VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Tuntuu siltä että tuota vag-comia on jo aika usealla käytössä ja itsekin noviisina tarvitsisi tietoa / ohjeita tuon käyttöä koskien. Kysymyksiä ym. neuvoja voisi ruveta koota yhteen topikkiin niin ne löytäisi sieltä helposti. Olen keräillyt joitain vanhoja topikkeja tähän alle:
VAG-COM käyttö / toimintoja :
Huollon nollaus : -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=39345
Cruisen aktivoinnista:
-http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18081
Kaasuläpän asentoanturin kalibrointi 1.8T : -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=35538
Vikakoodeja :
Intake manifold valve vikakoodi: -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=30064
AEB, vikakoodi moottorinämpöanturista: -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=33399
USB-serial adaptereista:
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=17034
Kaapeleista (ongelmia, ostopaikkoja jne..):
-http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=34060
Golf VR6 ja OBD utelua: -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=28696
Sellainen ihmetyttää kun tuosta AGU:sta ei pääse moottoripuolelta käsiksi block 115:sta, jostai pitäisi löytyä laskennallisia vääntöjä ja ahtoja ? vika piuhassa ?
[ Edit: päivitetty viimeksi 24.3.2006 (kuolleita linkkejä poistettu) Tuomas]
VAG-COM käyttö / toimintoja :
Huollon nollaus : -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=39345
Cruisen aktivoinnista:
-http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18081
Kaasuläpän asentoanturin kalibrointi 1.8T : -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=35538
Vikakoodeja :
Intake manifold valve vikakoodi: -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=30064
AEB, vikakoodi moottorinämpöanturista: -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=33399
USB-serial adaptereista:
http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=17034
Kaapeleista (ongelmia, ostopaikkoja jne..):
-http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=34060
Golf VR6 ja OBD utelua: -http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=28696
Sellainen ihmetyttää kun tuosta AGU:sta ei pääse moottoripuolelta käsiksi block 115:sta, jostai pitäisi löytyä laskennallisia vääntöjä ja ahtoja ? vika piuhassa ?
[ Edit: päivitetty viimeksi 24.3.2006 (kuolleita linkkejä poistettu) Tuomas]
Viimeksi muokannut Jarkko H, 20.6.2005 18:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Tietoa Blockeista:
Block Groups for Gasoline Engines starting about 1999-2000
Block Groups for Gasoline Engines starting about 1999-2000
Tervehdys!
Kertokaahan arvot S2 / S4 / 200 20v (eli 3b, AAN, jne) ympäristöissä VAG-COM:a käyttelevät missä vika..
Mulla 3b, (Audi) 200 20v, Vag-Com ei kuitenkaan saa yhteyttä autoon. Yrittää kuitenkin, eli "interface" on OK, mutta no reply... Otaksuisin siis täten kaapeli-tietokone välin olevan kunnossa. Autossa virrat päällä. Neuvoja otetaan vastaan..
VAG-COM on mallia 311.2 N. Diagnostiikan sulake ehyt.. Sama kokeiltu meitin kummassakin 200 20v:ssä. Kaapeli mallia www.jaripetteri.net
Kertokaahan arvot S2 / S4 / 200 20v (eli 3b, AAN, jne) ympäristöissä VAG-COM:a käyttelevät missä vika..
Mulla 3b, (Audi) 200 20v, Vag-Com ei kuitenkaan saa yhteyttä autoon. Yrittää kuitenkin, eli "interface" on OK, mutta no reply... Otaksuisin siis täten kaapeli-tietokone välin olevan kunnossa. Autossa virrat päällä. Neuvoja otetaan vastaan..
VAG-COM on mallia 311.2 N. Diagnostiikan sulake ehyt.. Sama kokeiltu meitin kummassakin 200 20v:ssä. Kaapeli mallia www.jaripetteri.net
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Check list jos jostain syystä et saa yhteyttä autoon:
lisäillään sitä mukaan kun keksitään... =)
- - Autossa virrat päällä
- Oikea versio ohjelmasta asennettu: (Optoadapterit: versio 311.2 tai vanhempi, uudemmat ohjelmat vaativat joko Ross-Techin oman adapterin tai muuten kehittyneempää elektroniikkaa adapterista)
- Joskus kannattaa koittaa asentaa VAG-COM uudelleen
- Jos autossa jälkiasennettu mankka kannattaa lukea Ross-Techin ohjeet "After market radio problems"
- Jos käyttää USB-sarjaportti adapteria välissä tarkista että oikea COM-portti on käytössä tai koita toimivuus tietokoneella jossa oikea sarjaportti. Myös USB ajureiden uudelleen asentaminen voi auttaa. USB-sarjaporteissa on eroja ja jotkut toimii paremmin kuin toiset, jotkut eivät ollenkaan
- Oletusarvo sarjaportin nopeudelle 9600 ja tuolla yleensä toimii jos ei niin voi koittaa pudottaa nopeutta
- Jos koneella on joitain sarjaportteja pollaavia ohjelmia saattaa ne häiritä VAG-COM:a. Tälläisiä ovat esim. kännyköiden PC softat jotka aika ajoin tarkistavat onko puhelin kytketty kiinni
- Tarkista sulakkeet
- Tarkista tuleeko obd-liittimen pinnien 4 ja 16 välille akun jännite noin 12V. Jos ei, voi auton liittimestä olla maa liittetty vain pinniin 5. 4 on runkomaa ja 5 signaalimaa. Tämän voi korjata vaihtamalla adapterin pinnin paikkaa 4 -> 5
-
lisäillään sitä mukaan kun keksitään... =)
Viimeksi muokannut jaripetteri, 9.10.2005 19:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 190
- Liittynyt: 24.7.2003 14:41
- Viesti:
En löytänyt searchilla!!
Pystyykö tolla VAG-COM 311.2 esim. muuttamaan EGR aukioloa....vai onko toi ver311.2 joku pelkkä katselu softa?
Mitä esim. ei pysty tekemään??
Mitä esim. ei pysty tekemään??
Ahtopaineiden katsominen
Onko niin että bensakoneissa se löytyy block 115 ja diesel block 11.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
en oo löytänyt skodillakin pistoketta, kellään tietoa missä mahtaa olla?
Pikahaulla en löytänyt netistä vinkkiä mutta jostain kuljettajan penkin lähistöltä noita kannattaa etsiä. Tuhkakupin alta, koelaudan alta jostain luukun takaa, keskikonsolista luukun alta jne. Ei pitäisi olla kauhean hyvin jemmassa.
kiitos, täytyypä kattoa sieltä, yritin saada sitä luukkua irti, mutta en ainakaan heti onistunu ku äkkiä katoin.. käytin vaan öljynvaihdossa jpään St1:llä, ja sil olis ollu joku ohjelma (joku yleismallinen) jolla voi lukea vikakoodit niin yritettiin sen asentajan kanssa ettiä sitä porttia, et ois voitu lukee, mut ei löydetty..
Kukaan kokeillu
Onko kukaan hankkinu ja kokeillu tuota partcon rakennussarjaa? http://www.partco.fi/vag-com/ Tuleeko siinä kytkentä ohjeet mukana? Itse kun olen kädetön näissä hommissa.
tsekattiin -99 1.8t Passatista tietoja. Ohjelma löysi vain moottorin ja ilmastointilaitteen sekä jonkun kolmannen mitä en nyt muista. Siis se löysi vain ne blokit, puhumattakaan siitä, että olisi jotain vikakoodeja pystynyt lukemaan. Vastaavia kokemuksia?
Eipä toi vag-com mullakaan montaa blokkia löydä, ku ei oo ilmastointeja etc.......mut vikakoodit oon löytäny, ainakin moottorin vikakoodit
Tässä mielestäni hyvä VAG-COM linkki aloittelijoille (itselleni), jotta pystyy vertailee mitä minkäkin pitäis olla.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_loggen-kanalen.html
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_loggen-kanalen.html
Mites radion kanssa pitäs toimia? Mulla on (volkkarin huollossa asennettu) pari vuotta vanha pioneeri kiinni ja kaiketi ovat huollon aikana vikamuistiakin lukeneet. Tuolla Ross-Techin sivuilla vaan tuntuvat sanovan että jos oikein huono tuuri käy niin saattaa kärähtää jotain??? Mites muut, otatteko radiosta piuhat irti kun laitatte kaapelin kiinni autoon? Onko kellään ollut ongelmia tuon kanssa?
http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html
If you have a volt-meter: measure the voltage between pins 4 and 7 of the diagnostic connector with the ignition and radio turned ON. If it's under 9V, your K-line is fine. If it's over 9V, the results are inconclusive. You'll need a 1k Ohm (approximately) resistor. Put it between pins 4 and 7 of the diagnostic connector. Now use the volt-meter to measure the voltage between 4 and 7 (in parallel with the resistor). If it's under 1V, you don't have the problem. If it remains near 12V (the resistor will get hot!) you do have this problem and you'll need to fix it per the the instructions below.
Mä tein ton testin ja näytti vähän yli 9volttia ilman vastusta ja vähän yli 1volttia vastuksen kanssa, mut kaikki pelaa eikä mikään kärähtäny.
Eikä vastus kuumentunut.
Ilmeisesti toi käräyttely on aika kallista.(Elämä on)
If you have a volt-meter: measure the voltage between pins 4 and 7 of the diagnostic connector with the ignition and radio turned ON. If it's under 9V, your K-line is fine. If it's over 9V, the results are inconclusive. You'll need a 1k Ohm (approximately) resistor. Put it between pins 4 and 7 of the diagnostic connector. Now use the volt-meter to measure the voltage between 4 and 7 (in parallel with the resistor). If it's under 1V, you don't have the problem. If it remains near 12V (the resistor will get hot!) you do have this problem and you'll need to fix it per the the instructions below.
Mä tein ton testin ja näytti vähän yli 9volttia ilman vastusta ja vähän yli 1volttia vastuksen kanssa, mut kaikki pelaa eikä mikään kärähtäny.
Eikä vastus kuumentunut.
Ilmeisesti toi käräyttely on aika kallista.(Elämä on)
Change Language Displayed:
[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Enter channel 04
The available languages are :
00001 - German
00002 - English
00003 - French
00004 - Italian
00005 - Spanish
00006 - Portuguese
[Save]
Lähde: www.ross-tech.com
[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Enter channel 04
The available languages are :
00001 - German
00002 - English
00003 - French
00004 - Italian
00005 - Spanish
00006 - Portuguese
[Save]
Lähde: www.ross-tech.com
Adapteri
Onko joku havainnu samanlaista ongelmaa/ominaisuutta. Joissain autoissa ei toimi sarjaportissa vaikka kuinka koittas muuttaa nuita nopeuksia. Kun laittaa usb adapterin väliin ja muuttaa sitten niitä nopeuksia niin johan rupeaa toimimaan. Sitten taas joissain autoissa ei löydä esim. mittaristoo adapterin kanssa mutta suoraan com portissa löytää.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Mistäkähän johtuu että auton ollessa sammuksissa vag-comilla pelittää, mutta kun auton laittaa käyntiin niin yhteys ei enää toimi??
valittaa vain seuraavaa: can't sync baud rate
mun tekemiin opto-adaptereihin eksyi keväällä yhteen sarjaan väärät trankut ja ne käyttäyty juurikin noin. voi johtua muustakin mutta nuo ainakin alko kaikki pelittämään kunnolla kun vaihdoin trankut oikeiksi.
nuo toimii kytkentä transistoreina ja parametreillä ei pitäisi olla hirveemmin väliä mutta tässä tapauksessa ainakin oli eli niinkun tuo errorikin kertoo ohjelma ei pysty säätämään siirtonopeutta kohdilleen.
Kummallinen homma - perjantaina toimi vag-com 311.2N yhdessä Jaripetterin OBD2-USB adapterin kanssa ihan niinkuin pitääkin. Tänään ei ainakaan enää moottori-osiota avannut. Ledit vilkkuivat ja vag-com yritti yhdistää ilman tulosta. Instruments kyllä aukeaa ja toimii. Yritin liitintäkin heilutella - ei tulosta.
Jokin komponentti kärähtänyt adapterista? Huono kontakti /ei lainkaan kontaktia jossain pinnissä? Vaatiiko kaikki pinnit kaikissa toiminnoissa eli voiko edes olla tuo jälkimmäinen? Joku muu syy? Auto siis toimii täysin normaalisti eikä mitään hälärivaloja pala.
Pitänee vielä tänään yrittää tutkiskella mutta kummalliselta vaikuttaa.
Jokin komponentti kärähtänyt adapterista? Huono kontakti /ei lainkaan kontaktia jossain pinnissä? Vaatiiko kaikki pinnit kaikissa toiminnoissa eli voiko edes olla tuo jälkimmäinen? Joku muu syy? Auto siis toimii täysin normaalisti eikä mitään hälärivaloja pala.
Pitänee vielä tänään yrittää tutkiskella mutta kummalliselta vaikuttaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kummallinen homma - perjantaina toimi vag-com 311.2N yhdessä Jaripetterin OBD2-USB adapterin kanssa ihan niinkuin pitääkin. Tänään ei ainakaan enää moottori-osiota avannut. Ledit vilkkuivat ja vag-com yritti yhdistää ilman tulosta. Instruments kyllä aukeaa ja toimii. Yritin liitintäkin heilutella - ei tulosta.
Jos saa yhteyden Instrumentsiin niin sitten adapteri pelaa kyllä ja lähtisin etsimään ratkaisua ongelmaan asetuksista. Virtuaalisen Sarjaportin nopeudeksi kannattaa laittaa 9600 tai 4800 ja joskus ajurin uudelleen asennus helpottaa.
Ekan kerran kyllä törmään tälläiseen vikaan mutta joltain ajoitus jutulta tuo kuullostaa. Moottorinohjain on yleensä se vaikeiten jutteleva moduuli. Adapteri juttelee mittariston ja moottoriohjaimen kanssa ihan saman väylän kautta.
Nuo ledit indikoivat liikennettä adapterin ja auton välillä ja lähempänä USB-liitintä oleva on TX ja kauempana RX. TX vilkkuu aina kun adapterilta päin jutellaan autolle ja RX aina kun auto juttelee adapterille. Kun yhteyttä avataan vilkkuun hetken pelkästään TX ja kun yhteys on auki vilkkuvat molemmat.
EGR:n ja ruiskutusmäärän säätö
Muistan nähneeni molemmista aiheista joskus ohjeita täälläkin, mutta en löytänyt enää. Eli miten EGR säädetään minimiin ja miten ruiskutusmäärää voi säätää speksien rajoissa. Ilmeisesti ruiskutusmäärän säädöllä voi olla vakioonkin vähän vaikutusta? Aloittevana kaapelin omistajana toivoisin tähän topikkiin tai teksteihin lisää tietoa. Ross-Techin sivuilta varmasti löytyy paljon asiaa, mutta moni täällä kirjoitteva on ne sieltä jo hakenut.
Hese: EGR-ohjeistusta http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html#j
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
Mutta voisiko joku asiantuntija valaista miksi sivulla on nootti
"These procedures do NOT apply to the PD engines!" ?
Eli kuinkas temppu sitten tehdään PD naftakoneeseen?
Mutta voisiko joku asiantuntija valaista miksi sivulla on nootti
"These procedures do NOT apply to the PD engines!" ?
Eli kuinkas temppu sitten tehdään PD naftakoneeseen?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
If you have a volt-meter: measure the voltage between pins 4 and 7 of the diagnostic connector with the ignition and radio turned ON. If it's under 9V, your K-line is fine. If it's over 9V, the results are inconclusive. You'll need a 1k Ohm (approximately) resistor. Put it between pins 4 and 7 of the diagnostic connector. Now use the volt-meter to measure the voltage between 4 and 7 (in parallel with the resistor). If it's under 1V, you don't have the problem. If it remains near 12V (the resistor will get hot!) you do have this problem and you'll need to fix it per the the instructions below.
Voiko tämän yllämainitun tehdä näin: laitetaan 7 nastan ja johdon väliin 1 kilon vastus vai miten olette toteuttaneet kyseisen jänniteen pudotuksen? Minulla tulee 4 ja 7 nastaan 12v
Voiko tämän yllämainitun tehdä näin: laitetaan 7 nastan ja johdon väliin 1 kilon vastus vai miten olette toteuttaneet kyseisen jänniteen pudotuksen? Minulla tulee 4 ja 7 nastaan 12v
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
ei sitä vastusta ole siihen väliin tarkoitus jättää sillä vaan testataan onko väylällä normaali ylosveto vai syöttääkö radio mahdollisesti 12V tai puskeeko maihin. Otat Radion ISO liittimestä tuolla esitetyn pinnin irti niin ei ainakaan tuota ongelmaa ole.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Alkuperäinen radio on liitetty vikadiagnostiikkaan eli tuon OBD:n K-linjaan ja kun paikalle vaihdetaan joku asiasta tietämättömän suunnittelema Radio saattaa tuossa radiossa ollakin OBD:n K-linjan paikalla vaikka sähköantennin moottorin ohjaus ja kun se lyödään kiinni sotkee OBD-väylän.
Jos sulla on jälkiasennettu Radio niin et auton puolella ainakaan tarvitse tuota K-linjaa kytkettynä ISO liittimeen. Ellei nyt sitten satu olemaan sellainen radio joka ymmärtää tuon vikadiagnostiikan päälle mutta en tiedä onko tälläisiä edes olemassa muita kuin alkuperäisasennetut.
Jos sulla on jälkiasennettu Radio niin et auton puolella ainakaan tarvitse tuota K-linjaa kytkettynä ISO liittimeen. Ellei nyt sitten satu olemaan sellainen radio joka ymmärtää tuon vikadiagnostiikan päälle mutta en tiedä onko tälläisiä edes olemassa muita kuin alkuperäisasennetut.
[Tässä mielestäni hyvä VAG-COM linkki aloittelijoille (itselleni), jotta pystyy vertailee mitä minkäkin pitäis olla.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_loggen-kanalen.html ]
Löytyiskö vastaavia tietoja bensakoneille 1.6-1.8 ja 2000 luvun autoihin.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_loggen-kanalen.html ]
Löytyiskö vastaavia tietoja bensakoneille 1.6-1.8 ja 2000 luvun autoihin.
Onkos kukaan kokeillut tätä? Toimiskohan tuo adapteri VAG-COMissa? ScanMasterilla ainakin toimii prosessorin mukaan.
Elikkäs siis tuolta elektorin sivuilta löyty. Prosessorissa oli tuosta juttua, et pitäs osata ainakin noita eri OBD-standardeja (ISO9141-2, KPW 2000, J1850-PWM, J1850-VPWM ja CAN-välyä) mukavasti. Ei vissiin tarttis hirveesti ihmetellä mihin autoon sopii ja mihin ei.
Anteeksi kauhiasti, jos tämä oli jo aikaisemmin ollut esillä.
Elikkäs siis tuolta elektorin sivuilta löyty. Prosessorissa oli tuosta juttua, et pitäs osata ainakin noita eri OBD-standardeja (ISO9141-2, KPW 2000, J1850-PWM, J1850-VPWM ja CAN-välyä) mukavasti. Ei vissiin tarttis hirveesti ihmetellä mihin autoon sopii ja mihin ei.
Anteeksi kauhiasti, jos tämä oli jo aikaisemmin ollut esillä.
onko ollenkaan mahdollista katsella jollakin demoversio wagcomilla 91 vuoden corradosta ohjearvokenttiä ja jos on niin linkki olis kivamistä ohjelman saa kun piuhan meinasin tilata partcolta... joutuu vaan sen adapterin tekemään kun taitaa tuon ikäisissä olla ne kaksi pientä liitintä vai onko ollenkaan...tarkennus auto on g60
VAG-COM piuha valmiina eBaysta?
Onko joku tutustunut Saksan eBayn tarjontaan? Noita piuhoja saa valmiina 20-40 euron hintaan. Vaan mikä on laatu ja toimivuus? Tuohon hintaan en viitsisi itse kolviin tarttua (vaikka se siinä hyvin pysyykin) vaan tilata valmiin tavaran. Pitääkö PC:lle asentaa jotain softaa, jotta homma pelittää?
3 esimerkkiä artikkeleista = Artikelnummer
8016088557, 8017092376, 8016097024
Mikähän näissä on eroa muuta, kuin liittimet (USB, RS232) ja tossa yhdessä väliboxi?
3 esimerkkiä artikkeleista = Artikelnummer
8016088557, 8017092376, 8016097024
Mikähän näissä on eroa muuta, kuin liittimet (USB, RS232) ja tossa yhdessä väliboxi?
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Selityksiä measuring blocks kentille.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=26762
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=26762
Octavia II OBD-liitin:
http://tapi0.emdia.fi/skoda/HPIM0884.JPG
Ilman mitään suojalevyä.
http://tapi0.emdia.fi/skoda/HPIM0885.JPG
http://tapi0.emdia.fi/skoda/HPIM0884.JPG
Ilman mitään suojalevyä.
http://tapi0.emdia.fi/skoda/HPIM0885.JPG
Vikoja
Oman auto FIAT jotka nollattiin
http://tos.pp.fi/koukku/FIAT.txt
EDIT:
Asentelin cruisen viiksen & johdot ja hyvin pelaa :D
Kuskin puolen lasin nostimien nappulat antaa jotai vikakoodia.. muuta ei oo toistaseks tullu takas...
http://tos.pp.fi/koukku/FIAT.txt
EDIT:
Asentelin cruisen viiksen & johdot ja hyvin pelaa :D
Kuskin puolen lasin nostimien nappulat antaa jotai vikakoodia.. muuta ei oo toistaseks tullu takas...
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
Mikäköhän tää on??
Onko kellään tietoa mikä ihme tää on???
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00004
Shop #: WSC 05314
1 Faults Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -
Apuva kaivataan??
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00004
Shop #: WSC 05314
1 Faults Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -
Apuva kaivataan??
19 - CAN Gateway: -- KWP-1281
VAG-COM Works fine. This is physically located in the Instrument Cluster, but functionally it controls communications on the CAN-BUS.
Look at the last digit in the coding. Add the values for the options together to get the correct coding.
0 - No available equipment
+1 - Automatic Transmission
+2 - ABS Brakes
+4 - Airbags
So, if you want to support Automatic Transmission, ABS Brakes, and Airbags, (add 1+2+4 = 7) = 00007.
EDIT: Siis nämä ainakin Passat 3B:n arvot.
Esim. jos sinulla on ABS+Airbag -> 00006
VAG-COM Works fine. This is physically located in the Instrument Cluster, but functionally it controls communications on the CAN-BUS.
Look at the last digit in the coding. Add the values for the options together to get the correct coding.
0 - No available equipment
+1 - Automatic Transmission
+2 - ABS Brakes
+4 - Airbags
So, if you want to support Automatic Transmission, ABS Brakes, and Airbags, (add 1+2+4 = 7) = 00007.
EDIT: Siis nämä ainakin Passat 3B:n arvot.
Esim. jos sinulla on ABS+Airbag -> 00006
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
?
Mihinköhän kysymykseen tuo yllä oleva teksti mahtaa olla vastauksena??? Ei varmaankaan tuohon mun? tai sitten en vaan ymmärrä :)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
^^^^ Kyllä toi mun viesti oli tarkoitettu vastaukseksi. Eli sinulla on arvona 00004 ja ehdotan sinun muuttavan sen arvoksi 00006 jotta virheilmoitus poistuisi.
Jos sinulla on fullversion vag-com muuttaminen ei ole vaikeaa...
Miksi se sitten on sinulla 00004 vaikkei autoosi ole jälkikäteen asennetu tai poistettu abs:eja, airbaggeja tai automaattivaihteistoa, on näitä foliohattu-miesten heiniä!
Jos sinulla on fullversion vag-com muuttaminen ei ole vaikeaa...
Miksi se sitten on sinulla 00004 vaikkei autoosi ole jälkikäteen asennetu tai poistettu abs:eja, airbaggeja tai automaattivaihteistoa, on näitä foliohattu-miesten heiniä!
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
Juu löytyy full versio... tarvii testata tänään vaihtaa toi arvo...
No niin nyt on testattu... ja tuntuhan toi toimivan... nyt ei enään vikokoodi ilmene... jännityksellä odotellaan että mahtaako myöhemmin ilmetä jotain muuta :)
No niin nyt on testattu... ja tuntuhan toi toimivan... nyt ei enään vikokoodi ilmene... jännityksellä odotellaan että mahtaako myöhemmin ilmetä jotain muuta :)
Viimeksi muokannut Pikku_Paha, 17.1.2006 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikähän mahtaa olla ku ei saa yhteyttä Vento 1.9TD -97 ODB:n kautta. Nastat on oikeassa järjestyksessä ja K-linja on 8v (pitää Ross-tech:n mukaan olla alle 9v).
Kone ei näytä saavan mitään yhteyttä ja ainoa elonmerkki (mitä ei normaalisti ole) on ihme napsuttelu mikä kuuluu mittaristosta.
+12v linja on 11.4V virrat päällä ja auton ollessa käynnissä on 12.5v.
Edit:
Huomasinkin tuossa tutkiessa että Signal Ground puuttuu (nasta 5). Voikohan tuon nastan yhdistää ihan tuohon normi maahan (nasta 4)
Kone ei näytä saavan mitään yhteyttä ja ainoa elonmerkki (mitä ei normaalisti ole) on ihme napsuttelu mikä kuuluu mittaristosta.
+12v linja on 11.4V virrat päällä ja auton ollessa käynnissä on 12.5v.
Edit:
Huomasinkin tuossa tutkiessa että Signal Ground puuttuu (nasta 5). Voikohan tuon nastan yhdistää ihan tuohon normi maahan (nasta 4)
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Huomasinkin tuossa tutkiessa että Signal Ground puuttuu (nasta 5). Voikohan tuon nastan yhdistää ihan tuohon normi maahan (nasta 4)
Maat voi yhdistää (pinnit 4 & 5). Autoissa ja adapterissa noita kytketään ihan miten sattuu, joskus pelkästään jompaan kumpaan joskus molempiin.
Standardin mukaan molemmat pitäisi olla kytketty ja tarkoitus tuolla on se että liittimessä maapinnit ovat vähän pidemmät joten liitettäessä adapteria maapinnit ottavat ensin kiinni ja johtavat signaalimaassa mahdollisesti olevan jännitteen runkomaahan. Mutta kun noita ei auton puolella ole aina liitetty niin on sitten usein jätetty adapteristakin pois.
kozel, mihin moduliin yritit yhteyttä? Tuossa mallissa ei sitten ole moottorinohjainta
Joo ei ole moottorin ohjainta. Ajattelin tuota pumpun sähköstä ajotuksen säätöö vaan katella. Mutta ei vastaa pumppu, ajonesto eikä keskuslukko... Nuo tuossa ainakin on.
Pitää kokeilla tuo toinen maa kytkeskellä tuossa paremmalla ajalla...
nyt on onkkelma. ei sitte niin mikään kaapeli löydä tuota golffia, nyt kun lueskellu täällä nii voisin olettaa että vika tuossa k-linjassa, kun mittasin k-linjasta maatavasten jännitteen niin näytti olevan 11.8 volttia, eli ei pitäisikään toimia ?? radio on jo nakattu pois että siitäkään ei luulis johtuvan, mistä siis hakemaan vikaa seuraavaksi ??
elikkäs mulla ja kaverilla on tuommonen partcon rakennus sarja piuha, joista kummallakaan ei saa autoon yhteyttä, sekä testattu myös jaripetterin tällä:
http://hobbes.no-ip.org/netstore/pics/7_3.jpg
ilman tuloksia, kaapelit tuntuu toimivan muissa pirsseissä ongelmitta.
http://hobbes.no-ip.org/netstore/pics/7_3.jpg
ilman tuloksia, kaapelit tuntuu toimivan muissa pirsseissä ongelmitta.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xxx
Joskus kuullut että noissa usb liitäntä piuhoissa on jossakin tapauksissa ollut ongelmia... kannattaa ehkä testata piuhaa joka olisi com portti liitäntäinen...
nämä partcon kaapelit on com liitäntäisiä varsiota, niitä on myös koetettu com->usb adapterin kanssa. tämmönen ruutu tuli tänään:
port status: ok
interface: found
type: serial pass trough
opto/iso: no
ross-tech: no
mitähän lie tarkoittanee mutta virsi vaihtu siitä not foundista tuohon, ei kyllä toimi yhtään sen paremmin.....
port status: ok
interface: found
type: serial pass trough
opto/iso: no
ross-tech: no
mitähän lie tarkoittanee mutta virsi vaihtu siitä not foundista tuohon, ei kyllä toimi yhtään sen paremmin.....
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Pikku_Paha: usb-sarjaporttiadapterit ovat niitä epäluotettavia mutta kyllä nuo usb-obd -adapterit pääasiassa pelaa vähintään yhtä hyvin kuin optot ja ovat vielä nopeampiakin. Vialliset ovat sitten asia erikseen.
Munkki: Auton sulakkeen varmaan olet tarkistanut? olikohan #12 siinä koelaudan päässä. IV Golffi ei yleensä ole ollut ongelmallinen eli auton puolella on selvästi jotain hämärää eteenkin jos täsmälleen sama kokoonpano toimii toisessa autossa?
Noiden USB-adapterien kanssa kannattaa adapteri liittää PC:hen ennen kun käynnistää VAG-COM ohjelman. Ehtii PC löytämään tuon Virtuaalisen sarjaportin ennen kun VAG-COM sitä tarvii.
Tuo "virhelistaus" tarkoittaa että jotain on auton puoleltakin vastattu eli tuon mukaan olisi yhteys kunnossa. Kannattaa kuitenkin unohtaa se testi nappula ja kokeilla ottaa yhteyttä suoraan moottoriin ja ihmetellä niitä virheilmoituksia jota saat. Vilkkuuko ne adapterissa olevat ledit mitenkään?
Munkki: Auton sulakkeen varmaan olet tarkistanut? olikohan #12 siinä koelaudan päässä. IV Golffi ei yleensä ole ollut ongelmallinen eli auton puolella on selvästi jotain hämärää eteenkin jos täsmälleen sama kokoonpano toimii toisessa autossa?
Noiden USB-adapterien kanssa kannattaa adapteri liittää PC:hen ennen kun käynnistää VAG-COM ohjelman. Ehtii PC löytämään tuon Virtuaalisen sarjaportin ennen kun VAG-COM sitä tarvii.
Tuo "virhelistaus" tarkoittaa että jotain on auton puoleltakin vastattu eli tuon mukaan olisi yhteys kunnossa. Kannattaa kuitenkin unohtaa se testi nappula ja kokeilla ottaa yhteyttä suoraan moottoriin ja ihmetellä niitä virheilmoituksia jota saat. Vilkkuuko ne adapterissa olevat ledit mitenkään?
Kun tuossa tuli hommattua A6 1.8T -01 Audi, niin nyt kiinnostaisikin millä yhdistelmällä (kaapeli ja softaversio) pääsisin auton älyyn käsiksi?
Imasin VAG-Com 311.2 mutta kaapeli puuttu. Ilmeisesti tulisi sarjaportti kaapeli kyseeseen kun on ihan virallinen sarjaportti koneessa. Mutta onko tuolla softaversiolla sitten mitään väliä.
Kiitos ja kumarrus...
Imasin VAG-Com 311.2 mutta kaapeli puuttu. Ilmeisesti tulisi sarjaportti kaapeli kyseeseen kun on ihan virallinen sarjaportti koneessa. Mutta onko tuolla softaversiolla sitten mitään väliä.
Kiitos ja kumarrus...
VAG.COM
Olen jo hetken ihmetellyt A4 1.8TQ:n kulutusta (lisääntynyt yhtäkkiä useammalla litralla/100km. Pistettiin sitten VAG.comi töihin ja seuraavia asioita tuli esille:
-injection period corrected ~8ms (pitäis vissiin olla 1-3ms)
-Ignition ang 25-37 BTDC kun nostaa kaasun. Pitäisi olla 9-15 astetta??
-MAF-arvo 135 täyskaasukiihdytyksessä. Pitäisi olla kaiketi >140
Eli mihin vikaan tai väärään säätöön nämä arvot viittaisivat ja onko näillä korrelaatiota korkeaan kulutukseen, esim kaupunkiajossa 16-17l/100km?
-injection period corrected ~8ms (pitäis vissiin olla 1-3ms)
-Ignition ang 25-37 BTDC kun nostaa kaasun. Pitäisi olla 9-15 astetta??
-MAF-arvo 135 täyskaasukiihdytyksessä. Pitäisi olla kaiketi >140
Eli mihin vikaan tai väärään säätöön nämä arvot viittaisivat ja onko näillä korrelaatiota korkeaan kulutukseen, esim kaupunkiajossa 16-17l/100km?
äskön kun kihlattuni ajeli tuolla motarilla niin abs ja jarru valo alkoi välkkyä mittarissa ja armoton piippailu oli alkanut. auton buuttaus hiljensi tilanteen. kotiin tultua katsoin vikakoodit ja abs järjestelmään oli ilmaantunut:
00668 Supply Voltage terminal 30
16-10 - signal outside specifications - intermittent
voisiko joku suomentaa mitä se tsekin ihme herjaa. tiedossa on että levyt ja palat pitäisi uusia eteen sekä taakse eli jarruneteen määrä saattaa olla aika vajaa.
00668 Supply Voltage terminal 30
16-10 - signal outside specifications - intermittent
voisiko joku suomentaa mitä se tsekin ihme herjaa. tiedossa on että levyt ja palat pitäisi uusia eteen sekä taakse eli jarruneteen määrä saattaa olla aika vajaa.
^Voisko tästä olla kyse/apua
http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=1524052
Edit: "Terminal 30 is the unswitched +12V (Vbatt) supply to the control module."
Eli silloin viittaisi suoraan -> alentunut akun käyttöjännite.
Tai ABS-mokkulan huono maadoitus.
http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=1524052
Edit: "Terminal 30 is the unswitched +12V (Vbatt) supply to the control module."
Eli silloin viittaisi suoraan -> alentunut akun käyttöjännite.
Tai ABS-mokkulan huono maadoitus.
OBD onkelma
kaverilla onpi:
http://www.elektor-electronics.co.uk/De ... uctID=2582
tuollainen hankittuna ja suurehkolla todennäköisyydellä itse laite on kunnossa.. mutta ei ole saatu toimimaan ainakaan vectra V6 -98 eikä ibiza 1.6L -98:ssa .. onko noissa jokin vanhempi obd setti vai mikä? .. ihmettelen kuinka muilla toimii -92 (VW / Audi) autoissakin.. tuota "yhteyden muodostus vianhakua" ollaan käyty läpi, mutta huonoilla tuloksilla.
http://www.elektor-electronics.co.uk/De ... uctID=2582
tuollainen hankittuna ja suurehkolla todennäköisyydellä itse laite on kunnossa.. mutta ei ole saatu toimimaan ainakaan vectra V6 -98 eikä ibiza 1.6L -98:ssa .. onko noissa jokin vanhempi obd setti vai mikä? .. ihmettelen kuinka muilla toimii -92 (VW / Audi) autoissakin.. tuota "yhteyden muodostus vianhakua" ollaan käyty läpi, mutta huonoilla tuloksilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa