G3 etuvalojen tummennus..?
Valvoja: ffp jäsenet
G3 etuvalojen tummennus..?
En tiedä onko oikea paikka kysellä, mutta muistelin, että joskus on ollut täällä kattava juttu Golf III alkuperäisten etuvalojen tekemisestä ns. tummaoptiikka valoiksi. Mistä voisin tuon artikkelin löytää, kun olisi kiinnostusta kokeilla samaa projektiä myös itse!!!
Alkuperäiset umpiot aukeaa kohtuu helposti kun lasit on lasia niin ei tarvi olla niin varovainenkaan. Reippaasti vain kuumailmapuhaltimella lämmittää ja meisseliä väliin. Ensin lämmittää ympäriinsä ja sitten alkaa yhdeltä sivulta irroittamaan niin aukeaa koko hoito.
Sitten vain huolellisesti teippaa ja peittää pinnat joihin ei halua maalia. Itse hioin vain karhunkielellä ja putsailin tärpätillä. Matta mustaa kilikali maalia päälle ja kasaan. Hyvin pysyi.
Jos haluaa hifistellä niin:
http://ffp-motorsport.com/tuning/umpmaal/index.php
Sitten vain huolellisesti teippaa ja peittää pinnat joihin ei halua maalia. Itse hioin vain karhunkielellä ja putsailin tärpätillä. Matta mustaa kilikali maalia päälle ja kasaan. Hyvin pysyi.
Jos haluaa hifistellä niin:
http://ffp-motorsport.com/tuning/umpmaal/index.php
Oho, tuonne kori-valo.. puolelle piti laittaa, mutta epähuomiossa tulikin tänne.. Mites onnistuuko tuo projekti G3 alkuperäisiin valoihin samalla tavalla? Nuo mitkä tuossa linkissä ovat, niin ei kait ole alkuperäiset G3 valot.. Anteeksi, mutta kysymykset ovat vissiin vähän hölmöjä, mutta ikinä en ole tehnyt ja nyt haluaisin kokeilla, enkä pilata niitä...:)
Juuri noin onnistuu niinku Matti tuossa edellä kirjoitti, mutta muista ettet missään nimessä laita teippiä lähellekään niitä umpion heijastavia pintoja! Niistä jää nimittäin ne "kromit" heti teippiin kiinni. Maalaaminen onnistuu parhaiten pensselillä. Ite maalasin niin, et suihkutin kilikalipullosta maalia pahville, josta sitten pienellä pensselillä otin maalin ja vetelin umpioihin. Eikä tarvinnu hioo mitään, pysyy muutenkin se maali kiinni. Ainakin mulla. ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”