G2:een digi mittaristo
Valvoja: ffp jäsenet
G2:een digi mittaristo
Olisko tälläisestä kuvia, olen hyvin kiinnostunu kyseisestä laitteesta. Ilmeisesti aika harvinainen, missä mallissa tälläistä on käytetty?
Kiinnostusta olisi myös ostaa sellainen. Kellään tietoa?
Kiinnostusta olisi myös ostaa sellainen. Kellään tietoa?
http://www.scirocco2.de/digifiz.htm
Tuollainenhan se on. Häipyi aikoinaan lisävarustelistalta runsaan vikatiheyden vuoksi...
Tuollainenhan se on. Häipyi aikoinaan lisävarustelistalta runsaan vikatiheyden vuoksi...
Itselleni sellaisen sain, kun ostin kärryn.
Ei ole ollut juuri vikaa vaikka niin väitettiin.
Vain yhdesti se on reistaillut, kun auto seisoi 2kk talvella.
-> Nopeusmittari näytti n. 1viikon ajan välillä ajossa 0km/h, mutta silloinkin vika johtui ainoastaan sen taakse kertyneessä kosteudesta.
Tosta harvinaisuudesta sen verran, että enpä ole itsekkään kuin yhteen moiseen mittariin kakkakopassa törmännyt ja sekin auto oli Saksassa.
Ei ole ollut juuri vikaa vaikka niin väitettiin.
Vain yhdesti se on reistaillut, kun auto seisoi 2kk talvella.
-> Nopeusmittari näytti n. 1viikon ajan välillä ajossa 0km/h, mutta silloinkin vika johtui ainoastaan sen taakse kertyneessä kosteudesta.
Tosta harvinaisuudesta sen verran, että enpä ole itsekkään kuin yhteen moiseen mittariin kakkakopassa törmännyt ja sekin auto oli Saksassa.
Paria mittaria suomessa räpläillyt ja pikkuvikaisia olivat molemmat. Kaveri oli 80-ja 90-luvuilla volkkarilla hommissa ja kyllä ne kuulemma vitutukseen asti työllistivät. Niitä vaihdeltiin pois silloin. Omassakin sillä oli mutta ainaiseen taputteluunkin kyllästyy joskus.
Jos kuitenkin tekee mieli laittaa moinen niin kojelauta on sitten erilainen mittarinkiinnityksiltään.
Jos kuitenkin tekee mieli laittaa moinen niin kojelauta on sitten erilainen mittarinkiinnityksiltään.
Itse epäilin ihan vain kosteutta... Kun se kerran alkoi kun auto seisoi talvella ja loppui kun kosteus hävisi pikkuhiljaa auton sisältä.
Jos joku on vaihtanut polttimoita/ledejä kyseiseen mittaristoon niin voisi heittää vinkkiä miten toisen ajotietokoneen merkkivalon lampun/ledin vaihto teettää töitä.
Jos joku on vaihtanut polttimoita/ledejä kyseiseen mittaristoon niin voisi heittää vinkkiä miten toisen ajotietokoneen merkkivalon lampun/ledin vaihto teettää töitä.
-
- -
Mulla on 88-16v GTi jossa digimittaristo, mittaristo on toiminut moitteettomasti kovilla paukkupakkasillaki! Ainoa ongelma on ollu kilometrimittarin nollautuminen, mutta sekin johtui maadotus ongelmista!
Joskus jos oikeen hätäilee starttaamisen kans, ni mittaristo jää siihen "tarkastustilaan" ja nopeusmittari jää näyttämään 255km/h.
Joskus jos oikeen hätäilee starttaamisen kans, ni mittaristo jää siihen "tarkastustilaan" ja nopeusmittari jää näyttämään 255km/h.
Luulen että kannattais ehkä kysellä tyypeiltä, jotka tuo osia ja autoja Saksasta. Tuolla yhteistyökumppaneissa näitä herroja on... Onhan tuo digimittari kakkiksessa aivan ehdoton ;) Tietysti jos se on aina rikki mutta... Nuita oli johonkin aikaan muissakin autoissa, esim. GSi-kadetteissa olen nähnyt, onko kaikissa?
Noista gsi-kadetin mittareista sen verran, että mielestäni se ei ole yhtä selvä näytöltään kuin volkkarin mittari, mutta olisihan erinlainen.
Voihan sinne laittaa vaikka tollaisen uudemmankin ooppelin mittarin jos
on hirveä halu päästä itse rakentelemaan:
http://www.ulrichp.com/mitglieder/Puchb ... igra-2.JPG
Voihan sinne laittaa vaikka tollaisen uudemmankin ooppelin mittarin jos
on hirveä halu päästä itse rakentelemaan:
http://www.ulrichp.com/mitglieder/Puchb ... igra-2.JPG
-
- -
- Viesti:
Nyt toi mittaristo sitten hieman temppuilee.. ja
kun pääsikin sanomasta, ettei mitään vikaa ole!!
Lämpömittari näyttää käynnistäessä, siis kylmänä,
että lämmöt olisi tapissa ja kun lähtee ajelemaan
niin pikkuhiljaa tippuu kun saa enemmän rinkiä.
Sitten se taas saattaa nousta ja taas laskea...siis
vaikka öljyn lämpötila olisi alle sen 50´C!?!?!
Ajattelin että onkohan se vesipumppu menossa tai
mennyt, mutta lämmintä ilmaa tulee edelleen hyvin sisälle
eikä mitään kiehumista ole havaittavissa vaikka ajettukin
sen verran että öljyn lämpötila vastaa normilukemia ajon
jälkeen.
Siis...tietääkö joku missä se jäähdytysnesteen lämpötila-
anturi mahtaa sijaita kun olis kiva tarkastaa sen liittimetkin.
Ideat/toimintaohjeet tervetulleita liittyen ongelmaan..
Thanks.
kun pääsikin sanomasta, ettei mitään vikaa ole!!
Lämpömittari näyttää käynnistäessä, siis kylmänä,
että lämmöt olisi tapissa ja kun lähtee ajelemaan
niin pikkuhiljaa tippuu kun saa enemmän rinkiä.
Sitten se taas saattaa nousta ja taas laskea...siis
vaikka öljyn lämpötila olisi alle sen 50´C!?!?!
Ajattelin että onkohan se vesipumppu menossa tai
mennyt, mutta lämmintä ilmaa tulee edelleen hyvin sisälle
eikä mitään kiehumista ole havaittavissa vaikka ajettukin
sen verran että öljyn lämpötila vastaa normilukemia ajon
jälkeen.
Siis...tietääkö joku missä se jäähdytysnesteen lämpötila-
anturi mahtaa sijaita kun olis kiva tarkastaa sen liittimetkin.
Ideat/toimintaohjeet tervetulleita liittyen ongelmaan..
Thanks.
-
- -
^Mulla oli kans entisessä 16v Gti kulperossa didimittaristo. Auto oli nimenomaan Jukalta ostettu. Tekniikanvaihtovehje ruiskuvikasena. Laitettiin kuntoon ja meni eteenpäin. Väritys valkonen/violetti juuri ton viivan mukaisesti rajattuna :) Kellä lienee sekin? Ajotietokone ei toiminu mut muuten pelitti mittarit.
-
- -
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”