GIII - hylky päästömittauksessa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

55kW
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2003 8:14

GIII - hylky päästömittauksessa

ViestiKirjoittaja 55kW » 2.3.2006 12:20

Tallaisia arvoja:

jouto / 2000 rmin

CO: 4,1 / 5,5
HC: 283 / 378
lambda: 0,75
CO2: 11,6 / 8,7
O2: 0,99 / 0,28

Viime katsastus vuosi sitten ja silloin arvot ok. Lämmöt ei kyllä heittele ja kayntikin on ok, harvoin ovat kierrokset heitelleet.
Olisko tuosta nyt lambda vai katti mennyt vai molemmat? Mitäs lambda-anturi maksaa merkkiliikkeessä?

Kone siis 1.6 AEE ja vm. 97.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 2.3.2006 12:36

On kyllä niin hesus rikkaalla, että kannattaa varmaan eka kattoa imusarjan vuodot samoin muutkin alipaineletkut.
Jos ovat kunnossa niin lambda-anturi saattaa olla tohjo.
Viimeksi muokannut Jarno.v, 2.3.2006 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2006 16:49

Eikös alipainepuolen vuoto laihenna?

Joku lämpöanturi joka rikastaa kylmäksi luulemaansa konetta?

Vaikka voihan se happitunnistinkin tietty olla...

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 2.3.2006 23:08

Tuo map-anturilla pelaava käsittää imuvuodon monesti kuormituksena ja lissää lääkettä ja yleensäkin vuoto sekoittaa ja menee monesti varaohjelmalle.
Lämpöanturikin voi aivan hyvin olla.
Vikakoodit tietty kannattaisi lukea.

55kW
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2003 8:14

ViestiKirjoittaja 55kW » 5.3.2006 14:29

AEE:ssä ei mun mielestä ole MAP-anturia eikä erillistä moottorin lämpöanturia. Jäähdysnesteen lämpötila on moottorin lämpötila(?). Ainakaan en ole
näitä löytänyt. Mielenkiintoista, että minkäänlaista varoitusvaloa ei ole mittaristossa. Pahimmillaan voi ajella koko katsastusvälin tietämättä viasta.

Alan olla sillä kannalla, että _ainakin_ lambda on rikki. Tällä listalla on muuten mainittu ko. anturi:
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1154

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 5.3.2006 15:04

No jos hesarissa sanotaan niin sitte. ;)
No voihan se ihan hyvin rikki ollakkin.
Tuo golf/vento on vaan hippasen muuttunut tuossa 92-98 aikavälillä, olis voinu yhtä hyvin laittaa tuohon listaan vaan että "vikoja voi olla monenlaisia" :)
Volkkareiden lista vielä aika hyvä, mutta esim. opel kadett... jota on tehty -65-91
eikä juuri eroteltu eri malleja joita on 5(a, b, c, d ja e) samoin on vectra, omega, astra jne. Aivan hanurista tuommoset listat.

55kW
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2003 8:14

Ongelma ratkennut

ViestiKirjoittaja 55kW » 12.3.2006 15:19

Joo-o, vika oli lambda-anturin liittimessä, joka oli jostain syystä löystynyt. Katalysaattori on onneksi ok.

Ruitsi
-
Viestit: 187
Liittynyt: 18.10.2005 20:45

ViestiKirjoittaja Ruitsi » 13.3.2006 18:12

Ittellä on 1,8 90hv johon piti kans ny vaihtaa lambda et meni katsastuksesta läpi. Anturi tais maksaa n.170-190€ mut se on toki alkuperäinen. On kyllä huomannu et kulutuskin on laskenu....Päästöt oli tosiaan kans ihan päin mäntyä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa