tee-se-itse -cruise
Valvoja: ffp jäsenet
1.4l 55kW (APE) ab Mai 1999
1.4l 55kW (AXP) ab Mai 2002
1.4l 55kW (BCA) ab Januar 2002
Der 10-fach Steckplatz am Lenkstockschalter wird wie folgt angeschlossen, entweder an den 10-fach Stecker (schwarz) im Wasserkasten, oder direkt ans Motorsteuergerät:
Pin Farbe Bezeichnung/Anschluss
1 - -
2 bl Wasserkasten (T10e/1)
3 ro/ge Wasserkasten (T10e/2)
4 sw/ge Wasserkasten (T10e/3)
5 ws Wasserkasten (T10e/9)
6 sw/bl Kl. 15 (Zündungsplus)
7 sw/ge Wasserkasten (T10e/3)
8 - -
9 - -
10 - -
Pin Farbe Bezeichnung/Anschluss
1 - -
2 bl/gr Motorsteuergerät (T80/39)
3 ro/ge Motorsteuergerät (T80/25)
4 sw/ws Motorsteuergerät (T80/24)
5 ws Motorsteuergerät (T80/50)
6 sw/bl Kl. 15 (Zündungsplus)
7 sw/ws Motorsteuergerät (T80/24)
8 - -
9 - -
10 - -
1.4l 55kW (AXP) ab Mai 2002
1.4l 55kW (BCA) ab Januar 2002
Der 10-fach Steckplatz am Lenkstockschalter wird wie folgt angeschlossen, entweder an den 10-fach Stecker (schwarz) im Wasserkasten, oder direkt ans Motorsteuergerät:
Pin Farbe Bezeichnung/Anschluss
1 - -
2 bl Wasserkasten (T10e/1)
3 ro/ge Wasserkasten (T10e/2)
4 sw/ge Wasserkasten (T10e/3)
5 ws Wasserkasten (T10e/9)
6 sw/bl Kl. 15 (Zündungsplus)
7 sw/ge Wasserkasten (T10e/3)
8 - -
9 - -
10 - -
Pin Farbe Bezeichnung/Anschluss
1 - -
2 bl/gr Motorsteuergerät (T80/39)
3 ro/ge Motorsteuergerät (T80/25)
4 sw/ws Motorsteuergerät (T80/24)
5 ws Motorsteuergerät (T80/50)
6 sw/bl Kl. 15 (Zündungsplus)
7 sw/ws Motorsteuergerät (T80/24)
8 - -
9 - -
10 - -
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20.12.2005 21:11
Mitenkäs mahtaa olla kun minulla on tollainen golf 3 -96 1.9 tdi 1z-moottorilla varustettuna niin täytyykö tohon tehdä jotain muuta kun löydä uusi viiksi kiinni ja ajaa vag-comilla ohjelma autoon... Vai täytyykö tehdä jotain muita muutoksia?
Sen viiksen hinta om muuten ainakin tohon peliin 77€ kun sitä tuossa alussa kyseltiin...
Sen viiksen hinta om muuten ainakin tohon peliin 77€ kun sitä tuossa alussa kyseltiin...
Lisää vaan kysymyksiä "sopiiko mullekin":
Entä AKL-koneinen Octavia -99 (vanha kojelauta), onko tässä vaijeriton kaasupoljin? Auto on 400km päässä, en voi itse heti tarkastaa. Kuitenkin joskus tuolla pikaisesti ajaessani joku kyllä veti poljinta jalan alta, tuskin siihen polkimeen ainakaan mitään toimilaitetta on liitetty, eli epäilisin vaijeria.
Jos on pelkkä toivomuspoljin, niin meneekö cruise näillä ohjeilla: http://www.pajalle.com/howto.php?id=001&lang=fi
Entä AKL-koneinen Octavia -99 (vanha kojelauta), onko tässä vaijeriton kaasupoljin? Auto on 400km päässä, en voi itse heti tarkastaa. Kuitenkin joskus tuolla pikaisesti ajaessani joku kyllä veti poljinta jalan alta, tuskin siihen polkimeen ainakaan mitään toimilaitetta on liitetty, eli epäilisin vaijeria.
Jos on pelkkä toivomuspoljin, niin meneekö cruise näillä ohjeilla: http://www.pajalle.com/howto.php?id=001&lang=fi
Tulipahan asenneltu profiilin autoon cruise. Tässä on siis koneena AHU.
Hommaa sekotti huomattavasti moni asia, siis kytkentähommaa. Ensinnäkin Alfamerin kytkiksistä saa tehdä toilettipaperia... Siinä meni moni tovi raapiessa tikkuja päästä kun ihmettelin kytkentöjä lopulta tajutakseni, että Alfamerin opas väittää autossa olevan 80-pinnisen ECUn vaikka siinä oikeasti on 68-pin.
Nooh... sain yleisen kytkiksen 68-pinniselle yhdeltä kaverilta jossa kehotetaan tekemään kytkennät 10-pinniselle liittimelle viiksen ja ECUn välillä. Taas kun katseli kaaviosta liittimen johtojen värikoodeja, niin ei mätsää.
Seuraavaksi merkkiliikkeeseen ja roparien juttusille. Poijat sanoivat, että joo, kyllä AHU-koneessa pitää tehdä kytkennät sille valkoiselle liittimelle. ECU pois ja liitin siellä. Näin tein. Mutta paskat, valkoinen liitin löytyi kyllä mutta ei mätsänny taas yhtään poikien kytkentäohjeisiin.
Ei sitten ollut enää muuta kättä pidempää kuin tuo kaverin kytkis, jonka mukaan tarkastin ECUn pinnit. Yhdellekään ECUn pinnille ei tullut johtoa joihin tuon ohjeen mukaan T10-liittimeltä olis lopulta cruisen johdot pitäny kulkeutua.
Joten päätin kokeilla johtojen kytkemistä suoraan ECUn pinneille kaverin kytkiksen mukaan ja se toimi! Aktivoimaan joutui vielä VAG-COMilla.
Kytkentä 1J0-971-425 johtosarjalla menee siis Passatin AHUssa näin:
Johtosarjan pinnin numero - ECUn pinnin numero
2 - 34
3 - 35
4 - 66 (myös johto sarjan pinni 7 yhdistetty tähän)
5 - 58
Johtosarjan pinni 6 sulakkeen taakse, itse käytin 5A sulaketta jonka numeroa en nyt muista mutta ihan samahan se on mihin kytketään kunhan saa 12V auton käydessä.
Jos joku katsoo Autodatasta kytkentäohjeita, niin siihenkään ei kannata luottaa, siinä oli kytkentä johtosarjan pinnien 4 ja 5 osalta eri lailla kuin lopulta tein (ristissä).
En ole tutkinut kytkistä (enkä enää tutki!), että mikä saattaa mennä solmuun jos kytkee Autodatan mukaan, koska itsellä tuo toimii ainakin nyt juuri niin kuin pitääkin.
Hommaa sekotti huomattavasti moni asia, siis kytkentähommaa. Ensinnäkin Alfamerin kytkiksistä saa tehdä toilettipaperia... Siinä meni moni tovi raapiessa tikkuja päästä kun ihmettelin kytkentöjä lopulta tajutakseni, että Alfamerin opas väittää autossa olevan 80-pinnisen ECUn vaikka siinä oikeasti on 68-pin.
Nooh... sain yleisen kytkiksen 68-pinniselle yhdeltä kaverilta jossa kehotetaan tekemään kytkennät 10-pinniselle liittimelle viiksen ja ECUn välillä. Taas kun katseli kaaviosta liittimen johtojen värikoodeja, niin ei mätsää.
Seuraavaksi merkkiliikkeeseen ja roparien juttusille. Poijat sanoivat, että joo, kyllä AHU-koneessa pitää tehdä kytkennät sille valkoiselle liittimelle. ECU pois ja liitin siellä. Näin tein. Mutta paskat, valkoinen liitin löytyi kyllä mutta ei mätsänny taas yhtään poikien kytkentäohjeisiin.
Ei sitten ollut enää muuta kättä pidempää kuin tuo kaverin kytkis, jonka mukaan tarkastin ECUn pinnit. Yhdellekään ECUn pinnille ei tullut johtoa joihin tuon ohjeen mukaan T10-liittimeltä olis lopulta cruisen johdot pitäny kulkeutua.
Joten päätin kokeilla johtojen kytkemistä suoraan ECUn pinneille kaverin kytkiksen mukaan ja se toimi! Aktivoimaan joutui vielä VAG-COMilla.
Kytkentä 1J0-971-425 johtosarjalla menee siis Passatin AHUssa näin:
Johtosarjan pinnin numero - ECUn pinnin numero
2 - 34
3 - 35
4 - 66 (myös johto sarjan pinni 7 yhdistetty tähän)
5 - 58
Johtosarjan pinni 6 sulakkeen taakse, itse käytin 5A sulaketta jonka numeroa en nyt muista mutta ihan samahan se on mihin kytketään kunhan saa 12V auton käydessä.
Jos joku katsoo Autodatasta kytkentäohjeita, niin siihenkään ei kannata luottaa, siinä oli kytkentä johtosarjan pinnien 4 ja 5 osalta eri lailla kuin lopulta tein (ristissä).
En ole tutkinut kytkistä (enkä enää tutki!), että mikä saattaa mennä solmuun jos kytkee Autodatan mukaan, koska itsellä tuo toimii ainakin nyt juuri niin kuin pitääkin.
Sain hankittua vilkkuviiksen cruisella edullisesti, mutta siitä puuttuu johtosarja. Myydäänkö merkkiliikkeessä johtosarjaa erikseen?. Auto on vw tdi vm.00 AGR koneella.
EDIT 2.6: Johtosarja maksoi 30 EUR merkkiliikkeessä.
EDIT 2.6: Johtosarja maksoi 30 EUR merkkiliikkeessä.
Viimeksi muokannut unnaji, 2.6.2006 11:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
polo 1.9 sdi -97 "cruise?"
Elikkäs onko kellään tietoa, että saako poloon (-97) tehtyä itse vakionopeuden säätimen?
Jos joku on väsännyt poloon cruisen niin kertokaa miten teitte kytkennän ja mitkä on pinnien järjestykset?
Jos joku on väsännyt poloon cruisen niin kertokaa miten teitte kytkennän ja mitkä on pinnien järjestykset?
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
No ni. Missäs nyt meni vikaan? Olin laittamassa cruisea ja mulla oli jo puolet tehtynä eli viiksi vaihdettu ja sulakeboksille johto laitettu ja ajotietokoneelta cruise enabloitu. Viiksestä laitettaessa on asentoon tauluun lävähti jo se vihreä valo. Mutta nyt kun laitoin sitten johdot kiinni sinne boksiin mikä on siellä vesikourun alla ja meinasin testata toimivuutta niin enää ei syty tauluun valoa kun laittaa viiksestä on asentoon. Sulake on ehjä. Hajosiko viiksestä kytkin vai mitä ihmettä? VAG-COM ei näytä vikakoodeja, mutta laite ei myöskään toimi. Lisätään sen verran että vaikka otin sieltä boksilta johdot irti niin ei enää sytytä valoa tauluun.
Olisko jollain tuntemusta kahden nappin cruisen asennuksesta -99 PwD pasuunaan? Kiva olis tietää mihin ECU:n pinneihin piuhat tulee kiinni? Muistaakseni tässä on AFN mallinen mylly, onko kytkentä sama kuin AHU:ssa?
Elikkä nyt tiedossa pinnit mutta olisko jollain tietoa mistä pinnistä res/+ ja set/- :lle piuhat. Tässä miten vakkarin piuhasatsin piuhat menee:
2 -- 21
3 -- 10
4/7 -- 19
5 -- 35
6 -- +12V
Mahtaisko joku tietää?
jälkeenpäin....
Elikkäs homma meni aika uusiksi siksi että PwD:n moottori ei ole AFN vaan AJM eli 121 pinninen eikä 80 kuten AFN. Elikkä yllä olevasta poiketen
6 -- +12V
2 -- 45
5 -- 46
4/7 -- 14
3 -- 44
Kytkis on näköjään sama kuin AGR golfissa josta tuolla aikasemmin onkin RB:n laittamat kaaviot.
Piuhat oli valmiina eli ryöstöllä otin ECU:n piuhoista ja jännitteen ryöstin sulaketaulusta 6 sulakkeelta (5A). Pyyhinsulkia ei edes tarvinut ottaa irti, näppäräsorminen saa ecun kannen viimeisenkin ruuvin irti ilmankin.
Erittäin helppo homma, elikkä suosittelen itse asentamaan tuon merkkihuollon sijasta. Nappulat pistin piiloon keskikonsolin tuhkakupin pohjaan. Näin normaali töllääjä ei asennusta edes huomaa. Hintaa tuli nappuloille 10€ ja Airiston autolla kytkivät cruisen sopivaan 15€ hintaan.
Elikkä nyt tiedossa pinnit mutta olisko jollain tietoa mistä pinnistä res/+ ja set/- :lle piuhat. Tässä miten vakkarin piuhasatsin piuhat menee:
2 -- 21
3 -- 10
4/7 -- 19
5 -- 35
6 -- +12V
Mahtaisko joku tietää?
jälkeenpäin....
Elikkäs homma meni aika uusiksi siksi että PwD:n moottori ei ole AFN vaan AJM eli 121 pinninen eikä 80 kuten AFN. Elikkä yllä olevasta poiketen
6 -- +12V
2 -- 45
5 -- 46
4/7 -- 14
3 -- 44
Kytkis on näköjään sama kuin AGR golfissa josta tuolla aikasemmin onkin RB:n laittamat kaaviot.
Piuhat oli valmiina eli ryöstöllä otin ECU:n piuhoista ja jännitteen ryöstin sulaketaulusta 6 sulakkeelta (5A). Pyyhinsulkia ei edes tarvinut ottaa irti, näppäräsorminen saa ecun kannen viimeisenkin ruuvin irti ilmankin.
Erittäin helppo homma, elikkä suosittelen itse asentamaan tuon merkkihuollon sijasta. Nappulat pistin piiloon keskikonsolin tuhkakupin pohjaan. Näin normaali töllääjä ei asennusta edes huomaa. Hintaa tuli nappuloille 10€ ja Airiston autolla kytkivät cruisen sopivaan 15€ hintaan.
Laitetaas tännekkin.
Audi a4 1.9 tdi -97 afn moottorilla ja cruisen johdotuksessa ongelmia.
Audiclub.fi ja ffp:n foorumit on selattu läpi ja googletettu tuntikaupalla mutta ei löydy kytkentäkaaviota tai ohjeita.
Audin 2.5 tdi.golf,seat jne löytyy mutta ei tähän.
Audifoorumilta katselin ohjeita ja kuvia(Mikko Välitalon sivut ja 2.7 biturbo s4) joissa pitäisi löytyä ecun kotelosta valkoinen 15 pinninen liitin josta saisi piuhat viikselle.ongelmana on että tässä vehkeessä on ecun kotelossa valkoinen 10 pinninen liitin jonka värit on:
1=keltainen
2=punainen
3=ruskea/punainen
4=keltainen/harmaa
5=tyhjä
6=ruskea/vihreä
7=tyhjä
8=musta/punainen
9=punainen/harmaa
10=punainen/keltainen
Viikseltä lähtee 6 piuhaa joiden värit viiksellä on:
1=valkoinen
2=harmaa/punainen
3=punainen
4=musta
5=keltainen
6=ruskea/valkoinen
Eli mikä piuha mihinkin ja jos löytyisi kytkentäkaavio tai ohjeet niin olisin kiitollinen.
Mitään vapaita liittimiä en löytänyt sulakkeiden ja releiden takaa ja ecu on 68 pinninen.
Viiksi on paikallaan ja vag-comilla pistetty toimintaan jo etukäteen.
Kertokaa ihmeessä jos joku on laittanut cruisen afn moottoriseen.
Edit:valmista tuli,audiclubin puolelta löytyy ohjeet jos joku tarvitsee!
Audi a4 1.9 tdi -97 afn moottorilla ja cruisen johdotuksessa ongelmia.
Audiclub.fi ja ffp:n foorumit on selattu läpi ja googletettu tuntikaupalla mutta ei löydy kytkentäkaaviota tai ohjeita.
Audin 2.5 tdi.golf,seat jne löytyy mutta ei tähän.
Audifoorumilta katselin ohjeita ja kuvia(Mikko Välitalon sivut ja 2.7 biturbo s4) joissa pitäisi löytyä ecun kotelosta valkoinen 15 pinninen liitin josta saisi piuhat viikselle.ongelmana on että tässä vehkeessä on ecun kotelossa valkoinen 10 pinninen liitin jonka värit on:
1=keltainen
2=punainen
3=ruskea/punainen
4=keltainen/harmaa
5=tyhjä
6=ruskea/vihreä
7=tyhjä
8=musta/punainen
9=punainen/harmaa
10=punainen/keltainen
Viikseltä lähtee 6 piuhaa joiden värit viiksellä on:
1=valkoinen
2=harmaa/punainen
3=punainen
4=musta
5=keltainen
6=ruskea/valkoinen
Eli mikä piuha mihinkin ja jos löytyisi kytkentäkaavio tai ohjeet niin olisin kiitollinen.
Mitään vapaita liittimiä en löytänyt sulakkeiden ja releiden takaa ja ecu on 68 pinninen.
Viiksi on paikallaan ja vag-comilla pistetty toimintaan jo etukäteen.
Kertokaa ihmeessä jos joku on laittanut cruisen afn moottoriseen.
Edit:valmista tuli,audiclubin puolelta löytyy ohjeet jos joku tarvitsee!
Viimeksi muokannut MMM, 14.8.2006 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cruise
Itselläni (Passat AFN -98) oli kojelaudassa yksi ylimääräinen (käyttämätön) keinukatkaisija ja kytkin ensin kokeeksi "kaikki" (paitsi ei RESume/+) vakkarin johdot siihen
=> toimi (SET/-)
Passatissa on tosiaan valmiiksi vedetty johdot ECUlta siihen "valkoiselle liittimelle" (n. 25cm johdot...) ja oikeat johdot löytyivät ihan vaan Alfamerin kirjan kytkentäkuvasta johtojen värejä tutkimalla ja vertaamalla todellisuuteen. Asian varmisti vielä se, että kyseisistä väreistä ei lähtenyt johtoja liittimeltä eteenpäin.
Pikkuisen oli vain hankala käyttää, kun kytkin ei ollut mallia palautuva... ;)
Hainkin paikallisesta elektroniikka kaupasta jousipalautteisen vipukytkimen sille kaveriksi, mallia (ON)-OFF-(ON) joka nosti kustannuksia noin parilla eurolla.
Nyt ensimmäinen katkaisija toimittaa vakkarin OFF/StandBy -toimintoa ja vieressä nököttävällä vivulla on toiminnot SET/- ja RES/+.
Piuhojen värit tuntuvat vähintään olevan samanlaisia, vaikka eri ECU-versioissa pinnien numerot vaihtelevatkin.
Ohjekirjan (ja korjausoppaan kytkentäkaavionkin) mukaan alkuperäinen vakkariviiksi olisi 4 asentoinen vipu (3 pysyvää + 1 palautuva asento) + 1 palautuva painonappi.
Asennot oli nimetty suunnilleen näin:
Lock, Off (vai StandBy?), On, Resume + Set
ja tuossa ainakin tuntuu olevan ihan liikaa asentoja.
Suunnittelin myös laittavani vilkun viiksen päähän nuo 2 painonappia sekä mahdollisesti ON/OFF-kytkimen. Saa nähdä laitanko vielä.
Kyllähän vakiomallisessakin viiksessä on mahdollista painaa yhtä aikaa päässä sijaitsevaa SET-nappia ja vääntää palautuvaa RES-vipua?
Ihan oman autoni kytkentäkuvan mukaan sekä tässä jo aiemmin esitetyn http://pajalle.com/misc/CCS_kytkis.jpg kuvan mukaisesti.
=> toimi (SET/-)
Passatissa on tosiaan valmiiksi vedetty johdot ECUlta siihen "valkoiselle liittimelle" (n. 25cm johdot...) ja oikeat johdot löytyivät ihan vaan Alfamerin kirjan kytkentäkuvasta johtojen värejä tutkimalla ja vertaamalla todellisuuteen. Asian varmisti vielä se, että kyseisistä väreistä ei lähtenyt johtoja liittimeltä eteenpäin.
Pikkuisen oli vain hankala käyttää, kun kytkin ei ollut mallia palautuva... ;)
Hainkin paikallisesta elektroniikka kaupasta jousipalautteisen vipukytkimen sille kaveriksi, mallia (ON)-OFF-(ON) joka nosti kustannuksia noin parilla eurolla.
Nyt ensimmäinen katkaisija toimittaa vakkarin OFF/StandBy -toimintoa ja vieressä nököttävällä vivulla on toiminnot SET/- ja RES/+.
Piuhojen värit tuntuvat vähintään olevan samanlaisia, vaikka eri ECU-versioissa pinnien numerot vaihtelevatkin.
Ohjekirjan (ja korjausoppaan kytkentäkaavionkin) mukaan alkuperäinen vakkariviiksi olisi 4 asentoinen vipu (3 pysyvää + 1 palautuva asento) + 1 palautuva painonappi.
Asennot oli nimetty suunnilleen näin:
Lock, Off (vai StandBy?), On, Resume + Set
ja tuossa ainakin tuntuu olevan ihan liikaa asentoja.
Suunnittelin myös laittavani vilkun viiksen päähän nuo 2 painonappia sekä mahdollisesti ON/OFF-kytkimen. Saa nähdä laitanko vielä.
Kyllähän vakiomallisessakin viiksessä on mahdollista painaa yhtä aikaa päässä sijaitsevaa SET-nappia ja vääntää palautuvaa RES-vipua?
Ihan oman autoni kytkentäkuvan mukaan sekä tässä jo aiemmin esitetyn http://pajalle.com/misc/CCS_kytkis.jpg kuvan mukaisesti.
Cruisen kytkennät...
Golf IV (AZD) ECUn pinnit.
Tsekkasin ton 121pin:n liittimen ja näyttäs siltä että siihen ei cruisen tarvitseville pinneille mene karvoja ollenkaan. Eli pitääkö tuo liitin purkaa jotta niihin pinneihn voi johdot liittää? Ja miten se liitin puretaan?
Näyttäs siltä että oikeat pinnit välille ecu - T10 on noi 75-1, 57-2, 38-3, 76-9
www.theresias.com/tutorials/1j_gra.htm
Ja vielä, onko kukaan tilannut tuolta www.autoschultz-shop.de :stä tuota bensa-mallin viikseä? Eli kiinostas sisältyykö siihen pakettiin myös nämä Ecu-T10 välin piuhat?
Tsekkasin ton 121pin:n liittimen ja näyttäs siltä että siihen ei cruisen tarvitseville pinneille mene karvoja ollenkaan. Eli pitääkö tuo liitin purkaa jotta niihin pinneihn voi johdot liittää? Ja miten se liitin puretaan?
Näyttäs siltä että oikeat pinnit välille ecu - T10 on noi 75-1, 57-2, 38-3, 76-9
www.theresias.com/tutorials/1j_gra.htm
Ja vielä, onko kukaan tilannut tuolta www.autoschultz-shop.de :stä tuota bensa-mallin viikseä? Eli kiinostas sisältyykö siihen pakettiin myös nämä Ecu-T10 välin piuhat?
Golf Variant 1.9TDI vm1999 (mk3) ALE-koneella (tuotu Saksasta).
Etsiskelin vakionopeudensäätimen 4-napaista liitintä sulakerasian takaa 1Z-koneen ohjeen mukaisesti parikin kertaa. En onnistunut sitä löytämään. Noh, seuraavaksi tarkististin ECU:n johdotuksen. 34,35 ja 66 -pinnit näytti olevan kytkettyinä. Olisiko vinkkejä mistä johtojen toista päätä voisi etsiä? Vai olisiko ne sittenkin siellä sulaketaulun takana, mutta vain jossain piilossa? ETKA:ssa ei ole mainittu ALE:a retrofit-kitin yhteydessä, mutta kyllähän ne piuhat jossain täytyy olla, kun ne kerta ECU:lta lähtee.
Etsiskelin vakionopeudensäätimen 4-napaista liitintä sulakerasian takaa 1Z-koneen ohjeen mukaisesti parikin kertaa. En onnistunut sitä löytämään. Noh, seuraavaksi tarkististin ECU:n johdotuksen. 34,35 ja 66 -pinnit näytti olevan kytkettyinä. Olisiko vinkkejä mistä johtojen toista päätä voisi etsiä? Vai olisiko ne sittenkin siellä sulaketaulun takana, mutta vain jossain piilossa? ETKA:ssa ei ole mainittu ALE:a retrofit-kitin yhteydessä, mutta kyllähän ne piuhat jossain täytyy olla, kun ne kerta ECU:lta lähtee.
Tarkoitus olisi asentaa kaverin autoon, Polo -04 cruise. Auto on BBY - koneella ja 1.4 - moottorilla.
Onko kellään tietoa mistä löytyy kytkentäkaavio kys autoon? Haynesin uudesta manuaalista (02 - 05 Polo) ei löydy kytkistä. Viiksen mukana ei kuulemma tullut johtosarjaa eikä sitä Poloon saa, joten täytyy rakentaa se itse.
Kiitoksia vinkeistä!
Onko kellään tietoa mistä löytyy kytkentäkaavio kys autoon? Haynesin uudesta manuaalista (02 - 05 Polo) ei löydy kytkistä. Viiksen mukana ei kuulemma tullut johtosarjaa eikä sitä Poloon saa, joten täytyy rakentaa se itse.
Kiitoksia vinkeistä!
Nyt ollaan niin pitkällä että ostin paikallisesta VW liikkeestä viiksen + johtosarjan 90€, viiksi on paikoillaan, mutta johdot kytkemättä.
Täytyy sanoa että viiksen paikoilleen laitto oli loppujen lopuksi helppohomma. Airbagin irroittaminen tuotti tuskaa, ennenkuin löysin jostain foorumista tiedon että Passatissa on ratin takana kaksi reikää joissa jouset että Airbag ponnahtaa ylös. Jos tämän olisi tiennyt jo etukäteen olisi homma ollut vielä nopeampi tehdä. Tässä mukana tulleessa asennusohjeessa asiat oli kerrottu hiukan liian suurpiirteisesti.
Muuten kun akku oli kytkennän ajan irti ja akun paikoilleen laittamisen aikaan kaikki kytkennän liittimet ja ovet kiinni, ei edes airbagin valo jäänyt palamaan. Tästä oli jossain varoituksia.
Johtojen kytkentään en ehtinyt vielä paljon perehtyä, mutta en kyllä löytänyt ao. liittimiä, joihin ohje käskee johtosarjan kytkeä. Oranssiliitin takimmaisesta sulakerivistä löytyi, josta otetaan ilmeisesti sähkö johtosarjan pun/val johtoon. Samoin ajotietokoneboxista valkoinen liitin mutta se oli kllä erilainen kuin ohjeessa. Tähän pitää etsiä netistä lisätietoa tai käydä Vwliikkeen asentajan juttusilla.
Täytyy sanoa että viiksen paikoilleen laitto oli loppujen lopuksi helppohomma. Airbagin irroittaminen tuotti tuskaa, ennenkuin löysin jostain foorumista tiedon että Passatissa on ratin takana kaksi reikää joissa jouset että Airbag ponnahtaa ylös. Jos tämän olisi tiennyt jo etukäteen olisi homma ollut vielä nopeampi tehdä. Tässä mukana tulleessa asennusohjeessa asiat oli kerrottu hiukan liian suurpiirteisesti.
Muuten kun akku oli kytkennän ajan irti ja akun paikoilleen laittamisen aikaan kaikki kytkennän liittimet ja ovet kiinni, ei edes airbagin valo jäänyt palamaan. Tästä oli jossain varoituksia.
Johtojen kytkentään en ehtinyt vielä paljon perehtyä, mutta en kyllä löytänyt ao. liittimiä, joihin ohje käskee johtosarjan kytkeä. Oranssiliitin takimmaisesta sulakerivistä löytyi, josta otetaan ilmeisesti sähkö johtosarjan pun/val johtoon. Samoin ajotietokoneboxista valkoinen liitin mutta se oli kllä erilainen kuin ohjeessa. Tähän pitää etsiä netistä lisätietoa tai käydä Vwliikkeen asentajan juttusilla.
Tilanne tiedotusta.
Lukuisten foorumeiden tutkimisen jälkeen, johtojen asennus suoritettu. Täytyy nyt vaan sanoa että selvittämistä on ollut. Passatissani ei tietenkään löytynyt mitään liittimiä eikä muutenkaan eculla ollut suoraan paikkaa mihin johdot olisi kytkenyt. Liittimien navat joihin johdot lopulta laitettiin olivat myös tyhjiä. Tärkein löytö oli se että ECU on 68-pinninen ja sähkö kaaviot löytyivät oheisesta osoitteesta:
www.hasenwerk.ca/tech/wiring/earlypassat1z.pdf
Kytkin johdot siis suoraan ECU:n liittimiin, nähtäväksi jää kun huomenna käyn laittattamassa cruisen enable tilaan nouseeko savu vai mitä tapahtuu.
Ihmettelin tuota 58 -pin kytkettävää johtoa, kun oheisessa sähkökaaviossa se on tyhjä.
Myös tällä foorumilla oli oheisenlaiset kytkennät esitetty lukuisten joukosta löytyi mm vaggine käyttäjän kokemuksista oli apua http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... &start=100
Katsotaan asia loppuun...
Lukuisten foorumeiden tutkimisen jälkeen, johtojen asennus suoritettu. Täytyy nyt vaan sanoa että selvittämistä on ollut. Passatissani ei tietenkään löytynyt mitään liittimiä eikä muutenkaan eculla ollut suoraan paikkaa mihin johdot olisi kytkenyt. Liittimien navat joihin johdot lopulta laitettiin olivat myös tyhjiä. Tärkein löytö oli se että ECU on 68-pinninen ja sähkö kaaviot löytyivät oheisesta osoitteesta:
www.hasenwerk.ca/tech/wiring/earlypassat1z.pdf
Kytkin johdot siis suoraan ECU:n liittimiin, nähtäväksi jää kun huomenna käyn laittattamassa cruisen enable tilaan nouseeko savu vai mitä tapahtuu.
Ihmettelin tuota 58 -pin kytkettävää johtoa, kun oheisessa sähkökaaviossa se on tyhjä.
Myös tällä foorumilla oli oheisenlaiset kytkennät esitetty lukuisten joukosta löytyi mm vaggine käyttäjän kokemuksista oli apua http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... &start=100
Katsotaan asia loppuun...
Kyllä, cruise laitettiin tuossa paikallisella pajalla enable tilaan ja alkoi meikäläiselläkin vakionopeudella ajo.
Hienoa, kiitos kaikille ohjeista. Seuraavana vuorossa ilmastoinnin asennus itse.
tietääkö kukaan tästä mitään ? http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=435587
Hienoa, kiitos kaikille ohjeista. Seuraavana vuorossa ilmastoinnin asennus itse.
tietääkö kukaan tästä mitään ? http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=435587
Tämäkin jäänyt unohduksiin..?
Hommasin tuossa romikselta -96 AHU passatin viiksen, jossa tulee cruiselta neljä johtoa:
musta
valkoinen
punainen
sininen
Viiksen laitoin AHU cordobaan -98
Kaiken järkeilyn mukaan nämä johdot tulisi laittaa seuravasti:
musta - 12v
valkoinen - ecu pinni 66
punainen - ecu pinni 35
sininen - ecu pinni 34
Pitääkö paikkansa?
Paikallisten VW liikkeiden mukaan (laakkonen ja auto-markku) tuohon ei ole johto sarjaa vaan sähkärit ovat itse johdot tarvittaessa vedelleet.
edit. Ihmettelin tuota vielä korjausoppaiden kanssa. En löytänyt tuollaisia johdonvärejä cruiselle minkään lukemani passatin korjausoppaasta.
Värejä mitä löytyi oli AFN ja AHU -moottoreille (-96 ja -97) sininen, puna/keltainen, puna/harmaa ja musta/keltainen. Mistään en löytänyt näitä sininen, punainen, valkoinen ja musta johtoja.
