1600cc 8v viritys kokemuksia!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

1600cc 8v viritys kokemuksia!

ViestiKirjoittaja atte_o » 18.2.2006 14:10

Ois tarkoitus rakennella tollasesta 1,6 8v koneesta kisa kone rallisprintti käyttöön tavote ois +170hv. kokemuksia ! esim. mikä nokka, alkerta (eli kampura ja kaget) ja sit paljon ootte saanut tehoja !

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 18.2.2006 16:53


pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 19.2.2006 17:12

Kumpaas kantta meinasit käyttää? Palotilallista vai ei?

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 20.2.2006 1:18

ostat tosta osat: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53666

ja sitten etsit erittäin osaavan kansivelhon ja tavoitteesi voi olla täytetty.

ilman tuon ilmoituksen tasoisia osia ei +170hp ole lähelläkään eikä kevyellä kanavien siloitteluilla ja muilla pienillä hieromisilla ole siltikään vaikka nuo osat olisi kädessä.

pakosarjaksi jotain jonka primääriputkien halkaisija on vähintään 41.5mm ja pituus 800-900mm luokkaa. ja imupuolelle 4x 40-45mm läpät joka pyttyyn ja ruiskuksi jotain ohjelmoitavaa (mä laittaisin kaasarit roskiin, ruisku on nykypäivän tekniikkaa kun on hieno kansikin jossa suuttimille paikat optimissa kohdassa ja kulmassa!). tuosta ylläolevasta ilmoituksesta jäi pois, että rosteribensatukin saa myös mukaan 50-70eurolla riippuen kuinka paljon noita rojuja matkaan ottaa.

alakerta mahdollisimman kevyeksi, mutta kuitenkin kestäväksi. eli vakiomännät samantien roskiin ja tilalle jotain minkä paketissa lukee wiseco, accralite, je tai venolia esimerkiksi. ja puristuskorkeus on alle 30mm selvästi. vakiokiertokanget pitää kiillottaa, kuulapuhaltaa ja arpin pultein varustella, mieluiten nämäkin suoraan roskiin ja h-profiilia tilalle. vauhtipyörästä sellaista reikäjuustoa (neljä kiloa enintään, mieluiten kunnon teräspyörä) että +9000rpm kierrosluku ei ole ongelma saada aikaiseksi hätäisesti, muuten ei ykskuutonen tuota voimaa.e

tie ei ole helppo ja sormia napsauttamalla tehty, mutta mahdollinen jos oikea tekijä kohtaa oikeat osat. :)

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 21.2.2006 21:01

pipo_esa Posted: 19.2.2006 18:12 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Kumpaas kantta meinasit käyttää? Palotilallista vai ei?


Palotilalista...

Vauhtipöyrä on jo n.3,5kg ja sit kaasarit löytyy (vaaka dellordot )..eli kaasarit saa kelvata mut tollaset 45weberit pitäis katella jostain mut tuntuu noi dellor. toimivan ihan hyvin nykyisessä 1,6 kent koneessa...

Onks kytännön kokemusta tosta nokasta...vois kiinnostaa kun saadaan hinta kohdalleen...

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 21.2.2006 23:46

nokasta ei vielä kokemuksia. ramppinsa puolesta äkkiä maailmalta katsottuna rajuimpia mitä myydään.

mutta nokka-akseli on vain pieni osa kokonaisuutta joka vaikuttaa.

hinta on (tai oli) kohdallaan kyllä, sitä ei tarvitse sorvata. (enää)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa