vr6 kone golf 1/2

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

samiheikki
-
Viestit: 83
Liittynyt: 13.1.2006 8:35

vr6 kone golf 1/2

ViestiKirjoittaja samiheikki » 2.2.2006 12:51

eli onnistuuko moisen saaman rekisteriin täällä. tuolla saksanmaalla näyttäis olevan ainakin kakkoseen laitettu.
mitähän jos tois sellasen ja yrittäis viedä leimalle?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 2.2.2006 13:07

Ei onnistu. Vaikka tehon puolesta menisikin (160hvx1.2 = enemmän kuin 174 hv) niin alkaa katsastusmieheltä moottorin tilavuudesta, etuakselimassasta jne.

Muutenkaan onko mitään järkeä tunkea kakkiksen keulalle järettömästi painoa ja pilata ajo-ominaisuudet...

1.8T on paljon parempi vaihtoehto keulalle: kevyt, helpompi sovittaa, "vain" 150 hv ja potentiaalia vaikka mihin. Tosimies laittaa keulalle TDI:n samoin kuin 1.8T:ssä noissa on kohtuullisesti potentiaalia vaikka mihin ;)

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 2.2.2006 15:46

Mitenkäs VR5, vai onko se että sylintereidän lukumäärä ei saa yhtään kasvaa ? Noita nyt ei suomessa luulisi ainakaan tulevan vastaan.. :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 2.2.2006 16:51

eikös sylintereitä saa olla vaikka viiskymmentä jos ei tilavuudet kasva liikaa. juu ehdottomasti 1.8t tai 1.9tdi keulalle ni pysyy painojakauma vielä kohtuullisena ja viripotentiaalia on enempi ku jossain vr5/6 vehkeissä

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 3.2.2006 11:39

Kannattais pistää sitä poikkeuslupa hakemusta menemään. Ei tohon vr6:sen laittamiseen ole mitään muuta estettä kuin koneen tilavuus ja etuakselin massat. Ei siis mikään vaikea homma.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.2.2006 11:41

^ Nimenomaan näin, eli ihan mahdollista ja laillista on, vaatii vain sen poikkeusluvan AKE:lta.

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 3.2.2006 14:42

Pisti vaan silmään tuo vr6 moottorin morkkaus. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta eri julkaisuissa on näkynyt maailmalla 300hv vapari vr6:ia ja turbotettuna vielä suurempi tehoisia. Eli kyllä siinä viripotentiaalia löytyy enemmän kuin pienemmissä koneissa, hinta/hv vaan on korkeampi tiettyyn rajaan asti.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.2.2006 17:21

ite meinasin sillä viripotentiaalilla sitä et helpommalla saa 1.8t:stä sen 50 kaakkia lisää tehoa huomattavasti halvemmalla kun vr6 koneesta. tottakai maksimitehot on sit tollasessa vr6 koneessa korkeammat jos raha tai laki ei ole esteenä

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.2.2006 20:40

kova jätkä anoo samalla turboluvat+muita mitä nyt mieleen tulee. menee helpommin läpi(jos menee)
Pelkän vr6 koneen asentamista käsittelevä lupa menee aken miesten mukaa roskiin koska perusteluja(?) ei riitä sille. Kokemuksesta kerron.

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 7.2.2006 20:33

Voisko joku selventää miten tuon Poikkeusluvan yleensä hakee? Onko AKE:n sivulla valmista lomaketta vai onko se "vapaamuotoinen" lupahakemus?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa