evryn asennus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Rasmus1
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.11.2005 17:58

evryn asennus

ViestiKirjoittaja Rasmus1 » 8.4.2006 20:29

juu asentelimpa tossa afn passattii evryn vaikutus oli positiivinen yllätys:) mutta onko normaalia kun kytken evryn pois\päälle niin kierrokset tippuu ja palaa sit normaaliin? ja eikös vastus arvo ole sama 90\110hv jotai 300-1Kohm

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 8.4.2006 20:59

on normaalia, määräsäädintähän siinä huijataan .

Rasmus1
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.11.2005 17:58

ViestiKirjoittaja Rasmus1 » 8.4.2006 21:24

no hyvä. onkos toi normaalii ku ei oo muuta ku evry ja nyt jo alkaa täristää ku alaalta lähtee vedättää?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 8.4.2006 21:37

kaksoismassavauhtipyörähän siellä taitaa pohjailla matalilla kierroksilla vedättäessä, kannattaa sitä ehkä välttää, ei se ainakaan kovin terveellisen kuullosta ole..

TeeVee
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.4.2006 18:09

ViestiKirjoittaja TeeVee » 9.4.2006 9:05

Asennuksesta vielä sen verran, että oletteko käyttäneet ihan katkaisijaa jolla saa päälle/pois vai säätöpotikkaa millä pystyy vastus arvoa muuttaa? Ja sit vielä, et minkä kokoisia vastuksia olette asentaneet??

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 9.4.2006 10:06

Mulla oli mk3:sessa vain 1k potikka ja 470ohminen vastus sarjassa, kun potikan käänsi "täysille", eli suurimpaan vastusarvoon niin auton käytöksessä ei huomannut mitään eroa vakioon.. Tuo 470 ohminen tuntui toimivan ainakin ihan ok, ehkä vähän pienempikin vastus kävisi.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.4.2006 10:30

Mulla on vain pelkkä kilon potikka ja kytkin. En oo nähnyt alarajavastukselle tarvetta, kun ei sitä kukaan muu kuitenkaan vääntele...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 9.4.2006 10:56

katkaisija + 300ohm vastus alarajana ja 0-1kohm säätövastus

timbba
-
Viestit: 25
Liittynyt: 10.1.2005 18:34

ViestiKirjoittaja timbba » 17.4.2006 20:58

Mihinkä johtoon tuo vastus hässäkkä tulee? Tuleeko se siihen pumpan johtoon nro.1?

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 18.4.2006 12:07

Lainaan topiccia ja kerron omasta evry kokemuksesta. Autona 74kw pumppari Golf.
Ostin paikallisesta Motonetista lisävalojen kaukosäädettävän releen (25€). Kytkin releen ohjamaan evryä päälle/pois. Eli normaali-ajossa evry ei ole käytössä ja kun lähden ohittamaan rekkaa niin näpäytän kaukosäädintä jolloin evry kytkeytyy ja ohitus sujuu mukavasti. Kaukosäätimessä oli se hyvä puoli ettei tarvinnut vetää johtoja sisälle. Testasin kiihtyvyyttä evryllä ja ilman, kiihdytin nelosella (6v-loota) 60km/h -> 90km/h ja ilman evryä aika oli ~6.4s ja evryllä ~5.4s.

Kysymys: onko evryn kytkemisestä lennossa (kaasu on aina ylhäällä kun kytken evryn) haittaa? lämpöanturin johdothan ovat releen vaihtaessa murto-osa sekunnin poikki. Vag-comilla katsottaessa kone antaa joskus harvoin vikakoodin polttoainelämpöanturin johdon viasta, mikä siis johtuu releestä. Eli aiheutuuko tästä muuta haittaa kuin vikakoodi koneen muistiin joka on helppo nollata?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa