Erikoisempi auto,oletko "silmätikku"?
Valvoja: ffp jäsenet
Erikoisempi auto,oletko "silmätikku"?
Onko näin,että erikoisemmalla ja vähän tavallista kovemmin pörisevällä autolla olet jonkun näköinen räppäävä kaahari ja kumin polttaja?
aattelin vaan kun kävin paikallisella huoltoasemalla ja siellä joku jenkkilahna sauhutti peräti yhtä pyörää jarrun kanssa. Oli koko piha ja huoltoasema sisältä aivan sinisessä savussa,kun savu tuli ilmastoinnin kautta sisälle. Sattu olee ilmanotto samalla puolella missä tuo vingutus tapahtui.Vanerikylki poistuu naama virneessä pihasta.
nooh...kuitenkin. Ajoin auton parkkiin ja astuin autosta ulos. Ja heti mulle ruvettiin karjumaan,että- sinäkö se olet se s****nan ku*ipää joka meidät yrittää tukehduttaa!
Pienen palaverin jälkeen sain vakuutettu heidät,että se en ollut minä.
Lähti siinä usea soitto virkavallallekin,kun tämä vesseli saapui uudestaan tällä keinuvalla aavikkolaivalla pihalle katsastamaan oliko savu laskeutunut.
Ihmettelen vaan ihmisten reaktiota.Oltiin heti syyttämässä ensimmäistä pörisevää autoa,joka silmiin osui.
Vai onko se niin,että erikoisemmalla autolla olet aina silmätikkuna ja muiden tarkkailun alaisena?
aattelin vaan kun kävin paikallisella huoltoasemalla ja siellä joku jenkkilahna sauhutti peräti yhtä pyörää jarrun kanssa. Oli koko piha ja huoltoasema sisältä aivan sinisessä savussa,kun savu tuli ilmastoinnin kautta sisälle. Sattu olee ilmanotto samalla puolella missä tuo vingutus tapahtui.Vanerikylki poistuu naama virneessä pihasta.
nooh...kuitenkin. Ajoin auton parkkiin ja astuin autosta ulos. Ja heti mulle ruvettiin karjumaan,että- sinäkö se olet se s****nan ku*ipää joka meidät yrittää tukehduttaa!
Pienen palaverin jälkeen sain vakuutettu heidät,että se en ollut minä.
Lähti siinä usea soitto virkavallallekin,kun tämä vesseli saapui uudestaan tällä keinuvalla aavikkolaivalla pihalle katsastamaan oliko savu laskeutunut.
Ihmettelen vaan ihmisten reaktiota.Oltiin heti syyttämässä ensimmäistä pörisevää autoa,joka silmiin osui.
Vai onko se niin,että erikoisemmalla autolla olet aina silmätikkuna ja muiden tarkkailun alaisena?
Niin. Jos nämä tyypit ei sitä jenkkiautoa nähny niin potentiaalisin syyllinen niiden silmissä on se jolla on pörisevin auto, varsinkin jos on nuori kuski ja satuit sopivasti paikalle. Jos vaihtoehdot oli vaikka pörisevä Corrado G60 + nuori kuski ja loput jotain perheenisiä/äitejä/mummoja/pappoja yksnelosilla corolloilla ja muilla niin kai tuo on ihan loogista päättelyä... Valitettavaahan se on. Onneksi asia kuitenkin selvis heti kättelyssä eikä niitä poliiseja soitettu esim. sinun perään.
Viimeinen lauseesi on totta. Huomiotahan erikoisilla autoilla usein haetaan ja myös saadaan, eikä aina niin positiivista tässä kateellisessa maassa. Minusta tuossa tulis kuitenki erottaa nuoret häiriköt pörisevillä teiniautoillaan ja sitten vakavammat (vanhemmat) autoharrastajat erikoisemmilla autoillaan, noin kärjistettynä. Mutta minkäs teet...
Viimeinen lauseesi on totta. Huomiotahan erikoisilla autoilla usein haetaan ja myös saadaan, eikä aina niin positiivista tässä kateellisessa maassa. Minusta tuossa tulis kuitenki erottaa nuoret häiriköt pörisevillä teiniautoillaan ja sitten vakavammat (vanhemmat) autoharrastajat erikoisemmilla autoillaan, noin kärjistettynä. Mutta minkäs teet...
Oon kyllä huomannu saman tossa silmätikku-jutussa. Joskus sillon ku mulla oli vielä se kisakiree yks-piste-kolmonen Polo, jossa oli aika muhket saundit, ni kaverilla käydessäni (asu rivitalossa) rupes naapurin mammat soitteleen meijän iskälle siitä, et minä kaahaan siellä heidän sisäpihalla! No, ilmeisesti auton kova ääni tarkottaa kovaa vauhtia. Eivät kuulemma uskaltaneet päästää lapsiaan ulos ku pelkäs et ajan niiden yli... Huhhuh. Eihän siinä pienellä pihalla ois ees saanu ajettua mitenkään ihmeellisen lujaa.
Olis siis silmätikkuna autoni muhkean äänen takia.
Tietty mun ajamisiani on aina katottu hieman tarkemmin, koska meijän perheellä on tän pienen kylän ainoa autokoulu, joten voitte arvata kuinka tarkkaan mun ajamista seurataan.
Olis siis silmätikkuna autoni muhkean äänen takia.
Tietty mun ajamisiani on aina katottu hieman tarkemmin, koska meijän perheellä on tän pienen kylän ainoa autokoulu, joten voitte arvata kuinka tarkkaan mun ajamista seurataan.
eikä aina se muiden tarkkailu tapahdu hyvässä mielessä :/ http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=36297
eikä toi mun GT oo ees omasta mielestä hirveen poikkeeva..
ot: vakuutustarkastaja kävi jo melkein syytteleen vakuutuspetoksesta, ku näinj lyhyen ajan sisäl käytiin kahteen kertaan..
eikä toi mun GT oo ees omasta mielestä hirveen poikkeeva..
ot: vakuutustarkastaja kävi jo melkein syytteleen vakuutuspetoksesta, ku näinj lyhyen ajan sisäl käytiin kahteen kertaan..
-
- -
Kyllä ainakin täälläpäin omakotialueen kyylät (tai pikemminkin yksi kyylä) on samantien sormet sälekaihtimilla kun edes ajattelen avaimen sujauttamista virtalukkoon. Vaikka nykyinen kulkupeli on edellisiin verrattuna hyvinkin hiljainen......no toisaalta en onneksi koe olevani yksin. Sama kyttääjä kyttää kun millä tahansa autolla meidän pihasta lähtee......jotta joo-o....
En tiedä pitäisikö siitä mennä sanomaan jotta onko se kateutta vai mitä kun pitää koko ajan kyylätä.
On se järkyttävää kun ihmisten elämällä ei ole enää muuta tarkoitusta kuin vahtia toisten tekemisiä.
En tiedä pitäisikö siitä mennä sanomaan jotta onko se kateutta vai mitä kun pitää koko ajan kyylätä.
On se järkyttävää kun ihmisten elämällä ei ole enää muuta tarkoitusta kuin vahtia toisten tekemisiä.
www.kyttääjät.net ->edit -> kyttaajat.net :D eikös ne ääkköset käy kohtapuoliin ainakin e-mail osoiteissa?
Viimeksi muokannut Fille, 27.4.2005 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veljellä oli aikoinaan Ford Consul(=granada) ja vieläpä musta jossa liekit keulalla. Viritykset oli siinä. Jäljellä n. 90hp, joten ei mikään kuminpolttaja, putki saatto vuotaa yms. Silloin kylällä pyöri muitakin Granadoita...
Veli sattu kerran kolhasemaan jonkun poliisin Fiestaa ja Poliisit kutsuttiin tietenkin oikeaoppisesti paikalle. Veljeni sai välittömästi erikoiskäsittelyn. Veli istumaan poliisiauton takapenkille ihan kuin joku suuri rikos olisi tapahtunut. Tämä vapaalla ollut poliisi saneli yksin pihalla kollegoilleen mitä oli tapahtunut yms. Siinä hölmistyneenä poliisiautossa odotellessaan veljeni kuuli poliisiradiossa kysyttävän " Oliko se se liekkiauto?"
Varmaan on tullu poliiseille ilmoituksia ja itsekin ovat seuranneet jo aiemmin tuota huippuvaarallista "liekkiautoa". Siis hirveä selkkaus ja auton kyttäys vain ulkonäön vuoksi.
Veli sattu kerran kolhasemaan jonkun poliisin Fiestaa ja Poliisit kutsuttiin tietenkin oikeaoppisesti paikalle. Veljeni sai välittömästi erikoiskäsittelyn. Veli istumaan poliisiauton takapenkille ihan kuin joku suuri rikos olisi tapahtunut. Tämä vapaalla ollut poliisi saneli yksin pihalla kollegoilleen mitä oli tapahtunut yms. Siinä hölmistyneenä poliisiautossa odotellessaan veljeni kuuli poliisiradiossa kysyttävän " Oliko se se liekkiauto?"
Varmaan on tullu poliiseille ilmoituksia ja itsekin ovat seuranneet jo aiemmin tuota huippuvaarallista "liekkiautoa". Siis hirveä selkkaus ja auton kyttäys vain ulkonäön vuoksi.
Viime syksynä ehostetulla Peugeotillani sain ylinopeussakot, ensimmäinen kommentti Mondeon takapenkille oli:
"Onkos näitä tullut useamminkin?"
-Harvemmin, edelliset 6v sitten.
Vaikutti muutenkin asennoituminen "ehostetulla" autolla liikkuja kohtaan, että kyseessä täytyy olla pahamainen hurjastelija. ;)
"Onkos näitä tullut useamminkin?"
-Harvemmin, edelliset 6v sitten.
Vaikutti muutenkin asennoituminen "ehostetulla" autolla liikkuja kohtaan, että kyseessä täytyy olla pahamainen hurjastelija. ;)
Jaahas, täähän on oikein meikäläisen aihe nyt. Tarinoita ois vaikka miten monta mutta kerrotaas parhaimmat. Ja nämä on sitten 100% totta.
Tarina 1: Puistola, Helsinki, pakkasta aivan perkeleesti. Oltiin silloisen tyttöystävän kanssa menossa juhliin, molemmilla ykköset päällä. Tarvittiin käteistä, joten päätettiin poiketa paikallisen torialueen kulmalla olevalla automaatilla. Torialueen kulmalla on liikennemerkki joka kieltää sinne ajamisen, mikäli kyseessä ei ole huoltoajo tai toriväen ajokalusto. No eihän nyt keskellä talvea mitään toria pidetä, joten alue on typötyhjä.
No mietitääs nyt järjellä, kannattaako jättää auto parkkiin tiensivuun ja kävellä 40m lumimyräkässä _puku päällä_, vaiko ajaa vaarattomasti tyhjän alueen läpi automaatin viereen? 5 muutakin autoilijaa oli kanssani samaa mieltä, olivat parkissa siinä automaatin vieressä. Harmi vaan että nämä 5 muuta autoa olivat luokkaa uusi Corolla, uusi Avensis, uusi Renault Scenic....
Nurkan takaa paikalle pörähtäneet poliisit odottivat tyynen rauhallisesti näiden kunnon kansalaisten poistuvan paikalta. Kun meikäläinen möräytti Audin käyntiin (kts. kuva profiilistani) nii johan lähti maija perään ja sakot rapsahti. 50e liikennemerkin noudattamatta jättämisestä. Protestoin että miksei noi muut saaneet sakkoja, taitaa olla kiva sakottaa nuoria autoharrastajia? Seuraus: Virkavallan solvaamisesta lisää sakkoa, tiedusteluita olenko huumeissa ja mihin olen matkalla.
----
Tarina 2: Rutiini puhallusratsiassa poliisisedät _jostain syystä_ eivät minun kohdallani tyytyneet puhalluttamaan, niinkuin tekivät muille autoilijoille. Ajokorttia, rekisteriotetta katseltiin tovi jos toinenkin, kyseltiin että "Mikäs tämä tällänen spoileri täällä takana on?". Siihen vastasin että se on tässä autossa ihan vakiona, eikä sitä saa edes irti. Virkavallan edustajan vastaus: "Kaikenlaisia.....*muminaa*..". Lisäksi tiedusteltiin että mitenkäs tämä auto kulkee kun on tälläset ylileveät renkaat.
----
Tarina 3: Kerrankin jotain positiivista... tavallaan.. Malmilla maija lähti seuraamaan ilman syytä ja pysäyttivät Tammistossa. Vaadittiin puhalluskoetta sekä ajokorttia että rekisteriotetta. Auto tutkittiin taskulampuin sisältä ja ulkoa. Juuri kun meinasin alkaa hermostumaan turhan vainon takia, havaitsin taskulampun kiilan jumittavan Momon ratin ja vaihdekepin nupin, sekä Sonyn blackpanel mankan kohdilla. Poliisien saatua selvitettyä asiansa he päättivät poistua. Nuorempi konstaapeli kuitenkin hölkkäsi takaisin ja kysyi: "Hei !! Onks tää Äskakkonen??" Tipahdin aivan totaalisesti nauramaan, ja takaa kuului vanhemman konstaapelin huuto: "TUUS NYT JO SIELTÄ!". :D
Tarina 1: Puistola, Helsinki, pakkasta aivan perkeleesti. Oltiin silloisen tyttöystävän kanssa menossa juhliin, molemmilla ykköset päällä. Tarvittiin käteistä, joten päätettiin poiketa paikallisen torialueen kulmalla olevalla automaatilla. Torialueen kulmalla on liikennemerkki joka kieltää sinne ajamisen, mikäli kyseessä ei ole huoltoajo tai toriväen ajokalusto. No eihän nyt keskellä talvea mitään toria pidetä, joten alue on typötyhjä.
No mietitääs nyt järjellä, kannattaako jättää auto parkkiin tiensivuun ja kävellä 40m lumimyräkässä _puku päällä_, vaiko ajaa vaarattomasti tyhjän alueen läpi automaatin viereen? 5 muutakin autoilijaa oli kanssani samaa mieltä, olivat parkissa siinä automaatin vieressä. Harmi vaan että nämä 5 muuta autoa olivat luokkaa uusi Corolla, uusi Avensis, uusi Renault Scenic....
Nurkan takaa paikalle pörähtäneet poliisit odottivat tyynen rauhallisesti näiden kunnon kansalaisten poistuvan paikalta. Kun meikäläinen möräytti Audin käyntiin (kts. kuva profiilistani) nii johan lähti maija perään ja sakot rapsahti. 50e liikennemerkin noudattamatta jättämisestä. Protestoin että miksei noi muut saaneet sakkoja, taitaa olla kiva sakottaa nuoria autoharrastajia? Seuraus: Virkavallan solvaamisesta lisää sakkoa, tiedusteluita olenko huumeissa ja mihin olen matkalla.
----
Tarina 2: Rutiini puhallusratsiassa poliisisedät _jostain syystä_ eivät minun kohdallani tyytyneet puhalluttamaan, niinkuin tekivät muille autoilijoille. Ajokorttia, rekisteriotetta katseltiin tovi jos toinenkin, kyseltiin että "Mikäs tämä tällänen spoileri täällä takana on?". Siihen vastasin että se on tässä autossa ihan vakiona, eikä sitä saa edes irti. Virkavallan edustajan vastaus: "Kaikenlaisia.....*muminaa*..". Lisäksi tiedusteltiin että mitenkäs tämä auto kulkee kun on tälläset ylileveät renkaat.
----
Tarina 3: Kerrankin jotain positiivista... tavallaan.. Malmilla maija lähti seuraamaan ilman syytä ja pysäyttivät Tammistossa. Vaadittiin puhalluskoetta sekä ajokorttia että rekisteriotetta. Auto tutkittiin taskulampuin sisältä ja ulkoa. Juuri kun meinasin alkaa hermostumaan turhan vainon takia, havaitsin taskulampun kiilan jumittavan Momon ratin ja vaihdekepin nupin, sekä Sonyn blackpanel mankan kohdilla. Poliisien saatua selvitettyä asiansa he päättivät poistua. Nuorempi konstaapeli kuitenkin hölkkäsi takaisin ja kysyi: "Hei !! Onks tää Äskakkonen??" Tipahdin aivan totaalisesti nauramaan, ja takaa kuului vanhemman konstaapelin huuto: "TUUS NYT JO SIELTÄ!". :D
hmm... noh.. nyt kun olen ajellut tuolla 5.lla taas tässä keväällä liikenteessä, niin poliisit ei ole kertaakaan vielä pysäyttäneet, ovat vain katselleet ja ajaneet ohitse.
tosin.. asiaan saattaa myös vaikuttaa se, että tuolla autolla ajaessa yritänkin ajaa mahdollisimman "oikein" ja olla itse se joustava tuolla liikenteessä.. kun värinsä puolesta auto on jo erittäinkin huomiota herättävä.
huomiota tuo kyllä herättää.. mutta eniten melkein ihmetyttää(positiivisessa mielessä) sellainen et keski ikäiset miehet varsinkin tulevat kehumaan autoa.
et.. kyllä mä tolla mun perus talviautolla joka on täysin vakio, ni saan enemmän negatiivista seurantaa..
onhan tuossa 5.ssa tosin kyllä suhteellisen kovat pakoäänet yms. katsastuksessakaan ei inssi tutkinut muutakuin oikeasti turvallisuuteen vaikuttavat asiat. (etuvalojen suuntaus, jarrut, väljät ja ottaako pyörät kiinni takana!!!) mitään muuta ei tehnyt. ei koputellut pohjaa, eikä katsellut vilkkuja/valoja jne... olispa katsastus aina yhtä helppo/järkevä.. eli ei takerruttaisi pikkuseikkoihin vaan tutkittaisiin ne oikeasti tärkeät asiat.
kysyi se inssi vielä katsastuksen lopuksi et haluanko muuttaa nyt samalla auton leveyttä *nauraa* autossa kun on tehtaan alkuperäiset kaarilevikkeet, ja ilmeisesti inssi ei moisia ole aiemmin nähnyt :D
tosin.. asiaan saattaa myös vaikuttaa se, että tuolla autolla ajaessa yritänkin ajaa mahdollisimman "oikein" ja olla itse se joustava tuolla liikenteessä.. kun värinsä puolesta auto on jo erittäinkin huomiota herättävä.
huomiota tuo kyllä herättää.. mutta eniten melkein ihmetyttää(positiivisessa mielessä) sellainen et keski ikäiset miehet varsinkin tulevat kehumaan autoa.
et.. kyllä mä tolla mun perus talviautolla joka on täysin vakio, ni saan enemmän negatiivista seurantaa..
onhan tuossa 5.ssa tosin kyllä suhteellisen kovat pakoäänet yms. katsastuksessakaan ei inssi tutkinut muutakuin oikeasti turvallisuuteen vaikuttavat asiat. (etuvalojen suuntaus, jarrut, väljät ja ottaako pyörät kiinni takana!!!) mitään muuta ei tehnyt. ei koputellut pohjaa, eikä katsellut vilkkuja/valoja jne... olispa katsastus aina yhtä helppo/järkevä.. eli ei takerruttaisi pikkuseikkoihin vaan tutkittaisiin ne oikeasti tärkeät asiat.
kysyi se inssi vielä katsastuksen lopuksi et haluanko muuttaa nyt samalla auton leveyttä *nauraa* autossa kun on tehtaan alkuperäiset kaarilevikkeet, ja ilmeisesti inssi ei moisia ole aiemmin nähnyt :D
On niitä sellaisiakin poliiseja, jotka ymmärtävät etteivät kaikki erikoisemmat autot ole välttämättä pommeja.
ECS:ssä tuli kotipaikkakunnan poliisi ihmettelemään autoa ja tokaisi: Oli se hyvä, että huomasin että olet auton väriä vaihtanut. Tietää, että kun tämä on kunnolla rakennettu, niin ei turhaan tarvitse pysäytellä.
Välillä näinkin päin.
ECS:ssä tuli kotipaikkakunnan poliisi ihmettelemään autoa ja tokaisi: Oli se hyvä, että huomasin että olet auton väriä vaihtanut. Tietää, että kun tämä on kunnolla rakennettu, niin ei turhaan tarvitse pysäytellä.
Välillä näinkin päin.
Kyllä laitetut autot virkavaltaa kiinnostaa.. Joskus liikaakin.
Yhdellä tutulla on a3:ssa on korisarja, isot vanteet ja ym. kaikkea "erikoista"
krääsää. Yksi kerta tuo ko. audi oli parkissa ja virkavalta pysähtyi n. 10m
päähän seuraamaan tilannetta. Hetken kuluttua he tulivat audin luo ja
kysyivät kortin ja paperit, puhallus, katselivat korkeutta, onko
muutoskatsastettu, renkaiden kunto, kiersivät autoa ja lopuksi totesivat
lexusvaloista: sulla ei oo poika heijastimia noissa takavaloissa!!
En muista saiko tuttuni siitä sakkoa, huomautuksen ainakin..
Taisivat olla vain kiinnostuneita autosta..
Yhdellä tutulla on a3:ssa on korisarja, isot vanteet ja ym. kaikkea "erikoista"
krääsää. Yksi kerta tuo ko. audi oli parkissa ja virkavalta pysähtyi n. 10m
päähän seuraamaan tilannetta. Hetken kuluttua he tulivat audin luo ja
kysyivät kortin ja paperit, puhallus, katselivat korkeutta, onko
muutoskatsastettu, renkaiden kunto, kiersivät autoa ja lopuksi totesivat
lexusvaloista: sulla ei oo poika heijastimia noissa takavaloissa!!
En muista saiko tuttuni siitä sakkoa, huomautuksen ainakin..
Taisivat olla vain kiinnostuneita autosta..
Virkavallan kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta aina silloin tällöin joku "paremmalla" autolla ajaja nauraa mun pakoputkiviritetylle harraste pelille. Ulkokuori perus siisti ei paljon muuta kuin 16" vanteet ja iso pakoputki (huom. ei putkenpää). Aina kun tällainen nauraja osuu rinnalle, on mukava itsekseen hymyillä ja antaa toisen nauraa. :)
Parhaimpia tosin on ne hetket kun tämmönen naureskelija sattuu rinnalle rauhalliseen aikaan esim. motarilla, naurava osapuoli melko usein vaihtuu pienen kiihdytyksen jälkeen... ;D
Parhaimpia tosin on ne hetket kun tämmönen naureskelija sattuu rinnalle rauhalliseen aikaan esim. motarilla, naurava osapuoli melko usein vaihtuu pienen kiihdytyksen jälkeen... ;D
Oisit sanonut että pientä uraherkkyyttä on, mutta yli 160 km/h vauhdissa pitoa riittää oikein hienosti, vaikkei suomalainen maantie ihan parasta mahdollista olekaan. Ja sitten vaan tuijottanut sitä kirkkain silmin.
Luultavasti olisi piikittely loppunut. :)
Silmätikkuhommasta tulee aina mieleen se, että jos kakkoskoppasella ajaa sumarit päällä niin voi saada sakot mutta saako jos ajaa V70 Volvolla saati isolla mersulla? En ole ainakaan kertaakaan nähnyt sakotettavan.
Herää kysymys, minkä ihmeen takia niitä sumareita on pakko pitää päällä?? Ärsyttää, kun meidänkin kylällä ajelee ihan joka päivä sama kloppi tuunatulla tojotallaan ihan koko ajan sumariparkki yhdistelmä päällä, oli sitten aamu tai myöhäinen ilta..
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Kuv ... putket.JPG
Mun tuplaputkitettu kinkäp herättää kummastelua kun polkee kunnolla ja pumppaa että sitä mustaa tulee kanssa ja molemmista samanverran yhtäaikaa :D Ainakin kaikki lava-autoilijat on ihmeissään ja yleensä töhnink bemarikuskitkin :D
Mun tuplaputkitettu kinkäp herättää kummastelua kun polkee kunnolla ja pumppaa että sitä mustaa tulee kanssa ja molemmista samanverran yhtäaikaa :D Ainakin kaikki lava-autoilijat on ihmeissään ja yleensä töhnink bemarikuskitkin :D
-
- -
- Viesti:
Mulla oli joskus aika paha metakkaa pitävä vaaleanvihreä valiantti.. 360cid ja suorilla putkilla ja isolla scoopilla tottakai.
Se kelpas poliisille kuin poliisille ja papereita ei oikein edes viitsinyt laittaa välillä hansikaslokeroon piiloon kun sai kokoajan näytellä ja nahkapää kun olen ja nahkatakki yms rotta varustus päällä niin hyvin usein sain jopa henkilön tarkastuksen ennen maijaan menoa =)
sittemmin ostin tuon corveten ja ihmetys oli suuri, kun sitä ei ikinä pysäytetty vaikka siinäkin on vaan resonaattorit takana.. joskus jotkut perheenisät tai jotkut jullikat lastutettuine 1.8t / M3 vehkeineen (ilmeisesti huumorilla) koittavat hyökkiä vierellä kunnes annan muutaman sata metriä lakua asfalttiin.. eivät sitten ole enää niin innoissaan.
skoda taas on niin penteleen ilmeetön peli liikenteessä että vaikka se pukkaa kohtuullisen vankkaa savua putkesta ja menee 0-100 alle 8sek eli tuollaista vakiota 1.8t audia olis ihan hauska nöryyttää, mutta toi scodillac ei vaan vetoa urheilullisuudellaan YHTÄÄN provosoivasti.
Pakko varmaan siihenkin jotain tuninkia laittaa, vaikka vastustankin sitä villitystä, jotta saa edes jotain riemun hetkiä työ matkoille =)
Se kelpas poliisille kuin poliisille ja papereita ei oikein edes viitsinyt laittaa välillä hansikaslokeroon piiloon kun sai kokoajan näytellä ja nahkapää kun olen ja nahkatakki yms rotta varustus päällä niin hyvin usein sain jopa henkilön tarkastuksen ennen maijaan menoa =)
sittemmin ostin tuon corveten ja ihmetys oli suuri, kun sitä ei ikinä pysäytetty vaikka siinäkin on vaan resonaattorit takana.. joskus jotkut perheenisät tai jotkut jullikat lastutettuine 1.8t / M3 vehkeineen (ilmeisesti huumorilla) koittavat hyökkiä vierellä kunnes annan muutaman sata metriä lakua asfalttiin.. eivät sitten ole enää niin innoissaan.
skoda taas on niin penteleen ilmeetön peli liikenteessä että vaikka se pukkaa kohtuullisen vankkaa savua putkesta ja menee 0-100 alle 8sek eli tuollaista vakiota 1.8t audia olis ihan hauska nöryyttää, mutta toi scodillac ei vaan vetoa urheilullisuudellaan YHTÄÄN provosoivasti.
Pakko varmaan siihenkin jotain tuninkia laittaa, vaikka vastustankin sitä villitystä, jotta saa edes jotain riemun hetkiä työ matkoille =)
-
- -
Sanotaanko, että elämä täällä Etelä-Pohjanmaan lakeuksilla helpottui huomattavasti kun se keltainen mk2 16v Golf vaihtoi omistajaa... Tosin, yhden naapurin kanssa meni "sukset ristiin" heti kun UrS4 tuli pihaan :-D
Tasan kerran pysäytettiin puhallusratsiassa tuolla Audilla, joka kuitenkin ehti olla yli 2v omistuksessani. Golfilla istuttiin maijan perällä vähintään kahdesti vuodessa saaden sakkoja milloin mistäkin... Paras oli "vääränlainen ryhmittyminen" kun ajoin muiden perässä ;-) Joskus poliisit seurasi perässä lähes tunnin. Mistäköhän johtuu halveksiva asennoitumiseni virkavaltaan?
Tasan kerran pysäytettiin puhallusratsiassa tuolla Audilla, joka kuitenkin ehti olla yli 2v omistuksessani. Golfilla istuttiin maijan perällä vähintään kahdesti vuodessa saaden sakkoja milloin mistäkin... Paras oli "vääränlainen ryhmittyminen" kun ajoin muiden perässä ;-) Joskus poliisit seurasi perässä lähes tunnin. Mistäköhän johtuu halveksiva asennoitumiseni virkavaltaan?
Tyttökaveri ajoi tuolla nykyisellä harraste(?)autolla moottoritiellä muun liikenteen mukana jonossa, poliisiauto oli tullut jonoon hänen peräänsä ja laikat päälle. Sakkoahan siitä tippui. Varmaankaan lappua ei olisi tullut jos tuolla kolmosvariantilla ois ollu liikkeellä.
Kaiken kaikkiaan olen tytöstä ylpeä, aika se oli hänenki aloittaa :D
Kaiken kaikkiaan olen tytöstä ylpeä, aika se oli hänenki aloittaa :D
Tarina 3: Kerrankin jotain positiivista... tavallaan.. Malmilla maija lähti seuraamaan ilman syytä ja pysäyttivät Tammistossa. Vaadittiin puhalluskoetta sekä ajokorttia että rekisteriotetta. Auto tutkittiin taskulampuin sisältä ja ulkoa.
Kerran keväällä malmilta läksi maija seuraamaan koopraa ja aika lähellä biltemaa pysäyttivät, paperit tietty ekana kysyivät ja sitten "sulla ei oikein nuo rekisterikilven valot pala" voi helvetti, eikö parempaa syytä pysäytykseen ny voinu löytyä, totesivat että palaahan ne kunhan sen poliisivolkkarin jumalattoman valoshown laittoivat pienemmälle. Eipä sen jälkeen ole koopralla pysäytetty, puhallusratsioissa vain, saas nähä miten ens kesänä....
Mut on pysäytetty varkaudessa joku kaunis maanantaiaamu kun olin ammeella suorittamassa siirtymää välillä kalakukko - olavinlinna pienessä krapulahönössä
"jaaha...sulloli vähän vauhtia...sataseittemä satasen alueella"
"no jopas tulikin kiirehdittyä"
"jaaha...mikäs peli tää o...ootko ite laittanu?"
"no joo jotai vähä"
"onks paljo tehoo"
"no ei kai näissä ku ei tuon kovempaa päässy"
"no niihä se o"
herrat kiertelee raatoa ja spekuloi
"no elä kaahaile jatkossa...hyvää matkaa"
"Kiitos ja hei"
"jaaha...sulloli vähän vauhtia...sataseittemä satasen alueella"
"no jopas tulikin kiirehdittyä"
"jaaha...mikäs peli tää o...ootko ite laittanu?"
