VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Vikakoodi
A3 tyrkkäs tällaisen koodin:
16989 internal control module: ROM error p0606-35-00--
Mitähän tuo on Suomeksi ?
Kone: AUM 1.8T -01
Tullut kerran aikaisemminkin, tälläkertaa syttyi moottorin häiriövalo, aikaisemmin ei ole syttynyt tämän koodin vuoksi.
90t huolto lähellä uskaltaako ajaa siihen asti ( n: 1500 km )
16989 internal control module: ROM error p0606-35-00--
Mitähän tuo on Suomeksi ?
Kone: AUM 1.8T -01
Tullut kerran aikaisemminkin, tälläkertaa syttyi moottorin häiriövalo, aikaisemmin ei ole syttynyt tämän koodin vuoksi.
90t huolto lähellä uskaltaako ajaa siihen asti ( n: 1500 km )
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
XxX
Miten sais koodattua keskuslukitusta / sähkö ikkunoita niin että kun kaukosäätimestä laittaa ovet lukkoon niin kaikki mahdollisesti auki olevat sähkö ikkunat menis automaattisesti kiinni... Onko edes mahdollista???
No juu selvis sitten niin että volkkarissa ei toimi, joutuu tilaamaan 60taalaa maksavan palikan jos haluaa toimimaan... audissa saa koodaamalla toimintaan!
No juu selvis sitten niin että volkkarissa ei toimi, joutuu tilaamaan 60taalaa maksavan palikan jos haluaa toimimaan... audissa saa koodaamalla toimintaan!
tietoo !
Tero :
Tuosta koodistako pystyit sen päättelemään !?
On BSR Steg 1, päivitetty marraskuun alkupuolella, koodia pukkas vasta helmikuun puolenvälin paikkeilla. Vaihdoin viikoksi vakio-ohjelman = ei ei vikaa, nyt taas viri ohjelma ollut pari päivää = ei mitn koodia.
Tuosta koodistako pystyit sen päättelemään !?
On BSR Steg 1, päivitetty marraskuun alkupuolella, koodia pukkas vasta helmikuun puolenvälin paikkeilla. Vaihdoin viikoksi vakio-ohjelman = ei ei vikaa, nyt taas viri ohjelma ollut pari päivää = ei mitn koodia.
Mites onnistuuko VAG-COM:illa ottamaan apparin turvatyynyn pois käytöstä?
Ei onnistu.
Miten sais koodattua keskuslukitusta / sähkö ikkunoita niin että kun kaukosäätimestä laittaa ovet lukkoon niin kaikki mahdollisesti auki olevat sähkö ikkunat menis automaattisesti kiinni... Onko edes mahdollista?
No juu selvis sitten niin että volkkarissa ei toimi, joutuu tilaamaan 60taalaa maksavan palikan jos haluaa toimimaan... audissa saa koodaamalla toimintaan!
Audeissakin se toimii vain niin, että pitkään lukitusnappia pohjassa pitäessä ne lasit sulkeutuvat... mitenkään enemmän automaattiseksi sitä ei saa. Tuskin edes sillä Alientechin boksilla?
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
http://www.alientech.net/
Kyllä tuon tekstin mukaan pitäisi onnistua, mutta en sitten tiedä... Eihän se nyt niin vaikea ole toteuttaa kun lähes kaikissa avoautoissa löytyy ko. toiminto mikä sulkee ikkunat kun hälyt/ ovet laitetaan napista kiinni...
Kyllä tuon tekstin mukaan pitäisi onnistua, mutta en sitten tiedä... Eihän se nyt niin vaikea ole toteuttaa kun lähes kaikissa avoautoissa löytyy ko. toiminto mikä sulkee ikkunat kun hälyt/ ovet laitetaan napista kiinni...
Tämä saattaa kuullostaa mielipuoliselta mutta...
Kuten kaikki varmaan tietää, saattaa saksasta tuoduissa autoissa olla milloin mitäkin ylläreitä... Nooh, itelleni paljastu tämmönen ylläri, että tuossa vr6 kolopallossa kun ettiskelin noita liittimiä vag-comille... törmäsin mielenkiintoiseen pointtiin joka hieman vaikuttaa tohon vag-comin käyttöön.... Elikkäs, liittimet oli käytännössä nyppästy poikki. (pelkkiä piuhoja nipussa)
voisiko joku olla niin ystävällinen, että nappasee mulle kuvan noista liitännöistä tai linkittää niiden sähkökaavion?
Kiitus.
Kuten kaikki varmaan tietää, saattaa saksasta tuoduissa autoissa olla milloin mitäkin ylläreitä... Nooh, itelleni paljastu tämmönen ylläri, että tuossa vr6 kolopallossa kun ettiskelin noita liittimiä vag-comille... törmäsin mielenkiintoiseen pointtiin joka hieman vaikuttaa tohon vag-comin käyttöön.... Elikkäs, liittimet oli käytännössä nyppästy poikki. (pelkkiä piuhoja nipussa)
voisiko joku olla niin ystävällinen, että nappasee mulle kuvan noista liitännöistä tai linkittää niiden sähkökaavion?
Kiitus.
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
Kulutus näyttö litraa tunnissa?
Auto on '00 ikäinen tdi passat ja oon ihmetellyt että vaikka kuinka kauan seisoo paikoillaan auton käydessä niin kulutus näyttö ei siirry näyttämään kulutusta tunnissa. Vag comilla katsoessa löytyy kyllä paikka missä se näkyy. Saako jostain muutettua jotain niin että tietokone osaisi myös näyttää tuon lukeman???
Apua tarvitaan
Pystyykö ton VAG-COM -ohjelman avulla nostamaan moottorin tehoa ja vääntöä?
Jos ei pysty, niin millainen ohjelma siihen tarkoitukseen pitäisi olla?
Jos ei pysty, niin millainen ohjelma siihen tarkoitukseen pitäisi olla?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Pystyykö ton VAG-COM -ohjelman avulla nostamaan moottorin tehoa ja vääntöä?
Jos ei pysty, niin millainen ohjelma siihen tarkoitukseen pitäisi olla?
Ei pysty, kyseessä on diagnostiikka ohjelma, jolla pääasiassa luetaan vikakoodeja ja antureiden arvoja sekä joskus säädetään niitä hieman. Eli jos auto käyttäytyy jotenkin oudosti voi VAG-COM:n avulla selvittää mistä se voisi johtua.
Moottorinohjaimen karttojen päivittämiseen tarvitaa toisenlaiset ohjelmat ja niiden kanssa ei kannata leikkiä jollei tiedä mitä tekee. Ja jos sitä tarvitsee jostain netti foorumilta kysyä niin toivon autosi parhaaksesi ettet edes kokeile... ;)
Ei herneitä mutta itse en ainakaan uskalla tunkea autooni jostain netistä imuttamaani softaa ohjaamaan ahtopaineita.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Ja sen ohjelman saa http://www.ross-tech.com/
Tietääkö kukaan toimiiko vag-comi noissa kämmenmikrojen käyttöjärjestelmissä? Esim Microsoft Pocket PC 2003 tai Windows mobile?
Viimeksi muokannut Jetman, 26.4.2006 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Una:
mOByDic toimii niin että adapterissa oleva mikrokontrolleri juttelee auton kanssa ja pc juttelee sitten adapterin kanssa. Noihin ei pystytä lisäämään valmistajien omia protokollia vaan tolla pystyt lukemaan autostasi vain EOBD (euroopalainen nimitys ODB2:lle) standardin mukaista tieto jotka eivät ole yhtä syvällistä dataa kuin mitä VAG-COM kaivaa esiin. Tuolle adapterille ei siis ole vastaavaa ohjelmaa olemassa. VAG-COM tarvitsee adapterin joka muuttaa vain jännitetasot kohdilleen mutta ei koske itse liikenteeseen eli pc juttelee suoraan auton kanssa.
Jetman:
tutustuppa sellaiseen ohjelmaan kuin VAG-Check.
mOByDic toimii niin että adapterissa oleva mikrokontrolleri juttelee auton kanssa ja pc juttelee sitten adapterin kanssa. Noihin ei pystytä lisäämään valmistajien omia protokollia vaan tolla pystyt lukemaan autostasi vain EOBD (euroopalainen nimitys ODB2:lle) standardin mukaista tieto jotka eivät ole yhtä syvällistä dataa kuin mitä VAG-COM kaivaa esiin. Tuolle adapterille ei siis ole vastaavaa ohjelmaa olemassa. VAG-COM tarvitsee adapterin joka muuttaa vain jännitetasot kohdilleen mutta ei koske itse liikenteeseen eli pc juttelee suoraan auton kanssa.
Jetman:
tutustuppa sellaiseen ohjelmaan kuin VAG-Check.
VAG-COM ongelmia!?!
Ostin tollasen Partcon VAG-comin, ja kasasin sen. Nyt kun se on liitettynä koneeseen ja autoon, niin ilmottaa vaan, että COM Port status: OK ja että Interface status: 3 - Not Found or not ready!
Mitähän tälle pitäis tehä että rupee toimiin, vai onko muilla ruvennu vaan suoraan toimiin?
Ainii, tää ohjelma on VAG-Com 311.2-N.
Mitähän tälle pitäis tehä että rupee toimiin, vai onko muilla ruvennu vaan suoraan toimiin?
Ainii, tää ohjelma on VAG-Com 311.2-N.
Osaisiko joku kerto miten aktivoidaan matkustajan airbag nelos golffista käyttöön? Tuolla juttua: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=58945
Change Language Displayed:
[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Enter channel 04
The available languages are :
00001 - German
00002 - English
00003 - French
00004 - Italian
00005 - Spanish
00006 - Portuguese
[Save]
Lähde: www.ross-tech.com
Saako tätä mitenkään onnistumaan ilmais versiolla? Ainakin joissakin on tallennus estetty.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään kun vagcon 409.1 ja jaripetterin usb väyläinen piuha, jos ei saa yhteyttä niin koko vagcom ohjelma menee jumiin niin että, tarttee käynnistää uudelleen koko koneen
ottaa nyt vaikka alkuun suoraan yhteyttä adapterin valmistajaan...
tuollaista ongelmaa lähtisin aukaisemaan poistamalla vag-com:n ja usb-ajurit ensin kokonaan ja asentamalla ne uusiksi. jos tuo ei auta niin sitten lähdetään asia kerralla katsomaan missä vika. tunnistuuko usb-sarjaportti, asentuuko ajurit, mitä virheilmoituksi ilmenee, mitä sarjaporttia pollaavia ohjelmia koneessa on jne.
ei mitään hätää enää. En ottanut suoraan yhtettä Jaripetteriin kun piuha toimi yhden kerran mutta sitten alkoi ongelmat. Syy löytyi siitä että pihassa testailin niin, että läppäri oli jatkojohdon päässä mutta kun piti lähteä testi ajolle siirsin läppärin invertterin perään ja silloin ei enää pääse kiinni. Ratkaisu löytyi kun kävi hakemassa koneelle tarkoitetun autolaturin.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
kandee noita inverttereitä varoa tässä kohtaa... voivat nostaa maapotentiaalin jonnekkin ihan muualle ja kun lyöt adapterin kiinni joka yhdistää maat voi alkaa käry nousta kun maat tasaantuvat. yhteen tapaukseen olen tärmännyt jossa adapterin maafoliot toimivat sulakkeena ja vain tuo usb-adapteri kärähti. yleensäkkin kun käyttää autossa jotain sähkölaitetta niin maadoitukset olisi hyvä olla kunnossa.
Kyselläänpäs nyt sitten täälläkin tätä asiaa.
Mulla on tuo Partcon kaapeli, joka sinällään toimii hyvin. Ventosta (2E-moottori) vaan ei saa oikein mitään selkokielistä tietoa ulos, koska tuosta Ross-Tech:ltä impatusta VAG-COMista ei löydy sille label(.lbl)-tiedostoa, eikä ohjelma osaa tulkita tietoja oikein. Yhteys autoon pelaa kyllä. Golffissa (AAM-moottori) kaikki pelaa ok.
Eli onko täällä ketään joka olisi saanut tuon VAG-COMin toimimaan oikein 2E-moottorin kanssa?
Ja jos viitsisitte kurkata omalta koneeltanne löytyykö sieltä tiedostoa 037-906-024.lbl ja vinkata jos löytyy. Kiitos!
Mulla on tuo Partcon kaapeli, joka sinällään toimii hyvin. Ventosta (2E-moottori) vaan ei saa oikein mitään selkokielistä tietoa ulos, koska tuosta Ross-Tech:ltä impatusta VAG-COMista ei löydy sille label(.lbl)-tiedostoa, eikä ohjelma osaa tulkita tietoja oikein. Yhteys autoon pelaa kyllä. Golffissa (AAM-moottori) kaikki pelaa ok.
Eli onko täällä ketään joka olisi saanut tuon VAG-COMin toimimaan oikein 2E-moottorin kanssa?
Ja jos viitsisitte kurkata omalta koneeltanne löytyykö sieltä tiedostoa 037-906-024.lbl ja vinkata jos löytyy. Kiitos!
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
escmk3 kirjoitti:mistä vuosimallista eteenpäin golffissa on tuo vag-comin väylä?
Taitaa olla niin että vasta mk3 löytyy jotain diagnostoitavaa. Jos mk2:ssa on ruisku niin se voi osata vastata VAG-COM:ille mutta muistaisin että niistäkin saisi vain sellasella ledin vilkuttelu hässäkällä vikakoodeja ulos.
Sattuisko joku tietämään miltä kanavalta (ver. 3.1.1.2) löytyy kaasuläpän kalibrointi kun pirssinä on sigun mukainen A3? Se kai pitäis löytyä joko väliltä 060-069 tai sitten 098, mutta en ole sitä löytänyt, vaikka olen kyllä mielestäni käynyt kaikki kanavat läpi..
Jos jollakulla on vielä muita hyviä VAG-COM vinkkejä liittyen A3:en, kuten esim. lista ohjearvoista tms, niin saa tarinoda :)
Jos jollakulla on vielä muita hyviä VAG-COM vinkkejä liittyen A3:en, kuten esim. lista ohjearvoista tms, niin saa tarinoda :)
Ei saa yhteyttä enää
Syksyllä kun sisätilan lämmitin aiheutti vikähälytyksiä, säädin sisätutkan herkkyyttä.
Nyt kun ajattelin palauttaa herkkyyden alkuperäiselle tasolle, niin en saa enää yhteyttä controlleriin ( 45-int.monitor ).
Kaikkiin muihin pääsee ongelmitta, mikähän mättää ?
Nyt kun ajattelin palauttaa herkkyyden alkuperäiselle tasolle, niin en saa enää yhteyttä controlleriin ( 45-int.monitor ).
Kaikkiin muihin pääsee ongelmitta, mikähän mättää ?
Eli siis tällä vag com ohjelmalla voi tutkia auton vikakoodeja mitä se ilmoittelee. Oma käsitykseni on tästä ohjelmasta että eihän tästä ole mitään hyötyä kotikäytössä. VIISAAT ihmiset, sivistäkää ja kertokaa mitä kaikkea tällä ohjelmalla voi muuta tehdä. Käyttävätkö autojen huoltoliikkeet myös näitä ohjelmia?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tream: Määrittele kotikäyttö... samanhan voi sanoa jakoavaimesta.
VAG-COM:lla voit lukea vikakoodit ja niiden avulla selvittää jos autosta on jotain vikaa mistä se voisi johtua. VAG-COM:lla harvemmin kuitenkaan korjataan mitään, mutta korjaamisessa se on usein korvaamaton apu. VAG-COM:llä pystyt lukemaan autosta ja mallista riippuen hyvinkin monien antureiden antamaa tietoa ja taas tämän tiedon pohjalta tekemään kaiken näköisiä hassuja päätelmiä autosi mahdollisesta viasta tai viattomuudesta.
Jos vaihtelet itse öljyt voit VAG-COM:lla nollata mahdoillisen huolto- ja öljynvaihtoilmoituksen. Joitain lisäominaisuuksia voin joissain tapauksessa kaivaa autosta esiin. Esim. joissain tapauksiissa Cruisen lisääminen onnistuu vaihtamalla vikunviiksi ja aktivoimalla cruise ECU:lta VAG-COM:n avulla.
Merkkiliikkeet käyttävät varmasti autonvalmistajien tuhansien eurojen hintaisia testilaitteita mutta VAG-COM on ominaisuuksilta hyvin lähellä esim. VAG-1551:stä. Muut huoltoliikeet sitten varmasti koosta ja ammattitaidosta riippuen kaikkea taivaan ja maan väliltä. VAG:hin perehtyneillä on varmasti VAG-COM:iakin käytössä koska oikestaan muuta vastaavaa ei ole edes tarjolla...
VAG-COM:lla voit lukea vikakoodit ja niiden avulla selvittää jos autosta on jotain vikaa mistä se voisi johtua. VAG-COM:lla harvemmin kuitenkaan korjataan mitään, mutta korjaamisessa se on usein korvaamaton apu. VAG-COM:llä pystyt lukemaan autosta ja mallista riippuen hyvinkin monien antureiden antamaa tietoa ja taas tämän tiedon pohjalta tekemään kaiken näköisiä hassuja päätelmiä autosi mahdollisesta viasta tai viattomuudesta.
Jos vaihtelet itse öljyt voit VAG-COM:lla nollata mahdoillisen huolto- ja öljynvaihtoilmoituksen. Joitain lisäominaisuuksia voin joissain tapauksessa kaivaa autosta esiin. Esim. joissain tapauksiissa Cruisen lisääminen onnistuu vaihtamalla vikunviiksi ja aktivoimalla cruise ECU:lta VAG-COM:n avulla.
Merkkiliikkeet käyttävät varmasti autonvalmistajien tuhansien eurojen hintaisia testilaitteita mutta VAG-COM on ominaisuuksilta hyvin lähellä esim. VAG-1551:stä. Muut huoltoliikeet sitten varmasti koosta ja ammattitaidosta riippuen kaikkea taivaan ja maan väliltä. VAG:hin perehtyneillä on varmasti VAG-COM:iakin käytössä koska oikestaan muuta vastaavaa ei ole edes tarjolla...
Muutama ihmetys...
Elikkäs mistä säätää VAG-Com:illa auton tyhjäkäyntiä?
Engine sektorista mutta miltähän kanavalta ja miten?
Toinen juttu oli että pystyykö keskuslukkojen ohjauksen Audi A6 -01 mallissa VAG-Com:illa asettamaan niin että kaukosäätimen yksi aukaisupainallus aukaisee vain kuskin ove ja toinen muut?? Niin ja saako samalla laitettua ikkunoiden ohjauksen siten, että ne menevät kiinni kun auton laitta lukkoo? Siis ilman että joutuu painamaan lukitusnappulaa pitkään
Elikkäs mistä säätää VAG-Com:illa auton tyhjäkäyntiä?
Engine sektorista mutta miltähän kanavalta ja miten?
Toinen juttu oli että pystyykö keskuslukkojen ohjauksen Audi A6 -01 mallissa VAG-Com:illa asettamaan niin että kaukosäätimen yksi aukaisupainallus aukaisee vain kuskin ove ja toinen muut?? Niin ja saako samalla laitettua ikkunoiden ohjauksen siten, että ne menevät kiinni kun auton laitta lukkoo? Siis ilman että joutuu painamaan lukitusnappulaa pitkään
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Missäköhän mahtaa olla vikaa, kun -99 Boran airbag valo palaa, mutta VAG-com ei löydä mitään vikakoodeja? Kaapeli ainakin tuntuisi saavan yhteyden airbag osioon ihan normaalisti. Hetken aikaa kun räplää airbag osion testivalikkoja, niin valon saa sammumaan, mutta se palaa kuitenkin viimeistään viikon päästä takaisin.
Btw. pitäisikö MAFia pystyä testaamaan myös rekisteröimättömällä versiolla, kun mulla herjaa vaan, että tarvis rekisteröinnin siellä puolella.
Btw. pitäisikö MAFia pystyä testaamaan myös rekisteröimättömällä versiolla, kun mulla herjaa vaan, että tarvis rekisteröinnin siellä puolella.
Mitä tuo allaolevan tekstin DTC tarkoittaa kun mulla juurikin tuo arvo "actual" ja laskennallinen oli vain n230 tasaisella ajolla pienillä kierroksilla? Liittyykö vikakoodeihin. Ymmärsin jostain että pitäs olla vikakoodi "päällä" että nostais arvoo kuitenkaan mulla ei näytä mitään vikakoodia.
"If a DTC is present, air mass actual will have a constant value of approx. 550mg/H over the complete RPM and load range."
"If a DTC is present, air mass actual will have a constant value of approx. 550mg/H over the complete RPM and load range."
Karkeesti -95 eteenpäin löytyy tuo OBD2-liitin eli tuota vanhemmissa on 2x2-liitin joten -02:ssa Transportterissa on OBD2-liitin ja se jossain ohjaamossa. Tarkemmin en osaa sanoa
Poikani -92 mallisessa VR6:ssa lienee tuo 2X2 liitin. Voiko VAG Comia käyttää ko. autossa.Mistä voisi hommata tarvittavan kaapelin?
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Kiilpijoki: kokeile http://www.netech.dk/fr-teche.html
Näyttäisi 2002 T4 transportterille ehdottavan ratin alla olevaa paikkaa. Ja vielä:
"behind plate" ja "towards floor" eli jonkin lämiskän takana ja ilmeisesti kohti lattiaa?
Näyttäisi 2002 T4 transportterille ehdottavan ratin alla olevaa paikkaa. Ja vielä:
"behind plate" ja "towards floor" eli jonkin lämiskän takana ja ilmeisesti kohti lattiaa?
tälläsestä paikasta http://www.ecutool.com/516880106CAN.htm uskalsin ostaa VW/Audi/Seat/Skoda KKL CAN-BUS USB OBD2 OBDII kaapelin ja tulikin nopeesti kotiin kannettuna, ensi töikseni otin turvavyön muistuttaja hälytyksen pois päältä ja ovien lukitus äänen varmistukseks torvi/vilkut.
ikkunan aukasut/sulkemiset avaimella ja liikkeellelähdön lukitus ja pysähtymisessa ovien avaamista pystyy hoitaan uudessa passatissa monitoiminäytön menun kauttakin. kyllä tää silti mukava lelu on. :)
ikkunan aukasut/sulkemiset avaimella ja liikkeellelähdön lukitus ja pysähtymisessa ovien avaamista pystyy hoitaan uudessa passatissa monitoiminäytön menun kauttakin. kyllä tää silti mukava lelu on. :)
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
En tiedä mutta luulen että tuo on puhdas piraatikopio HEX-USB+CAN:sta. Tuolla hinnalla eivät varmasti maksa mitään royalteja Ross-Techille ja noita 5xx-sarjalaisia ei voi edes erikseen rekisteröidä. Tai niinhän tuolla sivulla lukeekin ettei heillä ole mitään tekemistä Ross-Techin kanssa. On noi lait tuolla Kiinassa vissiin vähän toisenlaiset... =)
Yhdennäköisyyden selittää se että noita koteloita tekee ja myy yksi Canadalainen firma huikeaan $25 kappalehintaan.
Yhdennäköisyyden selittää se että noita koteloita tekee ja myy yksi Canadalainen firma huikeaan $25 kappalehintaan.
-
- -
- Viestit: 147
- Liittynyt: 11.9.2003 22:21
Loki exceliin??
Mitäs teen väärin ku aukaisen excelillä log tiedoston niin kaikki luvut ja tekstit ovat samalla sarakkeella. saako niitä jotenki eri sarakkeille ku on niin perkeleen sekavaa luettavaa...
Häilis kirjoitti:tälläsestä paikasta http://www.ecutool.com/516880106CAN.htm uskalsin ostaa VW/Audi/Seat/Skoda KKL CAN-BUS USB OBD2 OBDII kaapelin ja tulikin nopeesti kotiin kannettuna
Tulipa nyt sitten tilattua tommonen, kun Partcon piuha käy kohta vanhaksi. Saa nähdä tuleeko perille :)
Tilasin myös samanlaisen piuhan, toimitus oli nopea - neljä päivää DHL:llä. Piuha joka mulle tuli (viime viikolla) _ei_ toimi 512 kanssa. Piuhassa on firmware 1.43 ja tuo 512 vaatis 1.44 toimiakseen ja tuolla 1.43 versiolla toimii vain se 506 tai vanhemmat. VAG-COM yrittää sitä päivittää mutta ei onnistu. Eli tuo piuha oli sellainen mitä siellä sivuilla luvattiinkin.... tietty harmittaa kun omalle kohdalle osui vanhasoftainen piuha kerran uudempiakin on siellä tarjolla... :-/
Miten Audi A2 1.6 FSI nollataan huolto ? Onko se sama kuin Volkkareissa ?
Mikä noista kävisi audiin ?
[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Enter the correct channel from the chart below in "Channel Number"
[Read]
The "Stored Value" is the current value for that channel.
Enter the "New" value of from the chart below.
[Test]
[Save]
So, for example, to reset the OIL reminder in a Golf IV, save a "New" adaptation value of 00015 to channel 10.
Channel Indicated on Display Contents "New" Adaptation value to reset
Polo 6N Golf4 Passat B5 Lupo -2002 New Beetle Bora Transporter T4
10
OIL Distance which can be reset 00150 00015 00015 00150 00015 00015 00015
11
INSP Distance which can be reset 00300 00030 00030 00300 00030 00030 00030
12 INSP Time which can be reset 00360 00036 00037 00360 00036 00036 00037
Mikä noista kävisi audiin ?
[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Enter the correct channel from the chart below in "Channel Number"
[Read]
The "Stored Value" is the current value for that channel.
Enter the "New" value of from the chart below.
[Test]
[Save]
So, for example, to reset the OIL reminder in a Golf IV, save a "New" adaptation value of 00015 to channel 10.
Channel Indicated on Display Contents "New" Adaptation value to reset
Polo 6N Golf4 Passat B5 Lupo -2002 New Beetle Bora Transporter T4
10
OIL Distance which can be reset 00150 00015 00015 00150 00015 00015 00015
11
INSP Distance which can be reset 00300 00030 00030 00300 00030 00030 00030
12 INSP Time which can be reset 00360 00036 00037 00360 00036 00036 00037
Äkkiä katottuna Audi A2:sen huolto nollataan;
Steuergerät Anpassung
STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 02 (Service zurücksetzen)
Rücksetzen der Serviceanzeige nach dem Service.
Anpassungswert: 00000
Lisää aiheesta (A2) übermennsch-kielellä, sekä kanavien 40 - 48 arvoista:
http://de.openobd.org/audi/a2_8z.htm#17
Steuergerät Anpassung
STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 02 (Service zurücksetzen)
Rücksetzen der Serviceanzeige nach dem Service.
Anpassungswert: 00000
Lisää aiheesta (A2) übermennsch-kielellä, sekä kanavien 40 - 48 arvoista:
http://de.openobd.org/audi/a2_8z.htm#17
Mä oon tehnyt autooni 90 000 km huollon 76 000km kohdalla. Eka huolto on on tehty 25 000 km ja toka 55 000 km. Mikä huolto mun pitää nollata ? Ja miten ?
Nollasin huoltonäytön tällä komennolla:
Select Control Module > [Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Channel 02 - set to 0 to reset
Nyt auto näyttää että seuraavaan huoltoon on 15 000 km ? Kuinka saan sen nollattua että huoltoon on 30 000 ? Autossani on käytössä Longlife järjestelmä...
Voisko sen saada näin ?
Select Control Module > [Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Channel 02 - set to 30 to reset ???
Vai jotenkin näillä komeinnoilla ?
-> Kanal 43 (maximale km-Fahrleistung)
Die Angabe erfolgt in 1000 Schritten also 15 x 1000 = 15.000 km bzw. 15.000 mi, sofern das Fahrzeug auf mi (Meilen) codiert ist.
Werte in Kilometer (km):
00015 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00030 - flexibles Wartungsintervall (Otto-Motoren - mit LongLife)
00050 - flexibles Wartungsintervall (Diesel-Motoren - mit LongLife)
Werte in Meilen (mi):
00009 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00019- flexibles Wartungsintervall (Otto-Motoren - mit LongLife)
00031 - flexibles Wartungsintervall (Diesel-Motoren - mit LongLife)
-> Kanal 44 (maximales Zeitintervall)
Die Angabe erfolgt in Tagen.
00365 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00730 - flexibles Wartungsintervall (mit LongLife)
-> Kanal 45 (Ölqualität)
00001 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00002 - flexibles Wartungsintervall (Otto-Motoren - mit LongLife)
00004 - flexibles Wartungsintervall (Diesel-Motoren - mit LongLife)
Nollasin huoltonäytön tällä komennolla:
Select Control Module > [Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Channel 02 - set to 0 to reset
Nyt auto näyttää että seuraavaan huoltoon on 15 000 km ? Kuinka saan sen nollattua että huoltoon on 30 000 ? Autossani on käytössä Longlife järjestelmä...
Voisko sen saada näin ?
Select Control Module > [Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Channel 02 - set to 30 to reset ???
Vai jotenkin näillä komeinnoilla ?
-> Kanal 43 (maximale km-Fahrleistung)
Die Angabe erfolgt in 1000 Schritten also 15 x 1000 = 15.000 km bzw. 15.000 mi, sofern das Fahrzeug auf mi (Meilen) codiert ist.
Werte in Kilometer (km):
00015 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00030 - flexibles Wartungsintervall (Otto-Motoren - mit LongLife)
00050 - flexibles Wartungsintervall (Diesel-Motoren - mit LongLife)
Werte in Meilen (mi):
00009 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00019- flexibles Wartungsintervall (Otto-Motoren - mit LongLife)
00031 - flexibles Wartungsintervall (Diesel-Motoren - mit LongLife)
-> Kanal 44 (maximales Zeitintervall)
Die Angabe erfolgt in Tagen.
00365 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00730 - flexibles Wartungsintervall (mit LongLife)
-> Kanal 45 (Ölqualität)
00001 - festes Wartungsintervall (ohne LongLife)
00002 - flexibles Wartungsintervall (Otto-Motoren - mit LongLife)
00004 - flexibles Wartungsintervall (Diesel-Motoren - mit LongLife)
Kanava 02 resetoi tuon huollon tehdyksi, ja jos haluat saada longlifen päälle muuta nuo kanavat 43, 44 ja 45 kuten tuolla ohjeessa luki eli bensapirssille kanava 43 00030, 44 00730 ja 45 00002. Samalla lailla tein tuon omalle golfille. Kanava 43 tarkoittaa tuhansia kilometrejä ja kavana 44 päiviä maksimissaan seuraavaan huoltoon.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
O.P.P: VAG-COM:n kanssa USB on luotettavampi. Jotkut muille autoille tarkoitetut softat jotka käyttävät samaa adapteria on kirjoitettu hieman "löysemmin" ja ne ei välttämättä pelaa USB:n kanssa mutta sarjaportillisen kanssa pelaa tai toisinpäin.
VAG-COM tykkää molemmista mutta USB-mallit ovat usein fiksumpaa elektroniikkaa sisältäviä ja sietävät esimerkiksi jännitepiikkejä paremmin ja ovat teoriassa nopeempia toki ero on aika merkityksetön. Suurin hyöty tuossa USB:ssä on se että nykyään sarjaportti (siis oikea) on uusissa läppäreissä varsin harvinainen ilmestys...
Tampereelta lähetetään tai saa tulla noutamaan... =)
VAG-COM tykkää molemmista mutta USB-mallit ovat usein fiksumpaa elektroniikkaa sisältäviä ja sietävät esimerkiksi jännitepiikkejä paremmin ja ovat teoriassa nopeempia toki ero on aika merkityksetön. Suurin hyöty tuossa USB:ssä on se että nykyään sarjaportti (siis oikea) on uusissa läppäreissä varsin harvinainen ilmestys...
Tampereelta lähetetään tai saa tulla noutamaan... =)
jaripetteri:Oliko niin että tuo RS-232 adapteri toimii vain versio 311.2:n kanssa ja 409:n käyttö vaatisi jo Ross-Techin oman piuhan?Minkähänlainen ero noilla 2:lla em.versioilla käytännössä on vai pärjääkö 311.2:lla hyvin vanhempien autojen kanssa?Mietin vaan että kannattaako ostaa tohon 311.2:een lisenssi vai panostaa vähän enempi ja maksaa ittensä kipeeksi Key-Com/Hex-Usb+Can paketista lisensseineen.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
USB (ns. moterni) toimii tuolla 409.1 sekä 311.2 versioilla, sarjaportti (opto) vain 311.2 ja vanhemmat. uudemmat 500 ja 600-sarjat vaativat Ross-Techin oman (tai kiinalaisten hakkeroiman) adapterin.
Mä olen siinä käsityksessä että noissa on pääasiassa vain CAN-väylälle lisäyksiä eli ei uusia ominaisuuksia vanhempiin autoihin. Tai niin olihan tuossa 600-betassa oli joku varttimaili mittaus tilulilu lisättynä... =)
Mä olen siinä käsityksessä että noissa on pääasiassa vain CAN-väylälle lisäyksiä eli ei uusia ominaisuuksia vanhempiin autoihin. Tai niin olihan tuossa 600-betassa oli joku varttimaili mittaus tilulilu lisättynä... =)
Tekeekö näillä vehkeillä mitään? toimiiko tuo esim vw passat -01 ? http://testi.accel.fi/epages/Kaupat.axl ... ts/0600005
Miten sitten sen lisenssin kans ku ei oo omaa läppäriä ni voiko sitä käyttää eseammin ku kerran, et jos käyttää esim kahta konetta ni toimiiko molemmissa sama koodi?
Ja oisko kellään Oulussa tai lähistöllä vag-comia ja kaapelia joka passaa tuohon Passattiin, ni kahvit kyllä voisin tarjota jos joku viittis vika koodit lukea ja kielen vaihtaa ja vois vähän tutustua ohjelmaan jos itelle sen hommais?
Ja oisko kellään Oulussa tai lähistöllä vag-comia ja kaapelia joka passaa tuohon Passattiin, ni kahvit kyllä voisin tarjota jos joku viittis vika koodit lukea ja kielen vaihtaa ja vois vähän tutustua ohjelmaan jos itelle sen hommais?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Lisenssi on konekohtainen ja jos vaihtaa konetta pitää vanha ensi de-aktivoida Ross-Techin koodilla jota vastaan saa sitten uuteen koneeseen uuden aktivointi koodin.
Noilla EOBD/OBD2 -standardin mukaisilla laitteilla ei tuon ikäisestä Passatista välttämättä löydä mitään tai vaikka löytääkin niin ei läheskään niin syvällistä tietoa kuin VAG-COM:lla. Ainakaan et pysty sillä kieliä vaihtamaan.
Noilla EOBD/OBD2 -standardin mukaisilla laitteilla ei tuon ikäisestä Passatista välttämättä löydä mitään tai vaikka löytääkin niin ei läheskään niin syvällistä tietoa kuin VAG-COM:lla. Ainakaan et pysty sillä kieliä vaihtamaan.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
mico:http://en.openobd.org/locations.htm#vw_passat_3b,tuolta löytyy sijainti!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa