1.9 td -96 golf
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 td -96 golf
Minkämoisissa kilometreissa on koneen kanssa odotettavissa ongelmia? Olen kattomassa tollasta autoa jolla on ajettu 321 tkm. Olisko noihin kilometreihin mennessä pitänyt tehdä jotain korjaustoimenpiteitä?
Itsellä tuo TD ajettu nyt 385 000. Ei tuossa ainakaan ole koneessa mitään ongelmaa, ei syö öljyä eikä liiemmin savuttele. Oma auto on kyllä sellanen perätön malli, mutta ehkä niitä yhtäläisyyksiä siihen farkkuunkin on. Taka-akseli tuppaa paukkumaan kovaäänisesti terävissä montuissa, samoin akselitapit karanneet mitoistaan tuolla matkalla. Takaluukku ruostuu siitä rekisterikilven valojen muoviläystäkkeen alta aikas herkästi. Kytkin alkaa olla vaihtokunnossa vähitellen, mutta onhan tuo matka aika paljon alkuperäistavaralle.
-Etulokareiden alapäät kannattaa tarkistaa. Siellä kun ei oikein hyviä poistoreikiä ole. Ja muutenkin kannattaa vähän sisälokaria irrottaa ja huuhtoo kunnolla jos ko. auton ostat.
-Käsijarrun vaijereiden suojat kannattaa katsoa. Itsellä oli niitten takatukivarsissa olevien kiinnikkeiden kohdalta hävinny päällysteet kokonaan ja vesi pääsi sieltä sisälle ja tietäähän tuo että vesi ei siellä hyväks ole.
-(ed. viitaten)Itsellä kanssa ruosteenalkua siellä rek. kilven valojen luona. Vissiin pitää sopivasti ne valot sulana sen tienoon. Sekä kytkin on jo ehtoo puolella. Kytkimellä on kuitenkin hyvin ajanu kun siihen tottu ja ei ole vaihdon tarpeesta ilmotellut. Ilm. on ne vaimennusjouset vaan kuoleentunut siitä levystä.
Muuten on ihan huolettomia kilometrejä ollu Ventolla -96 EKO-TD CL (tässähän on sama keula ja tekniikka.) Itse ajanu nyt 294->330tkm ja auto on ollu reilun vuoden.
-Käsijarrun vaijereiden suojat kannattaa katsoa. Itsellä oli niitten takatukivarsissa olevien kiinnikkeiden kohdalta hävinny päällysteet kokonaan ja vesi pääsi sieltä sisälle ja tietäähän tuo että vesi ei siellä hyväks ole.
-(ed. viitaten)Itsellä kanssa ruosteenalkua siellä rek. kilven valojen luona. Vissiin pitää sopivasti ne valot sulana sen tienoon. Sekä kytkin on jo ehtoo puolella. Kytkimellä on kuitenkin hyvin ajanu kun siihen tottu ja ei ole vaihdon tarpeesta ilmotellut. Ilm. on ne vaimennusjouset vaan kuoleentunut siitä levystä.
Muuten on ihan huolettomia kilometrejä ollu Ventolla -96 EKO-TD CL (tässähän on sama keula ja tekniikka.) Itse ajanu nyt 294->330tkm ja auto on ollu reilun vuoden.
Tuonne voi muuten täydennellä tietojaan.
Kone:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_AAZ-moottori
Kori:
http://www.autowiki.fi/index.php/Golf_mk3
http://www.autowiki.fi/index.php/Vento
http://www.autowiki.fi/index.php/Golf_mk3_Variant
Kone:
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_AAZ-moottori
Kori:
http://www.autowiki.fi/index.php/Golf_mk3
http://www.autowiki.fi/index.php/Vento
http://www.autowiki.fi/index.php/Golf_mk3_Variant
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa