tartte käydä heti laitteleen mitään lastuja.
itelläni on toi 115hv tdi passatti ja ihan mukavasti olen pärjänny silläkin. eihän se mikään niin tykki ole mutta painaahan autokin ihan mukavasti. totta kai kun aikaa menee enempi haluaa tehojakin enemmän.
tiedän yhden tapauksen missä muistaakseni 110hv diisseli golfista on lastulla ja muilla pikku hömpällä otettu miltein parisataa villioria.
hyvällä huolenpidolla luulis tollasen 110hv myllyn kestävän 400tkm ihan heittämällä.jokainen pelihän ihan tapauskohtainen.....
itelläni on toi 115hv tdi passatti ja ihan mukavasti olen pärjänny silläkin. eihän se mikään niin tykki ole mutta painaahan autokin ihan mukavasti. totta kai kun aikaa menee enempi haluaa tehojakin enemmän.
tiedän yhden tapauksen missä muistaakseni 110hv diisseli golfista on lastulla ja muilla pikku hömpällä otettu miltein parisataa villioria.
hyvällä huolenpidolla luulis tollasen 110hv myllyn kestävän 400tkm ihan heittämällä.jokainen pelihän ihan tapauskohtainen.....
Itse pysyisin erossa ainakin tuosta 115hp pumpparista.
Jakajapumpullisista varmaan kallistuisin ALH koneelliseen 90hp malliin tai sitten uudempiin 110 heppaisiin. Niiden koneiden tyyppejä en tosin nyt muista ulkoa :D Kyllä noista taitaa saada vakiosuuttimillakin suunnilleen sen verran tehoja irti mitä vaikio kytkin kestää. Ja jos tehot eivät sittenkään tunnu riittävän niin parempi kytkin ja aavistuksen isommat suuttimet vaan kiinni ja tehoa on jo ihan riittävästi. Kyllä se kone kestää, ja jos ei kestä niin saahan niitä aina uusia. Passatin kokoisessa autossa tosin saat varautua korjaamaan alustanosia sun semmoisia kohtuu tiheään. Niitä kun ei ole oikein suunniteltu näihin sumen oloihin ja reikäisille teille.
Ja kylmiä nämä dieselit on talvella. Tuskin on eroa pumpparin ja jakajapumpullisen välillä siinä suhteessa. Omalla kulkineella saa ajella maantiellä yli 30min että alkaa tarkenemaan ilman toppatakkia kunnon pakkasilla. Kaupungissa ei sitten lämmöt nouse oikein millään.
Jakajapumpullisista varmaan kallistuisin ALH koneelliseen 90hp malliin tai sitten uudempiin 110 heppaisiin. Niiden koneiden tyyppejä en tosin nyt muista ulkoa :D Kyllä noista taitaa saada vakiosuuttimillakin suunnilleen sen verran tehoja irti mitä vaikio kytkin kestää. Ja jos tehot eivät sittenkään tunnu riittävän niin parempi kytkin ja aavistuksen isommat suuttimet vaan kiinni ja tehoa on jo ihan riittävästi. Kyllä se kone kestää, ja jos ei kestä niin saahan niitä aina uusia. Passatin kokoisessa autossa tosin saat varautua korjaamaan alustanosia sun semmoisia kohtuu tiheään. Niitä kun ei ole oikein suunniteltu näihin sumen oloihin ja reikäisille teille.
Ja kylmiä nämä dieselit on talvella. Tuskin on eroa pumpparin ja jakajapumpullisen välillä siinä suhteessa. Omalla kulkineella saa ajella maantiellä yli 30min että alkaa tarkenemaan ilman toppatakkia kunnon pakkasilla. Kaupungissa ei sitten lämmöt nouse oikein millään.
passatin tyyppivika on toi etupää,eli ylä-ja alatukivarsia saa uusia tietyin väliajoin.
etupään väljyyden kyllä koeajossa useimmiten tuntee/kuulee.
auton ylös nostamalla väljyydet kyllä pitäis ainakin paikallistaa.
itse jos valita pitäisi 115hp pumpparin ja 110hv jakajapumpullisen välillä niin kallistuisin ehdottomasti jälkimmäiseen.
etupään väljyyden kyllä koeajossa useimmiten tuntee/kuulee.
auton ylös nostamalla väljyydet kyllä pitäis ainakin paikallistaa.
itse jos valita pitäisi 115hp pumpparin ja 110hv jakajapumpullisen välillä niin kallistuisin ehdottomasti jälkimmäiseen.
Mutta mitä eroa on voimansiirrolla tai moottorilla yleensä tuossa 110hp:ssä ja 90 hp:ssä ja saako 90hp:sta vastaamaan 110hp mallia tehoiltaan kuinka helposti?
Mulla oli nimittäin koeajossa tuo 110hp manuaali. Tuntui tosi lämpöseltä verrattuna kaverin 101 hp pd pumppusuutin kolopalloon. voi olla tietenkin, että ei suuria eroja, mutta työmatkalla mulla lämpesi puolet nopeammin tuo 110.
Tuntui vaan tuon venton jälkeen se 110 Raketilta:)
Mulla oli nimittäin koeajossa tuo 110hp manuaali. Tuntui tosi lämpöseltä verrattuna kaverin 101 hp pd pumppusuutin kolopalloon. voi olla tietenkin, että ei suuria eroja, mutta työmatkalla mulla lämpesi puolet nopeammin tuo 110.
Tuntui vaan tuon venton jälkeen se 110 Raketilta:)
Joku varmaan tarkentaa, mutta homma menee lienee näin: 90 hv moottorikoodilla AHU on hukkaportillisella ahtimella. Jos tämän haluaa saada vastaamaan 110 hv-moottoreita, vaihtoon menevät ainakin ahdin, ECU, ahtopäineen säätösysteemi ja suuttimet(?). Lisäksi muistaisin Tekniikan Maailmasta lukeneeni että sisuskaluissakin on eroa. Tiedä häntä... ALH moottorikoodilla olevassa 90 hv-moottorissa taitaakin sitten olla jo paljon yhteistä noiden 110 hv-moottorien kanssa. Itse elän siinä luulossa, että erona on vain moottorinohjaus ja suuttimet(?).
no saahan tuohon 90hp versioon tuon 110hv vaikka jollain thyyning power boxilla(esim psi)
lämpenemisestä sen verran että itsellä 110tdi ja ei ole tarvinnut talvella palella.
ostaessani ennakko-odotukset olivat kylmemmät mitä todellisuudessa olivatkaan
helpoin konsti saada 90 vastaamaan 110 mallia on kun ostat suoraan sen 110tdin;)
lämpenemisestä sen verran että itsellä 110tdi ja ei ole tarvinnut talvella palella.
ostaessani ennakko-odotukset olivat kylmemmät mitä todellisuudessa olivatkaan
helpoin konsti saada 90 vastaamaan 110 mallia on kun ostat suoraan sen 110tdin;)
Eli nyt tiedän, ostan suoraan sen 110:n.
Taitaa olla kuitenkin parempi pysyä tuosta automaatista erossa, kun haulla löytyi niin surullista luettavaa:P
Onko miten paljon porukka ajnut noilla 110:llä, onko ollut koneen kanssa murheita?
Olisi ollut yksi 380tkm ajettu siisti ja huollettu yksilö tarjolla, mutta en uskaltautunut :D
Taitaa olla kuitenkin parempi pysyä tuosta automaatista erossa, kun haulla löytyi niin surullista luettavaa:P
Onko miten paljon porukka ajnut noilla 110:llä, onko ollut koneen kanssa murheita?
Olisi ollut yksi 380tkm ajettu siisti ja huollettu yksilö tarjolla, mutta en uskaltautunut :D
Juu, nuo alustanosat ksit taitaa ola suurempi murhe noissa.
Kiinnostaa, että kuinka hyvin ne on kestänyt niillä kenellä sellainen on ollut pidemmän aikaa. Eräs autokorjaamon ukkeli sanoi että kansi on noissa ihan yhtä heikko kohta kuin näissä aaz moottoreissa, eli pitää olla tarkkana siinä, että muistaa lämmityskäyttää ja ajon jälkeen käyttää hetken aikaa tyhjäkäynnillä.
Piru, että se automaatti kyllä toisaalta houkuttelisi, mutta se kestävyys taas ei:(
Kiinnostaa, että kuinka hyvin ne on kestänyt niillä kenellä sellainen on ollut pidemmän aikaa. Eräs autokorjaamon ukkeli sanoi että kansi on noissa ihan yhtä heikko kohta kuin näissä aaz moottoreissa, eli pitää olla tarkkana siinä, että muistaa lämmityskäyttää ja ajon jälkeen käyttää hetken aikaa tyhjäkäynnillä.
Piru, että se automaatti kyllä toisaalta houkuttelisi, mutta se kestävyys taas ei:(
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
automaatti vs manuaali
Sen verran vielä että muistaakseni tuolle automaatille oli ilmoitettu yli litran isompi keski kulutus kun manuaalille. Siihen katosi ainakin oma mielenkiinto automaattia kohtaan.
juupa kannattaapi kyllä tarkistaa ostettaessa etutukivarret että missä kunnossa ovat. ovat meinaan aika suhkot kalliita volkkarilla vaihattaa.
Halvemmaksi tulee ostaa autotarvikeliikkeestä ovat aivan samat kuin volkkarilla (leimat vain ajettu jollain pois) ja melkein puolet halvemmat.
Ite vaihoin omaani ylätukivarret ja voin sanoa että ei ihan helppo homma vaikka näin voisi kuvitella. etenkin jos pultit on umpi ruosteessa....
Halvemmaksi tulee ostaa autotarvikeliikkeestä ovat aivan samat kuin volkkarilla (leimat vain ajettu jollain pois) ja melkein puolet halvemmat.
Ite vaihoin omaani ylätukivarret ja voin sanoa että ei ihan helppo homma vaikka näin voisi kuvitella. etenkin jos pultit on umpi ruosteessa....
-
- -
- Viestit: 147
- Liittynyt: 11.9.2003 22:21
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa