Olískohan mahdollista saada vastausta useempaakin kyssään..
Eli Passat -00 1,9tdi (AHU) aj. 240 000.
1. Vikana että, kylmänä menee joskus vikatilaan kun kierrokset ylittää n.4000
Silloin ei tietenkään enää kiihdy vaikka kuinka polkis.
Poistuu kun sammuttaa ja kytkee virrat uudelleen.
2. Mikä on se pieni "releen napsu" joka joskus kuuluu jostain mittarin takaanta.
Napsahtaa kun kierrokset ylittää n2300 ja sit taas kun kiekat laskee sen alle??
Näin tekee vaikka kuinka monta kertaa jos vaan alueella kiekat pitää.
3. Onko tuossa muuttuvasiipinen turbo?
Merkki: Garrett ja siitä lähtee tanko, jossa säätömahdollisuus ja menee johonki
alipaine kelloon. (liikkuu käsin n. sentin, kelloon päin kun vahvasti vääntää.. joku jousi panee reilusti vastaan)
4. Mikä hiton jakajapumpullinen?? No tuossa sellanen alumiini mokkula josta lähtee useempi linja.. niin että mikä?
Siinä mitään säädettävää tai uusittavaa?
Elikkä maffi on uusittu, mut paineen säätösolenoidi N75 uusimatta! (ei tikitä ei!)
Kertokaa vaan rohkeesti veikkauksia vioista..
Tdi temppuilee
Valvoja: ffp jäsenet
Tdi temppuilee
Viimeksi muokannut janivaa, 14.11.2011 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eli oletetaan että ahtopaineanturi on poks. Sitä tuskin saa muualta kuin
merkkihuollosta ja hinta oli jotaa satkun tietämillä?
Pystyykö vaihtamaan helpostikin.. muutama letku irtti ja sit jokin
piuha pois. Luultavasti se on se mikä on tässä mallissa jakopään
etupuolella oleva härpätin.
Ja siitä hukkaportin toiminnasta..
Se tanko liikahti hiukkasen, kun täyskaasusta hölläs.
Ni vissiin toimii..
(joo tota HAKU-toimintoa on käytetty, mut yleensä kun ongelma ratkeaa ni porukka ei kerro mikä oli vikana..
tai sit vika edelleen päällä. Joitakin jippoja kyllä selvinyt sitäkin kautta)
merkkihuollosta ja hinta oli jotaa satkun tietämillä?
Pystyykö vaihtamaan helpostikin.. muutama letku irtti ja sit jokin
piuha pois. Luultavasti se on se mikä on tässä mallissa jakopään
etupuolella oleva härpätin.
Ja siitä hukkaportin toiminnasta..
Se tanko liikahti hiukkasen, kun täyskaasusta hölläs.
Ni vissiin toimii..
(joo tota HAKU-toimintoa on käytetty, mut yleensä kun ongelma ratkeaa ni porukka ei kerro mikä oli vikana..
tai sit vika edelleen päällä. Joitakin jippoja kyllä selvinyt sitäkin kautta)
Kokemuksia omasta AHF moottorista:
Napsuminen kylmänä kuului lämmityplugeja (ei hehkut vaan veden lämmittimet) ohjaavalta releeltä kojetaulun sisältä (asiaa on selvitetty). Samalla huomaa, että ajovalot himmenevät aavistuksen kun rele menee päälle. Sama ilmiö ollut nyt kaksi talvea.
Pakkasella meni mukavasti vikatilaan kun ahtopaineanturi sekoili pakkaskelissä. Uusi anturi vaihdettu ja vika korjaantui. Kannattaa silti herkistellä tuota turbon/hukkaportin säätövipua ajoittain.
Mootorin lämmetessä ongelmat lievenivät.
Napsuminen kylmänä kuului lämmityplugeja (ei hehkut vaan veden lämmittimet) ohjaavalta releeltä kojetaulun sisältä (asiaa on selvitetty). Samalla huomaa, että ajovalot himmenevät aavistuksen kun rele menee päälle. Sama ilmiö ollut nyt kaksi talvea.
Pakkasella meni mukavasti vikatilaan kun ahtopaineanturi sekoili pakkaskelissä. Uusi anturi vaihdettu ja vika korjaantui. Kannattaa silti herkistellä tuota turbon/hukkaportin säätövipua ajoittain.
Mootorin lämmetessä ongelmat lievenivät.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa