Jarruvalojen ja sumuvalojen kytkentä corradossa

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Kehno
-

Jarruvalojen ja sumuvalojen kytkentä corradossa

ViestiKirjoittaja Kehno » 8.3.2006 20:28

Elikkäs tämmöinen hypoteettinen kysymys. Jos haluaisit kytkeä takasumuvalot ja jarruvalot yhteen, niin missä kohtaa auton sähköjä tekisit tämän?
Mun pitäs löytää tuo kyseinen kytkentä ja ajattelin ennen koko auton purkamista, jos jollain olisi hyviä ideoita.
Ei tuossa muuta vikaa, mut virtojen ollessa pois päältä ja sumarin kytkimen päällä ollessa jarrua painaessa palaa jarruvalojen sulake. Enkä nyt ihan tiedä, onko laillista, tai takanaolijaa kohtaan reilua, että jarruttaessa palaa myös sumuvalot tai, että takasumarin ollessa päällä palaa myös jarruvalot. Eniten ky harmittaa tuo sulakkeen palaminen kuitenkin.

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 8.3.2006 21:01

Ei taatusti ole laillista, reilua eikä suositeltavaa :)

Jos moista täytyisi tahallaan lähteä tekemään, niin itse ainakin tekisin kytkennän takavalojen yhteyteen. Avaisin siis ihan ensimmäisenä takavalon ja kurkkaisin että mitä ihmettä siellä on ropellettu...

Kehno
-

ViestiKirjoittaja Kehno » 8.3.2006 21:18

Ei tuolla takaloosterissa jarruvalojen luona näkyny mitään epäilyttävää, mutta voihan ne olla sit tos takaluukussa sumareiden luona ne robellukset.
Viel vissiin sit on mahdollista et on tuol sulakerasian hollistoilla tuo viritys tehty.
No on ainakin takanaolijat nähny mu jarruttavan.
Tosiaan tos ku ei ollu valot pääl ja tarkistelin sumarikytkimeen tekemän taustavalon toimintaa eri kytkimen asennoissa, syttyi etu- ja takasumarit ja jarruvalot, ku paino jarrua ja sumarikytkin oli pohjassa eli kaikki sumarit päällä. Ei kestäny enää 10A:n sulake tuota puuhaa.
Ei johdu tuosta minun tekemästä taustavalomodista, ku korvasin siis ledillä (etuvastuksineen) tuon taustavalon lampun. Selvispä samalla miksi jarruttaessa sumarin merkkivalo syttyi.

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”