Lämmöt nousee...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mikk0
-
Viestit: 4
Liittynyt: 24.11.2005 12:09

Lämmöt nousee...

ViestiKirjoittaja mikk0 » 24.11.2005 23:22

Muistaako/Tietääkö kukaan, kun missä lämpötilassa noin suurinpiirtein (Volkswagen Golf vm-86. 1.3) syylärin jäähytys ropeli alkaa hyrrään, ja jos ei ala hyrrään, ni mitä siitä kannatas kattoo, oon kokeillu että jäähdytin ropeli, toimii kuitenkin, laittamalla sille suoraan virran akulta... mutta voisko siinä olla se anturi tai termostaatti sökönä? ku ei kehtais kokeilla ainakaan että millon se ropeli lähtee pyöriin, ku sit kuitenkin keittää, jne.. :/ .

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 24.11.2005 23:30

95°-84° on jos yksinopeuksinen flekti ja jos on kaksinopeuksinen niin sitten on 95°-84°/102°-91°
Viimeksi muokannut ifa, 24.11.2005 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.11.2005 23:32

Laita anturille tulevat johdot yhteen ja kato lähteekö pyörimään. Jos lähtee niin mahdollinen vikakohde on enää anturi.

Eikös nuo jossain 90° paikkeilla kytke.

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 25.11.2005 10:25

Ja anturihan ei maksa montaa euroa, joten eikun vaihtoon vaan.

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 30.1.2006 16:28

En ole ymmärtänyt tuota flektin kokeilu pyörittämistä.
Eli siis anturiin flektiltä menee ne johdot monta siinä nyt meneekään?
Niin pitäisikö niitä KATKOA ja liittää yhteen ja silloin pitäisi pyöriä flekti?
En ymmärrä miten johtoja voi toisiinsa yhdistää katkomatta kerta siellä päässä on se muovimokkula mikä menee anturiin?

tuze
-
Viestit: 440
Liittynyt: 7.8.2003 18:59

ViestiKirjoittaja tuze » 30.1.2006 16:35

Otat liittimen irti ja teet hyppylangalla ;)

VekeV
-
Viestit: 57
Liittynyt: 14.11.2004 20:43

ViestiKirjoittaja VekeV » 30.1.2006 17:25

Termostaattista lähdetään liikkeelle , kun alkaa lämmöt näillä keleillä nouseen ja jos se ei siinä vika ole , niin on ainakin yksi tulevaisuuden vika vähemmän.

Termostaatti vika voi olla myöskin sellainen ailahteleva, välillä toimii normaalisti ja sitten taas lakkaa pelaamasta.

Se on äkkiä kansi pilalla/halki, kun tuon vian kanssa leikkii.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 30.1.2006 17:58

Itse tein entiseen porteriin varmuuden vuoksi katkaisijan, jolla sai flektit pyörimään kakkosnopeudella. Tämä oli hyvä esim. raskaampaa kärriä tai vaunua vedettäessä. Yhden kansirempan siihen tehneenä tulin kai liiankin varovaiseksi...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa