Osaako joku sanoa mitään kuvan iskarista?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

bonethunder
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.1.2006 15:37

Osaako joku sanoa mitään kuvan iskarista?

ViestiKirjoittaja bonethunder » 19.2.2006 22:04

...iskarista?

mk2 golffissa ollut paikallaan.

Kuva

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 19.2.2006 22:08

mitä haluat tietää???

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 19.2.2006 22:09

Mitä pitäisi kertoa tai mitä haluat tietää,muuta kun että koni ja väriltään keltainen?

bonethunder
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.1.2006 15:37

ViestiKirjoittaja bonethunder » 19.2.2006 22:11

Uuden tuollaisen hinta esimerkiksi.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 19.2.2006 22:14

Tuolta saat tolpan varaosa nron... hinnasta en varma löytyykö,muta soittamalla ainankin selvinnee.

http://www.motoral.fi/fi/tuotteet/ajone ... t/koni.php

bonethunder
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.1.2006 15:37

ViestiKirjoittaja bonethunder » 19.2.2006 22:22

Mitähä sarjaa tuo mahtaa olla...? Sport, special...

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.2.2006 22:37

Kerro ne iskarin runkoon stanssatut merkinnät.

bonethunder
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.1.2006 15:37

ViestiKirjoittaja bonethunder » 22.2.2006 17:11

Heikki J.

1800

87 2440SPORT

Ja vielä joku säätö taitaa löytyä...?

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 22.2.2006 18:33

Jäykkyyssäätö ulosvaimennukselle... Painat iskarin pohjaan ja kierrät jompaankumpaan suuntaan ni saat säädettyä...

JiiBee
-
Viestit: 56
Liittynyt: 5.12.2004 18:38

ViestiKirjoittaja JiiBee » 22.2.2006 19:36

Ei noita osteta uusia vaan vanhat käytetään huollettavana.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.2.2006 20:04

Noilla em. merkinnöillä löytyy Konin sivuilta löytyvästä taulukosta tieto että kyseessä ovat Golf mk2 Koni Sport-iskarit.

Ainakin omissa sporteissani säätö oli niin kuin Make tuossa kuvaili. Iskari painetaan pohjaan (pitää siis purkaa jousi pois) ja kierretään mäntää.

bonethunder
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.1.2006 15:37

ViestiKirjoittaja bonethunder » 22.2.2006 21:46

Mitähän JiiBee tuolla mahtoi tarkoittaa...

Kiitoksia tiedosta!

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 22.2.2006 22:18

Sillä varmasti tarkoitettiin sitä että noita on tosiaan mahdollista huollattaa/korjauttaa maahantuojalla. Aina ei välttämättä tarvitse ostaa uutta.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 23.2.2006 8:03

Kannattaa kysyä että maksaako se huolto enemmän kuin edullinen Koni-tarjous saksasta:
http://www.motoral.fi/fi/

bonethunder
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.1.2006 15:37

ViestiKirjoittaja bonethunder » 23.2.2006 14:52

Siis ihan vaan mielenkiinnosta kyselin kyseisistä iskareista, kun semmoiset hankin. Ei ole huollon tarvetta.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 23.2.2006 15:09

Säädön tarkoitus on se että kun se rupee tuntumaan löysältä ja normaali-iskarin omistaja menee ostamaan uudet konin omistaja säätää sitä tiukemmalle ja näin ollen se yksi ja sama iskari palvelee autossa 2-3kertaa pidempään ja sen jälkeen se huolletaan ja taas ollaan alkutekijöissä, moni toki "pilaa" iskarin/auton sillä et laittaa jäykkyyden heti täysille.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 23.2.2006 15:46

Homma varmaan menee noin, jos on esim. tuollainen sport kitti jossa on vieterit suunniteltu iskareiden kaveriksi. Mutta eikös vaimennuksen tarpeeseen vaikuta myös käytettävä jousi, esim. ratakäyttöön kovat vieterit ja katukiesiin sitten jotain muuta? Faktaa ei tietysti ole esittää, mutta näin asiaa pähkäilisin :)

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 23.2.2006 16:06

Käyttö ratkaiseen kyllä, mut tuolla tarkoitin näitä katu-uskottavuutta hakevia teinejä lähinnä joiden mielestä auton kuuluu olla kivireki ja silloin se vasta toimii hyvin.

bonethunder
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.1.2006 15:37

ViestiKirjoittaja bonethunder » 23.2.2006 16:44

Vesku,

etkai viitannnut minuun tuolla "teini" llä? :)

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 23.2.2006 17:05

En tiedä ikääsi, mutta jos kuulut kyseiseen ikäryhmään niin toivottavasti et kuulu "näihin" teineihin!:-)

"näillä" teineillä on yleensä on autossa etupenkki niin makuuasennossa ettei ulos nää koska formuloissakaan ei ulos nää ja näin ilmanvastus on pienempi, lisäksi taustapeilissä roikkuu vähintään 10kpl wundereita, pakoputki on itse modifioitu jotta äänet olisi tehon kanssa samaa luokkaa ja tietenkin sumuvalot kuuluu olla aina kytkettyinä:-)))

bonethunder
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.1.2006 15:37

ViestiKirjoittaja bonethunder » 23.2.2006 17:39

No sitten en ole :)

Pete1
-
Viestit: 171
Liittynyt: 17.2.2005 12:17

ViestiKirjoittaja Pete1 » 28.2.2006 19:25

Yhdyn tuohon iskarin huollon kannattavuuteen. Missään nimessä ei kannata heti sännätä kauppaan ostaan uusia iskareita vaan kannattaa aina kysyä iskarin huoltoa! Itse huollatan iskareita säännöllisesti(ralli Golf) ja huolto maksaa riippuen mitä tehdään, niin 50-100euroa/ kpl., tosin itselläni on Öhlinssin lisäsäiliö iskarit, niiden huolto on paljon kalliinpaa/ hankalempaa, kuin esim. Konin yms.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa