Passat bremsbelag-valon kuittaus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tapi
-
Viestit: 160
Liittynyt: 13.5.2004 10:18

Passat bremsbelag-valon kuittaus

ViestiKirjoittaja Tapi » 9.2.2006 9:06

Mittaristossa syttyi bremsbelagverschleib-valo. Ilmeisesti pitää vaihtaa jarrupalat? Kuittaantuuko valo itsestään palojen vaihdon jälkeen vai vaatiiko testerillä käyntiä?

edit: Passat on vuodelta -01/-02
Viimeksi muokannut Tapi, 10.2.2006 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tapi
-
Viestit: 160
Liittynyt: 13.5.2004 10:18

ViestiKirjoittaja Tapi » 10.2.2006 8:03

No onpa vähän kokemusta asiasta ihmisillä?

Mutta joka tapauksessa: Vika korjaantui itsestään, auto oli pari tuntia lämpimässä ja valo ei enää syttynyt.

Tapi
-
Viestit: 160
Liittynyt: 13.5.2004 10:18

ViestiKirjoittaja Tapi » 10.2.2006 12:44

Yksinpuheluni jatkuu. Taas se valo syttyi..

Onko joka pyörässä anturi jarrupalan kuluneisuudelle? Tarkastin eilen kahdesta pyörästä ja jarrupalat eivät paljon uusista poikenneet, joten valo palaa turhaan.

Tuleeko jarrupalalle virtajohto joka maadoittuu palan kautta ja se sytyttää valon vai onko jokin muu systeemi? Onko johtosarjassa monta liitintä mitkä pitäisi tarkastaa?

JA ENNENKAIKKEA: Onko kenelläkään muulla ko. valo syttynyt aiheetta?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 10.2.2006 12:50

90% prosentissa autoissa on 2-piuhaa jarrupaloilta. Nämä piuhat tarkastaisin. Jossain autossa on vain toisella puolella varoitusvalot. Tai sitten on kummallakin mutta vain männänpuoleisissa paloissa. Tuosta autostasi en osaa enempää sanoa. Muutakuin katsoisin liittimet. Ja heiluttelisin niitä johtoja ja katsoisin vaikuttaako se tuohon valoon.

Tapi
-
Viestit: 160
Liittynyt: 13.5.2004 10:18

ViestiKirjoittaja Tapi » 10.2.2006 14:51

Taitaa olla paras ottaa liittimet kokonaan irti ja puhdistella ne, koska valon palaessa se ei sammu ennen kuin virrat sammuttaa ja käynnistää seuraavan kerran.. Näin valon sytyttyä on vaikea paikallistaa mikä johdon heilautus vaikuttaa asiaan.

Len
-
Viestit: 90
Liittynyt: 5.2.2004 9:11

ViestiKirjoittaja Len » 10.2.2006 15:36

varotusvalonhan saa myös poispäältä, mutta VAG-COM:in (tai käynnin pajalla) se vaatiin. Kyllähän automies jarrupaljon kuluneisuuden kuulee jo korvalla ;)

http://de.openobd.org/vw/passat_3b.htm#17

Tapi
-
Viestit: 160
Liittynyt: 13.5.2004 10:18

ViestiKirjoittaja Tapi » 12.2.2006 17:00

Kun en ole tuon Vagcomin kanssa puuhastellut, kysynkin perusasiaa: kirjoitanko tuon ohjeessa mainitun +01 jotenkin siihen dialogiruutuun?

Siis kun avaan ohjelman, pääsen kirjoittamaan numeroilla "käskyjä" mutta mitä tarkalleenottaen kirjoitan saadakseni tuon jarrupalamerkkivalon sammumaan? Ettei vaan tuo ohje olisi instrumenttitestille, eli tuolla käskyllä sen saisi palamaan? Vai meneekö samalla käskyllä toiminto sekä päälle että pois päältä?

Vagcom löytyy sekä piuhakin siihen välille..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa