Alustan asennus ja korkeus A3 + ongelma.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

Alustan asennus ja korkeus A3 + ongelma.

ViestiKirjoittaja jopokka » 7.8.2005 6:01

Asentelin autooni tollasen KW variante ykkösen ja kun ei kuulemma saa madaltaa yli 40mm ilman jotain muutos sarjaa niin tietäisikö joku mikä mahtaa olla alkuperäinen vanteen keskiön ja lokarin kaaren välimatka?
Auto siis vm. -00

Niin ja sitten, onko takapäässä A3:ssa tällainen? http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68610005.pdf
Sivu kymmenen, se rengas joka piti poistaa?
En ainakaan muista poistaneeni...

Hyvä tehdä ensin ja sitten miettiä ja lukea ohjeet.

Ihan ohimennen vielä mikä mahtaa olla sen varsinaisen jousen yläpuolella olevan vähän ohuempaa tekoa olevan erillisen jousen tarkoitus? Tuskin mikään pintajäykkyyteen tai vastaavaan suunniteltu kun on ihan pohjassa kun alusta kiinni autossa.
Viimeksi muokannut jopokka, 9.8.2005 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sallinen
-
Viestit: 440
Liittynyt: 23.7.2003 11:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sallinen » 7.8.2005 11:07

Se maksimimadallus tulee vastaan siinä, että kallistuksenvaimennin alkaa ottamaan vetoakseliin kiinni. Muutossarja tulee kallistuksenvaimentimeen.

Matti V
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.3.2004 9:30

ViestiKirjoittaja Matti V » 7.8.2005 11:21

Se sivun kymmenen rengas on kiinni alatukivarressa, sen alajousilautasen ympärillä. Kannattaa ottaa pois tai se säätösysteemi ei pääse painumaan paikalleen.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 7.8.2005 13:32

Hyvinhän tuossa asennusohjeessa on sanottu se mitta missä se etutolppa pitää olla vakio vakaajalla.

45mm pitää jättää kierrettä etutolppaan alapäähän. Silloin olis ohjeen mukaan mitta kohdillaan.

Ja aina noita alustoja asennellessa kannattaa se auton oman alustan korkeudet mitata ensin. Vaikka navasta kaareen etäisyys. Tällöin voi jo verrata miten se auto madaltuu. Ja ennenkaikkea noilla ei säädettävillä olis tarkeätä mitata etukäteen. On jotain millä todistaa jos auto ei madallukkaan tarpeeksi.

Apujousi eli helpperi pitää pääjousen tiukalla ja paikallaan kun auton nostetaan ilmaan. Ei lähde jousi paikoiltaan.

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 9.8.2005 17:49

No niin nyt on sitten säädetty ohjeiden mukaan keula niin alas kuin ilman muutossarjaa saa laittaa jolloin keula jää melko ylös ja perä on niin ylhäällä kuin säätövaraa on mutta menee huomattavasti keulaa alempana. (useita senttejä.)
Mikäköhän tässä nyt kusee?

Uskaltaisikohan keulaa ihan pokkana tiputtaa vaikka ohjeet edellyttäisivätkin muutossarjaa?

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 9.8.2005 18:06

Pilk. nus. apujousi ja helpperi ovat kaksi eri asiaa. Helpperi on tosiaan sellainen "rautalanka" (jousivakio parin kilon paikkeilla) joka vain pitää paketin nipussa, mutta apujousi on enemmän tai vähemmän pääjousta pehmeämpi jousi joka siis mahdollistaa pidemmän ulosjouston ja, jos ei täysin nipussa auton ollessa pyörien varassa, tuo myös pehmeämpää pintajoustoa. Aika harvoin taitaa katutolpissa varsinaisia helppereitä olla.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 9.8.2005 23:15

No helpperihän se silloin on jos se on ihan kasassa kun auto on maassa tolpillaan :)

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 9.8.2005 23:30

No eihänpäs kun se apujousi ei lysähdä ihan samantien pohjaan ulosjoustosta niin kuin helpperi tekee! :D

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 10.8.2005 7:10

Juu tarkistelin taas asiaa ja mittailin takaa ja näyttäisi olevan vanteen keskiön ja lokarin välissä n. 32.5m joka on maksimi madallus KW:n mukaan.

Outo juttu, kun takapää on säädetty ylimpään asentoon ja pitäisi olla sellaset 30mm korkeammalla.

Aika huono homma kun juuri siksi maksoin lisää säädettävästä, että sain (tai siis en) sellaisen alustan, jonka saa nostettua talveksi hieman ylemmäs ja myös estettyä tämän perä maassa asennon. Mutta kun ei niin ei!

Tämänhetkisen asian olisi ajanut ihan perus ei säädettäväkin malli.
Eli perä maassa ja keula ylhäällä.

Missäköhän on jotain vikaa?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 10.8.2005 9:22

Eihän sulla oo mitään ylimääräisiä hi-fi vehkeitä takakontissa?

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 10.8.2005 10:14

Säädä sitä keulaa matalemmaksi vaan. Aika alas sen saa kuitenkin laskea ennekuin kllistuksenvakaaja osuu vetoakseliin. tai laita se H&R:n vakaa niin saat laskea sitä reippaastikkin.

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 10.8.2005 17:19

Kontissa ei ole yhtään mitään.

Täytyy joo kokeilla keulan tiputtamista lisää.
Pitääkö sieltä ottaa se yksi rajoitinkumi pois? Tai siis mistä tietää, että on niin matalalla että pitäisi poistaa, kun ei tosiaan ole muistissa paljonko sitä on tähän mennessä tiputettu.?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 8.11.2005 18:54

miten tämä asia on edennyt? Onko keulaa tiputettu?

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 11.11.2005 13:44

Keulaa on nyt tiputettu lisää, eikä ota vetareihin kiinni vaikka onkin tiputettu aika paljonkin enemmän kuin saisi ilman muutoksia..... Keväällä sitten keulaa lisää alaspäin. Saas nähdä milloin tulee raja vastaan.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 4.1.2006 21:04

Onko kuvia sun autosta?

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 5.1.2006 2:02


MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 6.1.2006 21:12

Onko kuvissa perä niin ylhäällä kun saa? Saa nähä miten tuo mun iv variantti
madaltuu ku laitan kw variante 1 alle.

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 7.1.2006 21:36

Juu, ylemmäs ei nouse.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 8.1.2006 10:12

No onpa surkeeta ku ei enempää nouse perä. Pitäis vaihtaa orkkis jouset talveks taakse. Aiotko laittaa säädettävät koiranluut eteen?

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 8.1.2006 14:25

Sun täytyy Miku oma sarja pistää alle niin näät sitten :) . ja jos toi sun oli 1.6 50mm voi hyvin laskee edestä , ja pientä rahinaa maailmaan mahtuu. omasta lokarin kaarista pellit on /oli pellit puhtaana . Elämä on .

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 8.1.2006 22:21

Kai ne säädettävät koiranluut pitäisi laittaa, että saisi/uskaltaisi laskea keulaa kunnolla...

Joo aika onnettomat noi takapään säätömahikset.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 8.1.2006 22:28

Kyllä mulla ainakin riittää takapään säädöt . Ja voihan sitä nyt vähän kääntää ylöspäin siitä "tasa tilanteesta" .

jopokka
-
Viestit: 52
Liittynyt: 20.7.2005 19:40

ViestiKirjoittaja jopokka » 9.1.2006 14:26

^
Ihan mielenkiinnosta paljonko on etäisyys vanteen keskiöstä lokariin?

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 9.1.2006 20:58

n 35 cm nyt näytti olevan
Tossa kuvan kävin ottaas tallissa, eli "mutteri " on tasalla kierteiden kanssa. onhan tossa aika paljon kuitenkin kierrettä päällekkäin.
http://koti.mbnet.fi/anttil81/Golf/IMG_0400.JPG
huono kuvakulma vähän.voin ottaa muutaman lisää tonne kansioon huomenna Etupäähän tossa yleensä tulee ongelmaksi maavaran suhteen.
Tuossa samassa kansiossa muutama kuva kesältä.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 13.1.2006 18:29

Mitenkäs nyt on toi KW variante 2 kanssa ku tarkotus ois Maanantaina tilata sellanen niin kuinka alas sitä pystyy säätämään, että vetari ei ota siihen vakaajaan kiinni ja miten takapään madallus kun joku puhu että on jotain ongelmia...?? autoon tulee vielä 19 tuuman renkaatkin. A3 -98. Että saako siitä sen näkösen ettei auto ole perse tai nokka ylhäällä ilman vakaajaa.. Kokemuksia?? ja Kuvia?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 13.1.2006 18:48

No mulla on tossa omassa H&R:n vakaajasetti ja en usko, että tuota Leonia olisi noin kenttään saanu ilman etuvakaajan vaihtoa. Ja vaikuttaahan se ajettavuuteenkin...Tahtoo jäädä muuten keula pystyyn. Ei hyvä. Kannattaa olla tarkkana, jos tollaset meinaa ostaa. Mä kyselin hintoja, niin eroja tosiaan oli! Sain loppujen lopuksi molemmat vakaajat halvemmalla kuin pelkän etuvakaajan toisesta paikasta.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 13.1.2006 18:53

Mitä siihen vakaajasettiin tulee sit? tarkotan sitä että onko siinä setissä kaikki tarvittavat osat että ei muuta kun ruuvvaa kiinni? Onko paha vaihtaa?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 13.1.2006 19:43

Jos kerta hankit kw korkeussäädettävää alustaa niin osta samalla kw vakaaja
ja pääsee tonttiin. Hinta noin 170 ekeä. Ite laitan vain säädettävät koiranluut koska en ruuvaa niin tonttiin.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 13.1.2006 21:05

Kyl täytyy hommata se vakaaja sitten... mut tuleeko siinä mukana vakaaja tangon kumit vai mitä se oikeen pitää sisällään? käykö se ihan päittäin sinne ilman mitään virityksiä? samalla täytyy hommata noi powerfleksin puslat sinne etupäähän. tää voi olla vähän tyhmä kysymys mutta tuleeko siinä KW sarjassa iskarit, jouset ja kääntölaakerit vai pitääkö ne ottaa vanhoista?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 13.1.2006 21:37

Laakerit ei tuu sarjan mukana.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 13.1.2006 21:43

Mitenkäs se että tuleeko ne säädettävät koiranluut siinä sarjan mukana? jos tulee niin ilmeisesti sitten ei tartte tilata niitä vakaajan pään powerfleksejä vai (4kpl)? riittää tukivarsien puslat 2 kpl per puoli ja sit ne vakaajatangon kumit 2kpl... siinä tais olla kaikki mitä tarttee vaihtaa vai?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 13.1.2006 22:07

Tilaa toi H&R:n vakaajasetti, niin siinä on kaikki tarvittavat puslat mukana. Ja on reilusti tilaa pudottaa. Minä en ostais vain jäykkää etuvakaajaa, auton ajettavuus muuttuu kun etupää on jäykkä ja takapää "letku". Suosittelisin vaihtamaan molemmat samaan aikaan, niin tulee tasapainoinen. Mutta kukin tavallaan. Tuolta muistaakseni saa halvimmalla, mitä minä kyselin; http://www.drwheelgoods.fi/ Niin ja takavakaaja on tosi nopea asentaa, mutta etuvakaajan vaihdossa menee joku hetki. On mulla ehkä jotain kuviakin noista vakaajista, jos Kurdi haluat nähdä...

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 13.1.2006 22:22

Siis miten se KW.n vakaaja eroo siitä H&R.stä? toisinsanoen mitä mun TARTTEE tilata lisäks kun tilaan sen KW variante 2 alustasarjan? pistä kuvia tulee, onks sul mun maili vielä? enks pistäny sulle niistä Bremboista kuvii? täs alkaa olee taas aika sekasin näistä alustajutuista, eikä se johdu mallasjuomasta.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 13.1.2006 22:23

säädettävät koiranluut on ostettava erikseen. jos ostat kw säädettävän alustan ja vakaajan niin säädettäviä koiranluita ei tarvita. Käy kw nettisivuilla.
Tuo kw vakaaja vaatii kw tolpat.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 13.1.2006 22:48

Eli jos ja kun tilaan sen variante 2 niin en tarvii muuta kuin se KW.n vakaajan käytännössäkö lisäksi? en jaksa tonne KW sivuille lähtee tavaamaan. missä vaiheessa niitä koiranluita tarvitaan? mitä sä Peke tilasit lisäks kun madalsit?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 13.1.2006 22:56

Siis halvin/huonoin vaihtoehto on ostaa pelkästään uudet koiranluut, seuraavaksi paras vaihtoehto on ostaa pelkkä etuvakaaja(KW tai H&R, melkein samanlaisia) ja paras vaihtoehto on ostaa molemmat vakaajat(vain H&R!!). Laitan sulle kuvia vakaajista, pitäis mulla vielä sun osoite olla. Eli mulla on KW Variante 2 alusta ja H&R vakaajat. Ja PowerFlexin moottorintuki-pusla...

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 13.1.2006 23:07

Sit mun täytyy tilata varmaan samanlainen satsi ku sul Peke on. Taas joudun kysymään, että se H&R vakaaja satsi sisälsi siis kaikki tarvittavat osat, että senkun ruuvvaa kiinni...? pistäppä niit kuvii..

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 13.1.2006 23:13

Kyllä, kaikki tarvittava tuli mukana. Laitoin jo kuvat, kato tuliko perille. ;)

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 13.1.2006 23:18

Tuli joo ja pistin takaskin mut tääl olikin jo vastaus... Iso kumarrus avusta.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 15.1.2006 20:03

Mikä mahtaa tuoda maahan noita H&R.n kamoja?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 15.1.2006 21:08


JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 15.1.2006 21:13

www.drw.fi sieltä ainankin yhdet vakaajat haettu.Ja nopealla toimitusajalla....

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 16.1.2006 19:08

^ Oli jo tuolla ylempänä...

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 26.1.2006 14:42

Dodiin. Vihdoinkin sain kw variante 1 alle. Kyl se perä aika alas jäi.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 26.1.2006 14:51

Paljonko madalsit? pistä kuvia jos viittit... itellä kamat kans tilattu. vaihdoitko koiranluut vai vakaajan?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 26.1.2006 15:11

En kerenny mitata ku piti töihin lähteä. En vaihtanut vakaajaa eikä koiranluut.
Paljon kärsii kyllä laskea ennen kuin osuu vetariin. Laitan kuvaa kunhan kerkiän.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 26.1.2006 15:17

Kurdi: tässä on pari kuvaa.. autossa KW variante 2 ja vielä ois ollu varaa laskea lisääkin... tuo lasktettu noin 50mm

1
2

ongelmana tuossa KW variante2:ssa on se, että takapäätä ei halutessaan edes normaali korkeuteen vaan on korkeimmassakin asennossa madallusta noin 30mm...

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 26.1.2006 15:27

mahtaakohan niissä olla sen madalluksen suhteen olla eroa sit kun itelle on tulossa KW var.1, Mulle kyl on tulossa toi H&R.n vakaajasarja et aika alas ois tarkoltus laskea oma rassi. Kiitti kuvista.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 26.1.2006 15:28

Ei mun tietääkseni muutakun se, että var2:ssa on se jäykkyys säätö edessä...

Ai niin, ja tuo auto on ihan katsastettu tuolla madalluksella mitä noissa kuvissa on. eli siinä tosiaankin on vielä varaa laskea reilusti...

prostreet
-
Viestit: 652
Liittynyt: 30.7.2003 15:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja prostreet » 26.1.2006 18:05

hei!

korkeussäädettäviä alustasarjoja ei ole tarkoitettu auton nostamiseksi alkuperäiseen korkeuteen tai ylemmäs!

ne on tarkoitettu madaltamiseen siten että on säätövara pieni madallus - iso madallus

laadukkaan sarjan on ulkopuolinen testausyritys (esim. TUV) testannut niin ylemmässä kuin alemmassa asennossa, myös kuormatulla autolla, sekä ns huonon tien testi että moottoritieajo huippunopeudella

jos madallat enemmän kuin TUV-lapussa ja/tai valmistajan luettelossa mainitaan ei auto ole enää täydellä kuormalla välttämättä hyvä ajaa ja turvallinen (ainakaan sitä ei ole kukaan testannut)

huomaa myös että sarjan takuu ei ole voimassa jos sillä madalletaan enemmän kuin tehtaan luettelo kertoo

luetteloiden arvot ovat verrattuna perusmalleihin (ellei muuta erikseen sanota)


-------------------------

Audi A3 8L (koskee myös sisarmalleja Golf 4, Seat Leon 1M, Skoda Octavia 1U KW)

KW inox-line Variante 1, 2 ja 3 korkeussäädettävillä alustasarjoilla on sallittu madallusalue verrattuna perusmalliin:

Saksassa eli TUV-hyväksyntätestin mukaan
min 35mm
max 65mm

Suomessa maan oma sääntö rajoittaa (mutta TUV-hyväksyntä vaaditaan muuten)
min 35mm
max 51mm

isommilla yli 40mm madalluksilla suositellaan KW:n erilaista etuvakaajaa
em arvo varman päälle

(32mm ja 42mm vetoakseleilla harvoin tarvitaan uutta vakaajaa)

jos auto on 50mm vetoakseleilla on TUV-hyväksytty madallus (huomautus TUV-lapussa)
min 35mm
max 50mm

huom!
KW Audi A3 korkeussäädettäviin on 2 erilaista KW etuvakaajan muutossarjan mallia riippuen siitä onko autossa xsenon-valot, tämä sopii vain KW:n tolppien kanssa

vaihtoehtoisesti voi käyttää H&R:n vakaajaa
(versioita joka on suunniteltu käytettäväksi korkeussäädettävien kanssa eli antaa tilaa vetarille)

kun lukee huolella KW:n asennusohjeet / TUV-laput niin niissä on min ja max mitat kierteen alareunasta jousilautasen pohjaan, se vastaa tuota säätövaraa 35-65mm
(asennusohjetta ei ole Suomeksi koska tällainen alustasarja ei ole tarkoitettu kotiasennukseen vaan tulee käyttää ammattiasennusliikettä ja niillä on yleensä kielitaito (voi vaihtaa korjaamoa jos ei ole)

-----------------------------

Audi A3 ja sen sisarautojen tapauksessa sama koskee myös muita korkeussäädettäviä alustasarjoja ¨
n 50-65mm madalluksen jälkeen tarvitaan vakaajan muutossarja

Huomaa että korkeussäädettäviä ei saa nostaa ylemmäs eikä laskea alemmas kuin mikä niiden TUV-hyväksytty käytöalue on (katso TUV-lapuista)

btw. moni halpis korkeussäädettävä alustasarja on TUV-hyväksytty vain yhdessä korkeudessa (eli se siitä ulkopuolisen tahon testaamasta korkeussäädöstä...)

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 26.1.2006 18:26

On kyllä 10 tämä kw variante 1.
Viimeksi muokannut MIKU, 20.3.2006 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.1.2006 18:44

Eikös se sitten ole aika paska jousi/iskaripaketti jos se löystymään alkaa järkevillä kilometrimäärillä? Uusi toisen valmistajan paketti tilalle ja vanha myyntiin. Turha niitten kanssa on kärsiä jos ei ole sellaiset mistä tykkää.

Itse asentelin viime viikonloppuna Eibachin jouset orginaali stanu (ei sportti) iskareille, ja kyyti on oikeestaan yhtä mukavaa kuin orginaalijousillakin oli. Plussina vain hieman jämäköitynyt 'äärikäytös' ja ulkonäköseikat madalluksen johdosta. Vieläkun tuohon täräyttää jäykemmät vakaajat niin jo on mukava ajella.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 26.1.2006 19:47

Miku. olisit ostanut sen var2 sarjan niin löytyy sopivasti tarvittaessa :). itse pidän vähän löysemmässä ja toiseksi löysemmässä asenossa on , ja tuntuu että tarvis ainakin talvella olla vielä pehmeempi vaikka on 65 sarjan renkaat.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 26.1.2006 20:02

Se on niin iso muutos orkkis alustan jälkeen vaan. Sehän on selvä kun joustovara
pienenee niin pitää olla jäykempi ettei pohjaa iskarit. Mukulakivikadulla toimi
ihmeen hyvin eli ei tipu paikat hampaista.

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 26.1.2006 23:20

Niin siis variante2:han on pelkästään _ulos_vaimennuksen säätö, että aika hifisti saa olla jotta sen vaikutuksen huomaa pehmeempänä kyytinä...Kolmosessahan on jo sitten myös erillinen sisävaimennuksen säätö, mut niin on hintakin eri maata.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 27.1.2006 0:03

Semmosta tässä kysyisin kun toi alustan vaihto alkaa pikkuhiljaa olla ajankohtainen ja tuli se H&R.n vakaajasetti hommattua niin minkälainen homma se on sinne eteen laittaa? riittääkö että kelkaa pudottaa takaa vai pitääkö siinä lisäks irrottaa hammastangosta se rattiakselin nivel kanssa että sais sinne enemmän tilaa? Jos joku viittis hieman valasta.. taakse se on simppeli laittaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.1.2006 8:36

Vihtori kyllä ulosjouston säätö vaikuttaa ajomukavuuteen, kun edestakaista liikettä säädöllä säännöstellään. Kyllä jousitus liikkuu heilahduksessa molempiin suuntiin, tai muute pikkuhiljaa ollaan varsin tontissa taikka sitten tavoitellaan taivaita.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 27.1.2006 10:09

Kurdi, tais mennä etuvakaaja paikoilleen ku pudotat takaa sitä kelkkaa vähän...Helpottaa hommaa, jos on useampi äijä mukana. Ja ehdottomasti samaa mieltä kuin Rolle tuosta Variante 2 säädöistä!

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 27.1.2006 11:08

Joo toki se periaatteessa vaikuttaa, mutta ainakin omalla kohdallani vaikutus oli käytännössä olematon ja ruuvailun jälkeen päädyin takas tehdasasetuksiin. Loistava alustahan se on, ei siinä mitään.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 27.1.2006 12:54

Lokarinreunasta vanteen keskiöön on 34 senttiä. Mulla oli tehtaan sport alusta
johon verrattuna keula nyt n.4 senttiä ja perä n.5 senttiä alempana.
Alustana siis kw variante 1
Viimeksi muokannut MIKU, 23.3.2006 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 27.1.2006 13:47

Jäikö vielä MIKU paljon varaa tiputtaa? tarkotan alustasarjan puolesta.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 27.1.2006 15:53

Takana vielä 2 senttiä ja edessä lähes 3,5 senttiä.
Tuolla kävijöiden galleriassa löytyy 1 kuva.
Viimeksi muokannut MIKU, 23.3.2006 20:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 27.1.2006 17:22

Nyt kun aukasin ton oman paketin ja kattelin tota sarjaa KW var.1. niin aloin vaaan mietiskelemään että miten toi etuiskarin yläpään kiinnitys niinkuin käytännössä tapahtuu kun nyt se paketti on kiinni nylokki mutterilla joka on ihan löysänä siinä... mites se kääntölaakeri tulee sinne. pitääkö toi säätö ensiks tiputtaa ihan alas että saa ne tarvittavat rojut sinne väliin vai miten?
Ja sit toi kun porukka kertoo että ne säädöt jumittuu niin pistäkää tervaa sinne väliin niin ei varmasti jämähdä.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 27.1.2006 17:49

Eikai niihin tervaa tarvi laittaa kun on muoviset säätörenkaat!

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 27.1.2006 18:22

No yleensäkin sellassiin paikkoihin mitkä toivoo vielä joskus saavansa auki niin terva kyllä on siihen oikeaa kamaa. MIKU mitens sen etupää jutun kaa?

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 27.1.2006 18:51

Joo kierrä alas säätörengas! Jätä pois ne mustat kumet siitä iskarinvarresta
jos meinaat madaltaa enemmän.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 27.1.2006 21:34

Eli ne kaks mustaa kumii pois... onko siinä sit jotain muuta huomioitavaa vielä asennusvaiheessa?

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 27.1.2006 22:16

Mä ainakin laitoin auton alkuperäiset mutterit yläpäähän. Kuparitahnaa itse ainakin laitoin , nyt kun nostin autoo ylöspäin laitoin kokeiluksi vaan toiseen tota tahnaa. keväällä näkee ,n. nyt vuoden ollut alla toi alusta.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 27.1.2006 22:33

paljon madalsit?

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 27.1.2006 22:44

Edessä on kaareen matkaa noin 33cm ja takana 34cm ,siis 235/45 17" rengastus edessä ja takana. Takaata noi otti aika paljon kiinni edessä oon naputellut kantit . Kesäksi olisi tarkoitus muuttaa vähän rengastusta kaposemmaksi. Eteen jätin yhden mustan muoviosan iskarin varteen ja silti otti tolla rengastuksella vähän kiinni iskari tornin etupuolelle. Vakio vakaajan osat paikassa ja aivan pientä jälkeä olis vetarissa

http://koti.mbnet.fi/anttil81/Golf/

Tuolla muutama kuva

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 27.1.2006 22:49

Mikähän noissa vanteissa mahtaa olla ET? näyttäis tulevan kyllä aika ulos toi vanne...

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 27.1.2006 22:55

Etuvanne et 30 ja 8,5" ja takana et 25 ja 10" . Srto taulukoista on turha mainita . Eteen olis tarkoistus 205 venuuttaa ja palikkaa vähän väliin että etuvannekkin tulis vähän enemmän ulospäin.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 27.1.2006 23:01

no en yhtään ihmettele että ottaa takana kiinni.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 28.1.2006 4:36

Mulla oli 245 leveä rengas 19" ja vanteet ET:llä 25. Mut vanteet ei ollu ku 8.5" leveät. Ihan hyvin pyöri. Vaan saa kyllä venyttää aika lailla, jos meinaa 8,5" leveälle vanteelle 205 nakit laittaa...

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 29.1.2006 18:00

Nyt viikonlopun ajettuani annan kyllä kw variante 1 alustalle arvosanaksi 10.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa