Golffi ei polta bensaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

juup87
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.2.2006 18:37

Golffi ei polta bensaa

ViestiKirjoittaja juup87 » 1.3.2006 17:10

Elikkä ongelma on seuraavanlainen. Kun ostin golfin niin kaasarina oli normaali pierupurkki johon oli vedetty manuaaliryyppy. Auto toimi tällä kaasarilla ihan hyvin kunnes oli katsastuksen aika.

Menin päästömittaukseen ja kaasaria piti säätää, mutta arvot saatiin hyviksi. Mutta rahanpuutteen takia en voinut katsastaa autoa ihan heti joten se seisoi noin kuukauden.

Lopulta menin katsastamaan autoa ja ja vaikka minulla oli päästömittauksen paperit niin katsastusmies lykkäsi vahingossa päästömittarin kiinni. Ja tietenkin hc arvot näyttivät 800 (saisi olla 600. HC = palamaton polttoaine).

Tämän jälkeen alkoi huoltaminen:

1: Vaihdoin kaasarin normaaliin malliin missä on automaattiryyppy kiinni
Tulos: HC arvot nousivat 1800:n

2: Etsin kaikki mahdolliset vuodot mitä voi olla ja löysin jarrun alipaineletkusta vuodon ja paikkasin sen
Tulos: HC arvot tippuivat 1800:sta 1200:n (vieläkin puolet liikaa)

3: Voitelin kaikki nivelet ja vaihdoin kaikki alipaineletkut uusiin.
Tulos: Golfi ei edes lähtenyt käyntiin, vähän sytkää säätämällä auto lähti käyntiin mutta bensa haisi.

4: Yritin vaihtaa alkuperäistä kaasaria kiinni.
Tulos: Koneessa ei tapahtunut mitään muutosta vaikka mitään ei ollut säädetty (eli teoriassa sen pitäisi toimia niin kuin ennenkin)

Muuta: Tulpat on 2kk vanhoja tulpan johdot on 2,5kk vanhoja. Sytytyksen olen tarkastanut pariinkin otteeseen että se on kohilla. Missään ei pitäisi enää esiintyä vuotoja.

Eli voisiko sytkä olla jotenkin hajonnut vai johtuuko tuo pelkästään pierupurkin alkipainesysteemeistä. Itse rupean olemaan neuvoton tuon auton kanssa.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 1.3.2006 17:26

Search: pierburg. Juttua löytyy paljon.

Ja ei se vahingossa sitä mittaria kiinni laittanut. Ne tarkistaa päästöt aina. Vaikka olisi lappu mukana, silloin se vain ei maksa erikseen. :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.3.2006 17:30

^ei pidä paikkaansa, ei oo mulla ainakaan ite kattonut lisäksi päästöjä

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 1.3.2006 17:38

Kylläpä ne vaan kattoo. Ja ei mitään juupas/eipäs tästä, kun ne kattoo aina :D.

tuossa pöydällä katsastuksen päästölappu tuommoseen 1.6 -86 pierupurkkivehkeeseen, HC: 88ppm, CO: 0.4%, O2: 1.0%

Autolla ajettu vasta säälittävät 540 000km, on se helppoa kun kaikki pelaa (ja nyt varmaan pitäisi koputtaa puuta urakalla).

Sandman
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 24.7.2003 10:40

ViestiKirjoittaja Sandman » 1.3.2006 18:45

Kylläpä ne vaan kattoo. Ja ei mitään juupas/eipäs tästä, kun ne kattoo aina :D.

Eipäs :P
On se ihme, ettei multa ole niillä kerroilla kun on oma lappu ollut ole tarkastanut. Ehkei se vaan usko, että noilla kilometreillä on ne pästöt kohdallaan... XD

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 1.3.2006 18:50

^:D se mahtaa olla näin. Vaikkakin sanoo katsastusmies että "aina nämä tarkastetaan, oli lappu eli ei".

Mutta alkuperäseen aiheeseen... Ilmavuoto? Jako kohillaan? Sytty kohillaan? Oikeat tulpat, oikeat tulpanjohdot? (eli siis bosch/beru/bremi vastukselliset syttyjohdot) ja sitten vaan kahlaamaan läpi sitä pierupurkkithreadia... onnea matkaan.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 1.3.2006 18:50

Ainakin SAUKin konttoreilla yleensä katsovat, muualla saattaa olla erilaista käytäntöä. Riippuu varmaan vähän siitäkin, miten uskottavan näköinen se lappu on ;)

Ja asiaan...

Onko tuo kuitenkin käynyt kunnolla ja kaikilla pytyillä? Onko tehot tallella? Onko jakopään ajoitus tarkistettu?

Edit: Jahas, edellisessä vastauksessa tulikin jo melkein samat asiat samalla minuutilla :)

juup87
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.2.2006 18:37

ViestiKirjoittaja juup87 » 1.3.2006 20:08

Tehot hävis mut nyt pitäis mennä päästöistä läpi. Väänsin vanhan ford escord mk1:n kaasarin kiinni (1,1L:sta mutta ei alipainehässäköitä).


Sitte aihe on sama, mutta uus kyssäri olis. Eli mitä mekaanista kaasaria suosittelisitte tuon pierupurkin tilalle. Sillä laippojen tekeminen on helpompaa, kuin pierupurkin vian etsiminen.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 1.3.2006 20:21

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... =dgv+weber

Jos siis 1.6, mitä tuossa on ilmeisesti ollut...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.3.2006 0:04

Ei mulla ole kyllä koskaan tarkastettu pakokaasuja vaikka vm 78-91 autoja olen näytille vienyt jos omat laput on olleet mukana. Vaikka siis hyvinkin vanhoista autoista kyse eli ensimmäisistä joista päästöt edes mitataan. Eikös se vuoden 78 autoista alkanut se mittailu?

Paavis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.7.2005 17:45

ViestiKirjoittaja Paavis » 2.3.2006 14:46

Mulla oli osittain samaa vikaa: kaasutin tulvi ihan hulluna. Oli koho/neula systeemi ottanu nokkiinsa kun olin purkanut kaasuttimen.

OT: Ei kyllä mulla ole uudestaan mitannut, jos on ollut "uskottava" mittauskuitti mukana.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa