Mistä isompi turbo -96 TD Ventoon ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

Mistä isompi turbo -96 TD Ventoon ?

ViestiKirjoittaja peke99 » 13.2.2006 9:19

Minkälaisia föönejä olette asentanut vakioturbon tilalle?

Minkälainen mahtaisi olla vm. -85 2.5l TD Pajeron turbo (turbon merkkiä ja mallia en ainakaan tässä vaiheessa vielä tiedä) ?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 13.2.2006 14:27

pajeron turbo on useimmiten mitsun oma ja jos suositella saa niin joku gt sarjan garretti esim.15/17 hukkiksella on hyvä ja toimiva valinta. Jos rakennat mäkiautoa joka ei ole yleisessä liikenteessä laita joku vnt20+ ahdin ;)..

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 14.2.2006 9:58

Eli mitsun turpoja ei kehuta?
Entäs, mitä eroa on muuttuvasiipisellä ja tavallisella ahtiemella ?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.2.2006 11:49

Siinähän se vastaus tuli jo kysymyksessäsi :)
Kannattaa varmaan lueskella noita viritystopicceja ja käyttää hakua...

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 14.2.2006 13:17

No miksei yleisessä liikenteessä vois olla vnt20+ ahdinta? Mulla ainakin on ja isompaa tulee vielä :)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.2.2006 13:50

älä nyt noin sano, joudut vielä katsastusjeesustelun kohteeksi. käsittääkseni tuolla ylempänäkin pyrittiin sitä välttämään, eikä siis kehoitettu poikkeamaan rikoksen polulle

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 14.2.2006 15:33

Mitenkäs tälläinen soveltuis moiseen käyttöön..
Garrett T04E T3 (uusi)

Näkyy olevan tuola svenssoneitten puolella huomattavasti halvempia kuin "kotimaiset" turbot..

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 16.2.2006 23:10

niin.. paljon riippuu mikä on tehotavoite?.. ite ajattelin vento -96 / Tehdasmalli -97 Garretin GT15/hukkaportti ahdinta saabista (muistaakseni 95) /120hp. omasts mielestä se on tehotavoite minkä AAZ kone voisi kestää ihan vakio sisuksilla..

(huom. kirjoitettu ympäripäissään.. =P)

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 24.2.2006 11:01

Kyllä tuo 120 heppaa on ihan hyvä tavoite, ei tuosta mitään kilpuria olla tekemässäkään. Tarvitseeko suuttimia miettiä uusiksi tuohon tehoon vai kelpaako vakiot ? Entäs nestepää ?

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 26.2.2006 12:03

TD koneessa ei tarvi suuttien vaihdolla päätä vaivata. Se on noissa TDI koneissa kriittinen kuristin. Joten vakiot TD suuttimet piisaa ties mihin asti.
Jos tehotavoite on tuo 120 hv niin vakio nestepää menee vielä hienosti. Laita vaikka joku tollanen kozel:in ehdottama hukkaportillinen GT15, syöttöä lisää, ahtokaraan vähän viistettä, painetta vaikka kilon pintaan, mielellään cooleri keulalle. Tehot varmasti 120hv, vääntöä niin että kytkin luistaa ja herää alhaalta.

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

ViestiKirjoittaja Jardell » 27.3.2006 14:10

Tuossa kun pistitte tosta turbosta et mikä kannattaa lainttaa toi hukkaportillinen niin sehän on 1.9 td:ssä valmiina... Että se ei sitten tarttisi muutakun tuon välijäähdyttimen ja ahtokaran??

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 27.3.2006 16:25

Tuossa kun pistitte tosta turbosta et mikä kannattaa lainttaa toi hukkaportillinen niin sehän on 1.9 td:ssä valmiina... Että se ei sitten tarttisi muutakun tuon välijäähdyttimen ja ahtokaran??


Jos haluaa isomman

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

Mitenkäs kun mulla on toi 96vm. 1.9EKOTD(i)

ViestiKirjoittaja Jardell » 31.3.2006 15:48

Kattelin tota pumppua ja en löytänyt sieltä mitään mistä oisin saanut säädettyä paineenalaista syöttöä.. Tässä ei siis ole välijäähdytintä vakiona... Saanko tähän millään lisättyä paineenalaista syöttöä?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 31.3.2006 16:55

tuossa 1.6 td virikeskustelussa ylempänä on paljon tietoa karoista ja paineenalaisen syötön säädöstä mm. Jetmanin hyvät kotisivut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa