G2 Vaivalloinen käynnistys...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

marko69
-
Viestit: 265
Liittynyt: 29.8.2003 21:42

G2 Vaivalloinen käynnistys...

ViestiKirjoittaja marko69 » 4.2.2006 12:14

-89 16v GTI Golffini on ollut nyt pakkasilla (-23C) hiukan vaivalloinen käynnistyjä, tänään kun yritin käynnistää se lupaili ja hörähtikin, mutta sammui sitten, no yritin uudelleen ja teki startatessa pienen stopin, jolloinka nollasi esim. ajotietokoneen kellon "0:00" asetuksiin eikä kyllä enää jaksanut käynnistää, viittaisi akkuun joka on vissiin sitten huono, se vaan on ostettu 2kk sitten uutena.

Autoni ei kyllä ollut lämppärissä kun kokeilin käynnistää, mutta luulisi että akussa olisi sen verran poweria että jaksaisi pyörittää pitempään kuin kaksi pientä yritystä!??

Vai onko sitten latauksessa jokin vika, kun esim. käynnistän auton joskun jää latuauksen merkkivalo palamaan ja sitten kun polkaisen kaasua se häviää eikä tule takaisin, olisiko sitten jokin vika laturissa vai startissa??

Kertokee jotka ovat painineet moisten onkelmien kanssa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.2.2006 12:21

Latausvalon sammuminen vasta kaasun painalluksella viittaisi laturin herätteen puutteeseen. Tosin Boschilainen kyllä alkaa lataamaan ilmankin kaasua polkaisemalla.

Itse aloittaisin tutkimalla startin ja akun sekä laturin väliset johdotukset. Myös akun varaustilan voisi mitata ominaispainomittarilla. Voihan se akkukin olla viallinen yksilö.

Itselläni oli hieman saman tapaisia ongelmia hiljattain, parkkipaikalla startti ei jaksanut pyörittää lainkaan ekalla yrittämällä. Toisella kertaa se juuri jaksoi pyörähtää käymään. Sittemmin tuo on taas startannut moitteetta pakkasillakin, tosin akun navat välissä putsasin vaikka ihan puhtailta näyttivätkin. Saa nähdä josko tuokin oire vielä palaa. Tuo temppuilukin tapahtui käyntilämpöisellä koneella.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 4.2.2006 12:55

Itellä 16v vittuili ku akku-runko ja moottori-runko väliset maadotukset oli entiset! Uudet kaapelit tilalle ja pelaa ku unelma! -25c ja hörähtää heti käyntiin!

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 4.2.2006 13:56

Kokeiles kuumuuko johdot startatessa > johdin / liitos vika. Toisaalta starttikin voi olla menossa ja se voi syödä kohtuuttomasti virtaa. On toki viallisia akkujakin myyty.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.2.2006 17:55

Ja kato mitä akun käynnistysvirraksi ilmoitetaan...

Joku 250 A akku ei välttämättä tossa pakkasessa jaksa tarpeeks.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 4.2.2006 17:57

Asiaa sivuten: Kävin Motonetissa vilaisemassa akun hintoja ja niiden suositustaulukon mukaan 1.6 bensagolfiin tarjotaan reilut 600A antavaa akkumallia, hintaa ~80e. Joku 420A sen sijaan on kai aikalailla normaali virta 60Ah akusta.

marko69
-
Viestit: 265
Liittynyt: 29.8.2003 21:42

ViestiKirjoittaja marko69 » 5.2.2006 13:21

No, akkuni on joku DELPHI ta DELHI ja 55 kokoluokkaa, kävin tänään mittauttamassa tuon latauksen huoltamolla ja laturi lataa ja akussa on virtaa eli sitten on syynä joko ne liitokset tai sitten startti, siis eikun tutkimaan.

Auto oli yön yli lämpimässä autotallissa ja sieltä lähti kyllä käyntiin, joskin sai hiukan aikaa sahata kun ei heti hörähtänyt käymään ja kun käynnistyi haisi aikas paljon bensa, osko meinannut tukehtua kakkuunsa kun piti poljeskella kaasua että käynnistyisi.

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

ViestiKirjoittaja Niiranen » 5.2.2006 14:22

Eikös tuo latauksen merkkivalon palamaan jääminen oo aikalailla ominaisuus kakkakoppa golfeissa? Itellä ei sillon golfiaikoina ruennu lataamaan boschilainen, ennenkuin polkas vähäsen kaasua, ja muistelen, et monella muullakin on ollut sama homma...

Edit.
Taitaapa muuten polonenkin tehdä samaa, eli jää toi latauksen valo palamaan käynnistyksen jälkeen, ja pitää käyttää kierroksia, et alkaa lataamaan.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 5.2.2006 14:39

Mulla tuo latausvalo ainakin sammuu heti ilman kaasuun koskemista. Tosin systeemi kyllä useimmiten aluksi hieman itse nostaa kierroksia, liekö tuolla sitten vaikutusta. Laturikin on 90A versio.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 5.2.2006 17:04

Ennemmin jetassani latausvalo sammui heti kun käynnisti. oli kierrokset mitkä tahansa. Nykyään olen huomannut, että valon sammuminen vaatii polkaisun. Laturilta lähtevät johdot näyttävät itselläni huonolta, joten pitääpä kuori uutta piuhaa tilalle. (nykyiset kun ovat laturissa kiinni muutamalla homeenvihreällä säikeellä :D )

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 19.2.2006 1:26

Marko kirjoitti:Auto oli yön yli lämpimässä autotallissa ja sieltä lähti kyllä käyntiin, joskin sai hiukan aikaa sahata kun ei heti hörähtänyt käymään ja kun käynnistyi haisi aikas paljon bensa, osko meinannut tukehtua kakkuunsa kun piti poljeskella kaasua että käynnistyisi.

Just samat ongelmat ku mulla!! Vaihda vaan ne maakaapelit!!

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.2.2006 15:08

mulle yks autosähkömies sano että latauksen merkkivalo sammuu kun kierrokset ylittää 2000kier/min eli saa silloin herätteen..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.2.2006 21:42

Laturille pitäs tulla herätevirta heti kun kääntää virrat päälle. Korkeilla kiekoilla se alkaa lataamaan ilman herätettäkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa