Elikkäs tuohon kotiin äskettäin tulleeseen s2:een pitäisi toi remmi vaihtaa. Lisäksi ajattelin vaihtaa kaikki apuremmit ja laittaa lohkiksen koneen kylkeen.
Kaikki roippeet on tuohon hommailtu. Osia on siis remmit, kiristinpyörä, vesipumppu, termostaatti ja kampiakselin pultti (suodattimet, nesteet ja tulpat kans on ).
Tuota pulttia hieman epäilen, että tartteeko se muka vaihtaa?
Mutta itse asiaan.
Kotona ajattelin tuon jumpan tehdä. Nostan auton sopivalle korkeudelle, että pääsee ylä ja alakautta käsiksi. Ilmeisesti pääsee vähimmällä, kun purkaa keulasta kaiken pois tieltä. Eli puskuri, lukkopelti ja jäähdyttimet yms.
Homman jo tehneet voisi hieman valaista pahimpien paikkojen varalle minua.
Onko tuo koneen kyljessä oleva lohkolämmittimen reiän tulppa miten veemäinen irrotettava?
ABY jakohihnan vaihto / lohkolämmittimen paikka?
Valvoja: ffp jäsenet
ABY jakohihnan vaihto / lohkolämmittimen paikka?
Viimeksi muokannut Hasa, 7.2.2006 7:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kampuran pultti pitää vääntää 450nm. Eli ihan jokaisella bilteman räikällä sitä et auki väännä. Ja kun se pultti vedetään noin tiukkaan niin kannattaa se vaihtaa... Itse olen keulan kokonaan purkanut, mutta jäin tohon pulttiin. En keksinyt oikein mitään mitenkä lukita kone paikoilleen(ettei pyöri kun pulttia vääntää). Nettifoorumeilla sanoivat, että laatikkoa vasten ei kannata vääntää, jotain voi kuulemma hajota.
Yks minkä vaihtamista kannattaa harkita on kampuran etustefa(eli se mikä on jakoremmin takana piilossa). Melko vuotoaltis ja jos on alkuperäinen niin ei varmaan kauaa enään kestä.
Yks minkä vaihtamista kannattaa harkita on kampuran etustefa(eli se mikä on jakoremmin takana piilossa). Melko vuotoaltis ja jos on alkuperäinen niin ei varmaan kauaa enään kestä.
Mulla on tuohon koneen lukitsemiseen semmoinen hitsattu viritys. Sillä saa sen motin lukittua.
Noita stefoja varmaan pitää kattoo sit kun kiskaisee auki tuon systeemin. Kattoo hieman, tihkuuko ne ja päättää sit mitkä kaikki vaihtaa.
Samalla kysyn tässä vielä, että kun siellä toisessa päässä ne nokat on ketjulla yhdistetty, niin siellä on vissiin kiristin?
Kuulin, että se olisi semmoinen muovinen systeemi ja kannattaisi tarkistaa. Onko tuo miten särkymisherkkä? Vissiin koko pata laukeaa jos toi kiristin pettää.
Olisikohan ideaa napsia kuvia? Saisitte sitten vaikka tuonne tietopankkiinne lisätä tarinan vaihdosta, mikäli jotakuta se kiinnostaa.
Noita stefoja varmaan pitää kattoo sit kun kiskaisee auki tuon systeemin. Kattoo hieman, tihkuuko ne ja päättää sit mitkä kaikki vaihtaa.
Samalla kysyn tässä vielä, että kun siellä toisessa päässä ne nokat on ketjulla yhdistetty, niin siellä on vissiin kiristin?
Kuulin, että se olisi semmoinen muovinen systeemi ja kannattaisi tarkistaa. Onko tuo miten särkymisherkkä? Vissiin koko pata laukeaa jos toi kiristin pettää.
Olisikohan ideaa napsia kuvia? Saisitte sitten vaikka tuonne tietopankkiinne lisätä tarinan vaihdosta, mikäli jotakuta se kiinnostaa.
Tosiaan kampuran pultti pitää uusia, joka kerta on ollut auki.
Ja kone lukitaan "hitsatulla virityksellä", eikä missään nimessä laatikkoa tai muuta vasten, näissä turbovehkeissä. Vaihda kampuran stefa samalla vaikka ihan vaan varmuuden vuoksi, saattaa harmittaa purkaa systeemi esim. viikon päästä uudestaan.
Tää on sitten ihan muistikuvaa josta en ota vastuuta, mutta kampuran pultin momentti tais olla 500 nm turbopeleissä.
Ja kone lukitaan "hitsatulla virityksellä", eikä missään nimessä laatikkoa tai muuta vasten, näissä turbovehkeissä. Vaihda kampuran stefa samalla vaikka ihan vaan varmuuden vuoksi, saattaa harmittaa purkaa systeemi esim. viikon päästä uudestaan.
Tää on sitten ihan muistikuvaa josta en ota vastuuta, mutta kampuran pultin momentti tais olla 500 nm turbopeleissä.
http://www.s2-audi.co.uk/tech_articles/useful_tools.htm
Tuolla on ainakin kuvat noista tehtaan omista työkaluista.
Tuolla on ainakin kuvat noista tehtaan omista työkaluista.
Urakka jo hieman edennyt. Termari on vaihdettu ja varmaan tänään tai huomenna otan pois hihnapyörän. Ilmastoinnin kompura ei vaan meinaa oikein antaa hihnalle löysiä tarpeeksi, että saisi hihnan pois. Kaikki muu onkin jo pois edestä.
Sitähän minä tässä meinasin kysyä, että missä se lohkolämmittimen paikka oikein on? Siellä taitaa lohkossa olla niitä tulppia useampia, mutta minkähän tulpan kohdalle tuo mahtuu?
Sitähän minä tässä meinasin kysyä, että missä se lohkolämmittimen paikka oikein on? Siellä taitaa lohkossa olla niitä tulppia useampia, mutta minkähän tulpan kohdalle tuo mahtuu?
Dodii. Pulkka alkaa olla kasassa lukuunottamatta lukkopeltiä ja etummaista lisäjäähdytintä. Sattui korkkaamaan parit ruuvit siinä purkaessa, niin niitä korjatessa meni vähän aikaa.
Lohkiksellekin löytyi paikka. Sen laitoin Startin taakse. Eli edestä kattoen viimonen reikä. Olisi ollut mahdollista laittaa varmaan ekaa tai tokaan reikään edestä, mutta olisi joutunut ottamaan pois ilmastoinnin kompuran ja ehkä jopa öljynsuodattimen jalan.
Homma kuitenkin alkaa olla paketissa.
Saas nähdä miten äijän käy ilmauksen kanssa.
Lohkiksellekin löytyi paikka. Sen laitoin Startin taakse. Eli edestä kattoen viimonen reikä. Olisi ollut mahdollista laittaa varmaan ekaa tai tokaan reikään edestä, mutta olisi joutunut ottamaan pois ilmastoinnin kompuran ja ehkä jopa öljynsuodattimen jalan.
Homma kuitenkin alkaa olla paketissa.
Saas nähdä miten äijän käy ilmauksen kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”