Näissä kuitenkin johdot menisivät seuraavasti:
sininen - ecu 34
puna/keltainen - ecu 35
puna/harmaa - ecu 58
musta/keltainen - ecu 66
Tässä menee nyt ihan ymmälle.
Edit2
Löysin internetin ihmeellisestä maailmasta tiedon, että kyseessä saattaisi olla bosch EDC 1.3.3/1.4 ecu (eli 208 906 021dk joka komeilee ecun pohjassa ja vag-comin tulosteissa). Tässä mokkulassa löytyy pinneistä seuraavat tiedo, pinnejä yht. 68:
sininen - ecu 34 - cruise controll selector switch
puna/keltainen - ecu 35 - cruise controll master switch
puna/harmaa - ecu58 - cruise control selector switch (sharan)
musta/keltainen - ecu 66 - cruise controll master switch ja cruise controll selector switch - execpt sharan, AHU engine 09/97 ->
Huomenna pitää kokeilla mitä sanookaan kun kokeillaan tehdä puna/harmaasta valkoinen ja musta/keltaisesta musta... nouseeko savu?
Hommasin tuossa romikselta -96 AHU passatin viiksen, jossa tulee cruiselta neljä johtoa:
musta
valkoinen
punainen
sininen
Viiksen laitoin AHU cordobaan -98
Kaiken järkeilyn mukaan nämä johdot tulisi laittaa seuravasti:
musta - 12v
valkoinen - ecu pinni 66
punainen - ecu pinni 35
sininen - ecu pinni 34
Pitääkö paikkansa?
Paikallisten VW liikkeiden mukaan (laakkonen ja auto-markku) tuohon ei ole johto sarjaa vaan sähkärit ovat itse johdot tarvittaessa vedelleet.
edit. Ihmettelin tuota vielä korjausoppaiden kanssa. En löytänyt tuollaisia johdonvärejä cruiselle minkään lukemani passatin korjausoppaasta.
Värejä mitä löytyi oli AFN ja AHU -moottoreille (-96 ja -97) sininen, puna/keltainen, puna/harmaa ja musta/keltainen. Mistään en löytänyt näitä sininen, punainen, valkoinen ja musta johtoja.
Näissä kuitenkin johdot menisivät seuraavasti:
sininen - ecu 34
puna/keltainen - ecu 35
puna/harmaa - ecu 58
musta/keltainen - ecu 66
Tässä menee nyt ihan ymmälle.
Edit2
Löysin internetin ihmeellisestä maailmasta tiedon, että kyseessä saattaisi olla bosch EDC 1.3.3/1.4 ecu (eli 208 906 021dk joka komeilee ecun pohjassa ja vag-comin tulosteissa). Tässä mokkulassa löytyy pinneistä seuraavat tiedo, pinnejä yht. 68:
sininen - ecu 34 - cruise controll selector switch
puna/keltainen - ecu 35 - cruise controll master switch
puna/harmaa - ecu58 - cruise control selector switch (sharan)
musta/keltainen - ecu 66 - cruise controll master switch ja cruise controll selector switch - execpt sharan, AHU engine 09/97 ->
Huomenna pitää kokeilla mitä sanookaan kun kokeillaan tehdä puna/harmaasta valkoinen ja musta/keltaisesta musta... nouseeko savu?
Hehee..
..Toimii. Seuraavasti asentelin. Vanhasta tietokoneen at-virtalähteestä varastin sopivat liittimet (emolevylle menevät piuhat) ja asensin ne ecun-littimeen. Laitoin liittimet kohtiin 34,35, ja 66. Vedin piuhat kaabiinin puolelle ecun takana olleesta läpiviennistä, josta ei mennyt muita johtoja. Piuhat kiinnitin passatin viikseen seuraavasti:
viiksen johto - ecun pinni
sininen - ecu 34
punainen - ecu 35
valkoinen - ecu 66
musta - 12v sulakerasialta 5a sulakkeen läpi
Auto oli siis 9/98 Seat Cordoba AHU moottorilla.
..Toimii. Seuraavasti asentelin. Vanhasta tietokoneen at-virtalähteestä varastin sopivat liittimet (emolevylle menevät piuhat) ja asensin ne ecun-littimeen. Laitoin liittimet kohtiin 34,35, ja 66. Vedin piuhat kaabiinin puolelle ecun takana olleesta läpiviennistä, josta ei mennyt muita johtoja. Piuhat kiinnitin passatin viikseen seuraavasti:
viiksen johto - ecun pinni
sininen - ecu 34
punainen - ecu 35
valkoinen - ecu 66
musta - 12v sulakerasialta 5a sulakkeen läpi
Auto oli siis 9/98 Seat Cordoba AHU moottorilla.
Asensin tänään Seat Cordoba Varioon 1,9 TDI ALH vm00 viiksen jossa on vakkarin napit. Viiksestä lähtee johto jonka päässä on tämän näköinen liitin: http://kuvablogi.com/nayta/1510900/
Onko kenelläkään tietoa pitäisikö tuolta sulakerasian läheltä jostain löytyä valmiiksi johdot ja liitin, vai meneekö johdotushommiksi eculle asti?
Ecu löytyi kuskin puolelta konepellin ja muovien alta aikaisempien viestien ohjeiden mukaan: http://kuvablogi.com/nayta/1510901/
Liittimien kaikkia pinnejä ei oltu kytketty, mutta koska en löytänyt numerointia, niin en osaa sanoa onko tarvittavat johdot kytketty.
Onko kenelläkään tietoa pitäisikö tuolta sulakerasian läheltä jostain löytyä valmiiksi johdot ja liitin, vai meneekö johdotushommiksi eculle asti?
Ecu löytyi kuskin puolelta konepellin ja muovien alta aikaisempien viestien ohjeiden mukaan: http://kuvablogi.com/nayta/1510901/
Liittimien kaikkia pinnejä ei oltu kytketty, mutta koska en löytänyt numerointia, niin en osaa sanoa onko tarvittavat johdot kytketty.
Polo SDI -99 AEY
Joo, elikkä olen yrittänyt tässä kuumeisesti etsiskellä näiltäkin sivuilta että miten tässä SDI Polossa mahtaa noi pinnit mennä. Olen löytänyt selkeet ohjeet vanhemmalle pololle missä on 68-pinninen liitin mutta tässä minulla ovat sitten muuttaneet ecun kaksiliittimiseksi ja se nyt sit taitaapi olla tuo 80-pinninen liitin. Joten osaisiko joku nyt sanoa että mitkä pinnit nyt tässä on oikeat?
Laitoin parit kuvat: http://www.uusikaupunki.fi/~sawessm/CC/
Tuollakin oli jotain mutta toi hollannin kieli ei multa suju ollenkaan niin ei paljon apua ollut, kun sen verran tajusin että tuossa noista 80-pinnisistä puhuttiin mutta siihen se sitten jäikin. http://www.tdisite.nl/viewtopic.php?t=1559)
Ja miten ne pinnit oikein lasketaan siinä liittimessä?
Laitoin parit kuvat: http://www.uusikaupunki.fi/~sawessm/CC/
Tuollakin oli jotain mutta toi hollannin kieli ei multa suju ollenkaan niin ei paljon apua ollut, kun sen verran tajusin että tuossa noista 80-pinnisistä puhuttiin mutta siihen se sitten jäikin. http://www.tdisite.nl/viewtopic.php?t=1559)
Ja miten ne pinnit oikein lasketaan siinä liittimessä?
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 19.2.2009 19:55
vaikka bensapuolella tämä threadi onkin niin hyödynnetään silti:
kellään tietoa -97 tdi 81kW koneellisen (AFN (?)) sharanin vakkarikuvioista?
1. onko eculta johdot vedetty valmiiksi kabiinin puolelle?
2. jos niin mihin? sulaketaulun taakse?
3. jos ei niin meneekö ahu:n kanssa samalla tavalla:
4. ecu lienee jossain akun lähistöllä?
laakkoselta kyselin asennusta niin arveli huoltoneuvoja että ko. autossa on vaijerikaasu eikä sähköinen poljin
kellään tietoa -97 tdi 81kW koneellisen (AFN (?)) sharanin vakkarikuvioista?
1. onko eculta johdot vedetty valmiiksi kabiinin puolelle?
2. jos niin mihin? sulaketaulun taakse?
3. jos ei niin meneekö ahu:n kanssa samalla tavalla:
siis virtalukolta + 12 v painonapeille joista toinen ecun pinniin 34 ja toinen 35 pinniin (res ja set) Mutta mitä helvettiä tuohon 66 pinniin kytketään ? Jatkuva virta?
4. ecu lienee jossain akun lähistöllä?
laakkoselta kyselin asennusta niin arveli huoltoneuvoja että ko. autossa on vaijerikaasu eikä sähköinen poljin
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 19.2.2009 19:55
Nostellaanhan kuolevaa topickia..
Edelleen vikana että cruise ei lähde päälle. 000001 näyttää switch position kentässä, sekä sen perässä oleva kenttä näyttää 1.0. Cruise aktivoitu (G näkyy), sekä myös napit toimivat. Kentässä Acc ja Res reagoivat muuttumalla ykköseksi nappeja painamalla. Miksi muuten tuossa swposition kentässä näkyy kaksi on-asentoa? Viimeinen vissiinkin kertoo, että cruise on stand-by tilassa, ja tuo toinen ajon aikana että on päällä?
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa koskaan?
Edelleen vikana että cruise ei lähde päälle. 000001 näyttää switch position kentässä, sekä sen perässä oleva kenttä näyttää 1.0. Cruise aktivoitu (G näkyy), sekä myös napit toimivat. Kentässä Acc ja Res reagoivat muuttumalla ykköseksi nappeja painamalla. Miksi muuten tuossa swposition kentässä näkyy kaksi on-asentoa? Viimeinen vissiinkin kertoo, että cruise on stand-by tilassa, ja tuo toinen ajon aikana että on päällä?
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa koskaan?
Olisko apuja Boran Cruisen asennukseen?!? Onko -03 vuoden Borassa (1.8T AUM) valmiita liittimiä cruiselle vai joutuuko hommaamaan johtosarjan??? Cruiseviiksi mulla löytyy jo.. Purin eilen ratin ympärillä olevat muovit, mutta vilkkuviikselle tulevassa johtosarjassa ei näkynyt semmosta liitintä mikä kävis cruiseviiksen naaraspäähän. Iso liitin käy kyllä täysin cruiseviikseen, siis se missä on sivuvilkuille ja pitkille valoille menevät karvat.. Mutta kun cruiseviiksessä on oma pikkuliitin cruisen tarvitsemille piuhoille.. Täytyykö vetää johtoja/johto ECU:lle.? Vai riittääkö pelkkä kuittaus VAGomilla??
olisko täälä ketään näppärää joka haluais pientä korvausta vastaan laitella mulle tollasen
nappivakkarin -99 tdi cordobaan?? outoo ku on tottunu että on vakkari ja nyt ku ajelee tollasella rotiskolla missä ei sellasta oo niin meinaa olla vaikeeta.
jos jostain keskipohjanmaan alueelta taitava asentelija löytys joka tollasen osaa tehä.
terv.ville / voi vaik soittaakkin 0407050143
nappivakkarin -99 tdi cordobaan?? outoo ku on tottunu että on vakkari ja nyt ku ajelee tollasella rotiskolla missä ei sellasta oo niin meinaa olla vaikeeta.
jos jostain keskipohjanmaan alueelta taitava asentelija löytys joka tollasen osaa tehä.
terv.ville / voi vaik soittaakkin 0407050143
TOMMONEN löytyy esimerkiksi, kuvaus tuotteesta on aika kehno mutta kaikenkaikkiaan ihan toimiva kampe on ollut.
Boraan (1.6 16v BCB) olisi tarkoituksena asennella vakkari niin ilmeisesti tuo setti olisi passeli siihen tarkoitukseen?
Nyt olisi viiksi johtoineen asennettu ohjeitten mukaan mutta ilmeni pienoinen ongelma. Elikkäs virrat kun laittaa päälle niin menee n.10sek ennenkuin sisäpuhallin lähtee päälle jos lähtee ja mittarivalaistus syttyy. Mistähän voisi vikaa lähteä etsimään? Viat ilmeni siis jo ennenkuin koodasin cruisen toimimaan. Koodauksen tein tuollaisella värkillä.
Edit: Auto käynnissä ja ajossa kaikki toimii normaalisti cruise mukaanlukien. Virta päällä pelkästään kun laittaa parkit päälle mittariston valot yms syttyvät myöskin puhallin lähtee päälle.
Edit: Auto käynnissä ja ajossa kaikki toimii normaalisti cruise mukaanlukien. Virta päällä pelkästään kun laittaa parkit päälle mittariston valot yms syttyvät myöskin puhallin lähtee päälle.
Herätetäänpä vanha ketju eloon kun kiireellistä apua tarvisi. Tilasin kaverin IV golfiin vakionopeussäädin sarjan Ebaystä. Muuten asennus on selvä, mutta johtosarjasta puuttu numerolaput jotka kertoo paikan t10e liittimessä?
Johtojen värit ovat sininen,keltainen,punainen ja valkoinen, näissä siis pinni valmiiksi päässä. Lisäksi pinnitön musta joka on kai virtajohto. Mittailin yleismittarilla johtojen päistä ja pääsin tämän verran eteenpäin:
sininen +res
punainen -set
Valkoinen On/off
Keltaisessa ei ohmit muuttunut virtajohtoon nähden joten on kai virta +12v
Illalla pitäisi värkkäillä paikoilleen kun sielläpäin on käyntiä, joten olisin todella kiitollinen jos apua löytyisi.
Johtojen värit ovat sininen,keltainen,punainen ja valkoinen, näissä siis pinni valmiiksi päässä. Lisäksi pinnitön musta joka on kai virtajohto. Mittailin yleismittarilla johtojen päistä ja pääsin tämän verran eteenpäin:
sininen +res
punainen -set
Valkoinen On/off
Keltaisessa ei ohmit muuttunut virtajohtoon nähden joten on kai virta +12v
Illalla pitäisi värkkäillä paikoilleen kun sielläpäin on käyntiä, joten olisin todella kiitollinen jos apua löytyisi.
Re: tee-se-itse -cruise
Ikävää nostelua, mutta pakko kysyä guruilta.
Autona Passat AHU '99. 80pin Ecu. Ecun takana olevat liittimet jo uudempaa mallia, (mutta 3BG asennusohjeet eivät sopineet tähän) - eli löytyy ns. "Turhat" piuhat, sininen siniseen, punakeltainen punakeltaiseen jne. Lisäksi ruskea piuha n.o 6, jolle ei käyttöä, mustakeltainen johon laitoin johtosarjan mustakeltaisen tuplajohdon. 12v paikalle kahta ohjetta, jotkut sanoo sulakerasiaan, jotkut että oranssin ecun takana olevan liittimen punavalkoiseen johtoon. Laitoin jälkimmäiseen nyt, kun sieltä tulee ainakin 12v. Kokeillut myös sulakerasiaan.
Aktivoitu VCDS:llä. On-off tunnistuu, VCDS näkee jarrun ja kytkimen painallukset, mutta Set/Res ei toimi. En jaksaisi enää tapella tuon kanssa, ja ainoat ohjeet täällä kertoivat oikeat johdot vain ECU:n pinneiltä, ja en usko että on tässä tarpeellista, kun loogisesti sopivat johdot löytyvät myös läpiviennin liittimeltä. Onko kukaan laittanut vakkaria juuri tällaiseen autoon? Kaikissa kuvissa ja ohjeissa oli jotain pientä eroa tähän.
Edit. Näemmä bensa-osiossa, mutta täällä puhuttu vakkareista autosta riippumatta.
Autona Passat AHU '99. 80pin Ecu. Ecun takana olevat liittimet jo uudempaa mallia, (mutta 3BG asennusohjeet eivät sopineet tähän) - eli löytyy ns. "Turhat" piuhat, sininen siniseen, punakeltainen punakeltaiseen jne. Lisäksi ruskea piuha n.o 6, jolle ei käyttöä, mustakeltainen johon laitoin johtosarjan mustakeltaisen tuplajohdon. 12v paikalle kahta ohjetta, jotkut sanoo sulakerasiaan, jotkut että oranssin ecun takana olevan liittimen punavalkoiseen johtoon. Laitoin jälkimmäiseen nyt, kun sieltä tulee ainakin 12v. Kokeillut myös sulakerasiaan.
Aktivoitu VCDS:llä. On-off tunnistuu, VCDS näkee jarrun ja kytkimen painallukset, mutta Set/Res ei toimi. En jaksaisi enää tapella tuon kanssa, ja ainoat ohjeet täällä kertoivat oikeat johdot vain ECU:n pinneiltä, ja en usko että on tässä tarpeellista, kun loogisesti sopivat johdot löytyvät myös läpiviennin liittimeltä. Onko kukaan laittanut vakkaria juuri tällaiseen autoon? Kaikissa kuvissa ja ohjeissa oli jotain pientä eroa tähän.
Edit. Näemmä bensa-osiossa, mutta täällä puhuttu vakkareista autosta riippumatta.
Re: tee-se-itse -cruise
Auttaako nämä sivut, ja tuo ihan viimeinen kuva?
Johtojen värejä ei missään nimessä pidä tuijottaa, vaan liitinnumeroita.
https://sites.google.com/site/1810marti ... -b5-passat
Johtojen värejä ei missään nimessä pidä tuijottaa, vaan liitinnumeroita.
https://sites.google.com/site/1810marti ... -b5-passat
Re: tee-se-itse -cruise
Jultsu kirjoitti:Auttaako nämä sivut, ja tuo ihan viimeinen kuva?
Johtojen värejä ei missään nimessä pidä tuijottaa, vaan liitinnumeroita.
https://sites.google.com/site/1810marti ... -b5-passat
Kaikki nämä mitä Googlesta hakemalla on kyllä läpikäyty, selattu Youtubet, Googlet jne kissojen ja koirien kanssa, ja aina nuo ohjeet pätee vaan 3BG Passatiin tai joku muutoin pielessä, mutta noin noiden johtojen kuuluu olla kaiken järjen mukaan. Kolme päivää taistellut tuon kanssa ja alkaa olla mitta täys - ja tämän ohjeen mukaan on värit aika lailla, vaikka pinnit Eculla eri, kun mulla se 80pin ecu. Jokusen ohjeen löysin täältä nimenomaan 80pin Eculle mutta ne oli ihan turhia kun ne ilmeisesti tarkoitettu niille vanhemmille yksilöille joille ei tule johtoja valkoiselle liittimelle.
Johtojen värejä ei ole kukaan tuijottanut, ne nyt kiinan johtiksissa on kaikissa vähän eri. No sininen menee siniseen (8 > 8) ja punakeltainen punakeltaiseen, sekä se tupla-mustakeltainen mustakeltaiseen (4/7 > 10), ja menevät niin myös tuon sinun linkkaamasi ohjeen mukaan. Tai no jotkut värit vähän heittää mutta ainoat loogiset.
Set/Res siis hukassa. Ei olisi mahdotonta ettei tuo viiksi vaan toimi, mutta kai se jotain edes yrittäisi tehdä.
Kaikki on Googlailtu, vertailtu, etsitty, nyt tarvitaan joku joka on juuri tällaiseen autoon Cruisen laittanut.
Re: tee-se-itse -cruise
Selvisi tämäkin, viiksi on vain kiinalaista shaissea.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa