Käytännön kokemuksia 3GB Passat 2.8 4motion:sta?
Valvoja: ffp jäsenet
Käytännön kokemuksia 3GB Passat 2.8 4motion:sta?
Iski tuossa tuollainen -02 Passat 2.8 4motion Tiptronic silmään ja kiinnostus heräsi moista kohtaan. Nyt kiinnostaa onko jollakin käytännössä kokemuksia moisesta ja sen +:sta ja -:sta. Viimeisin VW kokemus mulla on kakkos Golffi joten apuja tarvitaan:)
Mulla on itella vm-01 farkku (manuaali) ja porukoilla vm-02 sedani (tiptronic)
Hyviä autoja molemmat olleet, tosin tuossa porukoiden autossa on ollut "hiukan" vikoja. Elikkäs autolla ajettu n.20tkm-> Tiptronic tehdasvaihtoon. Lisäksi tuossa on vaihdettu keskuslukituksen "ohjain" kun lukot sekosivat ( peräkontti aukesi, kun ovet laittoi lukkoon). Öljyä nuo v6 koneet syövät jonkin verran ja peräpäästä saattaa hiukan tiputella öljyä. Ajossa molemmat autot ovat mielestäni erittäin hyviä, vääntöä ja pitoa löytyy ihan mukavasti. Ja tuostahan löytyy sitten Torsen, jota hehkutellaan tuolla audifoorumissa ihan kiitettävästi :) Tyytyväinen ainakin itse olen ollut.
Hyviä autoja molemmat olleet, tosin tuossa porukoiden autossa on ollut "hiukan" vikoja. Elikkäs autolla ajettu n.20tkm-> Tiptronic tehdasvaihtoon. Lisäksi tuossa on vaihdettu keskuslukituksen "ohjain" kun lukot sekosivat ( peräkontti aukesi, kun ovet laittoi lukkoon). Öljyä nuo v6 koneet syövät jonkin verran ja peräpäästä saattaa hiukan tiputella öljyä. Ajossa molemmat autot ovat mielestäni erittäin hyviä, vääntöä ja pitoa löytyy ihan mukavasti. Ja tuostahan löytyy sitten Torsen, jota hehkutellaan tuolla audifoorumissa ihan kiitettävästi :) Tyytyväinen ainakin itse olen ollut.
Mulla on kans tollainen v6 4-motion 3bg -01 manuaali, vanha oli samanlainen mutta 3b ja olen ollut tyytyväinen. Öljyä tosiaan hiukan kuluu ja remmin vaihto on arvokasta mutta meno on kanssa hyvää. Meillä päin on tuollainen leveekaistatie, ja talvella liukkaalla ja lumisateella kelillä syntyy mukava omakaista siihen keskelle(ja varmasti muillakin nelikoille).
Tuskin moottorilla vaikutusta asiaan joten kerron myös omat havainnot :-) Omassa oli myös kilven takana maali vaihtammassa osoitetta - oikeaa ruostetta ei ollut vaan maali vain oli irronnut kilven kiinnitykseen tarkoitettujen "muovikierteiden" ympäriltä. Projektina oli myös kesällä maalata kylkilistat koriin väriin ja niitä irroittaessani löysin jokaisen listan alta myös maalattavaa. Maali oli irronnut pellistä samallalailla kuin kilven takaa listojen ohjaritappien kohdalta jokaisen listan päästä. Samoista kohtii löytyi myös reilu kerros savea tms. Saven pääsyn listan ja pellin väliin paikallistin pieneen rakoseen 2-puolisen teipin saumoissa (teipin alku ja loppukohta). Kolmas kohta on alustassa takapyörän etupuolella johon eturenkaista lentävät kivet yms. iskeytyvät ja vievät siten massan mukanaan. Tähän ei ainakaan näytä vaikuttavan tehdas roiskeläpät jotka tuossakin ovat olleet paikallaan koko ajan. Muuta hapanta - taka-akselin paikoittaista pintaruostetta lukuunottamatta, en ole löytänyt.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”