kaasarista ruiskuksi mitä tarvitaan?
Valvoja: ffp jäsenet
kaasarista ruiskuksi mitä tarvitaan?
Nyt tarttis saada tuo kaasutin tuolta konehuoneesta pois kokoneen ja pistää ruisku hilpeet tilalle....searchilla löytys nyt jotain nippeli tietoo mut mitäs kaikee siihen nyt kokonaisuudessaaa tarvitaan jos haluaa tehdä 1.8GT:n ruiskuksi elikkäs sittenhän se olis niinku 1.8Gti 8v eikös?
Nuo alla olevat nyt ainakin tarvitaan...:)
-8v Gti kansi
-ruisku systeemit (K-jetronic vai joku muu?)
...Mutta mitä muuta vielä kaivataan että autosta saa ruiskun mitä tarvii muutoskatsastaa ja muuta...hyvät neuvot olis nyt tarpeen, ja vielä jos jollakulla sattuu olemaan hinta arviota kyseisestä projektista niin sekin olisi hyödyllinen:)
Kiitoksia erittäin paljon vastanneille jo näin etukäteen:D
E: JA autohon on valmistettu 88 ja on vanhoilla sähköillä
Nuo alla olevat nyt ainakin tarvitaan...:)
-8v Gti kansi
-ruisku systeemit (K-jetronic vai joku muu?)
...Mutta mitä muuta vielä kaivataan että autosta saa ruiskun mitä tarvii muutoskatsastaa ja muuta...hyvät neuvot olis nyt tarpeen, ja vielä jos jollakulla sattuu olemaan hinta arviota kyseisestä projektista niin sekin olisi hyödyllinen:)
Kiitoksia erittäin paljon vastanneille jo näin etukäteen:D
E: JA autohon on valmistettu 88 ja on vanhoilla sähköillä
mä tekisin kyl sähköruiskun megasquirtilla. on mun mielestä paljon parempi kun k-jetti. kartat saa säädettyä sellasiksi kun haluaa ja sit onhan siinä muitakin ominaisuuksia mitä k-jetissa ei ole. sytkänkin sillä saa tehtyä jos haluaa mutta ite laittaisin ekaksi pelkän polttoainesyötön toimimaan. jos haluat käyttää 8v gti:n kantta ni tuolla myyntiosastolla on muutama ainakin lähiaikoina ollut myynnissä. laitat PG (g60) koneen suutin holkit jolloin saat sähkösuuttimet suoraan kiinni. toinen vaihtoehto on et ostat/teet sellasen imusarjan jossa on noi suuttimen paikat. (vink vink täällä olisi sellanen imusarja) lisäksi tarvitset tähän sähköruuttaan polttoainepumpun (50-200€), polttoaineen paineensäätimen (50-90€), megaruuttaboxin (kasaamaton 140€), suuttimet ja suutintukin, letkuja ja muuta pientä kiinikettä yms., nii ja polttoaineen painesuodattimen (10€). ja megaruutta tarvii muutaman anturin jotka ei kyl paljoa maksa. (vink vink täältä löytys ne anturitkin) sähköjen kanssa on pikkasen näprättävää mut ei ole ollenkaan paha homma. jaa ei nyt tuu heti mieleen muuta mitä tarviit.
jos teet kuitenkin k-jetillä ni tarviit vaihtaa tankki (ei mun mielestä vättämätön), polttoainepumppu, määräjakaja hilppeineen(ohjauspaineensäädin, lisäsuutin ym.), kansi, imusarja, vähän polttoainelinjoja ja pikkasen sähkötöitä.
no joo jos tästä nyt jo jotain apua olisi muut lisätköön sit mitä mulla ei tullut mieleen
jos teet kuitenkin k-jetillä ni tarviit vaihtaa tankki (ei mun mielestä vättämätön), polttoainepumppu, määräjakaja hilppeineen(ohjauspaineensäädin, lisäsuutin ym.), kansi, imusarja, vähän polttoainelinjoja ja pikkasen sähkötöitä.
no joo jos tästä nyt jo jotain apua olisi muut lisätköön sit mitä mulla ei tullut mieleen
eli voisin käyttää tuota alkuperäistä kantta jos kyhään tuon sähköruiskun megasquirtilla...jos tosiaan hommaan/teen sen imusarjan mis on noi suutin paikat...
No sehän oliskin sit jo...mites noita muita tarvittavia osia kannattaako niitä kysellä ihan käytettynä vai uusia ostaa...
PS.tekelettä visioimassa täysin asiasta mitään (toistaiseksi) tietämätön:D
Edit:kumpikohan on edullisempi kyhätä?
Tol megaruutalla pääsee varmaan taloudellisimpiin lukemiin ja on muutenkin paremmin säädettävissä kuin tuo k-jet(?)
No sehän oliskin sit jo...mites noita muita tarvittavia osia kannattaako niitä kysellä ihan käytettynä vai uusia ostaa...
PS.tekelettä visioimassa täysin asiasta mitään (toistaiseksi) tietämätön:D
Edit:kumpikohan on edullisempi kyhätä?
Tol megaruutalla pääsee varmaan taloudellisimpiin lukemiin ja on muutenkin paremmin säädettävissä kuin tuo k-jet(?)
-
- -
- Viesti:
Mä kun laitoin ruutan kaasarin tilalle, niin en vaihtanu tankkia. Mun mielestä on ihan turha hankinta. Tärkeempi on muistaa laittaa sinne tankkiin se nostopumppu. Muuten alkaa painepumppuja meneen n. 1kpl/viikko. Kyllä pelkän k-jetin laittaminen on helpompi ja halvempi. Ajattelikko kenties rutistaa tehoja enemmänkin pihalle vai onko ihan pelkkä ruiskuksi vaihtaminen mielessä? Jos koittaa runtata pollee enemmän koneesta, niin sitten megasquirttia kehiin.
-
- -
- Viesti:
No sinne tankkiin upotettavaan putkeen tulee about ison peukalon kokoinen pikkupumppu, joka tunkee sitä bensaa painepumpulle. Itse se painepumppuhan tulee auton alle oikeelle puolelle just ennen taka-akselia. Se painepumppu ei saa imettyy itte sitä bensaa, joten se pikkupumppu sylkee bensaa tankista painepumpulle. Itte kokeilin pystyykö olemaan ilman nostopumppuu, mutta alko painepumppu pitään sellasta kuolonkorinaa, että täyty laittaa se nostopumppu.
Noista muutoskatsastuksista on oikeestaan aina kinaa tartteeko muutoskatsastaa vai ei. Mun ei tarttenu, joka mun käsittääkseni on se lainmukainen menettelytapa. Rekkariotteeseen vaan tuli merkintä, että on asennettu ruutta. Esim. katsastajat.net sivulla on kysymyksiä ruutan asennuksesta ja muutoskatsastuksesta. http://www.katsastajat.net/ sieltä hakua sanalla ruisku. Jotkut höpöttää, että tarttis laittaa myös katti riippuen auton iästä. Säännöt auton rakenteen muuttamiseen on selkeät, mutta silti riippuu katsastajasta mitä tarttee ja mitä ei ku melken jokanen katsastaja tulkittee selviä asetuksia miten sattuu.
Noista muutoskatsastuksista on oikeestaan aina kinaa tartteeko muutoskatsastaa vai ei. Mun ei tarttenu, joka mun käsittääkseni on se lainmukainen menettelytapa. Rekkariotteeseen vaan tuli merkintä, että on asennettu ruutta. Esim. katsastajat.net sivulla on kysymyksiä ruutan asennuksesta ja muutoskatsastuksesta. http://www.katsastajat.net/ sieltä hakua sanalla ruisku. Jotkut höpöttää, että tarttis laittaa myös katti riippuen auton iästä. Säännöt auton rakenteen muuttamiseen on selkeät, mutta silti riippuu katsastajasta mitä tarttee ja mitä ei ku melken jokanen katsastaja tulkittee selviä asetuksia miten sattuu.
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 8.2.2006 22:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ruiskuksi nyt ensin ainakin vaan en sitte tulevaisuudesta tiedä että ottaako siitä enemmän tehoja vai ei...
ei siinä vissiin niin hirvee hinta ero ole(?) et varmaan megaruutta tulee keullalle...
Volkkarijermu:jos nyt saa kysyy niin mitäs toi sun ruutta projekti tuli maksamaan...oisais vähän kartottaa et mis mennään...:)
ei siinä vissiin niin hirvee hinta ero ole(?) et varmaan megaruutta tulee keullalle...
Volkkarijermu:jos nyt saa kysyy niin mitäs toi sun ruutta projekti tuli maksamaan...oisais vähän kartottaa et mis mennään...:)
-
- -
- Viesti:
jos nyt saa kysyy niin mitäs toi sun ruutta projekti tuli maksamaan
Saa kysyä :)
Mullahan se oli aika sekasotkunen se ruutan asennus. 3000mk caddyn JH-kone. Siitä ruutta (lambdallinen k-jetti). Mietin sitte, että heittäiskö koko lambdasystemin veke, niin sitte täyty ostaa 300 eurolla ohjauspaineensäädin ja vielä määräjakajakin (en muista hintaa). Vanhat suuttimet kusi -> uudet tilalle. Aivan liikaa makso.
Oikeestaan voisin sitte vinkkinä heittää, että kirjaudu finsquirtin sivulle ja alotetaan megaprojekti sunkin autoon. Elä vaan sitte mitään partcon settejä osta. Se turtanan suunnittelema on tuhat kertaa parempi. Niitäkin on tosin monia eri versioita. Finsquirtin forumilta löytyy hakusanalla "160-103" hyvä vaihtoehto. Ittelläkin on se. Tosin vielä pöydällä kun se odottelee kaverikseen suorasytkää.
Itselleni tässä selvitän, että eikös hinta mene euroissa sitten 500-700 euron kintaalle. Sillä rahalla saisi jo valmiin paketin romikselta? Esim. 1,8 gti, gx k-jetillä vm.88 Hyvinkäällä 500e listan mukaan.
Itsekin joskus moista operaatiota suunnittelin, mutta samalla vaivalla taitaisi vaihtaa jo koko myllyn.
Itsekin joskus moista operaatiota suunnittelin, mutta samalla vaivalla taitaisi vaihtaa jo koko myllyn.
hintalaskujeni mukaan olisi niin et 300euroo nii sillä sais imusrajan kaikki anturit(paitsi lamda) polttoainepumppu järjestelmän(kokopaska) ja partcon megaruutta boxin...eihän siinä sitten kauheen kalliita osia puutukkaan muutakuin suuttimet...et eikös tuon ehkä noin 500euron pudjetilla sais kyhättyy...
kertokaa jos olen mielipitetä ja jos olen unohtanut jotain oleellista(kallista)
kertokaa jos olen mielipitetä ja jos olen unohtanut jotain oleellista(kallista)
-
- -
- Viesti:
Mitäs huonoa/eroa tossa partcon sarjassa on sitten verrattuna noihin muihin megaruuttaboxeihin?
Partcon satsissa ei oo mitään extra-koodin ominaisuutta valmiina levyllä. Siinä turtanan levyssä on aikalailla kaikki extraominaisuudet jo valmiina. Jos haluaa käyttää esim. flektin ohjausta, vaikka sytkä/bensakarttojen vaihto-ominaisuutta ja nakutustunnistinta niin kolvaileen joutuu partcon levylle tavaraa. Turtanan levyssä nuo kaikki on valmiina. Partcon setissä on vielä se tietokoneliitin db37, johon on veemäistä kolvailla tarpeeks tukevia johtoja. Ilman muuta kannattaa hankkia se turtanan tekele. Ei hinnassakaan oo eroo juurikaan ja ne kaikki extrat on valmiina levyllä. Voi myös käyttää vr tai hall -anturia, kummallekkin on oma sisääntulonsa. Partcon levyyn käsittääkseni täyty rakennella jokin lisäpiirisysteemi jos käyttää vr-anturia.
Tottakai moottorin vaihtaminen on yksi vaihtoehto, mutta siinä täytyy niiden kaikenmaailman lappujen kanssa touhuta ja prosentteja tulee. Muutoskatsastus tarvitaan ja maksaahan sekin, vähän tosin. Siks en ruvennu ite vaihtaan mottia. Moottoria muuttamalla tein ton homman. Kukin tietenkin saa tehä kuinka itte tykkää :)
Nojoo, lähinnä sitä ajoin takaa, että ostaa vastaavan ruiskukoneen tarvittavin tekniikoin ja siitä lähtee kasaamaan alkuperäistä uudestaan.
Jos erikseen hankittuna ruisku muutokseen tarvittavat osat maksaa suunnilleen yhtäpaljon kuin valmis ruiskukone. Tällöinhän jää reserviin vielä lohko, kammet ym. sälää joita voi sitten kiillotella.
Jos erikseen hankittuna ruisku muutokseen tarvittavat osat maksaa suunnilleen yhtäpaljon kuin valmis ruiskukone. Tällöinhän jää reserviin vielä lohko, kammet ym. sälää joita voi sitten kiillotella.
-
- -
- Viesti:
Niin ja siis vanhoissa golfeissa eli ykkönen ja sitte siihen perustuva caddy, niin niissähän se bensa tuli pihalle tankin alareunasta, jollon ei tietenkään tartte tankkiin nostopumppua. Mutta jos kakkosessa (tai jossakin muussa mistä bensa tarttee nostaa pois tankista) koittaa ilman nostopumppua ajella, niin oon aika varma, että ei pumppu sitä kestä. No onhan tietenkin niitä pumppujakin erilaisia, mutta kyllä käsittääkseni kaikissa k-jet kakkosissa on myös se nostaja.
Mulla tuli ykskuutosen kaasarikoneen muuttaminen megaruutaks maksamaan about 450egee.
K-jetti golfin bensapumppu hilppeet,16V astran suuttimet,motonetistä anturit ja kaasuläppäpotikka.
Imusarja on g60 moottorista,ja siihen on väsätty paikat suuttimille.
Bensatukki omavalmiste hapokkaasta..niija corradon vakio bensanpaineensäädin.
K-jetti golfin bensapumppu hilppeet,16V astran suuttimet,motonetistä anturit ja kaasuläppäpotikka.
Imusarja on g60 moottorista,ja siihen on väsätty paikat suuttimille.
Bensatukki omavalmiste hapokkaasta..niija corradon vakio bensanpaineensäädin.
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”