kävin näyttämässä pakokaasumittaria autolle ja ihan hulluja näytti mittari.
tyhjäkäynnillä CO =4.07, CO2 =14.6 , O2 =0.17 (CO Korj=4.07)
Lambda= 0.887 , HC= 0268 ppmvol kierrokset 830 rpm / kulutukset normaalia 10-11 kaupunki ja tienpäällä 6.5 - 8 l/100km
ymmärsin jotta CO arvo aivan liikaa, mutta sitten kierroksilla esim 2000
CO arvo menee rajaarvoihin (eli läpi). huoltamo kaveri arveli että lambda anturin " lämmitys piiri " ei toimi tyhjäkäynnillä , mutta alkaa pelaamaan kun saa kierroksia. mitä sanoo raati. oisko lambda rikki? vai miksi alkaa sitten toimimaan? minkälainen anturi tuossa mahtaaa olla, toimisko "Biltema" anturilla?
oma boschi kuitenki maksaa tonnin.
vw passat -94 2 litranen gt konetyyppi 2E.
ilmamäärä mittari vaihdettu vuosi sitten kun oli nykäisyjä sillon tällön, nykäsyt kyllä loppu mutta ns. kaasuläpän asentoanturin ruuvia käännetty aukipäin pari kierrosta,, (on siellä as.anturin vastapuolella)syystä että ampui kylmänä (yli -10 asteessa)käynnistyksessä kierrokset 4000,
ruuvin käännöllä loppu se temppuilu. voisko toi ruuvin kääntö vaikuttaa tohon CO arvoon jotenkin.
vastauksista KIITOS.
Passat lambda anturi vika?
Valvoja: ffp jäsenet
selvitetty
jep,, anturin kävin hakee. ja lähempi tarkastelu näytti että 1 johto poikki vanhasta
laitettiin kiinni, ei vaikutusta arvoihin.??
ja löytyipä sitten tyhjä käynnin seos ruuvi, blommin alta. siinä ilmamittarin
kupeessa.
kääntämämällä sitä arvot heilahti kohdalleen. (2e kone , siitä löytyy tuo ruuvi)
anturin voipi sitten palauttaa. kiitokset vastanneille.
laitettiin kiinni, ei vaikutusta arvoihin.??
ja löytyipä sitten tyhjä käynnin seos ruuvi, blommin alta. siinä ilmamittarin
kupeessa.
kääntämämällä sitä arvot heilahti kohdalleen. (2e kone , siitä löytyy tuo ruuvi)
anturin voipi sitten palauttaa. kiitokset vastanneille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa