Autojen sähkö ongelmat
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 10.6.2004 21:56
Autojen sähkö ongelmat
Laitetaanpas uusi keskustelu pystyyn liittyen autojen sähkövikoihin.Eli millaisia kinkkisiä sähkövikoja teillä on ollut?Lähinnä autokorjaamolla työskenteleville mutta muutkin voivat kommentoida.Laitan tähän pari mitkä muistuu mieleen.
1.
Uusi auto.Polttaa sulaketta:hehkun muistaakseni.
Vikakoodit:
-Hehkun rele
-Nopeusmittari
-Naftan lämmitys
ja pari muuta lisää en muista mitä ne oli.
Tuli siinä tovi jos toinenkin ihmeteltyä.Viaksi paljastui viallinen huohottimen lämmitin!Ja kyseessä olevassa autossa on niitä 2kpl toinen heti koneen päällä helpossa paikassa ja toinen helvetinmoisen letku ja putki härdellin takana mitä ei näe muuta kuin sormi tuntumalla ja se oli tottakai se taenpi=DTesteri ei antanut ainuttakaan vikaa ko.osasta.Samaa vikaa ilmenee vieläkin välillä samaisissa autoissa mutta ei kestä enään kun muutaman minuutin asian korjaus.On se helppoa kun tietää.
2
Suoraan tehtaalta tullut auto.Ei lähde käyntiin vasta kun painaa kaasun pohjaan startatessa.Autoja on muistaakseni 4kpl samanlaisia suomessa.Mutta kun autolle antaa lisävirtaa niin avot!Hienosti hörähtää ilman kaasua!Osaa vaihdettu ties kuinka paljon.Onneksi ei itselle sattunut vaan työkaverille.On meinaan kokeneenpikin asentaja vakavana.Ei tietääkseni ole vieläkään kyseinen vika selvinnyt suomessa=D
Kertokaa ihmeessä vastaavia.Olisi hauska lukea millasten ongelmien kanssa porukka on tapellu.
1.
Uusi auto.Polttaa sulaketta:hehkun muistaakseni.
Vikakoodit:
-Hehkun rele
-Nopeusmittari
-Naftan lämmitys
ja pari muuta lisää en muista mitä ne oli.
Tuli siinä tovi jos toinenkin ihmeteltyä.Viaksi paljastui viallinen huohottimen lämmitin!Ja kyseessä olevassa autossa on niitä 2kpl toinen heti koneen päällä helpossa paikassa ja toinen helvetinmoisen letku ja putki härdellin takana mitä ei näe muuta kuin sormi tuntumalla ja se oli tottakai se taenpi=DTesteri ei antanut ainuttakaan vikaa ko.osasta.Samaa vikaa ilmenee vieläkin välillä samaisissa autoissa mutta ei kestä enään kun muutaman minuutin asian korjaus.On se helppoa kun tietää.
2
Suoraan tehtaalta tullut auto.Ei lähde käyntiin vasta kun painaa kaasun pohjaan startatessa.Autoja on muistaakseni 4kpl samanlaisia suomessa.Mutta kun autolle antaa lisävirtaa niin avot!Hienosti hörähtää ilman kaasua!Osaa vaihdettu ties kuinka paljon.Onneksi ei itselle sattunut vaan työkaverille.On meinaan kokeneenpikin asentaja vakavana.Ei tietääkseni ole vieläkään kyseinen vika selvinnyt suomessa=D
Kertokaa ihmeessä vastaavia.Olisi hauska lukea millasten ongelmien kanssa porukka on tapellu.
1. Käytettynä ostetussa tuontimersussa ei kattoluukku toiminut.
Kaikki sulakkeet tutkittiin läpi. Mittailtiin katkaisijoita jne... Viaksi paljastui että edellinen edellinen omistaja (wanha patu) oli nakannut sulakkeen mäkeen.
2. Kolari korjatussa focuksessa ei lähtenyt ilmastointi päälle.
Käytiin täyttämässä ilmastointi, merkkiliikkeessä testerissä kiinni -> ei vikakoodeja. Sitten mittailtiin johtoja yleismittarin kanssa ja paljastui että joku oli ottanut ilmastoinnin sulakkeen pois.
3. Variant golffissa ihmeellisiä vikoja. Kilpi valot palaa himmeästi, takalasinlämmittimen katkaisijasta syttyy parkit ja muita ihmeellisyyksiä.
Viaksi paljastui nopeasti takaluukun saranan vierestä kulkevan johtosarjan hiertyminen paskaksi. Lähes kaikki johdot oli kuoriutuneet ja säikeitä vastasi yhteen.
Kyllähän näitä on enemmänkin, mutta nyt ei muista.
Kaikki sulakkeet tutkittiin läpi. Mittailtiin katkaisijoita jne... Viaksi paljastui että edellinen edellinen omistaja (wanha patu) oli nakannut sulakkeen mäkeen.
2. Kolari korjatussa focuksessa ei lähtenyt ilmastointi päälle.
Käytiin täyttämässä ilmastointi, merkkiliikkeessä testerissä kiinni -> ei vikakoodeja. Sitten mittailtiin johtoja yleismittarin kanssa ja paljastui että joku oli ottanut ilmastoinnin sulakkeen pois.
3. Variant golffissa ihmeellisiä vikoja. Kilpi valot palaa himmeästi, takalasinlämmittimen katkaisijasta syttyy parkit ja muita ihmeellisyyksiä.
Viaksi paljastui nopeasti takaluukun saranan vierestä kulkevan johtosarjan hiertyminen paskaksi. Lähes kaikki johdot oli kuoriutuneet ja säikeitä vastasi yhteen.
Kyllähän näitä on enemmänkin, mutta nyt ei muista.
Viime talvena alkoi melkoinen valoshow mittaristossa ja auto kummiteli muutenkin. Tyhjäkäynti katosi tyystin, kierroslukumittari eli omaa elämää ja hyppi miten sattui. Pitkät päällä paloi laturinvalo, lyhyet päällä pitkienvalo ja muutenkin mittaristossa oli sellainen show päällä ei että oikein hirvitti. Ainetta paloi putkessa ja muutakin rytkettä ilmeni melkoisesti.
Syy: Virranjakajan päältä pieni ruskea johto irti (ilmeisesti joku maajohto siis).
Johto kiinni ja pelit soi normaalisti.
edit. No mulla se tosiaan kadotti tyhjäkäynninkin tyystin. Kyl se toimi kun hieman antoi kaasua koko ajan, mutta ilman kaasua tuntu hukkaavan kipinänkin. Siinä oli sitä valoshowta katsellessa kyllä huuli pyöreenä.
Syy: Virranjakajan päältä pieni ruskea johto irti (ilmeisesti joku maajohto siis).
Johto kiinni ja pelit soi normaalisti.
edit. No mulla se tosiaan kadotti tyhjäkäynninkin tyystin. Kyl se toimi kun hieman antoi kaasua koko ajan, mutta ilman kaasua tuntu hukkaavan kipinänkin. Siinä oli sitä valoshowta katsellessa kyllä huuli pyöreenä.
Viimeksi muokannut Eemeli, 1.2.2006 9:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Eemeli: Kuulostaa tutulta! Ajelin kaikessa rauhassa pimeällä jenkka täysillä, ku yhtäkkiä alko mittaristossa sen saatananmoinen välke ja elämä!! Siinä sit välittömaästi pysäytin ja sammutin auton ja lähdin tutkimaan vikaa, mut eihän sielä mitään nähny! Pimeää ku pyyn perseessä! Ajelin siitä sit ikenet valkosena kotia ja nukuin huonon yön! Aamulla ku aurinko nousi rupesin vikaa ettimään ja viaks paljastu sit sama vika ku sulla! :) Mut ei se tyhjäkäyntiin, eikä muuhunkaan konkreettisen toimintaan vaikuttanu mitenkään! Se ruskea piuha oli mullaki poikki, mittariston maapiuha katsos!
T4
Kaikki näytti normaalilta jos ei koskenut valokatkaisijaan vaan antoi avloautomatiikan hoitaa homman. Jos laitoit valot päälle itse, paloi autosta mm. radion, mittariston, sisävalon, sumuvalon, parkkien, lähivalojen ja peruutusvalon sulakkeet. (no osa noista taitaa olla samoissa mutta kuitenkin). Lisäksi eberi meni osittain särki Lisäpitkillä sitten jatkettiin kotia. Auto Raskoneelle arvausleikkiin päiväksi ja illalla laskua hakemaan.
Korjauskulut: OSAT: 3 euroa TYÖ: 250euroa.
Peräkoukun pistorasia oli sulanut yhdeksi osaksi.
Ja oma suosikkini. 72´ Toyota Crown. Liikennevaloista lähdettäessä popit sammu hetkeksi. Tätä kun teki pari kertaa menin tarkistamaan mikä on pellin alla vikana. Akun napa irti.
Kaikki näytti normaalilta jos ei koskenut valokatkaisijaan vaan antoi avloautomatiikan hoitaa homman. Jos laitoit valot päälle itse, paloi autosta mm. radion, mittariston, sisävalon, sumuvalon, parkkien, lähivalojen ja peruutusvalon sulakkeet. (no osa noista taitaa olla samoissa mutta kuitenkin). Lisäksi eberi meni osittain särki Lisäpitkillä sitten jatkettiin kotia. Auto Raskoneelle arvausleikkiin päiväksi ja illalla laskua hakemaan.
Korjauskulut: OSAT: 3 euroa TYÖ: 250euroa.
Peräkoukun pistorasia oli sulanut yhdeksi osaksi.
Ja oma suosikkini. 72´ Toyota Crown. Liikennevaloista lähdettäessä popit sammu hetkeksi. Tätä kun teki pari kertaa menin tarkistamaan mikä on pellin alla vikana. Akun napa irti.
Tulipa tuosta akunkengästä mieleen kun lainasin joskus kolmos golffia äiteelle. No soitti sitten että nyt tämä tuli hulluksi. Kierrokset huutaa valot vilkkuu jne. Akun maakenkähän siellä oli huonosti kiinni.
Sitten tutulla oli keulakolaroitu corolla vm taisi olla 98. Muuten kaikki pelasi, mutta ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia. Käynti oli aivan normaali eikä vikakoodeja. Lambda oli ilmeisesti vaihdettu pariin kertaan ja muitakin antureita. Lopulta viaksi paljastui että koneelta egulle menevästä johtosarjasta oli yksi johto poikki. Niimpä corolla sitten läpäisi päästötestin.
Eukon ooppel sorsassa aikoinaan sekosi valot niin että vilkukkua käyttäessä alkoi vilkkumaan kaikki parkit jne. Viaksi paljastui että toiselta takavalolta oli sulanneet johdot yhteen klimppiin.
Sitten tutulla oli keulakolaroitu corolla vm taisi olla 98. Muuten kaikki pelasi, mutta ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia. Käynti oli aivan normaali eikä vikakoodeja. Lambda oli ilmeisesti vaihdettu pariin kertaan ja muitakin antureita. Lopulta viaksi paljastui että koneelta egulle menevästä johtosarjasta oli yksi johto poikki. Niimpä corolla sitten läpäisi päästötestin.
Eukon ooppel sorsassa aikoinaan sekosi valot niin että vilkukkua käyttäessä alkoi vilkkumaan kaikki parkit jne. Viaksi paljastui että toiselta takavalolta oli sulanneet johdot yhteen klimppiin.
Viimeksi muokannut Matti M, 1.2.2006 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Akkukenkälinjaa.
Itsellä kun on kaksi akkua autossa ja jälkeenpäin tehty (asiallinen) nappihehku systeemi niin sattuipa yksi aamu ettei hehkuttanu ei millään napilla, rele naksu, sulake ehjä jne jne mutta viimeiseltä hehkulta sisään vetämäni merkkivalo ei vain syttynyt. No sahaamalla käyntiin.
Uuden releen ostin (25€) ja taas toimi pari viikkoa kunnes vika uusintui, kaikki johdot heilutin läpi varsinkin akkukengässä olevan rengasliittimen jos siinä olis vikaa mutta ei, ei vaan toimi enää uudellakaan releellä.
hehkut vaihdoin kaikki jos jokin olisi palanut mutta ei..
No, sitten yks kaks joku päivä vahvari lähti pelistä pois, liitin popille samassa ruuvissa kuin hehku vänkärin puolen akussa, menenpä kiristämään mutteria niin akunkengän kiinnipitävä ruuvi on sitten hapettunut poikki. >:/ Sen kun vaihtoi niin poppi soi että ottanahka heiluu ja hehkuttaa vaikka kuskinkin aamuisin nykyään.
Miks ihminen on niin tyhmä ettei se katso "yksinkertaisinta" "alkukohdetta" ensin?
Itsellä kun on kaksi akkua autossa ja jälkeenpäin tehty (asiallinen) nappihehku systeemi niin sattuipa yksi aamu ettei hehkuttanu ei millään napilla, rele naksu, sulake ehjä jne jne mutta viimeiseltä hehkulta sisään vetämäni merkkivalo ei vain syttynyt. No sahaamalla käyntiin.
Uuden releen ostin (25€) ja taas toimi pari viikkoa kunnes vika uusintui, kaikki johdot heilutin läpi varsinkin akkukengässä olevan rengasliittimen jos siinä olis vikaa mutta ei, ei vaan toimi enää uudellakaan releellä.
hehkut vaihdoin kaikki jos jokin olisi palanut mutta ei..
No, sitten yks kaks joku päivä vahvari lähti pelistä pois, liitin popille samassa ruuvissa kuin hehku vänkärin puolen akussa, menenpä kiristämään mutteria niin akunkengän kiinnipitävä ruuvi on sitten hapettunut poikki. >:/ Sen kun vaihtoi niin poppi soi että ottanahka heiluu ja hehkuttaa vaikka kuskinkin aamuisin nykyään.
Miks ihminen on niin tyhmä ettei se katso "yksinkertaisinta" "alkukohdetta" ensin?
1:
A4:nen polttaa ilmastointilaitteen sulaketta kun koneen käynnistää, vikamuistissa ei mitään vikaa.. Uutta sulaketta vaan peliin, ja lopulta, (varmaan viides sulake, ja OIKEAN kokoinen) ei palanukkaa, mutta pellin alta alko nousta savua, kone seis ja koneen päältä suojamuovi pois, Tadaa!, kolmosen puola oikarissa;)
2:
Golf V: tankin luukku ei aukea.. Kuskin ovessa olevaa katkaisijaa kun painoi, kuului sähköinen suhahdus, mutta luukku ei auennut.. Tarkemmin kun kuunteli, kuului suhahdus kuskin oven lukosta.. Sitten villi idea, kokeilempa oven lukitus nappia, ja kun painoin siitä sitä avaus puolta, niin johan aukes tankin luukku!;) Ovipahvi auki, ja sieltä vaihtoi kahden johdon paikkaa;) Melko outoa että siellä oli kaksi samanlaista liitintä, samanväristäkin vielä, ja että niiden johdot riittivät suosiolla ristiin..
3:
Melko helppo, 6n polo: tyhjäkäyntiä korkeammilla kierroksilla kaikki mittarit nollille, vikamuistissa yksi vika, latausjännite liian suuri.. Mittasin latauksen, 18.7 volttia!;), onneks ei ollut autossa edes airbagejä eikä muita sähköherkkuja, ois voineet ottaa itteensä;)
A4:nen polttaa ilmastointilaitteen sulaketta kun koneen käynnistää, vikamuistissa ei mitään vikaa.. Uutta sulaketta vaan peliin, ja lopulta, (varmaan viides sulake, ja OIKEAN kokoinen) ei palanukkaa, mutta pellin alta alko nousta savua, kone seis ja koneen päältä suojamuovi pois, Tadaa!, kolmosen puola oikarissa;)
2:
Golf V: tankin luukku ei aukea.. Kuskin ovessa olevaa katkaisijaa kun painoi, kuului sähköinen suhahdus, mutta luukku ei auennut.. Tarkemmin kun kuunteli, kuului suhahdus kuskin oven lukosta.. Sitten villi idea, kokeilempa oven lukitus nappia, ja kun painoin siitä sitä avaus puolta, niin johan aukes tankin luukku!;) Ovipahvi auki, ja sieltä vaihtoi kahden johdon paikkaa;) Melko outoa että siellä oli kaksi samanlaista liitintä, samanväristäkin vielä, ja että niiden johdot riittivät suosiolla ristiin..
3:
Melko helppo, 6n polo: tyhjäkäyntiä korkeammilla kierroksilla kaikki mittarit nollille, vikamuistissa yksi vika, latausjännite liian suuri.. Mittasin latauksen, 18.7 volttia!;), onneks ei ollut autossa edes airbagejä eikä muita sähköherkkuja, ois voineet ottaa itteensä;)
Mullakin joskus alkoi latausvalo hehkua ja meno hyytyä joskus talvella. Myös radio pimeni ja bensa- sekä lämpömittarit alkoivat tippua.
Luulin jo, että matka loppuu siihen kunnes auto yhtäkkiä alkoikin kulkea kunnolla ja pääsin perille ja takaisin (~100km) ongelmitta.
Tuon jälkeen putsasin akun kengät sekä laturin maadoitukset (kontakti moottoriin) ja kaikki on ollut ok. Luultavasti vika oli laturin ja moottorin välisessä kontaktissa.
Luulin jo, että matka loppuu siihen kunnes auto yhtäkkiä alkoikin kulkea kunnolla ja pääsin perille ja takaisin (~100km) ongelmitta.
Tuon jälkeen putsasin akun kengät sekä laturin maadoitukset (kontakti moottoriin) ja kaikki on ollut ok. Luultavasti vika oli laturin ja moottorin välisessä kontaktissa.
Tuosta tuli mieleen erään lentoyhtiön kone, jossa yhdellä istuinpaikalla tupakointikielto- ja turvavyövalot oli kytketty ristiin. Luotettamusta herättävää moinen kytkentä lentokoneessa...Kuskin ovessa olevaa katkaisijaa kun painoi, kuului sähköinen suhahdus, mutta luukku ei auennut.. Tarkemmin kun kuunteli, kuului suhahdus kuskin oven lukosta.. Sitten villi idea, kokeilempa oven lukitus nappia, ja kun painoin siitä sitä avaus puolta, niin johan aukes tankin luukku!;)
-
- -
- Viestit: 141
- Liittynyt: 2.5.2004 18:33
Viime talvena alkoi melkoinen valoshow mittaristossa ja auto kummiteli muutenkin. Tyhjäkäynti katosi tyystin, kierroslukumittari eli omaa elämää ja hyppi miten sattui. Pitkät päällä paloi laturinvalo, lyhyet päällä pitkienvalo ja muutenkin mittaristossa oli sellainen show päällä ei että oikein hirvitti. Ainetta paloi putkessa ja muutakin rytkettä ilmeni melkoisesti.
Syy: Virranjakajan päältä pieni ruskea johto irti (ilmeisesti joku maajohto siis).
Johto kiinni ja pelit soi normaalisti.
edit. No mulla se tosiaan kadotti tyhjäkäynninkin tyystin. Kyl se toimi kun hieman antoi kaasua koko ajan, mutta ilman kaasua tuntu hukkaavan kipinänkin. Siinä oli sitä valoshowta katsellessa kyllä huuli pyöreenä.
Heh, kyllähän sen tietää että purkkapatentit ei kestä. Nyt se johto katkesi taas. Prisman parkkiksella sitä värkkäilin äsken kiinni. Mielenkiintoista asiassa on se että nyt se prkl pysäytti bensapumpunkin... Ajattelin että ajan valoshown saattelemana kotiin mutta eipä lähtenytkään käyntiin enää, pumppu pysyi ihan hiljaa. No johto taas purkkapatentilla kiinni ja pelit soi taas ihan normaalisti :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa