Ongelma Golf II 1.6TD sinistä savua

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

b@ss
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.4.2006 11:04

Ongelma Golf II 1.6TD sinistä savua

ViestiKirjoittaja b@ss » 7.4.2006 11:09

Mikähän mahtaa olla vikana kun auto on tyhjäkäynnillä vähän aikaa niin rupeaa työntämään sinistä savua. Olisi hyvä tietää mistä lähtee vikaa hakemaan ennen kuin koko koneen remppaa.

Moottorilla on ajettu 400tkm eikä ole tietoa mitä siihen on tehty

Katsastus kun hylkäsi tuon savutuksen takia kun oli halli sinistä savua täynnä kun ryntäytti

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 7.4.2006 15:36

ohjurin kumit kuluneet

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 7.4.2006 21:19

Eli jos kaikki kilometrit on tuossa, niin teet kansi remontin ja rengastat alakerran samalla, sitten sillä taas kolistelee parisataatuhatta.

Ja remontti on halpa, jos teet itse tai juotat tutun sepän humalaan. :)

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 7.4.2006 23:04

^lisätään se turbon laakerointi vielä ;)

Pex|
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.4.2006 7:11

ViestiKirjoittaja Pex| » 8.4.2006 7:15

ootko jakopään hihnaa vaihtanu? isukki kerran aiheutti tollasen ongelman kun vaihtoi jakopään hihnan ja oli syöttöpumppu pykälän myöhässä niin puski dieseliä vähän miten sattuu.. Tai en muista miten se tarkalleen meni mutta oli kuitenkin pykälän pielessä ja tuli ihan sinistä savua mutta päästöt oli sallituissa rajoissa.

b@ss
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.4.2006 11:04

ViestiKirjoittaja b@ss » 8.4.2006 21:09

Kiitoksia vastauksista

mitähän se turbon laakerointi kustantaa muuten toi kone remppa kyllä onnistuu

paaton
-
Viestit: 82
Liittynyt: 14.4.2005 20:16

ViestiKirjoittaja paaton » 9.4.2006 16:43

Käytä irtoturboa sepällä, jos eivät ole rahanahneita, niin kertovat kyllä tarvitseeko sille tehdä mitään. Omalla ajettu jo 600tkm ja hyvin puhaltaa...

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 9.4.2006 17:53

Turbon laakerointitarpeen voi todeta ihan käsipelillä. Akselista kiinni ja varovasti heilutellen, akselin suuntaan ei saa olla välystä, akselin poikittaissuuntaan saa olla hiukan.
Omassa TD:ssä ei tuntunut välystä kumpaankaan suuntaan kun tein kansiremppaa tuossa joku viikko takaperin, ahtimella ajettu yli 300tkm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa