1.9 TD vm97 venton polttoaineongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TD Power
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.2.2006 14:14

1.9 TD vm97 venton polttoaineongelma

ViestiKirjoittaja TD Power » 19.2.2006 16:03

Kertokaas tietäjät, mikä ventoa riivaa. Auto käy todella epätasaisesti tyhjäkäyntiä ja varsinkin 2500 rmp:n kohdalla ropeltää. Ongelma vain pahenee ja nyt ei tahdo lähteä edes kunnolla käyntiin. Huollot tehty ajallaan ja vaihdoin pa-suotimenkin uudelleen, jolloin ihmettelin kun se oli vain puolillaan tavaraa. Täytin suotimen käsin ja otin polttoainesäiliöstä tulevan letkun irti ja liitin siihen letkun suoraan kanisterista missä oli polttoainetta. Autoi kävi hetken hyvin kunnes sammui ja tilanne sama suodatin puolillaan ainetta. Osaako joku selventää miten tuo polttoaine kiertää tuossa moottorissa ja mistä välistä se hökii ilmaa vai onko pumppu mennyttä. Kun auto sammui, niin suotimesta lähtevä kirkas putki mikä menee pumpulle oli täynnä polttoainetta, eikä siinä kulje ilmaa kun se on käynnissä. Kiitokset vastauksista.

sike
-
Viestit: 165
Liittynyt: 20.10.2003 17:08

ViestiKirjoittaja sike » 20.2.2006 9:34

tarkasta kammen pään hihnapyyrä jakopäästä, siis se joka on kuningaspultilla kiinni jos pyörästä menny kiila tekee kyllä noin koska ajoitukset eivät pysy kohdallaan.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 21.2.2006 12:43

Joo, saattaapi olla kiila-ongelma... Toinen potentiaalinen vikakohta on pumpussa oleva sammutinsolenoidi. Röpeltäminen, vedon puute ja savutus kyllä viittavat sitten ajoituspuolelle... Kiiloja mennyt aika monesta rikki!

TD Power
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.2.2006 14:14

ViestiKirjoittaja TD Power » 21.2.2006 18:28

Jep, kiitoksia neuvoista. Pahin vaihtoehto osoittautui syylliseksi.
Kiila nuljaantunut, kampiakseli korjaukseen tai vaihtoon.
Ala ratas ja kovempi pultti ei maksaneet kuin 25€, mutta muista kuluista ei ole mitään tietoa vielä. Ilmoittelen kun selviää.

TD Power
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.2.2006 14:14

ViestiKirjoittaja TD Power » 22.2.2006 18:06

VW liike lupautui tekemään uuden uran akseliin vastakkaispuolelle 400€-500€ hintaan.
Paikallinen AD-huolto lupasi korjata vauriot n 150€ + osat (ratas, pultti, uusi hihna ym). Kumpikin puhelimessa ollut liikkeen edustaja sanoi että kokemusta on useista vastaavista tapauksista ja harvoin on tarvinnut koko akselia uusia.
Ai niin yksi liike lupautui vaihtamaan uuden tehdaskunnostetun akselin ja tekemään koko hihna remontin tyyliin kaikki uutta hintaan 1000€.
Paikallinen ammattikoulu purkaa ja kasaa koneen hintaan 250€ + hiomotyö, miinuksena 3-4 viikon työaika.
Tuossa seuraaville onnellisille hintatietoja.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 22.2.2006 22:10

Mihin vaihtoehtoon itse päädyit?
Kannattaa etsiä haulla keskustelu jossa oli noita eri vaihtoehtoja.. Usein ovat vain koneistaneet sen akselin pään suoraksi ja uusi pultti(+ratas ja kiila) kunnolla kiinni.
Jollakin oli lisäksi porattu rattaan ja akselin läpi reikä ja sinne "putkisokka", mielestäni tuo kuulostais edulliselta ja kestävältä vaihtoehdolta.

Kannattikohan tuohon laittaa se kestävämpi pultti tilalle, vai muistelenko väärin..?
Todnäk sun auton edellisessä jakohihnanvaihdossa ei oltu uusittu tuota pulttia? (vaikka pitäisi)

TD Power
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.2.2006 14:14

ViestiKirjoittaja TD Power » 24.2.2006 11:28

AD huolto korjasi. Pystyvät suoristamaan akselin pään paikallaan tai tekemään vastakkaiselle puolelle uuden uran kiilalle. Lukitetta ja 36:n kilon 180 asteen momentti ja pysyy maailman tappiin asti. Vaihtoivat samalla öljypumpun stefan, homma toimii. Niin ja se pultti kannattaa laittaa kovempi, oli joku 12 .. jotakin se kovuus.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa