halpisrenkaista...
Valvoja: ffp jäsenet
halpisrenkaista...
Kommentteja ns. nimettömistä renkaista!! Koko 225/40-18 ja vähän kiinnostais esim. Toyo, Hankook, Falken tms. Kannattaako maksaa misukoista tms. muutama satanen enemmän vai ovatko halpikset riittävät normaali ajoon?
Tuolta on porukka renkaita tilannut,kuulemma toimii palvelu.Omaa kokemusta ei ole. http://www.rengas-online.com/start.html
Golfiin odottaa kesäksi Nokian Z vakiokokona 225-45-17"
Golfiin odottaa kesäksi Nokian Z vakiokokona 225-45-17"
-
- -
- Viesti:
Eipä ollut tarkoitus "mollata" mitään rengasmerkkiä nimettömäksi, halpikseksi tms. vaan ainoastaan selvittää, josko uskaltais hankkia vähän edullisemmat kiekot omaan kiesiin : )
Ilmeisesti esim. Toyo, Hankook, Falken, Aurora ovat ihan kunnollisia mutta onko joku edullinen merkki tiedossa, johon ei kannata koskea pitkällä tikullakaan?
Ilmeisesti esim. Toyo, Hankook, Falken, Aurora ovat ihan kunnollisia mutta onko joku edullinen merkki tiedossa, johon ei kannata koskea pitkällä tikullakaan?
Itelle pitäis hommata 225/40/18 renkaat ja tuolta rengas-onlinesta oon hommaamassa. Hintaluokka vois olla 150-180€/kpl...noi Toyo T1-R:t ainakin menis siihen hintaluokkaan. Tossa hintaluokassa sais kyllä paljon muitakin, et mitkä kannattais hommata?
Haussa olis hyvää pitoa märällä ja kuivalla, ajoa tulee niin vähän (max 10000km kesässä) ettei kulutuskestävyydellä niin kauheaa väliä ja kohtuu hiljaiset tietty saisivat olla...
Haussa olis hyvää pitoa märällä ja kuivalla, ajoa tulee niin vähän (max 10000km kesässä) ettei kulutuskestävyydellä niin kauheaa väliä ja kohtuu hiljaiset tietty saisivat olla...
Oisko jotain muuta halpismestaa kun tuo reifen-direkt/rengas-online? En tiedä miten tuo homma noilla mutta valitsemalla suomenkielisen putiikin se laskee 22% alv:ia kun voisi siitäkin sen 6% tinkiä maksamalla alv:in Saksaan.
Esimerkkinä Hankookkia isossa koossa tuli Saksan puolen kaupan ja Suomen välille hintaeroa 30€ per rengas. Mikä on minusta ainakin koko setissä jo kohtuullisen iso summa. Olkoonkin että hinta sisältää rahdin. Tuskin se tuota 120€ on kuitenkaan.
Esimerkkinä Hankookkia isossa koossa tuli Saksan puolen kaupan ja Suomen välille hintaeroa 30€ per rengas. Mikä on minusta ainakin koko setissä jo kohtuullisen iso summa. Olkoonkin että hinta sisältää rahdin. Tuskin se tuota 120€ on kuitenkaan.
aurora kuluu vissiin hiukan näitä nopeammin, muuten nekin on hyvät.
En nyt kyllä käyttäisi sanaa "hyvä" missään nimessä kun Aurorasta puhutaan. Kovat, liukkaat, äänekkäät ja kuluvat nopeasti. Siis kyllä niillä ajaa ei siinä mitään, mutta ei missään nimessä hyvät. Kun aletaan puhua tyylin Bridgestonesta, Good Yearista, niin niiden joitain malleja voi sanoa jo hyviksi.
Maborit itsellä pyörinyt nyt alla ja kyllähän niillä ajelee. Mutta ei nekään hyvät ole jos vertaa aiempiin Firestoneihin. Pirun liukkaat märällä ja kuivallakin yllättävän liukkaat. Ei mitkään näistä halppisrenkaista oikein ole hyvät. Melkein kaikissa on sama vika, kovat ja liukkaat. Tai ainakin niissä millä olen itse ajanut.
En kyllä itse ole noita Toyoja ja Falkeneita ikinä testannut enkä kyseisiä merkkejä juurikaan tunne, mutta mulla on ainakin sellanen mielikuva noista merkeistä että kyllä kai niiltä löytyy hyviäkin renkaita, mutta ei ne enää sitten mitään halpoja ole.
Pinnotettuihin en kyllä koskisi pitkällä kepilläkään.
Mulla ollu parit Falkenit ja tyytyväinen olin niihin. Yhet Nankangit oli hetken aikaa ja en voi suositella, kuivalla pitää hyvin mutta kun on vähänkin märkää niin hupsheijaa..ei niin mitään pitoa. Parasta niissä oli että ne oli kesärenkaat m+s merkinnällä:) Nitto merkkiset mulla oli joskus bäkinthedays ja niissä samat märkäominaisuudet ku Nankangeissa.
Aurorat on kyllä ihan syvältä. Oli n. kuukauden alla koossa 215/40-17 ja oli kyllä huonoimmat renkaat millä olen ajanut. Ei pidä mitään, kun on niin kovaa seosta...
Mulla oli nyt toista kesää Nexen merkkiset korealaiset renkaat ja oon kyllä ollu tyytyväinen. Toinen vaihtoehto oli sillon michelin mikä makso muistaakseni 200-300e enemmän... koko siis 215/35-18. Autotekistä ainakin saa. Suosittelen!:)
Toyo ja Falken varmaan ihan ok, ei kokemuksia mutta oon kyllä lukenut että hyvät olisi...Luultavasti seuraavat renkaat jommat kummat.:)
Mulla oli nyt toista kesää Nexen merkkiset korealaiset renkaat ja oon kyllä ollu tyytyväinen. Toinen vaihtoehto oli sillon michelin mikä makso muistaakseni 200-300e enemmän... koko siis 215/35-18. Autotekistä ainakin saa. Suosittelen!:)
Toyo ja Falken varmaan ihan ok, ei kokemuksia mutta oon kyllä lukenut että hyvät olisi...Luultavasti seuraavat renkaat jommat kummat.:)
itsellä on kesällä 05 ostetut auroran k104 225/45/17 kumit, olivat halvat (n.400e) mutta tosiaan hiukka äänekkäät, mutta jos vertaa Hankookin Ventus k103siin jotka oli niitä ennen niin niihin verrattuna hieman hiljaisemmat, tai sitten ne alkoivat olemaan loppumetreillä jo niin kovat että se vaikutti asiaan. Märkäpito on aika rajallista, eihän halvimmilta renkailta voi ihan kaikkea odottaakkaan.
Ite ajelin viimekesänä Falkeneilla (195/45-16") ja olin positiivisesti yllättynyt,olivat halvimmat mitä savotta sai myytyä heti varastosta,silti suht äänettömät ja märkäpito ihan siedettävä.
Toyoilla (215/35-18") ajelin loppukesän,ja niistä ei mitään pahaa sanomista,hyvin ainakin kesti venytettynä runkokin,ettei murtunut alle.
Auroorat saa kuulemma työntää aunukseen,kaveri vaan noin tokaisi ku kesän niillä ajeli.
Toyoilla (215/35-18") ajelin loppukesän,ja niistä ei mitään pahaa sanomista,hyvin ainakin kesti venytettynä runkokin,ettei murtunut alle.
Auroorat saa kuulemma työntää aunukseen,kaveri vaan noin tokaisi ku kesän niillä ajeli.
Halpisrenkaista on kokemuksia 17" koossa Marangonin Zeta Lineasta sekä Barum Bravuriksesta. Marangonit hyvät ajaa ja muutkin ominaisuudet kohdallaan mutta yhdestä renkaasta meni runko 10tkm jälkeen joka vähän latisti hyvää mielikuvaa. Barumeita onkin jo menossa toinen sarja,ekat kesti n. 30tkm,nykyiset maksimissaan 20tkm,kiitos kesän rataräppäilyn...mutta ei moitittavaa,varsinkaan hintansa puolesta.
sik, kyllä velipoika ajeli Tyfooneilla monta kesää, hyvin kestivät. Mutta ei muuten mitkään erikoiset...Vielä noista halpisrenkaista, Falken ja Toyo ei todellakaan ole minusta kyl sellasia. Tietysti riippuu mitä malleja kattoo. Itsellä ollut vain Falkenin ns. huippumallia ja ne todellakin on hyvät. Ja onhan nekin vähän halvemmat kuin ns. merkkirenkaat. Hyviä omakohtaisia kokemuksia on ainakin Falkeneista ja Pirelleistä. Goodyear, Michelin ja Nokia kans suht ok. Seuraavat saattaa olla BF GoodRichit tai Pirellit, kylläkin koosta johtuen, muuten varmaan ostaisin Falkenit...
Edelliset renkaat oli minullakin noi Falkenit (malli muistaakseni joku FK451 tai jotain sinnepäin, todella hyvät! Ei mitään moittimista! Tais sarjalla (225 40 R18) olla hintaa jotain 800€...
Nyt viime kesänä hommasin sit sarjan Sempereitä (Direction sportit) hintaan 600€/sarja ja siis koko edelleen 225 40 R18, muuten loistava rengas mutta kuluivat yhdessä kesässä melkein slikseiksi!
Nyt viime kesänä hommasin sit sarjan Sempereitä (Direction sportit) hintaan 600€/sarja ja siis koko edelleen 225 40 R18, muuten loistava rengas mutta kuluivat yhdessä kesässä melkein slikseiksi!
älä missään nimessä osta marangonin renkaita, jos niitä vielä myydään
hirveää ulinaa pitää ja muutenkin tosi kova meteli huonolla asfaltilla
heitän sarjan keväällä lampeen
Hirveää ulinaa pitää marangonin renkaat kyllä pikkasen ihmetyttää...ei ainakaan itellä ulise ventossa, oikeastaan aika hiljaset ja ei kyllä ulissu kaverillakaan...
Itselläkään ei löydy huonoa sanottavaa Marangonin Zeta Lineasta, hiljaiset ja hyvä pito. Kokemusta 205/45R16 Cliossa n.6000km, jonka jälkeen kaverin Golffissa n.45tkm, eli ei edes kulunut nopeasti. Uudemmassa Zeta Lineassa, parempi märkä pito, näistä kokemusta 215/40R17 koossa V40 Volvon alla, ei tosin ku yhen kesän, eli kulumisesta ei osaa sanoa.
Huomattavasti paremmat renkaat, kuin Bridgestonen Turanzat, oli äärettömän kova ääniset ja märällä asvaltilla ei mitään pitoa, kuivallakin aika onneton. (näistä kokemusta Ibiza FR:n alla)
Huomattavasti paremmat renkaat, kuin Bridgestonen Turanzat, oli äärettömän kova ääniset ja märällä asvaltilla ei mitään pitoa, kuivallakin aika onneton. (näistä kokemusta Ibiza FR:n alla)
Ehdottakaa jotain kesärenkaita tuolta rengas-onlinesta koossa 205/45r16 tai 195/45r16 vauhtiluokassa 190km/h tai 210km/h. Hintaa sais olla n. 300-400€/sarja.
Tarjolla olis ainakin tämän merkkisiä renkaita: Kuhmo, Star Performer, Sunny, Nexen, Wanli, TOP, Barum, Minerva, Falken-Ohtsu, Fulda, Uniroyal, Semperit
Tarjolla olis ainakin tämän merkkisiä renkaita: Kuhmo, Star Performer, Sunny, Nexen, Wanli, TOP, Barum, Minerva, Falken-Ohtsu, Fulda, Uniroyal, Semperit
^Mä suosittelisin Toyon Proxes T1-R:ää. Itse ostin tuolta Rengas-Onlinesta sellaset viime kesänä ja on kyllä ollu pirun hyvät kumit! Mulla on kokona 195/45-16". Näytti olevan 84€/kpl, itse sain muistaakseni n.10€/kpl halvemmalla, joten hieman on hinnat näemmä noussu... Mut eipä se pahan kallis oo vieläkään.
-
- -
- Viesti:
Mulla on 195/45R16 Uniroyal RainSport 1 -renkaat.
Toivoisin vähän sportimpaa henkeä niihin, mutta yleisrenkaiksi hyvät. Tunto vois olla parempikin, mutta toisaalta aika yllätyksetön käytös.
Toivoisin vähän sportimpaa henkeä niihin, mutta yleisrenkaiksi hyvät. Tunto vois olla parempikin, mutta toisaalta aika yllätyksetön käytös.
Marangonin Zeta Lineasta ei mitään suurempaa negatiivista sanottavaa (omat kokemukset tosin koossa 225/45R17). Kuivalla pitää kuin tauti eikä sateella minkäänlaista ongelmaa (yhtäkään vesiliirtoa tai luistoa ei normiliikenteessä ollut vaikka kovaakin tuli rankkasateella päästeltyä). Radalla tullut vedettyä sekä kuivalla että märällä. Märällä radalla saa kovaa vedettäessä pitkiä luistoja aikaiseksi, mutta auto on helppo pitää radalla kun käyttäytyminen ei ole äkkinäistä. Kuivalla radalla vedettäessä rengas alkaa selvästi sulaa alle viimeistään kolmannella nopealla kierroksella...siihen asti voi vetää niin paljon kuin kantti kestää.
Omien kokemusten perusteella helvetin paljon paremmat renkaat kuin GY F1 Eagle GSD3:t, jotka olleet merkkirenkaina todellinen pettymys.
Nimim. Marangonit alle seuraavaksi...tosin 18" koossa.
Omien kokemusten perusteella helvetin paljon paremmat renkaat kuin GY F1 Eagle GSD3:t, jotka olleet merkkirenkaina todellinen pettymys.
Nimim. Marangonit alle seuraavaksi...tosin 18" koossa.
no ni uskolsin tilata tuolta rengas-onlinesta hankook ventus prime k105. siitä syystä että k102 ja k104 on jo kokeiltu ja kesti aika paljon ajoa ja oli hyvät mutta nyt tuo k105 tulee siksi kun äiteelle ostin boraan joskus korkeala profiililla samaiset niin oli aika hiljaset. hankookeissa näyttäs olevan vähän vähemmän muuten pintaa mitä esim uniroyaleissa. en tiiä kuvittelenko. mutta ns merkkirenkaisiin en palaa enää. oli joskus michelin pilotit mitkä oli liikkeellelähdössä tosi liukkaat ja kului hetkessä loppuun. ja maksavat silti hävyttömän paljon. 225/45/17 hankookeista joutuu kärsimään "vain" n.450€
Viime kesänä ostin Stunner Torneot, 105/55R16 koossa. Joku Marangonin sisarmerkki tms. Muuten ihan mukavan oloiset, eivät nyt ainakaan liukkailta tuntuneet märällä, melko hiljaiset (verrattuna nastoista erotettuihin Hakkis ykkösiin, eli ei sano mitään) eivätkä paljoa menettäneet kesällä pintaakaan.
Yksi iso miinus kyllä löytyy. Rungoiltaan täys paskat. Kahdessa renkaassa 100g ja 80g painoja, muissa jotain 20g luokkaa. Ravistivat reilusti, kävin uudelleen tasapainottamassa. Ei auttanut, joten sitten mittailtiin pyörintäkehiä, normaalit. Pyöräyttivät pahimpia vanteella, auttoi sen verran että viitsi jo ajella. Tarttis jotkut paremmat hommata mutta ei noita oikein kehtaa kenellekään myydäkään.
Yksi iso miinus kyllä löytyy. Rungoiltaan täys paskat. Kahdessa renkaassa 100g ja 80g painoja, muissa jotain 20g luokkaa. Ravistivat reilusti, kävin uudelleen tasapainottamassa. Ei auttanut, joten sitten mittailtiin pyörintäkehiä, normaalit. Pyöräyttivät pahimpia vanteella, auttoi sen verran että viitsi jo ajella. Tarttis jotkut paremmat hommata mutta ei noita oikein kehtaa kenellekään myydäkään.
Itsellä viimekesän oli takana Star performerit viime kesänä (tuli auton mukana), ei ne nyt ihan kamalat ollut kuivalla kelillä. Satella sitten pystyi tuollaisella alitehoisella nelikolla driftaamaan aika helpolla. Kulumiseen en ota kantaa, vaikka 6tkm ne vain kestikin (voi olla käyttäjällä asiaan vaikutusta).Suosittelen lämpimästi täysin jotain muita kumeja, 200e lisää on pieni raha todennäköisesti paljon kestävimmistä kumeista, sekä lisähenkivakuutuksesta.
Joo mullaki kiinnostas että mikä nuissa nankangeissa on niin huonoa, meillä on ollu 2 sarjaa ja ihan mustia ja pyöreitä ne on ollu. Yllättävän hiljaset ja kulutuskestävät ennen kaikkea. Ainaki normaalikäytössä pelannu, radalle en oo menossakkaan. Ei kuitenkaan mitään ihan huippu pitäviä, johtusko kovasta kumiseoksesta tms.., mutta eipähän tarvi jokakesä olla uusimassa. Kuten hankook, kumho, ja nokian pehemiäkylykiset kumisaapasrenkaat joista pitää muka maksaa melekein sama ku "huippumerkeistä". Oon laittamassa itekki uusimassa kumeja tälle keväälle ja merkki on vielä auki, nankang on yks vahtoehto mutta saa nähä..
Loppupelistä Nokia pärjää varsin mukavasti rengastesteissä, ei se ole ns. halpisrengas. Jos tuota eurooppalaista rengastestiä katsoo, niin kyllä sieltä muutamat halpismerkit erottuvat hyvin hännän pitäjinä. Itsellä on Fulda Carat Extremot alla ja niitä ei juuri voi kehua, varsinkin melua on muille jakaa. En vain täysin tajua, miksi tuossa testissä nuo PAH-yhdisteet vaikuttavat loppupisteisiin noin paljon, koska ajamisen kanssa niinllä ei ole mitään tekemistä. Nokian Hakkapelitta 1 renkaat kun vaihtaa kesärenkaisiin, niin melu kasvaa kaksinkertaiseksi, eikä mitenkään häävit ajaa sadekelillä tai kylmällä. Scirocossa Toyo Proxess (tms.) taas on minusta hyvä rengas, ostan sellaiset varmaan seuraavaksi Corradoonkin.
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1364
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1364
Kuningaskuluttajan testiä sivuten: Ohjelmassa julkaistussa taulukossa Kumhon tilalla luki Kumbo, joten myös toimittaja puhui jatkuvasti Kumbosta :)
Kyllähän asia tahtoo renkaissa(kin) olla niin, että laatu kulkee käsi kädessä hinnan kanssa. Itse päätyisin kyllä tunnettuihin ja hyväksi havaittuihin merkkeihin, ei se rengaskustannus monelle vuodelle jaettuna kuitenkaan niin suuri ole.
Kyllähän asia tahtoo renkaissa(kin) olla niin, että laatu kulkee käsi kädessä hinnan kanssa. Itse päätyisin kyllä tunnettuihin ja hyväksi havaittuihin merkkeihin, ei se rengaskustannus monelle vuodelle jaettuna kuitenkaan niin suuri ole.
Kyllä se Nokia on laskettavissa sinne laatumerkkien sarjaan, kuten myös testeistä voi todeta.nokian pehemiäkylykiset kumisaapasrenkaat joista pitää muka maksaa melekein sama ku "huippumerkeistä".
Nyt on Fuldan kumit ostettu. Kokoa 225/40-18.
Saas nähdä, miten pelittää.
Hintaa en pitänyt pahana, ei pitäisi olla kaikkein huonolaatuisimmasta päästä.
555€/kierros sis. rengastyöt + asennus auton alle + lukkopultit
Toistaiseksi ei mitään eroa kuluneisiin Puolalaisiin Stomil Olsztyn / Kormoran Winter -kitkarenkaisiin :D
Saas nähdä, miten pelittää.
Hintaa en pitänyt pahana, ei pitäisi olla kaikkein huonolaatuisimmasta päästä.
555€/kierros sis. rengastyöt + asennus auton alle + lukkopultit
Toistaiseksi ei mitään eroa kuluneisiin Puolalaisiin Stomil Olsztyn / Kormoran Winter -kitkarenkaisiin :D
Tässä on tullut nyt vajaan viikon verran ajeltua Nexen N3000 renkailla koossa 225/40 18 ja mielestäni ihan hyvät renkaat ainakin tähän mennessä.
Aika hiljaiset ovat ja pito kuivalla/märällä ollut ihan samaa luokkaa kuin Nokialaisissa jotka olivat viime kesän alla. Eli eipä ainakaan vielä löydy mitään moitittavaa.
Aika hiljaiset ovat ja pito kuivalla/märällä ollut ihan samaa luokkaa kuin Nokialaisissa jotka olivat viime kesän alla. Eli eipä ainakaan vielä löydy mitään moitittavaa.
Kattokaapa nyt vähän noita arvosteluja, pari ihmistä haukkuu esim fuldan extremot ihan p*skoiks ja sit ketse tulee ja kehuu hiljasemmaks ku michelin / marangoni.
Varmaan riippuu paljolti autosta / kuuntelijan korvasta / millä rengaspaineilla ajaa / minkä laatusta tietä on alla jne jne jne...
Itellä marangonit ja olen erittäin tyytyväinen ja kaveripiirissä myös paljon makarooneja, hinta/laatusuhde kohdillaan (muista merkeistä ei hajua).
Jos nyt ostaisin kumeja niin ottaisin nankangin kumit. 195/45/15 alle 45e/kpl niin ei voi sanoa kuin NAMNAM
Edit. Katoin just jotain saksan rengastestejä niin carat extremo platz(sija) 9/9, testin kovimmat rengasäänet... eli ei noista sen enempää
Varmaan riippuu paljolti autosta / kuuntelijan korvasta / millä rengaspaineilla ajaa / minkä laatusta tietä on alla jne jne jne...
Itellä marangonit ja olen erittäin tyytyväinen ja kaveripiirissä myös paljon makarooneja, hinta/laatusuhde kohdillaan (muista merkeistä ei hajua).
Jos nyt ostaisin kumeja niin ottaisin nankangin kumit. 195/45/15 alle 45e/kpl niin ei voi sanoa kuin NAMNAM
Edit. Katoin just jotain saksan rengastestejä niin carat extremo platz(sija) 9/9, testin kovimmat rengasäänet... eli ei noista sen enempää
hankookin k102 on aika paska rengas, itellä eivät kestäneet mitään ja huono sadekelin pito. niitten jälkeen ostin misukan pilot exaltot ja kyllä on siis ihan eri rengas.. melua tosin lähtee jonkin verran mutta pito on kyllä aika munakas myös sateella ja kulutuspinta on suurempi kuin monissa muissa merkeissä, eikä kulu etes nopeasti.. kallishan se on mutta laatu maksaa ja elämä on:)
Mielenkiintoisia halpiskumi keskusteluja.. kuten em. 15" rengaskoko. Itse ostin juuri eilen 195/50-15 Nokian kumit, ja en nähnyt tarpeelliseksi ostaa "halpis-merkkiä". Kun ero halvimman ja nokian välillä oli 65e, ja jos tuon jakaa 3-vuotta, saman jonka edelliset kesti. Yhtään vielä jos uskoo myyjän puheita, kuinka suuria erot kuulemma ovat..
Ymmärrän tietysti et 20" alkaa hintaero olla todella raju, mutta muuten..?
Ymmärrän tietysti et 20" alkaa hintaero olla todella raju, mutta muuten..?
Meluvertailua on paha tehdä kun ei yleensä pääse ajamaan peräkkäin uusia renkaita, vaan ajetaan ensin ne nokiatmisukatpirellit loppuun, jolloin pintaa on se 2mm ja melua riittävästi. Sitten heitetään alle uudet mitkä tahansa (siis tyfoon, kumho, pirelli, nokia..) niin luonnollisesti se on hiljaisempaa kyytiä., oli kuinka halpa tai kallisrengas tahansa.
Aika ristiriitasia on mielipiteet joten jos tämän osion perusteella pitäis ostaa jotkut tassut niin kyllä vaikeeksi menisi.Kokeilemallahan se mieluinen rengas löytyy,mutta ei kyllä mielellään mitään nangkangeja lähtis ostaan.Itse jotenkin sen verran nuuka,että ei ihan raaski ostaa niitä kaupan kalleimpiakaan renkaita,koska jotenkin tuntuu,että onko se nyt sitten sen väärti(?).Riippuu tietty vähän,että minkä kokosta rengasta on ostamassa.
Itse ostin hankookin ventus sport k104 235/35/19 kun edellisetkin 225/45/17 k104:t tuntuivat ihan kelpo renkailta.Aika monet noista renkaista tuntuu olevan liukkaita vesikelillä,yks syy varmaan on se,että renkaat on jo niin kovia isommissa koissa.
Uusimman Auto Bildin kesärengastestissä hankookin k105 näytti voittavan 195/65/15 luokassa joten en usko,että se nyt ihan p*ska valmistaja on.
Hankook ventus prime k105 myyntihinta 78,20e
Toiseksi tullut continental premium contact 2 ohjehinta 167,14e
^ tuo hintaero on aika mielenkiintoinen ja kuitenkin halvempi voitti.Onko sekään aina sanottu,että kalliimpi olisi parempi.
Toki testejä on xx määrä tähän aikaan vuodesta ja tulee eri tuloksia mutta kai ne jotain osviittaa antaa..
Itse ostin hankookin ventus sport k104 235/35/19 kun edellisetkin 225/45/17 k104:t tuntuivat ihan kelpo renkailta.Aika monet noista renkaista tuntuu olevan liukkaita vesikelillä,yks syy varmaan on se,että renkaat on jo niin kovia isommissa koissa.
Uusimman Auto Bildin kesärengastestissä hankookin k105 näytti voittavan 195/65/15 luokassa joten en usko,että se nyt ihan p*ska valmistaja on.
Hankook ventus prime k105 myyntihinta 78,20e
Toiseksi tullut continental premium contact 2 ohjehinta 167,14e
^ tuo hintaero on aika mielenkiintoinen ja kuitenkin halvempi voitti.Onko sekään aina sanottu,että kalliimpi olisi parempi.
Toki testejä on xx määrä tähän aikaan vuodesta ja tulee eri tuloksia mutta kai ne jotain osviittaa antaa..
Sais olla noita testejä hieman isoimmissakin koossa. Federal on vain rengas-onlinen testissä ollut ihan hyvä:
Federal SS-595
Koetulokset TyreTest.com
TyreTest.com:
Average of 6 completed tests
Score: 1-best 6-worst Ø1.9
Grip in dry conditions 1.7
Braking in dry condtions 1.8
Grip in wet conditions 2.2
Braking in wet condition 2.0
Grip in snow 4.8
Comfort 1.8
Tyre noise (in car) 2.0
Tyre noise (external) 2.0
Tyre wear 1.8
Kilometers driven 31.000
Testi kilometrejä on kyllä todella vähän...
Kun taas huomattavasti kalliimpi Barum Bravuris on saanut paljon huonommat pisteet. Mutta testikilometrejä on sitten paljon enemmän...
Barum Bravuris
Koetulokset TyreTest.com
TyreTest.com:
Average of 55 completed tests
Score: 1-best 6-worst Ø2.9
Grip in dry conditions 2.4
Braking in dry condtions 2.4
Grip in wet conditions 3.2
Braking in wet condition 3.2
Grip in snow 4.9
Comfort 2.8
Tyre noise (in car) 2.9
Tyre noise (external) 2.9
Tyre wear 3.0
Kilometers driven 933.450
Kun sitten taas Continental SportContact 2 on pärjänny tuon testin mukaan just ja just paremmin kuin tuo Barumi, kuitenkin yli sata euroa kalliimpi rengas kuin tuo Federal..
Ottaa nyt sitten selvää..
Federal SS-595
Koetulokset TyreTest.com
TyreTest.com:
Average of 6 completed tests
Score: 1-best 6-worst Ø1.9
Grip in dry conditions 1.7
Braking in dry condtions 1.8
Grip in wet conditions 2.2
Braking in wet condition 2.0
Grip in snow 4.8
Comfort 1.8
Tyre noise (in car) 2.0
Tyre noise (external) 2.0
Tyre wear 1.8
Kilometers driven 31.000
Testi kilometrejä on kyllä todella vähän...
Kun taas huomattavasti kalliimpi Barum Bravuris on saanut paljon huonommat pisteet. Mutta testikilometrejä on sitten paljon enemmän...
Barum Bravuris
Koetulokset TyreTest.com
TyreTest.com:
Average of 55 completed tests
Score: 1-best 6-worst Ø2.9
Grip in dry conditions 2.4
Braking in dry condtions 2.4
Grip in wet conditions 3.2
Braking in wet condition 3.2
Grip in snow 4.9
Comfort 2.8
Tyre noise (in car) 2.9
Tyre noise (external) 2.9
Tyre wear 3.0
Kilometers driven 933.450
Kun sitten taas Continental SportContact 2 on pärjänny tuon testin mukaan just ja just paremmin kuin tuo Barumi, kuitenkin yli sata euroa kalliimpi rengas kuin tuo Federal..
Ottaa nyt sitten selvää..
Näin kirjoitettiin wanli.fi sivuilla
Syyt miksi kannattaa valita Wanli-renkaat autoosi.
* Halpa hinta
* Korkea laatu
* Enemmän hyötyä
* Hyvä kulutuskestävyys
* Erinomainen märkäpito
* Renkaat kuluvat tasaisesti ja säilyttää hyvät ominaisuutensa koko käyttöikänsä ajan
* Hiljainen ajonautinto
* Wanli S1088 on huippunopean ajon rengas nopeusluokat V-240 km/h ja W-270 km/h
JA NYT NIITÄ MYYDÄÄN MYÖS SUOMESSA!
Aika mainos! :D
Syyt miksi kannattaa valita Wanli-renkaat autoosi.
* Halpa hinta
* Korkea laatu
* Enemmän hyötyä
* Hyvä kulutuskestävyys
* Erinomainen märkäpito
* Renkaat kuluvat tasaisesti ja säilyttää hyvät ominaisuutensa koko käyttöikänsä ajan
* Hiljainen ajonautinto
* Wanli S1088 on huippunopean ajon rengas nopeusluokat V-240 km/h ja W-270 km/h
JA NYT NIITÄ MYYDÄÄN MYÖS SUOMESSA!
Aika mainos! :D
Auto Bild Wanlin S-1093 kummista:
Kiinalainen wanli tarvitsi pysähtyäkseen 100 km/h nopeudesta, märällä tienpinnalla häkellyttävät 17 metriä voittajarengasta enemmän. Wanlit alla ei toivoisi kenenkään joutuvan hätäjarruttamaan suuresta noupeudesta!
Myös kuivalla tienpinnalla halparengas teki lähes pohjanoteerauksen: Wanli hävisi vajaat kuusi metriä jarrutuskokeen voittajalle.
Kiinalainen wanli tarvitsi pysähtyäkseen 100 km/h nopeudesta, märällä tienpinnalla häkellyttävät 17 metriä voittajarengasta enemmän. Wanlit alla ei toivoisi kenenkään joutuvan hätäjarruttamaan suuresta noupeudesta!
Myös kuivalla tienpinnalla halparengas teki lähes pohjanoteerauksen: Wanli hävisi vajaat kuusi metriä jarrutuskokeen voittajalle.
Wanleista ja Federaleista kuullut lähinnä vain huonoja kommentteja. Wanlilla ongelmia jarrutuksissa ja Federal saattaa loppukesästä noin 3000km jälkeen olla täysisusi jo.
Sen sijaan jos nyt halparenkaita tahtoo hankkia voin suositella loistavia Sava Intensoja. Alkaa Sava tekemään samaa ilmiötä mitä Barum vähän aikaa sitten eli nostaa päätä laadun ja tason suhteen lähemmäks hyvää ja pärjää ihan hyvin rengastesteissä. Kyllä Intensoilla hyvin pärjää jossei ihan premiumia hae.
Sen sijaan jos nyt halparenkaita tahtoo hankkia voin suositella loistavia Sava Intensoja. Alkaa Sava tekemään samaa ilmiötä mitä Barum vähän aikaa sitten eli nostaa päätä laadun ja tason suhteen lähemmäks hyvää ja pärjää ihan hyvin rengastesteissä. Kyllä Intensoilla hyvin pärjää jossei ihan premiumia hae.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”