Kellään kokemuksia Logitech MX 1000 hiirestä
Valvoja: ffp jäsenet
Kellään kokemuksia Logitech MX 1000 hiirestä
Elikkäs vanha hiiri lähti paremmille metästysmaille ja ajattelin sitten hommata sille hyvän seuraajan. Verkkokaupassa ihastuin Logitech:n settiin johon kuului bluetooth yhteyksinen "älynäppis" mx5000 ja laser rotta mx 1000. No, eilisiltana sitten asentelin laitteet ja ohjelmistot neljään kertaan ja sainkin setin juttelemaan koneen ja käyttäjän välillä. Hiiressä kuiten on sellainen ominaisuus et se ei aina seuraa liikettä tai sitten osoitin liikkuu itekseen vaikka rottaa ei liikuttaisikaan. Myöskin osittainen osoittimen jumiutuminen kuuluu välistä kuvaan. Kymysys kuuluukin onko muilla kokemuksia kyseisestä hiirestä - tai muusta optisesta hiirestä? Onko vika alustassa, asetuksissa vai hiiressä? Ite käytän hiirtä lakatulla puupintaisella työtasolla.
No testaa nyt ihmeessä jollain muulla alustalla. Lakattu puupinta ei kuulosta hirveän hyvältä optisen hiiren alustalta. Mullakin on havaittavissa joskus tuota itsestään liikkumista, mutta tosi harvoin sitä tapahtuu ja se loppuu kun vähän heilauttaa hiirtä. Mulla on tuossa yksi hiirimatto minkä koululta otin ja sillä ei suostu tuo optinen toimimaan yhtään, ei liiku minnekkään. Matto on tollanen mattamusta, jolla kuitenkin koulun optiset toimii moitteetta.. Tolla toisella kiiltävä pintaisella alustalla toimii ihan hyvin. Kyllä mitä itse olen kuullut kokemuksia tuosta mx1000:sta niin ihan pätevä kuulemma olla että ei noi ongelmat pitäisi olla sen "ominaisuuksia".
-
- -
Mulle kaupattiin ton hiiren yhteydessä optiselle hiirelle tarkoitettu matto. Vanhan maton paiskasin roskiin ja uusi käyttöön. Viikon verran käytin hiirtä ja just tollasta jumittamista esiinty kokoajan. Tää erinomainen optiselle hiirelle tarkoitettu matto paljastu syypääksi. Nytpä sitten maton virkaa toimittaa puhelinluettelo joka on osoittautunut toimivaksi :D
Tossa illalla hain ajupäivityksen hiirelle ja näppikselle ja nyt tuntuis rotta pelittävän paremmin kuin aikaisemmin. Tosin näppis hieman jumittaa kun siinä näytössä skrollaa soitossa olevan kappaleen nimi :-D On nää perkele kapistuksia... No, pitää harjoitella vielä pari päivää ja lähtee kinuamaan verkkokauppaan hiirimattoa itelle "ku ette opastaneet sen käytössä..." :-)
Mx 1000 huomattu myös sellainen piirre että jos 10m säteellä on toinen MX1000 niin varmasti sekoilee ja hiiri menee juuri sinne minne se toinen mx1000 käskee. :D
Eli tuossa kavereiden kanssa oli koneet samassa huoneessa ja 3:lla oli Mx1000, ei ne sitten pystyny tekee mitään kun 1 kerrallaan.
Ei sulla naapurilla olis MX1000 kanssa ?
Itsellä toi G7. ei ole paljon ongelmia ollut.
Eli tuossa kavereiden kanssa oli koneet samassa huoneessa ja 3:lla oli Mx1000, ei ne sitten pystyny tekee mitään kun 1 kerrallaan.
Ei sulla naapurilla olis MX1000 kanssa ?
Itsellä toi G7. ei ole paljon ongelmia ollut.
Ostin samanlaisen setin kuin Pasaatillakin, eli Logitechin MX1000-hiiri, ja MX5000-näppäimistö. On vaan aivan uskomattoman tuskallista asentaa Logitechin ohjelmistoa koneeseen. CD:ltä asennettaessa näppäimistön tarvima Setpoint ei asennu lainkaan, eikä ole suostunut asentumaan niiltä neljältä muultakaan Setpointin eri ohjelmistoversiolta mitä netistä olen löytänyt.
Onko muille tuo Setpoint tuottanut päänvaivaa?
Onko muille tuo Setpoint tuottanut päänvaivaa?
"Mukava" kuulla et muillakin ongelmia asennuksessa. Ite taistelin perjantai illan oluen voimalla tuon kanssa. Nyt toimii jotensakin - paitti hiiri. Sain toimiin siten et poistin alux kaikki logitech:n viittaavat koneelta, tökkäsin rompun asemaan, kaikki asennetaan, ei automaattisia päivityksiä, sekä säilytin windows:n bluetooth:n. Toimi jotensakin --> uusin päivitys setpointtiin logitech:n sivuilta ja tällä kertaa oma bluetooth käyttöön. Nyt ei ole enää kaatuilut näppis.
minulla on muutaman viikonajan ollut käytössä Logitechin MX900 Bluetooth hiiri (malli taitaa olla jo muutaman vuoden vanha), hyvin on viimeisten ajurien päivityksen jälkeen pelittänyt. Tosin alussa ajurien asennuksen kanssa oli ongelmia, kun Logitechin Bluetooth ajurit ei suostunut asentumaan ilman XP:n bluetooth ajurien manuaalista etsimistä ja poistoa järjestelmästä. Ja asennusohjelma ei tuosta mitenkään ilmoittanut, että ristiriita XP:n ajurien kanssa oli syypää asennusongelmiin.
itsellä on 10 vuotta vanha WB:n lisenssillä valmistettu hiirimatto made in USA! (ostettukkin sieltä tuliaiseksi mulle ;)
Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut hiirien kanssa. kaikkien muiden alustojen (myös jotkut halvemmat kangashiirimatot) ja varsinkin lakatut hieman epätasaiset pinna. Suosittelen hankkimaan sille rotalle _oikea_ hiirimaton (esim ulti-mat on kokemuksesta suhteellisen hyvä. toisaalta hintaakin sillä on ja valmistettu teflonista / jostain muusta ;)
Optinen rotta vaatii aina kunnon alustan.
Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut hiirien kanssa. kaikkien muiden alustojen (myös jotkut halvemmat kangashiirimatot) ja varsinkin lakatut hieman epätasaiset pinna. Suosittelen hankkimaan sille rotalle _oikea_ hiirimaton (esim ulti-mat on kokemuksesta suhteellisen hyvä. toisaalta hintaakin sillä on ja valmistettu teflonista / jostain muusta ;)
Optinen rotta vaatii aina kunnon alustan.
Itelläni ko. rotanrääpäle.
Ainut ongelma johon törmännyt, on tuon laseraukon ympäristöön kertyvä lika, joka siis tekee tuon hännättömän hiirun lähestulkoon sekopäiseksi. kynsillä tai topsipuikolla siitä selvinnee, näin itse ainakin.
Jopa lyhykäinen pelisessio saattaa tukkio tuon reikelin, lienee taas insinöörit ollu tulessa suunnittelussa.
muuten loistopeli
Ainut ongelma johon törmännyt, on tuon laseraukon ympäristöön kertyvä lika, joka siis tekee tuon hännättömän hiirun lähestulkoon sekopäiseksi. kynsillä tai topsipuikolla siitä selvinnee, näin itse ainakin.
Jopa lyhykäinen pelisessio saattaa tukkio tuon reikelin, lienee taas insinöörit ollu tulessa suunnittelussa.
muuten loistopeli
Oho, lattiallako pyörität sitä ;)
No joo mulla on kanssa vuoden ollut MX1000 laserhiiri käytössä. Ei mitään ongelmia koskaan ollut. CAD käytössä tosi hyvä. Sopii tosiaan hyvin hanskaan ja on tarkka. Niin ja en ole koskaan putsannu sitä lasersilmää.
Nyt kun hiireen ja näppikseen alkaa pikkuhiljaa tottumaan ja saanut toimimaan melkeistä edellisen perusnäppiksen varmuudella, niin nyt perkele hiirestä akku on finaalissa?!?! Ei kestä normaalia käyttöä edes viikkoa vaan armoa huutaa kait siinä viiden päivän käytön jälkeen. Onko sökönä ja kitisen siten takuuseen vai normaalia laseria ja heitän siten parvekkeelta koko roskan? Sinihammas vastaanotin on nyt siirretty puolen metrin päähän, sekä on myös todellakin hiiren näkösällä, joten ei pitäisi olla edes siitä kiinni vaikka ei kyllä pitäisi bluetooth:lla olla muutenkaan...
Mulla on nyt pari kuukautta ollut käytössä MX5000-näppäimistö ja MX1000-hiiri. Muuten on ihan hienoja laitteita, mutta se Bluetooth-yhteys... Lukemattoman monta kertaa on tehnyt mieli heittää laitteet seinään, kun yhteys katkeilee itsestään. Se yhdeyden uudelleenluominenkin voi olla tuskaa, kun eivät suostu kerralla toimimaan.
Ja hiiri tosiaan hidastelee ja tökkii useita kertoja päivässä, vaikkei ole edes pölyinen. Pieni nosto irti alustasta ja taas toimii hetken.
Ja hiiri tosiaan hidastelee ja tökkii useita kertoja päivässä, vaikkei ole edes pölyinen. Pieni nosto irti alustasta ja taas toimii hetken.
Mulla on siis pelkkä MX1000 -hiiri, ei mitään näppistä välissä. USB hässäkkä koneessa kiinni, jossa on latauslaite samassa. Akkua lataan aika harvoin, en nyt tarkkaan osaa sanoa kuinka usein, olisko vaikka 2-4 vkon välein. Joka päivä käytössä ainakin muutaman tunnin. Eikä ole kertaakaan temppuilut vieläkään.
Niin ja tarkennuksi vielä, tämä MX1000 ei toimi BT-yhteydellä vaan radioaalloilla. Toimiiko se sun hiiri BT-yhteydellä?
Mullakin oli yksi BT-hiiri ja se oli todella raivostuttava, sammuili ja nukahteli jatkuvasti.
Niin ja tarkennuksi vielä, tämä MX1000 ei toimi BT-yhteydellä vaan radioaalloilla. Toimiiko se sun hiiri BT-yhteydellä?
Mullakin oli yksi BT-hiiri ja se oli todella raivostuttava, sammuili ja nukahteli jatkuvasti.
Päivitystä... aamulla sitten lanka paloi poikki totaaliseen ja ennenkuin ehdin ajatella pitempään, oli näppis ehtinyt ottaa kurssin kohti arkkupakastimen kulmaa. Ei taida takuu korvata... Kävin sitten ostaan mikkisoftan halvimman langattoman näppis ja hiiri paketin risnaakkelista - perkele että toimii HYVIN!
Mitä tästä opimmekaan: Ei kannata juosta uutukaisten perässä vaan ostaa peruskamaa ilman turhia kotkotuksia. Hiiri jäi vielä ehjäksi ja siitä tuli sitten matkahiiri kannettavan seuraksi.
Mitä tästä opimmekaan: Ei kannata juosta uutukaisten perässä vaan ostaa peruskamaa ilman turhia kotkotuksia. Hiiri jäi vielä ehjäksi ja siitä tuli sitten matkahiiri kannettavan seuraksi.
Pasaatti: Heh, et ole ongelmiesi kanssa yksin. Oma hiiri ja näppäimistö jäi sentään ehjäksi, ja nyt ovatkin myynnissä eräässä huutokaupassa. Palasin perinteisten langallisten laitteiden käyttäjiksi, ja ne toimivatkin kuin unelma.
Ves_ku: Minulla ei ainakaan päivitys tuonut mitään parannusta laitteiden käyttöön. Yhteys pätki kuten ennenkin ja se yhdeyden luomisen tuska oli samanlaista kuin aiemminkin. Logitech boikottiin.
Ves_ku: Minulla ei ainakaan päivitys tuonut mitään parannusta laitteiden käyttöön. Yhteys pätki kuten ennenkin ja se yhdeyden luomisen tuska oli samanlaista kuin aiemminkin. Logitech boikottiin.
-
- -
Tavallinen valkoinen A4-paperi on osoittautunut aika hyväksi tilapäiseksi hiirialustaksi. Itellä on käytössä langallinen Logitechin dual-optical hiiri, joka toimii melkein kaikilla alustoilla. Näppäimistönä on 11 vuotta vanha Keytronic, _ilman_ windows-näppäimiä. :)
En ole vielä toistaiseksi nähnyt tarpeelliseksi siirtyä langattomiin, johtunee varmaan siitä kun tää kämppäkin on niin pieni... :D
En ole vielä toistaiseksi nähnyt tarpeelliseksi siirtyä langattomiin, johtunee varmaan siitä kun tää kämppäkin on niin pieni... :D
Minulla on kohta vuoden verran ollut käytössä Cordless Desktop MX3100 eli MX1000 rotta & MX 3000 (?) näppis. On normaali RF-malli, mikä tuntuu aika luontevalta kun on seurannut esim. tuon Nokian kännyn BT-yhteyden vakautta... Muuten kombinaatio on toiminut hyvin, paitsi joskus buutissa kone hukkaa näppäimistön. Yleensä silloin kun tyttöystävä yrittää käynnistää konetta :) Tuohon auttaa uudelleenkäynnistys tai lähettimen USB-piuhan käyttäminen irti koneesta.
Tämä on jo kolmas Logitechin Cordless Desktop setti, eli jonkin verran näihin vehkeisiin on tullut luottamusta.
Tämä on jo kolmas Logitechin Cordless Desktop setti, eli jonkin verran näihin vehkeisiin on tullut luottamusta.
Itse vannon mx3000 setin nimeen! Eli rotta on mx1000 ja olen todellakin ollut tyytyväinen! Ei mitään pahaa sanottavaa, hyvä pelikäytössäkin, (Call of duty2 tms..) =)
Eli suosittelen, ja erityisen näppärä internettiä selatessa, kun on noita nappeja kymmenkunta.,.. =)
*Edit*
Niin ja se piti sanomani, että akku kestää hiiressä aika pitkään (viikko) jos ei 24/7 käytä vehjettä! Eli aika hyvin! Ja näppis on pattereilla, jotka kestää useamman vuoden! ;)
Eli suosittelen, ja erityisen näppärä internettiä selatessa, kun on noita nappeja kymmenkunta.,.. =)
*Edit*
Niin ja se piti sanomani, että akku kestää hiiressä aika pitkään (viikko) jos ei 24/7 käytä vehjettä! Eli aika hyvin! Ja näppis on pattereilla, jotka kestää useamman vuoden! ;)
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”