Selailin tuossa searchillä topicceja, mutta en löytänyt oikein kunnon tuloksia. Valitettavasti en ole saanut vielä hommattua VAG-commia, joten pitäisi päätellä vikaa ilman sitä.
Ongelma on siis, että tehot alkavat tuntua vasta, kun kierrokset ylittää 2400-2500 rpm. Silloin tuntuu kiihdytyspiikki. Pörhöllä on käytetty ja silloin vaihdettiin MAF, mutta se ei ratkaissut ongelmaa. Tietääkseni turbon pitäisi alkaa toimia jo 1800-1900 rpm:n tietämillä?
Kulutus on lisäksi mielestäni hieman yläkantissa. Ajo on 95%:sti matka-ajoa ja keskinopeus matka-ajossa n. 100 kmh. Kulutus on jotain 6,7 l/100km. Joskus, kun kävin reissussa ja matkanopeus oli yli 120kmh ja kierrokset päälle 2500 niin kulutus oli alle 6l/100km. Johtopäätöstä tuosta ei voi kyllä vetää, kun se oli vaan tuo yks kerta/yks tankkaus. Ajotietokonettakaan ei ole, joten kulutus pitää laskea tankkauksen yhteydessä...
Turbo on muuttuvasiipinen ja itse olen pähkäillyt, josko vika olisi noissa siipien jumittumisessa. Miten siipien jumittuminen testataan? Olisiko jollain linkkiä tms.?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Edit: Lisättäköön vielä, että autolla on ajettu nyt 315 tkm.
Tehot matalilla kierroksilla hukassa
Valvoja: ffp jäsenet
Golffi 1,9 TDI -00
Terve
Minulla sama ongelma. Nyt auto ruvennut tekemään välillä voimakkaan nykäisyn
liekkö katti tukossa vai turbon siivet jumissa ??
kumpaakaan ei varmaan saa selville wag-comilla ?
Minulla sama ongelma. Nyt auto ruvennut tekemään välillä voimakkaan nykäisyn
liekkö katti tukossa vai turbon siivet jumissa ??
kumpaakaan ei varmaan saa selville wag-comilla ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”