Eli kun on tuo koneenvaihto työnalla niin alkoi ihmetyttämään kun vetokepeistä pyörittelemällä kuului sellainen kloks kloks-ääni kuten opelista aikanaan kun oli kytkinlevy räjähdyspisteessä..
Siis kysymys kuuluukin, että vauhtipyörän ulkokehä liikkuu noin 1,5cm(ilman vastusta) kun keskiö pysyy paikallaan, niin onko normaalia ja pystyykö tuollaista purkamaan kun kovasti näyttää kiinteältä limpulta?
Kaksoismassavauhtipyörässä väljää?
Valvoja: ffp jäsenet
Jeps, eli selvisi tämäkin kun tutkin asiaa tarkemmin. Vauhtipyörä on alkanut antautumaan ja siitä välys, ehjässä jonka sain käsiini on myös tahmeutta "keskellä" mutta ei tällaista väljää.. Onneksi ei ehtinyt hajoittamaan mitään muuta.. Korvataan 4Motion ARL:n sachs vauhtipyörällä onneksi vain 420euroa..
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Minä kun en näistä moottoritunnuksista mitään ymmärrä/muista, niin onko tuo vauhtipyörä jousitettu vai kiinteä? Ihmettelisin mikäli tehdas olisi molemmat jousittanut.
Lisääntyneeseen vääntöön tuskin soveliaat, koska mitoitukset väärin joka tapauksessa virimoottoriin.
Itse olen huomannut sintterikytkimen melko vaivattomaksi ja suht mukavaksi käyttää. Edes emäntä ei mutise pikku alkuravistuksesta. Ei kai se enään tiedä paremmasta, kun kaikissa autoissa on sintterit :D
Lisääntyneeseen vääntöön tuskin soveliaat, koska mitoitukset väärin joka tapauksessa virimoottoriin.
Itse olen huomannut sintterikytkimen melko vaivattomaksi ja suht mukavaksi käyttää. Edes emäntä ei mutise pikku alkuravistuksesta. Ei kai se enään tiedä paremmasta, kun kaikissa autoissa on sintterit :D
Nyt on PD100 4Motionin LUK ja PD150 4Motionin SACHS vauhtipyörät pöydällä vierekkäin eikä eroja voi olla huomaamatta. Eivät myöskään sovi ristiin kuten vw:n varaosakaveri kertoi, alkuperäinen levy sopii kyllä mutta asetelma ei ilman radikaalia koneistamista. Puristuskorkeus/esijännitys olisi 5mm sijaan 2mm ja tuo on jo aika paljon kytkimessä.. asetelman pulttijako sopii uusilla pulteilla, mutta keskitintapit eivät ole oikeilla paikoilla.. eli asetelman hankkiminen edessä..
Edit:nyt kuvien kera..
vasemmalla sachs ja oikealla luk:
ja levy luk:
ja sachs:

Edit:nyt kuvien kera..
vasemmalla sachs ja oikealla luk:

ja levy luk:

ja sachs:

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa