Latauksen merkkivalo palaa..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Rokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 17.9.2004 22:12

Latauksen merkkivalo palaa..

ViestiKirjoittaja Rokki » 30.1.2006 19:53

Mistähän kannattaisi lähteä hakeen vikaa,kun latauksen merkkivalo jää palamaan(himmenee hiukan kun antaa kierroksia)auton käynnistyttyä?

Mittasin akulta yleismittarilla jännitteen --->n.14.5V,kun anto vähän kierroksia,valot ja lämppäri päällä.
Elikkä lataa kyllä,mutta miksi merkkivalo palaa :-o ??

Ajokkina tiisseli caddy ja boschin laturilla.

Ps.Hiili/säädin systeemin vaihdoin uuden ja remmikään ei luista.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.1.2006 20:05

Nousiko latausjännite vasta kun annoit hieman kierroksia?

Nimittäin nuo Boschin laturit rupeavat kierrosten kanssa lataamaan vaikka eivät saisi herätettä. Luultavasti siis on johto poikki jostain mittariston ja laturin väliltä.

Pyndy
-
Viestit: 376
Liittynyt: 23.7.2003 20:09

ViestiKirjoittaja Pyndy » 30.1.2006 20:10

ei se laturin merkkivalon johto voi olla poikki jos se kerran palaa/sammuu, ennemminkin sulla ei vain jostain syystä lähde lataamaan pikkukierroksilla. boschilainen lähtee tosiaan ilman herätevirtaa 3500 kierroksessa lataamaan. oiskohan mittariston päässä huono kontakti tai laturin päässä esim maadoitusvika

Rokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 17.9.2004 22:12

ViestiKirjoittaja Rokki » 30.1.2006 20:26

Oorait!!
Kävin vielä vähän mittaileen...
1.Akun jännite 12.5V
2.Auto tulille --->jännite laski n.12V
3.Ihan vähän käytin kierroksia jännite nousi 14.7V ja pysyi siinä tyhjäkäynnillä
4.Jonkun verran kierroksia jännite nousi 14.9V

Tähän asti ei kuluttajia päällä.

Valot ja lämppäri päälle.
5.Jännite laski 14.3V(tyhjäkäynnillä)
6.Vähän kierroksia jännite kohosi 14.5V-14.6V

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.1.2006 20:35

ei se laturin merkkivalon johto voi olla poikki jos se kerran palaa/sammuu
No niinpä tietenkin, olisi pitänyt ajatella kytkentä loppuun asti. Olettaen että heräte tulee suoraan pelkän ledin läpi.

Lisäksi voisi tarkistella kaikki maadoitukset, niistäkin voi aiheutua mystisiä vikoja.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.1.2006 23:25

Jännite ei sais ikinä nousta yli 14,6 V.

Olisko säädin viallinen?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 30.1.2006 23:32

Tai mittari?

14,5V lataussäätimiä kyllä löytyy, joten kovin suurta mittausvirhettä tai heittoa säätimessä ei tarvita. Vielä jos säädin on lämpötilakompensoitu ja keli kylmä, voi latausjännite olla korkealla.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 31.1.2006 7:27

Bilteman mittareissa muuten jännitemittaus ryömii huimasti ylöspäin, kun paristo alkaa tyhjetä. Tarkoitan näitä kaikista halvimpia joka halpahallissa myytäviä yleismittareita, joilla saa perusmittaukset tehtyä sinnepäin-tarkkuudella. Tuo alle voltin ylitys ei vielä kuulosta huimalta, vaikka korkea onkin, jos kerran kulutuksen kanssa tasaantuu sinne 14,6-14,7 hujakoille.

Jos volttimittaus pitää paikkansa, niin hakisin merkkivalolta vikaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa