Paypal for dummies
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Paypal for dummies
Ny pitäs saada selkoa Paypal:in toiminnasta.
Lähtökohta on että ei ole henkilökohtaista luottokorttia mutta tarvittaessa muiden kortin käyttö onnistuu.
Pelkällä suomalaisella tilillä ei Paypalin kanssa pitkälle pötkitä?
Ihan toi toimintojen perusteet olis kiva kuulla. Samaten jos jotain kokemusta olis niin seki kiinnostais.
Ohjeet niiden sivustolta on luettu muutamaan kertaan ja on jääny aika paljon arvailun varaan toimintaperiaate.
Lähtökohta on että ei ole henkilökohtaista luottokorttia mutta tarvittaessa muiden kortin käyttö onnistuu.
Pelkällä suomalaisella tilillä ei Paypalin kanssa pitkälle pötkitä?
Ihan toi toimintojen perusteet olis kiva kuulla. Samaten jos jotain kokemusta olis niin seki kiinnostais.
Ohjeet niiden sivustolta on luettu muutamaan kertaan ja on jääny aika paljon arvailun varaan toimintaperiaate.
en ole nyt ihan varma mikä oli epäselvää, mutta lyhyesti toimintaperiaate on se, että palveluun rekisteröidytään jolloin saa käyttöön tilin millä voi vastaanottaa ja lähettää rahaa. luottokorttia tarvii maksamiseen ellei sitten tienaa tulevina maksuina rahaa jolloin maksamiseen voi käyttää tilin balanssia. en ole 100% varma voiko rekisteröityä ilman luottokorttia mutta luulisin.
jenkki paypal tiliä voi käyttää pankkitilin kanssa (eli siis sikäläiset voivat) mutta epäilen että ulkomaisilla paypal tileillä ei tätä ominaisuutta ole.
jonkun muun luottokortin käytöstä en ole varma. ennen käyttöönottoa luottokortti varmennetaan muistaakseni niin, että sieltä laskutetaan joku muutaman sentin summa ja tuo summa pitää sitten katsoa luottokorttilaskusta ja ilmoittaa sinne niin saa kortin toimimaan. jos ei ollut tuo systeemi niin sitten niin, että sieltä laskutetaan pieni summa ja maksajan tiedoissa näkyy luottokorttilaskussa joku numerosarja mitä paypal tili sitten kysyy. eli voi tuota toisen luottokortin käyttöä testata, rekisteröidyt vaan sinne ja sitten koitat lisätä sitä korttia tiliisi.
jenkki paypal tiliä voi käyttää pankkitilin kanssa (eli siis sikäläiset voivat) mutta epäilen että ulkomaisilla paypal tileillä ei tätä ominaisuutta ole.
jonkun muun luottokortin käytöstä en ole varma. ennen käyttöönottoa luottokortti varmennetaan muistaakseni niin, että sieltä laskutetaan joku muutaman sentin summa ja tuo summa pitää sitten katsoa luottokorttilaskusta ja ilmoittaa sinne niin saa kortin toimimaan. jos ei ollut tuo systeemi niin sitten niin, että sieltä laskutetaan pieni summa ja maksajan tiedoissa näkyy luottokorttilaskussa joku numerosarja mitä paypal tili sitten kysyy. eli voi tuota toisen luottokortin käyttöä testata, rekisteröidyt vaan sinne ja sitten koitat lisätä sitä korttia tiliisi.
-
- -
- Viesti:
-
- -
Onnistuin saamaan paypal:sta epäonnistuneen kaupan rahat takaisin (vähennettynä 10 eurolla) ja maksettua seuraavan tuotteen, mutta onkohan siinä mitään riskiä, että olen yhdelle (Hra A) velkaa xx euroa ja lupaudun maksamaan sen puolesta pari pientä ostosta ebaysta (Hra:lle B), kunnes velka on kuitattu? Tuote menee Hra A:lle. Eli onkohan tuossa jollakin mahdollista huijata tai keinotella rahat / tavara itselleen. Eli jos A väittää ettei saanut tavaraa ja B väittää ettei saanut rahoja, niin voin olla hankalassa välissä. Toinen mikä tulee mieleen on se että jos mitään ostettavaa tasasummalla ei löydy.
Viimeksi muokannut jmr, 2.4.2006 23:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
-
- -
Miksi asiat pitää tehdä vaikeasti?
Jos luottotiedot on kunnossa, luottokortin varmaan saa helposti (toki työpaikka helpottaa entisestään).
Esim. Visalla homma menee näin: Maksat tuotteen "x" PayPalilla, hinta vaikkapa 5€. Visan viitenumero on aina sama, eli maksun jälkeen siirrät suoraan Visan "tilille" tuolla viitenumerolla vastaavan summan vaikkapa nettipankkia käyttäen. Ei tarvi siis tehdä kuin 2 siirtoa, ja aikaa kulunee jotain 3-5 minuuttia. Helppoa ;-)
Jos luottotiedot on kunnossa, luottokortin varmaan saa helposti (toki työpaikka helpottaa entisestään).
Esim. Visalla homma menee näin: Maksat tuotteen "x" PayPalilla, hinta vaikkapa 5€. Visan viitenumero on aina sama, eli maksun jälkeen siirrät suoraan Visan "tilille" tuolla viitenumerolla vastaavan summan vaikkapa nettipankkia käyttäen. Ei tarvi siis tehdä kuin 2 siirtoa, ja aikaa kulunee jotain 3-5 minuuttia. Helppoa ;-)
-
- -
- Viesti:
Btw, luottokortin kuukausimaksu on halvimmillaan 2e luokkaa kun OP:lla pelkkä pankkikorttikin maksaa euron. Ei ainakaan kovin kallista ole, vaikka pelkkään PayPal-käyttöönkin hankkisi.
Itse suosin luottokorttia nimenomaan nettiostoissa sen turvallisuuden vuoksi. Varsinkin silloin, jos myyjäfirma on mulle outo...
Edit: Esimerkiksi OP Mastercard-yhdistelmäkortin vuosimaksu 2,5% luottorajasta, 1000e luottorajalla siis 25e/vuosi.
Itse suosin luottokorttia nimenomaan nettiostoissa sen turvallisuuden vuoksi. Varsinkin silloin, jos myyjäfirma on mulle outo...
Edit: Esimerkiksi OP Mastercard-yhdistelmäkortin vuosimaksu 2,5% luottorajasta, 1000e luottorajalla siis 25e/vuosi.
-
- -
- Viesti:
Pointti olikin se, että ainakin OP:llä _tavallinen_ pankkikortti maksaa 12e/vuosi. Ilmaista korttia ei kohta olekaan, esimerkiksi Visa Electron on tätäkin halvempi, vain 10e/vuosi.
Ihan väärään suuntaan tässä kyllä ollaan menossa, saan jo maksaa pankille että suostuvat pitämään rahani siellä :(
No ei ihan, mutta joillakin näin saattaa jo olla. Pahoittelen lipsahdusta väärään aihepiiriin.
Ihan väärään suuntaan tässä kyllä ollaan menossa, saan jo maksaa pankille että suostuvat pitämään rahani siellä :(
No ei ihan, mutta joillakin näin saattaa jo olla. Pahoittelen lipsahdusta väärään aihepiiriin.
Paypalin sijaan voi käyttää Moneybookersia, siihen ei vaadita luottokorttia vaan rahaa voi siirtää Suomestakin normaalina tilisiirtona. Lisäksi rahan vastaanottaminen sen kautta on myyjällekin ilmaista kun taas jos asiakas maksaa Paypalilla/luottokortilla se maksaa myyjälle...ja myyjä taas veloittaa sen asiakkaalta joko erikseen tai tuotteen hinnassa.
kuinka moni sitä käyttää? itse olen käyttänyt Ebaytä nyt 8 vuotta enkä ole ikinä kuullutkaan.
jenkki ebayssä esimerkiksi varmaan 95% hyväksyy paypalin, paypal maksun saa menemään suoraan ebayn kautta eli maksu näkyy siellä ja kaikki pelittää automaattisesti, joten kyllä siinä kohtaa voin maksaa sen dollarin välistä. tuskin tuo nyt ainakaan kätevämpi järjestelmä on.
ja taas saksalaisten jotka eivät osaa edes paypalia käyttää vaan kelpuuttavat vain pankkisiirron tuskin hyväksyvät tuollaista.
ei tuo pari euroa kuukaudessa kovin paha hinta luottokortista ole..
jenkki ebayssä esimerkiksi varmaan 95% hyväksyy paypalin, paypal maksun saa menemään suoraan ebayn kautta eli maksu näkyy siellä ja kaikki pelittää automaattisesti, joten kyllä siinä kohtaa voin maksaa sen dollarin välistä. tuskin tuo nyt ainakaan kätevämpi järjestelmä on.
ja taas saksalaisten jotka eivät osaa edes paypalia käyttää vaan kelpuuttavat vain pankkisiirron tuskin hyväksyvät tuollaista.
ei tuo pari euroa kuukaudessa kovin paha hinta luottokortista ole..
Skype hyväksyi Moneybookersin maksuvälineeksi mutta en minäkään muuta käyttöä ole sille nähnyt.
Joskus juttelin Amerikkalaisen sällin kanssa luottokorteista ja hän kertoi että pystyy omalle luottokortilleen luomaan "virtuaalisia" luottokortteja joissa on tietty summa rahaa. Näitä virtuaalisia kortteja sitten pystyi käyttämään maksuvälineinä ja jos epärehelliset mafiosot sitten saivat numeron otettua välistä niin tällä "kortilla" oli pelkästään sille osoitettu summa (eli itse päätili oli turvassa). Tietääkö kukaan onko suomessa vastaavanlaista järjestelmää olemassa ?
Joskus juttelin Amerikkalaisen sällin kanssa luottokorteista ja hän kertoi että pystyy omalle luottokortilleen luomaan "virtuaalisia" luottokortteja joissa on tietty summa rahaa. Näitä virtuaalisia kortteja sitten pystyi käyttämään maksuvälineinä ja jos epärehelliset mafiosot sitten saivat numeron otettua välistä niin tällä "kortilla" oli pelkästään sille osoitettu summa (eli itse päätili oli turvassa). Tietääkö kukaan onko suomessa vastaavanlaista järjestelmää olemassa ?
yksi vastaava systeemi (todennäkösesti juuri tuo sama) on www.epassporte.com ja sitä pystyy käyttämään ihan suomalaisella luottokortilla. eli tilille ladataan rahaa, keksitään nimi jne ja systeemi antaa visa numeron, exp daten ja muut tiedot millä voi maksaa netissä.
jos joltain vähän hämärämmiltä sivuilta ostelee jotain niin varmasti ihan kätevä mutta paypalin jne käytössä tällä ei ole oikein hyötyä, ja veikkaan että paypal esim vaatii niin tarkat tiedot osoitteineen päivineen ettei tämän käyttö onnistu.
jos joltain vähän hämärämmiltä sivuilta ostelee jotain niin varmasti ihan kätevä mutta paypalin jne käytössä tällä ei ole oikein hyötyä, ja veikkaan että paypal esim vaatii niin tarkat tiedot osoitteineen päivineen ettei tämän käyttö onnistu.
-
- -
- Viesti:
Onko teillä personal vai premier-tili paypalissa? Voiko kumpaankin voi siirtää rahaa luottokortilta? Ei ihan mennyt jakeluun se lyhyt esittely tileistä, mutta kun personalissa mainittiin ettei ota maksuja vastaan luottokorteilta. Tarkoittaako se siis etten voi laskuttaa tavaran ostajan luotto vai en voi siirtää rahaa....
just aukasin ittelleni paypal tilin sammon visa electronilla. Otin personal tilin jonka verifioin. Sinne paypallille ei siirrellä mitään rahaa vaan silloin kun käytän paypallia maksamiseen ebayssa, paypal veloittaa mun tililtä rahaa.
En ole varma mutta ilmesesti toi personal tarkottaa sitä että en voi veloittaa muiden luottokorteilta sinne rahaa ? Eli "multa ei voi ostaa" luottokortilla vaan sen toisen pitää kans maksaa paypalllilla. Voi kyllä olla että ymmärsin myös jotain väärinkin kun nopeasti sitä lueskelin.
Mut siis personal tili ja siihen sitten luotto/electron kortti kiinni riittää oikein hyvin osteluun. Ainakin eukko tilas tolla ittelleen jotain siemeniä englannista ja hyvin lähti rahaa tililtä. Siemenetkin ainakin sähköpostin mukaan ovat hyvää vauhtia matkalla suomeen.
En ole varma mutta ilmesesti toi personal tarkottaa sitä että en voi veloittaa muiden luottokorteilta sinne rahaa ? Eli "multa ei voi ostaa" luottokortilla vaan sen toisen pitää kans maksaa paypalllilla. Voi kyllä olla että ymmärsin myös jotain väärinkin kun nopeasti sitä lueskelin.
Mut siis personal tili ja siihen sitten luotto/electron kortti kiinni riittää oikein hyvin osteluun. Ainakin eukko tilas tolla ittelleen jotain siemeniä englannista ja hyvin lähti rahaa tililtä. Siemenetkin ainakin sähköpostin mukaan ovat hyvää vauhtia matkalla suomeen.
Nostetaas iäisyyden vanhaa topikkia..
Eli ei onnistunut kaverin rekisteröityminen tuonne Paypaliin lainkaan. Kaikki muut tiedot menee hienosti, mutta puhelinnumero ei mene perille. Ensin valitti area codea ja sitten että on väärässä formaatissa..
Kaivelin jo kuuklella jonkun suomenkielisen ohjeen missä käsketään laittamaan numero ilman maatunnuksia 0501234567 muodossa, okei ekan rekisteröinti sivun se päästi läpi, mutta seuraavaksi mihin lyödään noi (hänellä MasterCard) tunnukset, ei se sama puhelinnumero kelpaakkaan enää... watts ap wit thät??
Koitettu kaikki plussat ja ilman plussaa 358ein ja ilman ja sulkuja ja no.. jokanäköstä
Tattista tietäjille..
Eli ei onnistunut kaverin rekisteröityminen tuonne Paypaliin lainkaan. Kaikki muut tiedot menee hienosti, mutta puhelinnumero ei mene perille. Ensin valitti area codea ja sitten että on väärässä formaatissa..
Kaivelin jo kuuklella jonkun suomenkielisen ohjeen missä käsketään laittamaan numero ilman maatunnuksia 0501234567 muodossa, okei ekan rekisteröinti sivun se päästi läpi, mutta seuraavaksi mihin lyödään noi (hänellä MasterCard) tunnukset, ei se sama puhelinnumero kelpaakkaan enää... watts ap wit thät??
Koitettu kaikki plussat ja ilman plussaa 358ein ja ilman ja sulkuja ja no.. jokanäköstä
Tattista tietäjille..
miulla kans meni pinna moisen kanssa. ilmoitin asiakkaalle että tuuppaa rahat mulle tilille niin lähtee lavallinen osaa amerikkaan. No ukko soitteli parille yhtiökumppanille referenssejä, ja niitä löyty jenkeistäkin meidän yrityskumppaneilta. Rahat tuli tänään, kama lähtee maanantaina...
Olihan tossa oma soutamisensa, mutta kannatti.
Olihan tossa oma soutamisensa, mutta kannatti.
Ksalmi: Minulla oli myös ongelmia puhelinnumeron kanssa, kun yritin rekisteröityä teinivisalla. Sitten ihan Visan kanssa rekisteröinti onnistui, mutta en kyllä muista missä muodossa numeron kirjoitin. Kun katsoin Paypalin tiedoista, niin puhelinnumeroni näkyy siellä muodossa "+358 35840 ...", eli oudosti kahden maanumeron kanssa - siinähän yrittävät soitella...
Tuon puhelinnumeron kanssa on saanut tapella ihan oikeasti : profiiliin kelpaa ainakin +358 401234567 -muotoinen numero.
Sitten kun yrittää integroida kaikki erilaiset numeron esittämistavat ebayn ja luottokorttifirman kanssa, niin se vaatiikin jo lehmän hermoja. Itse olen lisäksi yrittänyt ympätä kännykkänumeroni riviksi "Delivery Address" -kohtaan, jotta noheva postipoika osaisi soittaa osoitteessa näkyvään numeroon, jos en ole kotona.
Webbipalveluitten puhelinnumeroitten standardoinnissa ollaan todella kaukana tuosta teleliikenteen kv-käytännöstä.
Sitten kun yrittää integroida kaikki erilaiset numeron esittämistavat ebayn ja luottokorttifirman kanssa, niin se vaatiikin jo lehmän hermoja. Itse olen lisäksi yrittänyt ympätä kännykkänumeroni riviksi "Delivery Address" -kohtaan, jotta noheva postipoika osaisi soittaa osoitteessa näkyvään numeroon, jos en ole kotona.
Webbipalveluitten puhelinnumeroitten standardoinnissa ollaan todella kaukana tuosta teleliikenteen kv-käytännöstä.
Viimeksi muokannut lukkari, 22.9.2007 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OP:sta tuli pari päivää sitten ilmoitus, että sen Visa Electron -kortit toimii nyt myös ilman Verified by Visa -varmennusta. Ei ole varmuutta, mutta luulisi viimeistään nyt toimivan myös PayPal:ssa. Itse ei ole Electronia tarvinnut kokeilla, kun on tuota normaalia Visaa käytetty siihen tarkoitukseen.
-
- -
- Viesti:
Tänään tuskailin tuon puhelinnumeron kanssa.
Siihen kenttään ei pidä laittaa maatunnusta.
Eli oletettavasti olet jo jossain määritellyt olevasi suomesta. Puhelinnumerokenttään kirjoitin suomalaisen matkapuhelinnumeroni ilman ensimmäistä nollaa.
Jos numero suomesta soitettaessa on 0441234567 ja ulkomailta +358441234567 niin kenttään kelpaa numero 441234567. Siten kun se on hyväksytty niin profiilissa näkyy numerona +358 441234567 joka on oikein. Voilà!
Siihen kenttään ei pidä laittaa maatunnusta.
Eli oletettavasti olet jo jossain määritellyt olevasi suomesta. Puhelinnumerokenttään kirjoitin suomalaisen matkapuhelinnumeroni ilman ensimmäistä nollaa.
Jos numero suomesta soitettaessa on 0441234567 ja ulkomailta +358441234567 niin kenttään kelpaa numero 441234567. Siten kun se on hyväksytty niin profiilissa näkyy numerona +358 441234567 joka on oikein. Voilà!
-
- -
- Viesti:
Ei oo tullu mulle kun en oo aktiivisesti käyttäny. Tili lojuu käyttämättä...
Ebay ei ole muuta kun palsta jossa ostaja ja myyjä kohtaavat. Kauppa tehdään niiden välillä sitten miten halutaan. Jos kauppa tehdään huutamalla niin siitä on joitain sääntöjä, mutta muuten pääasiassa sopii tehdä kuten huvittaa.
Mutta rekisteröitymistä edellyttää.
Ite olen suorittanu maksuja lähettämällä seteleitäkin :)
Ebay ei ole muuta kun palsta jossa ostaja ja myyjä kohtaavat. Kauppa tehdään niiden välillä sitten miten halutaan. Jos kauppa tehdään huutamalla niin siitä on joitain sääntöjä, mutta muuten pääasiassa sopii tehdä kuten huvittaa.
Mutta rekisteröitymistä edellyttää.
Ite olen suorittanu maksuja lähettämällä seteleitäkin :)
Laitetaas vähän omaa kokemusta tänne. Eli ostin eBaysta kaksi iPod Touchia tammikuun lopussa jenkeistä. Myyjältä tuli aika pian tieto, että soittimet ovat lähteneet matkaan. Tuli myös USPS "seurantatunnus". Noin kuukauden odottelin, eikä mitään kuulunut. Alkoi hieman epäilyttää. No sitten huomasin. että myyjä oli saanut negatiivista palautetta aika monelta ostajalta (sillä oli 30 iPodia myytävänä, ja todella paljon kauppaa ja noin 99% pos. palautteet.) juuri tästä iPod-huutokaupasta. Sitten otin yhteyttä muutamaan muuhun iPodin ostajaan. Selvisi että kukaan kansainvälisistä ostajista ei ollut saanut tuotettaan. No valitus paypaliin ja odottelua. Loppujen lopuksi sain sitten rahani takaisin molemmista iPodeista. Ja vähä reilu 30usd jäin voitolle, kun myyjä palautti jo aiemmin postimaksut toisesta soittimesta. Meni vaan tuo valituksen laittaminen aika viime tippaan, ku se piti tehdä 45 kalenteripäivän kuluessa ostosta, ja minä tein sen 44 päivää ostosta. Valituksen käsittelyyn meni reilu 2 viikkoa.
-
- -
electron
mä sain just liitettyä mun visa electronin pay pal tiliin...piti vaan eka käydä VERKKOPANKISSA muuttamassa kortti verkkomaksamiseen soveltuvaksi
Skype varastaa rahaa Paypallin kautta
Olen ollut paypallin käyttäjä nyt pari vuotta ja sen kautta on tullut maksettua kymmeniä ostoksia ilman ongelmia. Reilu tunti sitten katsoin sähköpostini ja sinne oli tullut ilmoitus Paypallista, skype oli veloittanut paypal tililtäni 11,50€. Skype tunnusta minulla ei ole ikinä ollut, eikä myöskään tule olemaan ja kukaan ei takuulla tiedä paypal salasanaani. Rupesin selaamaan nettiä ja vastaavia tapauksia oli vaikka kuinka paljon. Tässä on yksi esimerkki: http://www.complaintsboard.com/complain ... 52419.html
Laitoin välittömästi postia sekä skypelle että paypallille ja suljin paypal tilini ja kuoletin visakorttini. Tosi kiva operaation yhden hemmetin paypal tilin takia josta pitäisi vain olla hyötyä ihmisille. En siis enää voi suositella paypallin enkä skypen käyttöä. Heillä ei ole ihan kaikki hommat hanskassa.
Yksi huomio vielä. Jollekin muulle oli sattunut sama tapahtuma syntymäpäivänään, joten nähtävästi paypal accountin saa avattua kun tietää syntymäpäivän. Ei voi ymmärtää.
Laitoin välittömästi postia sekä skypelle että paypallille ja suljin paypal tilini ja kuoletin visakorttini. Tosi kiva operaation yhden hemmetin paypal tilin takia josta pitäisi vain olla hyötyä ihmisille. En siis enää voi suositella paypallin enkä skypen käyttöä. Heillä ei ole ihan kaikki hommat hanskassa.
Yksi huomio vielä. Jollekin muulle oli sattunut sama tapahtuma syntymäpäivänään, joten nähtävästi paypal accountin saa avattua kun tietää syntymäpäivän. Ei voi ymmärtää.
-
- -
- Viesti:
Katselin pitkästä aikaa tuota PayPalin tiliä niin pystyykös sinne siirtää pankkitililtä rahaa? Mielestäni ennen ei pystynyt vai enkö ole vain huomannut sitä mahdollisuutta? 5-7 päivää menis että käteiset siirtys jos pitää paikkansa.
Pystyy siirtämään rahaa ihan normaalilla tilisiirrolla. SIeltä Paypal-sivuilta löytyy ohjeet. Kannattaa muistaa laittaa se ID-tunnus viestiksi :)
Pari päivää mulla meni et rahat siirty, mut siirty siis niinkuin pitikin.
noissa skype veloituksissa on pakko olla kyse jostain virheestä, mennyt yksinkertaisesti kokonaan väärältä tililtä veloitus jos kerran sulla ei ole koko skypeä edes käytössä tai mitenkään yhdistettynä paypal tiliin.
paypalilta lienee aika turha odottaa tuossa tapauksessa vastausta, asiakaspalvelu on täysin käyttökelvoton. ei voi muuta kuin vain toivoa, ettei tule mitään ongelmia koska niiden selvittäminen on toivotobta.
paypalilta lienee aika turha odottaa tuossa tapauksessa vastausta, asiakaspalvelu on täysin käyttökelvoton. ei voi muuta kuin vain toivoa, ettei tule mitään ongelmia koska niiden selvittäminen on toivotobta.
En ole koskaan tehnyt tiliä skypeen, joten omaa virhettä ei voi tässä tapauksessa syyttää. Se tuossa oli vielä outoa, että skype oli tehnyt automaattisen veloitussysteemin paypalliin ja maksuja olisi voinut lähteä minun paypal tililtä vaikka kuinka paljon jos en olisi asiaa heti huomannut. Nyt selvisin tuolla 11,50€ menetyksellä, tosin senkin aion saada takaisin luottokunnan kautta.
Vastaavia tapauksia tosiaan on ja pahimmissa tapauksessa he ovat menettäneet jopa muutamia satoja euroja. Ei tuollaisia sekaannuksia saisi tapahtua vaikka mikä on. Yhden vielä ymmärtäisi, mutta kun sama on tapahtunut muillakin.
Vastaavia tapauksia tosiaan on ja pahimmissa tapauksessa he ovat menettäneet jopa muutamia satoja euroja. Ei tuollaisia sekaannuksia saisi tapahtua vaikka mikä on. Yhden vielä ymmärtäisi, mutta kun sama on tapahtunut muillakin.
niin siis tarkoitin virheellä tietenkin virhettä paypalin systeemissä, tilit menneet ristiin tms.
aika surullista, netistä löytyy loputon määrä kauhutarinoita paypalista ja säälittävästä asiakaspalvelusta, mutta minkäs teet kun se on eniten hyväksytty maksutapa. aina kun mahdollista, käytän google checkouttia, mutta ymmärtääkseni tilin jolla voi vastaanottaa rahaa pystyy avaamaan vain yhdysvalloissa asuva.
aika surullista, netistä löytyy loputon määrä kauhutarinoita paypalista ja säälittävästä asiakaspalvelusta, mutta minkäs teet kun se on eniten hyväksytty maksutapa. aina kun mahdollista, käytän google checkouttia, mutta ymmärtääkseni tilin jolla voi vastaanottaa rahaa pystyy avaamaan vain yhdysvalloissa asuva.
-
- -
onko kukaan muu käyttänyt paypalia dinersclub kortilla? sain sen rekisteröityä sinne mastercardina, koska se toimii ns. matercardina jenkeissä ainakin, mutta kun yritti maksaa maksua ebaystä tuli valitus: "This transaction failed because we were unable to verify this credit card through our card validation process. In order to proceed with your transaction, please select a different funding method or add a different credit card." Missä vika?
Ootko siis saanut sen 4-numeroisen varmistuskoodin mikä näkyy luottokorttilaskulla? Eli veloittivat sen pari dollaria sieltä?
Edit: ja olet laittanut sen luvun sinne paypalin tietoihin?
Edit: ja olet laittanut sen luvun sinne paypalin tietoihin?
Viimeksi muokannut Sebastian, 6.1.2009 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Oothan tietoinen että ei ole pakko enää käyttää luottokorttia vaan rahat vois siirtää myös suoraan tililtä? Eli samalla tuo luottokorttivarmistus jää pois käsittääkseni.
Ite laitoin just muutaman kympin ihan testin vuoksi menee. Katsotaan koskas näkyy siellä.
eBay/PayPal-opas
Ite laitoin just muutaman kympin ihan testin vuoksi menee. Katsotaan koskas näkyy siellä.
eBay/PayPal-opas
Lainaus:
Loppujen lopuksi sain sitten rahani takaisin molemmista iPodeista.
Kauanko suunnilleen meni kun sait rahat takaisin ja millä tapaa ne sulle takaisin maksettiin?
Vähän myöhään tämän huomasin, mutta laitetaan nyt tänne. Eli tuon käsittelyn jälkeen meni vain muutama päivä, että sain rahat. En muista miten nuo käytännössä palautettiin, mutta tällainen viesti oli paypalissa:
Any portion of your original payment that was funded with credit has been refunded directly to that credit line. Please allow 3 days for the refund to appear in your balance.
Itsellä kävi samoin kuin arc:illa. Eli paypalissa näkyi 10e menneen skypeen. En ole ikinä edes kokeillut skypeä tai edes käynyt sivuilla.
Eli kävin maanantaina aamulla katsomassa sähköpostini ja ihmettelin kun paypalista oli tullut viesti, että olivat veloittaneet nordean visa electronilla 10e. Kävin katsomassa tilin ja katevarauksessa oli 8,5e (paypalin tilillä oli jo 1,5e). Katsoin vielä paypalin sivuilta ja 10e oli matkannut skypelle. Kerkisin laittamaan skypelle kyselyä mistä tällainen velotus on oikein tullut, eikä kestänyt kuin pari tuntia ja 10e oli palautettu tililleni. Nyt kuitenkin sähköpostiini on alannut tulemaan mainospostia skypeltä.
Päätin nyt kuitenkin vaihtaa vain paypalin salasanan ja katsoa jatkuuko sama homma. Onneksi nordean tili ei ole kuin ulkomaanmaksuja varten niin eivät saaneet veloitettua kuin 10e maksimissaan.
Eli kävin maanantaina aamulla katsomassa sähköpostini ja ihmettelin kun paypalista oli tullut viesti, että olivat veloittaneet nordean visa electronilla 10e. Kävin katsomassa tilin ja katevarauksessa oli 8,5e (paypalin tilillä oli jo 1,5e). Katsoin vielä paypalin sivuilta ja 10e oli matkannut skypelle. Kerkisin laittamaan skypelle kyselyä mistä tällainen velotus on oikein tullut, eikä kestänyt kuin pari tuntia ja 10e oli palautettu tililleni. Nyt kuitenkin sähköpostiini on alannut tulemaan mainospostia skypeltä.
Päätin nyt kuitenkin vaihtaa vain paypalin salasanan ja katsoa jatkuuko sama homma. Onneksi nordean tili ei ole kuin ulkomaanmaksuja varten niin eivät saaneet veloitettua kuin 10e maksimissaan.
-
- -
- Viesti:
-
- -
Ei ainakaan itselle ole rahat millekkään visalle tullut, ellei ole kyseessä ollut keskeytynyt kauppa mikä on visalta maksettu. Muistaakseni IBAN/BIC koodit sinne ainakin aikoinaan piti laittaa mikäli halusi palautella rahoja omalle tilille, monta vuotta viime kerrasta aikaa kun tein niin. Nykyisin ei mitään tarvetta, niin monta sataa kuukaudessa palaa rahaa sitä kautta ostoksiin ettei tonni kauaa siellä makoile :D
-
- -
- Viesti:
Mulle on tullut lähinnä palautuksia jos oon samasta kaupasta ostanut ebaystä enemmän kuin yhen tavaran, laittanut myyjälle mailia että laittaa vaan yhdellä rahdilla. Ettei ota joka paketista omaa rahtia.. niin loput tullut palautuksena VISA kortille takas..
tuo ilmeisesti vaihtelee hiukan, joskus on tullut paypalin Visalle palautus, joskus paypal tilille. riippuu varmaan osittain siitä, onko koko maksu tullut luottokortilta vai osa tililtä, ja varmaan jostain muustakin
Pitääkös tuo osoite olla paypalin tiedoissa ihan samoin kuin visalaskussa jotta osoite muuttuis "confirmed address"? aina lukee vaan "unconfirmed address" ja se tuntuu kynsittävän joitain myyjiä.
taitaa olla Suomalainen osoite aina unconfirmed, mulla on ollut 10 vuotta tili ja edelleen osoite unconfirmed.
voi yrittää myyjille sanoa, että asuinmaastasi johtuen on näin niin kyllä sen useimmat on ymmärtäneet, yllättävän harva edes kysellyt mitään.
Onko tuttuja paypalin käyttäjiä joille vois myydä kredittinsä?
Onko tuollainen siirtely ilmaista?
etkö saa pankkitilille kotiutuettua? siirtelystä menee peruskulut, jos laittaa maksun muodossa "personal - payment owed" niin uskoakseni kulut on hiukan pienemmät.
-
- -
-
- -
- Viesti:
Lainaus:
Pitääkös tuo osoite olla paypalin tiedoissa ihan samoin kuin visalaskussa jotta osoite muuttuis "confirmed address"? aina lukee vaan "unconfirmed address" ja se tuntuu kynsittävän joitain myyjiä.
taitaa olla Suomalainen osoite aina unconfirmed, mulla on ollut 10 vuotta tili ja edelleen osoite unconfirmed.
voi yrittää myyjille sanoa, että asuinmaastasi johtuen on näin niin kyllä sen useimmat on ymmärtäneet, yllättävän harva edes kysellyt mitään.
Ei ainakaan itellä oo ollu ongelmia tuon vahvistamattoman osoitteen kanssa vaikka joillakin myyjillä ollut että ainoastaan vahvistettuihin osoitteisiin toimitetaan. Aina on tavara tullu perille niinku pitäny.
En kyllä oo vielä ostanu yksityisiltä mitään tuolta ebaystä.
Paypal ongelma
Auttakaas nyt miestä mäessä, kun Paypal tilillä nyt on 350€ ja ne pitäis saaha samalle tilille takasin kun mistä olen ne sinne laittanu. Ja kun kokeilen siirtää rahoja niin se tilinumero näyttää liian lyhyeltä ja rahat ei tule tilille vaan Paypal lähettää S-postia että siirto epäonnistui ja velottaa 3€ jokaisesta yrityksestä. Joten jos joku voisi auttaa kertomalla miten saan rahani takaisin sieltä niinkö step by step menetelmällä.
niin pitäis pysytä. mutta ei vain hyväksy siirtoa omalle tilille, kun tilinumero siinä kohdassa missä voi valita mille tilille rahat menee, niin viimiset numerot on 3500 ja oikeassa tilissä, mikä näkyy nordean verkkopankissa, ei lopu nuihin numeroihin. Joten miten hitossa ne rahat saa takasi? Soittamalla luottokuntaan?
-
- -
- Viesti:
APUA Miten sitä Paypalia oikein käytetään???
Voisko joku vääntää ihan rautalangasta miten rahaa saa:
• Sampo pankin tilitä PayPal tlille
• PayPal tililtä Sampo Pankin tilille
Ois niinkun kiva tietää ihan step by step.
En tajuu yhtään kun se PayPalin tili ei näytä yhtään smalta kuin suomalaiset verkkopankit!!
Voisko joku vääntää ihan rautalangasta miten rahaa saa:
• PayPal tililtä Sampo Pankin tilille
Ois niinkun kiva tietää ihan step by step.
En tajuu yhtään kun se PayPalin tili ei näytä yhtään smalta kuin suomalaiset verkkopankit!!
1. Avaa paypal.com
2. Kirjaudu/Rekisteröidy
3. Mene kohtaan "My Account" JA valitse sieltä alihakemisto "Top Up Account"
4. Avaa verkkopankkisi selaimen toiseen ikkunaan tai välilehteen
5. Kirjaudu
6. Mene kohtaan "uusi maksu" tai mitä nyt Sampolla onkaan, ei ole kokemusta siitä kun on eri pankki.
7.Palaa Paypal-sivulle. Siinä "top up account" välilehdellä näkyy sinisessä laatikossa kaikki tarvittavat tiedot joita tarvitset siirtääksesi rahat.
Vapaasti suomennettuna nuo tiedot ovat:
Beneficiary Name=Saajan nimi
Bank=Pankki
Tilinumeron rakenne=Tilinumero
Your Transfer ID=Tunnus jolla tilisiirto tunnistetaan ja ohjataan juuri sinun pypal tilillesi. Tuo numero/kirjain sarja tulee viestikenttään.
Meniskö noilla ohjeilla?
EDIT: Nostamisesta ei ole kokemusta kun on ollut tuo rahaliikenne ain poispäin.
Kuinkas tuo kortin numero vaihdetaan ku uusi kortti tuli?
"Add" uusi ja "remove" vanha sinne listaan vai "edit"llä uuden kortin tiedot sinne?
EDIT: Piti lisätä uusi kortti ja poistaa vanha sitten. Uusi toimii heti eikä mitään varmistusta tarvi odottaa kuten ensi kertaa korttia lisätessä.
"Add" uusi ja "remove" vanha sinne listaan vai "edit"llä uuden kortin tiedot sinne?
EDIT: Piti lisätä uusi kortti ja poistaa vanha sitten. Uusi toimii heti eikä mitään varmistusta tarvi odottaa kuten ensi kertaa korttia lisätessä.
Viimeksi muokannut Sebastian, 7.5.2010 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”