pösö lämmityksessä...mikä hajoaa.??

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

pösö lämmityksessä...mikä hajoaa.??

ViestiKirjoittaja hanski » 6.2.2006 21:31

työkaveri omistaa melko uuden pösö merkkisen henkilöauton, 307 muistaakseni...niin palinin huollossa oli sanottu että 2 tuntia on maksimi aika pitää autoa lohkolämmityksessä! jos aika ylittyy niin kojetauluun syttyy jokin valo..? mikä pitää sitten käydä merkkiliikkeessä kuittaamassa pois!!!

kuulostaa aika uskomattomalta...tietääkö kukaan pitääkö tämä muka paikkansa???

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 6.2.2006 22:05

No ei... Ne sanoo huollossa mitä sattuu.

Uppe
-
Viestit: 218
Liittynyt: 18.11.2003 21:33

ViestiKirjoittaja Uppe » 6.2.2006 22:08

Älä usko kaikkea mitä muroihisi on laitettu.

Makezu
-
Viestit: 47
Liittynyt: 23.9.2003 20:42

hajoaako

ViestiKirjoittaja Makezu » 6.2.2006 22:24

ei siellä mikään hajoa. Useilla automerkeilä tiettyjen moottorityyppien kanssa ongelmia ns. nestelämmittimien kanssa. Eli jos tällainen vastus liian lähellä moottorin lämpöanturia, saattaa olla ettei edes autoa saa ollenkaan käyntiin pakkasella. Johtuu siitä ettei hehkutus toimi ollenkaan tai bensakoneessa kylmäkäynnistysrikastusta ei tapahdu. Nykyiset bensiinimoottorien päästövaatimukset niin kovat (OBD-autot), että moottorin häiriövalo saattaa syttyä, syynä liian laiha seos. VW konsernin tuotteet ovatkin tästä syystä siirtymässä näihin paljon parjattuihin säteilylämmittimiin, joissa etuna kumminkin varma käynnistyminen, eikä tarvitse huolehtia, siitä onko lämmitysaika sopiva, myös koko yön yli lämmitys onnistuu ongelmitta. Eli vastaus Hanskin kysymykseen, moottorin häiriövalo voi syttyä liian pitkällä lämmitysajalla. Valo on nollattava, ei sammu itsekseen....

jiipee
-
Viestit: 177
Liittynyt: 29.7.2003 2:05

ViestiKirjoittaja jiipee » 6.2.2006 23:29

Yhellä tutulla oli sitikka Xsara HDI:ssä tismalleen tuollaista vikaa aikoinaan, kaikki valot syttyivät mittaristoon palaan, huollossa eivät silloin osanneet sanoa mitään, kuittasivat vian vain pois, joten se selvitteli itse vähä taustoja.. Ruotsista löyty sitten Pösö 406:sia, joissa myös oli samoja oireita, ja syyksi oli paljastunut juurikin lokilämmittimen käyttö+lämpötila-anturin reagointi. Muistaakseni vaihtovat lämmittimen eri paikkaan tässä autossa, ja ei oireillut enää sen jälkeen..

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 7.2.2006 8:03

Mä oon kuullu patongeilla ajavilta, että vika-/varoitusvaloista voi lukea suoraan pakkasen määrän.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 7.2.2006 11:56

^ Hyvin nuo on pelannu. Erinomaisia talviautoja ku osaa käyttää oikein.

Esa24
-
Viestit: 39
Liittynyt: 16.9.2005 15:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Esa24 » 10.2.2006 18:19

Ei ainakaan 206:ssa ole ollut mitään ongelmaa vaikka on päivittäin 8 h tolpassa duunipaikalla.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 10.2.2006 18:26

Mullakin saattaa monesti olla yli 12h piuhassa toi pösö, eikä se mitään siitä välitä. :)

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 10.2.2006 21:40

Joskus taannoin 406 pösöissä oli sitä ongelmaa että piuhasta kun yritti käynnistellä niin STOP valo paloi... Johtui siitä että vesi ei kiertänyt vaan lämpesi kuumaksi anturin kohdilla ja ei sitten antanut starttailla... Muissa malleissa en oo kuullu että ois ollu mitään ongelmia piuhan suhteen...

jms
-
Viestit: 91
Liittynyt: 9.2.2004 15:31

ViestiKirjoittaja jms » 10.2.2006 22:07

Meidän perheen 307 ei ainakaan mitään ongelmia pakkasella tai lämmitettäessä. Ja valojakin palaa vain niissä paikoissa kun kuuluukin...(=


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa