Lisävaloa Audiin?
Valvoja: ffp jäsenet
Lisävaloa Audiin?
Mitkähän lisäpitkät olisi tuohon -98 A3:seen sopivan näköiset?
Entäs mitkä lisävalot ovat ylitse muiden, tai missä on huonoja ominaisuuksia jne?
Mitenkäs sitten ne polttimot, kannattaako esim. >100W, eli sulaako umpiot?
Tietysti ulkonäkö ei siitä parane, kun ne valot sinne lykätään, mutta talven ajan siitä voin kärsiä, kun ajan paljon pimeällä.
Varteen otettavia ehdotuksia kaivataan, kun en itse ole kauhean perehtynyt noihin valaisimiin.
Entäs mitkä lisävalot ovat ylitse muiden, tai missä on huonoja ominaisuuksia jne?
Mitenkäs sitten ne polttimot, kannattaako esim. >100W, eli sulaako umpiot?
Tietysti ulkonäkö ei siitä parane, kun ne valot sinne lykätään, mutta talven ajan siitä voin kärsiä, kun ajan paljon pimeällä.
Varteen otettavia ehdotuksia kaivataan, kun en itse ole kauhean perehtynyt noihin valaisimiin.
-
- -
- Viesti:
Sitä en tiedä mitkä olis sopivan näköset, mutta jos haluat valot joilla näkee niin kunnon kannut vaan keulalle riittävillä kaapeleilla, releet ja vaikka 100W polttimot. Eli vaikka sieltä halpahallista ne boschin 225 rallyt, ovat yleensä vielä halvemmat kuin jotku pienemmät hellat tms. joilla kuitenki valoteho on huonompi. Mulla on tämän talven ollu 130W hehkut eikä ne ole ainakaan toistaiseksi olleet moksiskaan. Siriukset ja semmoset halpikset kannattaa jättää suosiolla pois. Tsekkaappa tuo lisävalotopikki. Tokihan nuo Jormalaisen mainostamat valot on hyvät, mutta jos ulkonäöllä ei ole merkitystä niin kannattaa harkita sitä rumempaa ja laittomampaa vaihtoehtoakin ;) Toisaalta kun sulla Audissa maski nousee konepellin matkassa niin tuommosia isompia valoja on hankalampi tukea. Olen nähnyt kyllä siihenkin kehitettyjä systeemejä mutta harvassa ovat. Pienemmät valot kun ovat kevyemmät niin ne ei tarvi samanlaista tuentaa.
Meinasin laittaa sellaset valoraudat, jotka on merkkikohtaiset ja ainakin ad:n asentajilta kun kysyin niin hyvin ovat menneet "heittämällä" paikalleen. Jotenkin ilmeisesti tulevat keulan runkopalkkiin kiinni puskurin taakse. Ja ne saa vielä melko pienellä vaivalla irti jos tarve vaatii.
Tuosta lisävalotopikista sen verran, että mielestäni se on mennyt "juupaseipäs" keskusteluksi enemmän tai vähemmän ja omien kehumiseksi,mutta jokaisella tyylinsä. Eipä sieltä juuri mitään infoa mitä ei saa vaikka hellan asennusohjeista.
Lähinnä ajattelin kanssa laitella nuo Hellan Comet FF200:set kunhan ne raudat tuleepi.
Mutta jos jollain on vielä omia kokemuksia Audiin liityen, tai valoihin yleensä,niin olisi mukava lueskella lisää.
Tuosta lisävalotopikista sen verran, että mielestäni se on mennyt "juupaseipäs" keskusteluksi enemmän tai vähemmän ja omien kehumiseksi,mutta jokaisella tyylinsä. Eipä sieltä juuri mitään infoa mitä ei saa vaikka hellan asennusohjeista.
Lähinnä ajattelin kanssa laitella nuo Hellan Comet FF200:set kunhan ne raudat tuleepi.
Mutta jos jollain on vielä omia kokemuksia Audiin liityen, tai valoihin yleensä,niin olisi mukava lueskella lisää.
-
- -
- Viesti:
Minun ajatus oli tuossa lisävalotopikissa että siihen vois kohdistaa kaiken lisävalokeskustelun, eli vaikka ne juupaseipäshommat ym. länkytykset ja sitten nämä "mitkä valot sopii aakolmoseen". Mutta kaippa sitä voi uudenkin topikin aloittaa...
Nuo tukiraudathan ei maksa ku about 10€ ja ne on helposti muokattavissa auton mukaan. Ite mm. lyhensin niitä ja tuon päänhän voi taittaa niinku tuossa kuvassa näyttää olevan jo valmiina. Esim. maskin ripaan laittaa alapuolelta kiinni niin ei jää näkyviä ruuvinreikiä, lukkopelti tietysti tukevampi. Rekisterikilvenalusteline lienee yks perusvarma ratkaisu itse valojen kiinnitykseen, jos vain korkeus passaa.
Nuo tukiraudathan ei maksa ku about 10€ ja ne on helposti muokattavissa auton mukaan. Ite mm. lyhensin niitä ja tuon päänhän voi taittaa niinku tuossa kuvassa näyttää olevan jo valmiina. Esim. maskin ripaan laittaa alapuolelta kiinni niin ei jää näkyviä ruuvinreikiä, lukkopelti tietysti tukevampi. Rekisterikilvenalusteline lienee yks perusvarma ratkaisu itse valojen kiinnitykseen, jos vain korkeus passaa.
-
- -
- Viesti:
Petri R.:
Oikeassa olet siinä että sinne lisävalotopikkiin tämäkin olisi kuulunut, mutta en ilmeisesti ollut huomannut sitä, koska uuden topikin lykkäsin. Jos joku moderaattori tän lukee niin voi sinne siirtää.
Mulle on siis tulossa sellaiset ihan mallikohtaiset raudat, mitkä ilmeisesti pystyy laittamaan kiinni tekemättä yhtään reikää itse autoon. Hintakaan ei ole kovin paha..tinkimätön listahinta 24.90 ja jos ne vielä käy kiinni, niin hyvä.
Oikeassa olet siinä että sinne lisävalotopikkiin tämäkin olisi kuulunut, mutta en ilmeisesti ollut huomannut sitä, koska uuden topikin lykkäsin. Jos joku moderaattori tän lukee niin voi sinne siirtää.
Mulle on siis tulossa sellaiset ihan mallikohtaiset raudat, mitkä ilmeisesti pystyy laittamaan kiinni tekemättä yhtään reikää itse autoon. Hintakaan ei ole kovin paha..tinkimätön listahinta 24.90 ja jos ne vielä käy kiinni, niin hyvä.
Suosittelen noita Hella 200ff blue -lisävaloja. Oli ennen Hellan 1000ff:t ja nykyisiin olen paljon tyytyväisempi.
Laitoin ne kiinni merkkikohtasilla raudoilla joten mitään reikiä ei tarvinnu laittaa. Kesäksi voi ottaa pois, näkyviin ei jääny kun 50mm raudan päät etusäleikön välistä. Mitään tukirautoja ei tartte vaan valot pysyy hyvin kiinni, eikä tärise möykkyselläkään tiellä. Polttimoina niissä on osramin +30% 55w. Hyvin näkyy :)
Laitoin ne kiinni merkkikohtasilla raudoilla joten mitään reikiä ei tarvinnu laittaa. Kesäksi voi ottaa pois, näkyviin ei jääny kun 50mm raudan päät etusäleikön välistä. Mitään tukirautoja ei tartte vaan valot pysyy hyvin kiinni, eikä tärise möykkyselläkään tiellä. Polttimoina niissä on osramin +30% 55w. Hyvin näkyy :)
No kahdessa tai oikeastaan kolmessa osassa nuokin ovat. Pitkät tulevat pystyyn ja ne lukitaan paikoilleen lukkopaloilla, jotka ovat 90 asteen kulmassa. Pitkien päähän tulee taas 90 asteen kulmaan palat, jotka tulevat maskista ulos ja ilmeisesti niihin laitellaan lamput kiinni.
Audin ollessa kyseessä todennäköisesti on puskimen irroitus edessä, koska se voi olla helpompaa kun alkaa väsäämään niitä sen paikallaan ollessa.
Muuten kyllä pätevän näköiset raudat ja ainakin tarpeeksi ainevahvuutta laitettu noihin, ainakin 5mm paksua terästä :)
Ootko micke maalannut ne vai ovatko säilyneet iha hyvänä ilman maaliakin?
Mulla ainakin ne on kirkasta terästä.
Audin ollessa kyseessä todennäköisesti on puskimen irroitus edessä, koska se voi olla helpompaa kun alkaa väsäämään niitä sen paikallaan ollessa.
Muuten kyllä pätevän näköiset raudat ja ainakin tarpeeksi ainevahvuutta laitettu noihin, ainakin 5mm paksua terästä :)
Ootko micke maalannut ne vai ovatko säilyneet iha hyvänä ilman maaliakin?
Mulla ainakin ne on kirkasta terästä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”