polon/golffin kansi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

polon/golffin kansi

ViestiKirjoittaja tikkku » 13.2.2006 11:58

onko kellään tietoa mitä eroja on 1.3 polon ja 1.3 golffin kannella. golffin nokka käy poloon ja toisinpäin? polon imusarja golffin kanteen? ja toisinpäin? eli 2kopan golffia ja 80luvun poloa tarkoitan

sike
-
Viestit: 165
Liittynyt: 20.10.2003 17:08

ViestiKirjoittaja sike » 13.2.2006 13:50

itse kansi on sama että nokat käy kyllä ristiin jos molemmat hydraulisilla tai mekaanisilla nostimilla. paitsi polo coupe 1.3 siinä eri kansi.

JS Lehto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 13.2.2006 14:57

ViestiKirjoittaja JS Lehto » 13.2.2006 15:06

Pakko kysyä mitä eroa tuon coupen kannella on muihin tuon ajan 1.3 kansiin? Onko ero itse kannessa vai esim. venttilien koossa?

sike
-
Viestit: 165
Liittynyt: 20.10.2003 17:08

ViestiKirjoittaja sike » 13.2.2006 19:29

Ei sen tarkempaa tietoa ole muuta kun että autodata ilmoittaa polo coupe 82-90 moottorikoodin GK mikä on 75hp, siinä on korkeempi puristussuhde ja kovilla nostajilla mutta eiköhän niissä venttileissäkin mahda eroa olla. Tosin niitä coupeja on varmaan ihan tuolla normaalillakin koneella

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 13.2.2006 20:17

^omassa 1.3 loposessa oli se perus 55hp kone, toi 75 heppanen on vain gt malleissa

JS Lehto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 13.2.2006 14:57

ViestiKirjoittaja JS Lehto » 14.2.2006 6:39

Onko toi 75hp versio sitten se missä on jo nelipisteruisku, venttiilit imu 36mm ja pako 29mm sekä korkeampi puristussuhde. Ihan sillä kyselen kun olen noita vaihtoehtoja miettinyt ton oman 55hp kaasariversion tilalle kun ei se vaan mene tolla ;)

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 15.2.2006 11:15

poloisesta saa ihan kivan pelin vakionakin laskee paljon on puristus suhde nostaa hitusen laskemalla kantta/ ottamalla siivun lohkoista.. tulpakaasarit (pysty) imusarjaa saa moposportilta peltisarjaa samoin itselläni yksi pysty imu vakio imusarja muokattuna peltisarja samoin.. ihan mukavasti möyryää 1.3ksi.. nokan vaihto ois asiaa

jsl: näin on

JS Lehto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 13.2.2006 14:57

ViestiKirjoittaja JS Lehto » 15.2.2006 17:02

Itse olen kans ajatellut toteuttaa edelläkirjoitettuja. Ainoa että ajattelin sovittaa tohon omaan läppärungot mitkä jonkin aikaa on pyöriny tossa hyllyssä. Niin se vaan rupee menemään ihan ohi otsikon ;)

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 16.2.2006 11:23

nyt onpi tulossa parempi imusarja :) (avarampi) jos 1.6 golffin nokka käy poloisen kanteen niin joudun ostamaan yhdeltä tutulta (jokkismiehiä) semmosen kivan mukavan nenän ;)

JS Lehto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 13.2.2006 14:57

ViestiKirjoittaja JS Lehto » 16.2.2006 13:21

Sehän kuullosti hyvältä. Onko imusarja muokattu alkuperäisestä vai ihan omaa tekoa? Itse pitäisi ruveta tässä pikkuhiljaa suunnittelemaan noi imuputket läpille.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 16.2.2006 22:10

vakioimusarjaa käytetään juu :) laipan teetän tuolle kaasarille ja imusarjan vakio laipalle näytetään närhen munat ja heitetään naapurin pellolle sit vaan puikkoa ja vinkua ;)

JS Lehto
-
Viestit: 107
Liittynyt: 13.2.2006 14:57

ViestiKirjoittaja JS Lehto » 26.2.2006 4:15

Pakko kysyä, joko on muokattu imusarja valmiiksi ja tuliko hyvä? Hitsasitko itse invertterillä ja alupuikolla? Purin just Golf II:sta olevan 1.3 mosan. Kannessa ja lohkossa näytti olevan kaiken maailman numero ja kirjainhässäköitä. Katselin searchilla mut en löytäny omaan mosaan/kanteen tietoja.
Pyydänkin joltain joka tietää laittamaan osoitetta, jolta löytyy noita "vanhusten" motokoodeille selityksiä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa