Spacerit.. Mistä?
Valvoja: ffp jäsenet
Spacerit.. Mistä?
Eli mistä saa näitä laittomia "speisereitä" vielä..?
Kuullu että joskus ois saanu bilteemasta mutta ei tainnu enää olla..
Toisekseen ei tarviis kyllä paljo levittää, että vois vaikka koneistamolla teettää...
Kuullu että joskus ois saanu bilteemasta mutta ei tainnu enää olla..
Toisekseen ei tarviis kyllä paljo levittää, että vois vaikka koneistamolla teettää...
-
- -
- Viesti:
Kyllä Biltemasta saa vielä spacereita, kahta paksuutta..
www.biltema.fi --> verkkokauppa --> autoon --> vanteet, näin:)
2kpl maksaa 3,25, eli ei varmaan kannata koneistamoista kysellä..
www.biltema.fi --> verkkokauppa --> autoon --> vanteet, näin:)
2kpl maksaa 3,25, eli ei varmaan kannata koneistamoista kysellä..
No sehän tietysti riippuu koneistamosta se hinta. (yllättävää?) Tarkoitan lähinnä sitä että monilla pajoilla on vähimmäisveloitus tunti, ja se tunti maksaa paikasta riipuen pyöreesti noin 45-65€. Sitten taas hinta riippuu siitä että millä koneella tehdään, CNC vs manuaalikone.
Mutta en ainakaan usko että olisi kannattavampaa teettää koneistamossa jos kerta valmiita on tarjolla.
Mutta en ainakaan usko että olisi kannattavampaa teettää koneistamossa jos kerta valmiita on tarjolla.
Tuolta saa just sellaiset ku haluat--> http://www.tommisbillet.com/english/index.html
-
- -
- Viesti:
Mutta en meinannutkaan että niitä nyt ihan tunnissa pyyhkäsee valmiiksi. Tai no, riipuen taas laadusta, ja jos haluat esimerkiksi pelkät levityspalat ilman mitään sen ihmeellisempiä pulttijaon muutoksia tai muuta sellaista, niin sitten kyllä pitäis tuntiin syntyä 4kpl moisia, mutta raaka-aine maksaa myös, noi isoimmat hipoo varmaan pelkkä aihio lähempänä pariakymppiä kpl. jos ei enemmänkin. Ja sitten vielä on se että kuinka moni koneistamo rupeaa ottamaan 2 tai 4kpl tehtäväksi? Kannattaa udella mitä veloittaisivat esimerkiksi jollain koululla tuollaisista. Anteeksi hieman epäselvä teksti, koittakaa ymmärtää..
E: niin ja jos levitystä tulee +70mm niin mistä löytyy noin pitkät pultit jotka myös kestää? Eli rakenne tulisi toteuttaa juurikin niinkuin noissa FK:n spacereissa, eli pulteilla kiinni levyyn/rumpuun-> siihen sitten vannetta vasta kiinni, ja hintahan pompsahtaa taasen aivan eri lukemiin.. Viisaammat korjatkoot epäkohdat, tämä on vain minun näkemys.
E: niin ja jos levitystä tulee +70mm niin mistä löytyy noin pitkät pultit jotka myös kestää? Eli rakenne tulisi toteuttaa juurikin niinkuin noissa FK:n spacereissa, eli pulteilla kiinni levyyn/rumpuun-> siihen sitten vannetta vasta kiinni, ja hintahan pompsahtaa taasen aivan eri lukemiin.. Viisaammat korjatkoot epäkohdat, tämä on vain minun näkemys.
itse olen teettänyt adapteripalat jotka pelittivät ihan hyvin, tosin vähän sai takoa vannetta pois jostain syystä vaikka mittatilauksena siihen tehtiin. alumiini myös hapettui pinnasta aika paljon mutta eipä kai se haittaa sen kummemmin.
powertechin speissereitä olen muuten käyttänyt ja ovat olleet hyviä, ei mene miksikään kun niissä on sellanen pinta ja sopivuus aina täydellinen kun ovat mallikohtasia.
powertechin speissereitä olen muuten käyttänyt ja ovat olleet hyviä, ei mene miksikään kun niissä on sellanen pinta ja sopivuus aina täydellinen kun ovat mallikohtasia.
voihan billetit sentään!
itse maksoin 20euroa 20mm leveistä palikoista..
kaveri sorvas ne omalla ajallaan töissä.
e: tossaki vois olla vaihtoehto
http://www.rallyracefin.fi/pultit/Yleis ... tterit.pdf
itse maksoin 20euroa 20mm leveistä palikoista..
kaveri sorvas ne omalla ajallaan töissä.
e: tossaki vois olla vaihtoehto
http://www.rallyracefin.fi/pultit/Yleis ... tterit.pdf
Jeez, ei kai siinä. Tulleehan tuota tietoo vaikka kuinka :)
Mulla on kyllä tiedossa kohtuu hyvä ja halpa koneistamo, ja siellä on teetettävänä sovitteet vanteisiini. Mutta jos kerta tuolla bilteemassa on, ja maksaa sen vajaa neljä euroo pari niin ei kyllä tarvii niitä kysellä koneistamolta.
Pitää tuossa torstaina käydä kattomassa Oulun biltemassa että mikä siellä on saatavuus nytten, ku en viime kerralla ainakaan nähny hyllyssä.
Ja tuli tuossa toinenkin kiva pieni ylläri ajellessa valtatiellä; prkleen jänis hyppäs ja maskiin se osu, siinä meni syksyllä ostettu kromimaski...
...sekä iso, kunnon blondi-jänis...
Mulla on kyllä tiedossa kohtuu hyvä ja halpa koneistamo, ja siellä on teetettävänä sovitteet vanteisiini. Mutta jos kerta tuolla bilteemassa on, ja maksaa sen vajaa neljä euroo pari niin ei kyllä tarvii niitä kysellä koneistamolta.
Pitää tuossa torstaina käydä kattomassa Oulun biltemassa että mikä siellä on saatavuus nytten, ku en viime kerralla ainakaan nähny hyllyssä.
Ja tuli tuossa toinenkin kiva pieni ylläri ajellessa valtatiellä; prkleen jänis hyppäs ja maskiin se osu, siinä meni syksyllä ostettu kromimaski...
...sekä iso, kunnon blondi-jänis...
Mee www.completos.fi-->tuning-->vanteet. Siellä kohtuu hintaisia.
^^ Linkki ei toimi, toi saattas toimia --> http://workspace3.smilehouse.com/worksp ... e&pageID=3
kysynpä nyt tässä samalla, kun asiaan oikeastaan liittyykin. Kun laittaa tollaset esmes 5mm spacerit et saa pyörät pyöriin ilman jousilautasten kolhimista, mistä pidemmät pultit.. 5mm on kuitenkin jo sen verta, että parempi pistää pidemmät, ei varmaan normipultit kelpaa. Eipä vaan tunnu näissä perusliikkeissä olevan muita kun "oikean" mittaisia pultteja..
^niin ku noi.
itsellä tosiaan 30mm edessä ja 35mm takana ja en huomannut kesällä mitään erikoista hyvin toimii.
tommisbilletiltä itselle tuli ja olihan niillä hintaa,muttahan eihän noita tarvitse kun kerran ostaa..:)
Mikäs se hinta sitte oli? Huomenna käyn tutun sorvarin luona kyselemässä, josko sais edullisesti. Ennen on tehny pari keikkaa ilmaseks, mutta nyt pitää jo maksaa :)
Ja jos joku tuntee tarvitsevansa 4x108 jakosiin tuommoset, niin olis ylimääränen sarja 20mm puoli.
Täältä löytyy myös!
http://www.polarautovaruste.com/
Lataa autostyling esite, siellähän noita hintoineen =)
http://www.polarautovaruste.com/
Lataa autostyling esite, siellähän noita hintoineen =)
Mahtaako olla suurta merkitystä mitkä levyt sinne laittaa väliin kun tarkoitus olisi levittää vain sellaiset 5-10mm/vanne? Eipä nuo autovarusteen myymät FK:n adapterit huiman hintaisia ole esim. 16mm/akseli 38e. Mutta kuitenkin noin ohuilla pistää miettiin niitä Bilteman lättyjä, 10mm/akseli tais olla ~5e. On siinä hintaeroa kuitenkin...
Itse saatan kanssa tarvita jotkut 5-10mm spacerit taakse mutta näkee paremmin sitten kun alkaa kevät häämöttää ja alustasarja sekä kesäkiekot löytävät tiensä auton alle niin näkee tilanteen paremmin.Sinänsä ei olis pahat noi bilteman spacerit jos hakisi varuiksi niin ei edes harmita vaikka kaappiin jäisivätkin pölyttymään.
Keskittävät spacerit meinaa sitä että niissä on keskireikä oikean kokoinen eli Vw golf/bora/passat/audi a4, yms... (-> 57.1mm) keskittyyvät siihen eikä klonkkaa sileen "vapaasti" kuten bilteman levittävät.
Spacerissä sisäkeskireikä napaan KO. autoon sopiva ja ulkokeskirei'än huullos tuo sama johon vanteen keskireikä tulee.
Olikohan tarpeeksi seikkaperäinen vastaus...
Noh, jokatapauksessa itse olen käyttänyt piltemanin KO. tuotetta ja pelaahan se, jos ei tarvii kuutta päällekkäin laittaa... =)
Spacerissä sisäkeskireikä napaan KO. autoon sopiva ja ulkokeskirei'än huullos tuo sama johon vanteen keskireikä tulee.
Olikohan tarpeeksi seikkaperäinen vastaus...
Noh, jokatapauksessa itse olen käyttänyt piltemanin KO. tuotetta ja pelaahan se, jos ei tarvii kuutta päällekkäin laittaa... =)
Mulle tuli Audiin spacerit ja pitkät pultit tuolta http://www.rennsport-technik.fi/
tai sillon nuo webbisivut ei ollu vielä olemassa mutta sama kaveri kuitenkin..
edit: jaa, tämä ei ollutkaan ihan tuore ketju.. :)
tai sillon nuo webbisivut ei ollu vielä olemassa mutta sama kaveri kuitenkin..
edit: jaa, tämä ei ollutkaan ihan tuore ketju.. :)
Olin itsekin hakemassa yleismallisia spacereita ja kävin Autotekissa. 5mm spacerit olisi olleet 10e. Piti vielä kysyä että "siis pari vai", Vastaus oli "ei kun kappale". Piti siinä köhiä vähän aikaa ja todeta että ei taida tulla kauppoja.
Autotekilla on näköjään hinnat kohdillaan, olisivat olleet ihan normi yleismallin spacerit. Onneksi haulla löysin tämän threadin, hain tänään neljä paria 3-5mm spacereita Biltemasta ja maksoi vain 13e. Autotek pitäköön tunkkinsa prkl.
Autotekilla on näköjään hinnat kohdillaan, olisivat olleet ihan normi yleismallin spacerit. Onneksi haulla löysin tämän threadin, hain tänään neljä paria 3-5mm spacereita Biltemasta ja maksoi vain 13e. Autotek pitäköön tunkkinsa prkl.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”