Nissan-kuski takoi Mersun rusinaksi (Ilta Sanomat)

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

Holkki
-

Nissan-kuski takoi Mersun rusinaksi (Ilta Sanomat)

ViestiKirjoittaja Holkki » 31.3.2006 16:01

Läpikotaisen raivon valtaan Turunväylällä joutunut Nissan-kuski moukaroi eilen raskaalla metallityökalulla farmarimallisen Mersun kauttaaltaan lyttyyn.

46-vuotiaan Nissan-kuskin totaalinen purkaus tapahtui eilen iltapäivällä Espoon Ikean kohdalla.

Espoon poliisin mukaan 46-vuotias mieskuski takoi Mercedes-Benz C 230 -mallisen farmarin kuunpintaa muistuttavaksi mössöksi 32-millisellä kiintolenkillä. Poikkeuksellisen raju liikenneraivotapaus sai alkunsa hieman ennen kello 14:ää. Jostain syystä Nissan-kuski hermostui Mersu-miehen ajotyyliin Turunväylällä. Poliisin mukaan Mersu-kuskin "ajotyyli ei miellyttänyt" Nissan-miestä.

Nissan-kuski alkoi seurata farmari-Mersua ohittaen saksalaisen johtotähden lopulta Ikean kohdalla. Rajun kiukun valtaan joutunut kuski kiilasi Mersun viimein tiensivuun. Autot eivät törmänneet missään vaiheessa toisiinsa.

Tämän jälkeen 46-vuotias Nissan-kuljettaja nousi ulos autostaan. Hän nappasi mukaansa jykevän kiintolenkin ja asteli Mersun luokse.

46-vuotias murjoi Mersun kauttaaltaan kuopille. Hän hakkasi harmaan arvoauton konepellin, katon, lokasuojat ja kyljet kauttaaltaan syville lommoille. Iskuja sateli kymmeniä.

Ilta Sanomat 31.3.06

Defeat
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 31.3.2006 16:11

Taas olisi tilaa saunan takana..

Kari.L
-

ViestiKirjoittaja Kari.L » 31.3.2006 16:16

Ite en sais nauruani katkeemaan kun joku "nissanmies" tulis mun autoa jollain lenkkiavaimella!? hakkaamaan. Onkohan tuo huutanu jotain hauskaa samalla?

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 31.3.2006 16:25

Miksiköhän tähän juttuun on pitänyt liittää Nissan ja Mersu? Jotain automerkkien välistä provosointia kenties?

Levis
-

ViestiKirjoittaja Levis » 31.3.2006 16:30

Jos olis itellä vaikeuksia kiukunhallinnassa, ni saattasin tehdä ihan saman tempun. Välillä jotkut ääliöt vaan liikenteessä saavat veren kiehumaan ja tekisi mieli hieman mennä luomaan "kuun pintaa". Jotkut eivät korttia ansaitse.

Olisi kiva tietää mistä tuo "Nissan-mies" noin hermostui :)

Nuhapumppu
-

ViestiKirjoittaja Nuhapumppu » 31.3.2006 16:32

Jos tämäkin vetoaa stressiin niin sitä ei varmaan tuomita edes tuosta. Voisihan tuossa itsekkin alkaa nauramaan jos joku tulis mun autoa hakkaamaan,ja oma 82 Sunny räpättää vieressä:) Ja pieni provosoimisen makuhan tuossa on ilmassa,olishan nuo auto merkit voinut jättää mainitsematta.

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 31.3.2006 16:33

? Siis missä nauramisesta on puhuttu? Voisin kyllä veikata, ettei ole mersumiestä paljoa naurattanut :(

Antero
-

ViestiKirjoittaja Antero » 31.3.2006 16:34

ÖÖÖÖÖÖ..........
Hän hakkasi harmaan arvoauton konepellin, katon, lokasuojat ja kyljet kauttaaltaan syville lommoille. Iskuja sateli kymmeniä.

Siis oliko sillä kohteena joku toinenkin auto?
Vai onko todellakin joku MB:n C-farmari arvoauto, muutoin kuin myyntihinnaltaan.

Käpelöinti: Entäs jos se Nissan kuski oli liikkeellä vaikka tällä http://www.nissan.fi/mallisto/pathfinder/. Eikös tuokin olisi silloin arvoauto.
Viimeksi muokannut Antero, 1.4.2006 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Defeat
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 31.3.2006 16:42

Vai onko todellakin joku MB:n C-farmari arvoauto

Kyllähän mersu on joillekkin ihmisille aina arvoauto, vaikka se olisi 70-luvun mannelavetti väkivahvalla 55hevosvoiman dieselkoneella.
Viimeksi muokannut Defeat, 31.3.2006 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Trex
-

ViestiKirjoittaja Trex » 31.3.2006 16:44

^^ja taas...focus on tietty kaikist kallein.;) Eihän se c-mersu mikään arvoauto ole mut onhan se uutena kuitenki n.50k€, jos tää nyt kuin uusi olikaan. Varmaan kuitenkin tässä tapauksessa arvoauto on otettu vertailuks nissan vs. mersu.

Matti M
-

ViestiKirjoittaja Matti M » 31.3.2006 16:57

Iltasanomien mukaan vm 2005 C 230 josta omistaja oli maksanut n60000euroa eli kyllä se minusta on arvoauto tai ainakin arvokas auto. ;)

Aku_81
-

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 31.3.2006 17:25

Mikseiköhän lähteny karkuun? Onko kävelevä mies ja lenkkiavain ynnä pikkuinen nissan micra niin pelottavaa mersukuskille? Vai järjestetty juttu että saa auton lunariin....

T-Power
-

ViestiKirjoittaja T-Power » 31.3.2006 17:42

Vakuutukset on onneksi olemassa. Onneksi löytyy myös hoitopaikkoja niitä tarvitseville.

- Mikko -
-

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 31.3.2006 17:44

Eikös tuosta heilahda jo syyte kotirauhan rikkomisestakin? Autohan lasketaan myös lainopillisesti kodiksi.

Ei ole häävit oltavat Nissani-kaverilla.

My_bug
-

ViestiKirjoittaja My_bug » 31.3.2006 17:48

Kyllä muakin vituttais Nismolla ajaa...

Haiskahtaa tyypilliselle porvaristo Vs. työväki vastakkainasettelulle. ;)

Leskinen
-

ViestiKirjoittaja Leskinen » 31.3.2006 17:49

hmm, ymmärrän kyllä joskus nuo mietteet (ei tähän ei liity tuo merkki tuolla <---) Että joku mersukuski ajelee kuin omistaisi koko tien.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 31.3.2006 18:38

Ohan noita. Paras omalle kohdalle sattunut jauhopää oli Porissa joskus, kun oli kosteahko tienpinta. Ja sitten kaistaa vaihtaessa takana ollut puupää Volvonsa kanssa vilkutteli valoja hysteerisenä. Niinpä seuraavissa valoissa tiedustelin että onko jokin hätänä.. Syy tähän vilkutteluun oli ollut se, että Hänen juuri pesettämänsä Volvo likaantui pyöristäni irtoamasta vedestä. Noh, toivottelin onnea ja menestystä.

- Ei kuitenkaan mukiloinut Autoani :)

Useri
-

ViestiKirjoittaja Useri » 31.3.2006 19:44

Kai se oli suttaillut koko kehä kolmosen kaasu pohjassa nissanillaan ja sai kiihytettyä vasta Ikean kohdalla mersun ohi. Kyllähän vähemmästäkin palaa pelihousut jos sattuu päässä olemaan vikaa.

arc
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 31.3.2006 19:51

^ haha!

en kyllä ymmärrä miksei mersukuski lähtenyt sitten ajamaan, istuko se autossa ovet lukossa kun toinen takoo autoa? ei tullu missään vaiheessa mieleen lähteä ajamaan ja soittaa poliiseja matkalla.. kaikinpuolin aika pirun outo tarina..

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 31.3.2006 19:57

Miten se kehä kolmonen tähän liittyy?

Itsekkin mietin tuota pysähtymistä. Jos joku Nissan tai kuka vaan-mies (ei tietenkkän poliisi) yrittää kiilata mut tien sivuun ja pysäyttää, niin epäilen, että edes pysähtyisin. Kerran tosin pysähdyin kun kiilaamalla pysäytettiin, mutta siihen oli syynsä.

Juvonen
-

ViestiKirjoittaja Juvonen » 31.3.2006 21:51

Kyllähä noita näkee pitkin maakuntia ku jollain mädällä opelilla, uudehkolla hinnat alkaen -autolla tai vaikka sillä mersulla mennään sulkuviivojen yli kolme kaistan verran yms, mutta mä en jaksa jostain syystä hiiltyä kovinkaan paljoa jos joku liikenteessä vähä sekoileekin. Niin kauan kun ei pelti kolise siis. Tosin joskus tekis mieli rusinoida pomon auto, mutta se johtuu taas ihan eri syystä.

mikaks
-

ViestiKirjoittaja mikaks » 1.4.2006 9:38

Toi on sovittu juttu.... ;) Kaverilla on ollut lievästi sanottuna 'bad day'.
Maailmanomistaja mersukuski sai tuta nissanmiehen karmean koston,
tapausta tietenkin tarkemmin tuntematta, mutta tämmösen ajatuksen sai
kuitenkin aikaan.

Tapsa Tre
-

ViestiKirjoittaja Tapsa Tre » 1.4.2006 10:46

mä veikkaan kyl että mersukuski on ollut
pahemman luokan tunari, eikä ole ajatellut
mitään muuta kuin itseään liikenteessä!

Jossain vaiheessa liika on liikaa!

EN TOSIN TUNNE TAPAHTUMAN KULKUA,
MUTTA LÄHES PÄIVITTÄIN TEKISI MIELI TEHDÄ
ITSE LÄHES SAMALLATAVALLA!

Pete I
-

ViestiKirjoittaja Pete I » 1.4.2006 16:05

Itellä palo koneet eilen nelostiellä. Suomalainen perusjuntti luulee että ohituskaista on joku vitun kiihdytyskaista ja siinä sitten laitetaan lappu lattiaan, vaikka muuten ajellaan alinopeutta.

Ensin joku onneton renu painaa kaasupohjassa eikä päästä ohi, mulla oli jo yli 140 vauhtia. Kaveri heitti renua nakilla kun se sopivasti sattui kädessä olemaan.

Toinen oli sitte vähän myöhemmin, ku joku fakin volvo-kuski painaa anoppi katollaan eikä päästä corolla parkaa ohi. Ei ollu enää nakkia millä heittää ku ne syötiin jo.

Mutta silti puuttuu se hekumani. Vrt. Nissan vs. Mersu.

"Tieraivoa valtatie nelosella: Toyota kuski heitti Renault kuskia nakilla"

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 1.4.2006 16:33

^Tuo on kyllä todella %¤##"maista, kumma kun ei voi millään ajaa tasanopeutta siinä ohituskaistan kohdalla. Jos haluaa päästä ohi laillisia nopeuksia käyttäen, ohitus täytyy tehdä mahdollisimman yllättäen heti kaistan alkaessa :(

maspe
-

ViestiKirjoittaja maspe » 1.4.2006 16:46

Itse olen alkanut viime aikoina tekemään niin, että ennen ohituskaistan alkua jätän suosiolla enemmän rakoa edellä ajavaan, jotta jää sopivasti kiihdytysmatkaa ja saa nopeuseroa edellä ajavaan, näin ei tarvitse alkaa kilpakiihdytystä ylämäkeen, vaan pääsee heti ohitettavan ohitse ja hyvissä ajoin ennen kaistan loppumista palattua oikealle kaistalle matkanopeuteen.

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 1.4.2006 17:30

Kaveri heitti renua nakilla kun se sopivasti sattui kädessä olemaan.

Minä heitin kerran Saabi-kuskia banaanilla, joka olin saanut edelliseltä huoltoasemalta. Se oli joku mainoskamppania banaani. Vauhtiakin oli joku 100 kmh.

arc
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 1.4.2006 18:24

toivottavasti oli kuorittu, muuten tulee lommo peltiin :)

Wille
-

ViestiKirjoittaja Wille » 1.4.2006 21:01

Ohan noita. Paras omalle kohdalle sattunut jauhopää oli Porissa joskus, kun oli kosteahko tienpinta. Ja sitten kaistaa vaihtaessa takana ollut puupää Volvonsa kanssa vilkutteli valoja hysteerisenä. Niinpä seuraavissa valoissa tiedustelin että onko jokin hätänä.. Syy tähän vilkutteluun oli ollut se, että Hänen juuri pesettämänsä Volvo likaantui pyöristäni irtoamasta vedestä. Noh, toivottelin onnea ja menestystä.

Tuo kyllä vituttaa itseäni suunnattomasti että pitää märällä kaistalla vetää heti siihen eteen ku vaan pystyy, vaikka voisi hyvin kerätä väliä vaikka 100 metriä siinä vasemmalla kaistalla. Tämä siis moottoritiellä, ohitus maantiellä on sitten juttu erikseen... Muutenkin ärsyttää kun oma auto tuntuu olevan kuin mangneetti joihinkin autoihin nähden, eli moottoritiellä ajetaan eka ihan perseessä kiinni ja kun ohi päästään, niin vaihdetaan kaistaa heti siihen eteen.

Tulipa avauduttua. :D

Mylläri
-

ViestiKirjoittaja Mylläri » 1.4.2006 22:06

Omaa kokemusta johtotähtien omistajien ajotaidoista täällä Jyväskylässä..
- ainoa auto merkki jonka omistajat osaa aina yrittää ohittaa allekirjoittaneen oikeuden ajaa suojatien yli fillarilla, kerran tuli kosketustakin kun jalka jäi über kärryn ja fillarini väliin, täpärä jarrutus siis viime tingassa meseltä, kuittaus vain käden heilautuksella..
- eräs automerkin upea edustaja kolhi "arvoautollaan" omaa kippoani joskus vuosia sitten eikä voinut edes myöntää tekosiaan kun oli todistajatkin ja toisiaan vastaavat kolhut autoissa, omat on otettu kuitenkin takaisin..
- aina tämän auto merkin omistajat osaavat käyttää vilkkua, esim. liikenneympyröissä..

Ei koske kaikkia mese kuskeja, mutta onhan näitä nähty, vetäkee pultit ja syyttäkää yleistämisestä, mutta tämän olen todistanut.

Jarno.v
-

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 2.4.2006 2:30

ainoa auto merkki jonka omistajat osaa aina yrittää ohittaa allekirjoittaneen oikeuden ajaa suojatien yli fillarilla

Mutta suojatietä ylittävällä pyöräilijällä onkin väistämisvelvollisuus, jalankulkijalla ei.
nusnus.
Omasta mielestä mersut ajaa kohtuu siivosti, vielä kun käyttäisivät valoja, EIKÄ etusumuvaloja. ja vilkkuja. Näitä tienvalitoita löytyy kieltämättä eniten kuitenkin ns. paremmista autoista bemari, mersu, volvo ja ehkä audi.

arc
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 2.4.2006 2:51

jos rupee yksittäistä merkkiä miettimään niin olen törmännyt esimerkiksi moneen mulkkuun tai huonoon volkkarikuskiin liikenteessä ja taas usein täysin normaalisti ajaviin mersukuskeihin.

eli suomeksi ihan turha tuosta on lähteä arvioimaan onko suurinosa, useat, kaikki vai ehkä jotkut tai muutamat tietyn merkin kuljettajat huonoja/törkeitä/mitälie. kyllä se on ihan yksittäisen kuskin ominaisuus ja ei noissa varmasti ole mitään maailmaa mullistavia säännöllisyyksiä, kyllä ne tulee ihan omien korvien välistä.

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 2.4.2006 10:22

Mutta suojatietä ylittävällä pyöräilijällä onkin väistämisvelvollisuus, jalankulkijalla ei.
nusnus.
Riippuu vähän paikasta, jos esimerkiksi tien vieressä kulkee pyörätie ja käännyt pyörätien yli (tässä suojatie) sivutielle, olet väistämisvelvollinen. Tai jos sulla on kolmio ja tien yli kulkee suojatie jatkuen molemmissa päissä pyörätienä.

Edit: Pikasääntönä kääntyvä väistää jos kummallakaan ei kärkikolmiota.
Viimeksi muokannut SS, 2.4.2006 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mylläri
-

ViestiKirjoittaja Mylläri » 2.4.2006 14:08

Ok, en tiennyt tuosta suojatie jutusta, hyvä että selvennys tuli aiheeseen.

Tuli mieleen jälleen yksi tapaus jossa Prisman pihassa autoaan (uudehko mese) ostoksilla täyttänyt n 40-50 vuotias jannu ei sitten vaivautunut työntämään kärryjä vaivaista +10 metriä vaan lähti liikkeelle jättäen vaunut pysäköintialueelle. Kävellessä "ilmaisia" kärryjä kohti huomasin, että jannun avainnippu oli kärryissä kiinni, eli herra oli laittanut avainnipunsa samaan kuin missä oli yleismallin toletti tai mikälie jolla kärryt saa käyttöönsä. Sillä hetkellä kun meinasin jo olla ottamassa kärryjä käyttööni, hyökkää jannu autollaan paikalle ja työntää vittuuntuneena kärryt pois jotta saisi avaimensa kärryistä.

Ja kyllä olen huomannut että muutkin ystävälliset jättävät näitä kärryjä sinne ruutuihin lojuamaan ja en tiedä ketkä tarkalleen, varmaan kaikki ihmiset sitä tekee, mutta se vaan risoo. Siinä taas vähän lisää vettä koneeseen tästä aiheesta :]

Ei mua yleisestikkään kiinnosta minkälaisella autolla ajaa ja paljon mammonaa omaa, vaan se että ei voida osoittaa yksinkertaisesti solidaarisuutta toisia kohtaan, vaan ollaan "minä minä minä" -ajattelutavan vankeina liikenteessä ja sen ulkopuolella, prkl.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 2.4.2006 16:32

Wille:
Tuo kyllä vituttaa itseäni suunnattomasti että pitää märällä kaistalla vetää heti siihen eteen ku vaan pystyy, vaikka voisi hyvin kerätä väliä vaikka 100 metriä siinä vasemmalla kaistalla. Tämä siis moottoritiellä, ohitus maantiellä on sitten juttu erikseen... Muutenkin ärsyttää kun oma auto tuntuu olevan kuin mangneetti joihinkin autoihin nähden, eli moottoritiellä ajetaan eka ihan perseessä kiinni ja kun ohi päästään, niin vaihdetaan kaistaa heti siihen eteen.

Tulipa avauduttua. :D

Joo, mutta tuo tapahtui kaupungissa eikä kyse ollut mistään ns. eteen kiilaamisesta..

Ari K
-

ViestiKirjoittaja Ari K » 2.4.2006 18:00

Se taitaa olla vähän niin, että näistä Mersu/Audi/yms. premium-luokan autoista ja niiden omistajien ajotavoista itketään ihan vain sen suomalaisen kateuden voimalla enemmän kuin muiden merkkien. Kyllähän se vituttaa jos joku ajaa paremmalla autolla kuin mihin itsellä on varaa...

Ja huomatkaa tässä, että itse en kuulu "premium-autoilijoihin". Käytännön syistä ajelen Caravellella (johon olen oikein tyytyväinen), mutta voisin kyllä ottaa toiseksi autoksi esim. Audin tai vaikka Mersunkin, jos irtorahaa löytyisi enemmän. Saisivat sitten kanssaliikkujat haukkua ajotapojani. Nythän ne mokat ilmeisesti painetaan villaisella, kun ajan kuppasella pakulla...

Ja parit hymiöt kevennykseksi... :) :)

Edit: typoja

Mr.Crossfire
-

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 2.4.2006 18:39

Voiskin ostaa seuraavaks mersun... :D

mikaks
-

ViestiKirjoittaja mikaks » 2.4.2006 20:03

^ Vai olisko hienompaa hankkia pelottava Nissani? Kato, älä kettuile... tai kaivan
32mm lenkin autosta :)

Skeeny
-

ViestiKirjoittaja Skeeny » 2.4.2006 20:38

Itse oon huomannut että "surkeimmat" kuskit löytyy tila-autojen ratista. Voyagereilla ym shitillä ajetaan ku isommallakin autolla vaikka ajotaitoa senkään kokoiseen autoon ei tunnu löytyvän. Ratissa usein nainen tai "kiireinen" bisnesisukki. Parkkihalleissa vedetään ihan kylkeen kiinni kun on takana ne tilaa säästävät liukuovet. Tai sitten vallataan puoltoista ruutua kun ei osata sitä tilaihmeliisaria parkkeerata. Automerkki ei kyllä kauheesti meinaa miten ajaa ,lukuunottamatta bemaria tai jotain paskaa teinirassia, noilla kahdella ryhmällä kun tuntuu tuolla liikenteessä olevan omasta mielestään jotkut supermiehen voimat ja aistit. Mutta turha se on itteensä tuolla nii paljoa stressata ajellessa että rupeis toisen päälle käymään ym. Sillai sitä vaan saa ittelleen enempi ongelmia ja päänsärkyä.

vk
-

ViestiKirjoittaja vk » 2.4.2006 21:23

äläkä unohda meitä hulluja joilla on se suojeleva keltainen kupu siinä kuskin pään päällä auton katolla. Meillehän on pyhitetty ihan omia sallivia liikennemerkkejä kun ei me kuitenkaan toteltas niitä ajoreittisääntöjä.

Vaparilintta
-

ViestiKirjoittaja Vaparilintta » 3.4.2006 12:21

Itse oon huomannut että "surkeimmat" kuskit löytyy tila-autojen ratista.

Männä viikolla helsingissä ollessani sain todistaa kahta tila-autolla suritettua pysäköinti kolaria. Sen siitä saa kun ostetaan se isoin tilapeli, jotta mahtuu kaikki piennisäkkäät mummista kummin kaimaan mukaan ja sitten ollaakin pulassa kaupungin vilinässä.

Jii3
-

ViestiKirjoittaja Jii3 » 3.4.2006 17:48

"Kyllähä noita näkee pitkin maakuntia ku jollain mädällä opelilla, uudehkolla hinnat alkaen -autolla tai vaikka sillä mersulla mennään sulkuviivojen yli kolme kaistan verran yms, mutta mä en jaksa jostain syystä hiiltyä kovinkaan paljoa jos joku liikenteessä vähä sekoileekin. Niin kauan kun ei pelti kolise siis. Tosin joskus tekis mieli rusinoida pomon auto, mutta se johtuu taas ihan eri syystä."

Tai miten ois mädällä volkkarilla ^^

Asiaan joo on niitä hulluja näköjään :D

Juvonen
-

ViestiKirjoittaja Juvonen » 3.4.2006 22:02

^ No okei okei on siellä liikenteessä niitä mätiä poloja ja golffejaki kasikytluvulta ;P. Ns. "hinnat alkaen" autoja..

pmj
-

ViestiKirjoittaja pmj » 4.4.2006 8:57

"...mä en jaksa jostain syystä hiiltyä kovinkaan paljoa jos joku liikenteessä vähä sekoileekin. Niin kauan kun ei pelti kolise siis...."

Nimenomaan, thäts the point. Itsehillintä on kova sana liikenteessä, vaikka "kaikki muut ajaa miten sattuu".
Mitenkään tarkemmin tuntematta kyseistä Micra-Mersu tapausta ja mitenkään Mersukuskia puolustelematta, niin eihän tuo ihan normaalin ihmisen käytöstä ole tuo micrakuskin touhu. Juuri tuollaiset muiden "kouluttajat" ja kuumakallet ne on niitä kaikkein vaarallimpia tapauksia tuolla tien päällä. Jos itsensä hillitseminen ei onnistu edes tien päällä, niin eiköhän tuolla kaverilla ole saman asian kanssa ongelmia muuallakin.

Mess
-

ViestiKirjoittaja Mess » 4.4.2006 22:44

mikaks
PostPosted: 2.4.2006 19:03 Post subject:
^ Vai olisko hienompaa hankkia pelottava Nissani? Kato, älä kettuile... tai kaivan
32mm lenkin autosta :)

itseasiassa minulta löytyy isohko kirves perälootasta... ja juu hylkäsin Audini muutama viikko sitten ja tilalle tuli Maxima ;D

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 5.4.2006 17:59

Quote:
nusnus.
Riippuu vähän paikasta, jos esimerkiksi tien vieressä kulkee pyörätie ja käännyt pyörätien yli (tässä suojatie) sivutielle, olet väistämisvelvollinen. Tai jos sulla on kolmio ja tien yli kulkee suojatie jatkuen molemmissa päissä pyörätienä.

Edit: Pikasääntönä kääntyvä väistää jos kummallakaan ei kärkikolmiota.

Last edited by SS on 2.4.2006 15:54; edited 1 time in total
Mylläri
.
VW Passat 1.8T [AEB]

Post Posted: 2.4.2006 13:08
Nyt on kyllä pakko tarkentaa asiaa kun TM:ssa oli mainio artikkeli aiheesta. Kyllä homma on kuitenkin niin, että pyöräilijä joka _ajaa_ pyörätien jatkeena olevaa suojatietä pitkin on väistämisvelvollinen. Taluttaja puolestaan ei ole, vaan autoilija väistää. Tosin tähän liittyy monta poikkeustapausta, esimerkiksi pyöräilijän satulan säätöasennon alin korkeus määrää, onko kyseessä kävelijä vai pyöräilijä :/

Kääntymisen kanssa homma sen sijaan menee kuten selostin.

Edit: Säännöt on tehty niin monimutkaisesti ettei niitä kukaan voi muistaa :(

raitapaita
-

ViestiKirjoittaja raitapaita » 11.4.2006 10:49

"Kaveri heitti renua nakilla kun se sopivasti sattui kädessä olemaan. "

Tuo nakinheitto kuulosti kyllä maukkaalta. Faktahan on noissa ohituskaistoissa, että jos ajelet vakionopeussäätimen avittamana niin pari kilsaa ennen ohituskaistaa alat jäädä jonosta kun "renut" alkaa kerätä vauhtia :)

- Mikko -
-

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 11.4.2006 16:21

[AVAUTUMISTA]Pitäisiköhän sitä tuohon pääsiäisen reissulle Helsinkiin ottaa tosiaan nakkipaketti tai kaksi mukaan. On nimittäin aina ACS:n meno- ja tuloreissut semmoista säätämistä varsinkin Hki - Heinola välillä. Välillä on naulapää-lasse kavereineen yrittänyt jollain Carina II:llä ruveta kisaamaan, toisinaan taas toinen tohelo on juuri saanut ostettua jonkun 200SX:n millä sitten pitää ajaa aivan ääliönä 200 km/h vasenta kaistaa.

Oliskohan Poutun A-luokan nakki parempi kuin kevyt nakki:
Kuva Vs. Kuva [/AVAUTUMINEN]

Babar
-

ViestiKirjoittaja Babar » 11.4.2006 16:27

Mä suosittelen:

Kuva

Voi syödä sisällön (jos kerkeää) ja sitten roiskasta kuoret ikkunasta ohittavan ikkunaan. Banaani tekee myöskin enemmän jälkeä ja varsinkin pelkät kuoret voivat jopa liimautua helpommin kiinni peiliin, pyyhkijöihin tai vaikka anteniin.

Harri
-

ViestiKirjoittaja Harri » 11.4.2006 16:36

WTF? Kuva

miko j
-

ViestiKirjoittaja miko j » 11.4.2006 16:48

eiköhän parasta ole kun antaa niiden "tussiviiksien" ajella sitä 200-300km/h ja keskittyy itse maisemiin ja oluen ottamiseen takapenkillä....ei tietenkään ajaessa!

LauriJT
-

ViestiKirjoittaja LauriJT » 11.4.2006 17:58

olishan se varmaan "kohteliasta" tarjota sitä kevyt nakkia, mutta rasvasen luulis jättävän mukavamman rasvajäljen mikä ei lähe ihan helpolla irti. :)

tosin banaanin tapauksessa on varmaan tosiaan vieläkin sotkuisempaa jälkeä.

pitäisi tuulilasin tai ajoneuvoksen tai tee-ämmän tehdä tuostakin testi ja ottaa muitakin elintarvikkeita mukaan.

rajoitusten mukaan
uusi tulokas

ViestiKirjoittaja rajoitusten mukaan » 22.9.2006 0:55

Mylläri
.
VW Passat 1.8T [AEB]

Post Posted: 2.4.2006 13:08

Aika kevyesti kuittaat noinkin vakaavan osaamattomuuden.

Varmaan ei ole ainoa asia, jota et tietänyt, ja sitten kun moni ei tiedä eri asioita ja toiset luulevat tietävänsä jotain joka ei pidäkään paikkaansa, ja toiset eivät vaan välitä kun tietämättömätkään eivät tee niin, liikenne on sellaista kuin se on...

On se käsittämätöntä, että yhdellä helpolla kokeella saa oikeuden terrorisoida liikennettä ja aiheuttaa vahinkoa vuosikymmeniksi.

hb81
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 22.9.2006 6:26

En tiedä vaikuttaako sun titteli "uusi tulokas" asiaan, mutta eikö näinkin vanhan topicin olis voinu jättää ilman huomiota. :P

Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”