"no joo jotai vähä"
"onks paljo tehoo"
"no ei kai näissä ku ei tuon kovempaa päässy"
"no niihä se o"
herrat kiertelee raatoa ja spekuloi
"no elä kaahaile jatkossa...hyvää matkaa"
"Kiitos ja hei"
Katsastus juttuja:
Kurkkaus otteeseen.
"Onkos tää turbotettu tää sun peli?"
"Ei oo kun on ihan perus G60 remmiahdin."
"Jaahas onkos sulla siitä jotain papereita?"
"Ei siitä nyt mitään sen kummempia papereita oo kun on ollu siellä alusta asti, kuten rekisteriotteesta näkyy."
------------------
Ajoin nosturille:
"Melko matala tää sun autos on varmaan kiva ajella talvella."
"No, Kyllä sillä hyvin on päässy kesät ja talvet (maavara n. 8cm)"
"Onkos sulla siitä jotain lappuja?"
"Otteessa on mekintä siitäkin."
(Tässä välissä mittailtiin navasta kaareen mittaa jonka muutos on merkitty otteeseen)
------------------
Lopussa 3 katsastusmiestä olivat päät konehuoneessa/yms. auton ympärillä.... tutkiskelemassa konetta ja runkonumeroita.... jne. Kyselivät (kuittailivat) tietenkin kokoajan kaikkea turhaa.
---
"Mites kulkee...." -"Ihan hyvin."
---
"Melkonen putki sulla...." -"Onhan se."
"Onkos siitä lappuja..." -(Näytin tyv-todistukset yms. laput)
---
"Jaahas, taitaa olla maalattu kori....." -"Juu, niin on."
------------------
Lopputulos:
-Tuulilasin tummennustarra (lasin yläreunassa n. 7cm) on poistettava, on kuulemma laitoin.
-Vasemman etuvalon kuvio epäselvä, korjattava.
-Vasen etuiskari huono (johtuen kesällä sattuneesta kolarista), vaihdettava.
Eli toiminta oli asiallista, mutta kokoajan sai kuulla kuittailua/vittuilua/huomauttelua. Vanhan auton (Audi 100 avant -88) kanssa oli paljon helpompaa (ja nopeampaa).
Kurkkaus otteeseen.
"Onkos tää turbotettu tää sun peli?"
"Ei oo kun on ihan perus G60 remmiahdin."
"Jaahas onkos sulla siitä jotain papereita?"
"Ei siitä nyt mitään sen kummempia papereita oo kun on ollu siellä alusta asti, kuten rekisteriotteesta näkyy."
------------------
Ajoin nosturille:
"Melko matala tää sun autos on varmaan kiva ajella talvella."
"No, Kyllä sillä hyvin on päässy kesät ja talvet (maavara n. 8cm)"
"Onkos sulla siitä jotain lappuja?"
"Otteessa on mekintä siitäkin."
(Tässä välissä mittailtiin navasta kaareen mittaa jonka muutos on merkitty otteeseen)
------------------
Lopussa 3 katsastusmiestä olivat päät konehuoneessa/yms. auton ympärillä.... tutkiskelemassa konetta ja runkonumeroita.... jne. Kyselivät (kuittailivat) tietenkin kokoajan kaikkea turhaa.
---
"Mites kulkee...." -"Ihan hyvin."
---
"Melkonen putki sulla...." -"Onhan se."
"Onkos siitä lappuja..." -(Näytin tyv-todistukset yms. laput)
---
"Jaahas, taitaa olla maalattu kori....." -"Juu, niin on."
------------------
Lopputulos:
-Tuulilasin tummennustarra (lasin yläreunassa n. 7cm) on poistettava, on kuulemma laitoin.
-Vasemman etuvalon kuvio epäselvä, korjattava.
-Vasen etuiskari huono (johtuen kesällä sattuneesta kolarista), vaihdettava.
Eli toiminta oli asiallista, mutta kokoajan sai kuulla kuittailua/vittuilua/huomauttelua. Vanhan auton (Audi 100 avant -88) kanssa oli paljon helpompaa (ja nopeampaa).
-
- -
Edellisellä autolla kun "lievästä" ylinopeudesta moottoritiellä pysäyttivät siviili mondeolla niin sanoivat vaan että kun pysäytysvalon laittaa päälle niin VOI myös rauhallisesti jarruttaa... Ja ensimmäinen kommentti oli että älä vielä juhli... (siviili skoda lähti toisen perään) Kuitenkin ihan asiallista toimintaa poliiseilta, itsehän siinä "mokasin"...
Toissa kesänä ajeltiin peräkkäin Corradolla ja ex-mk1 turbolla Jyväskylästä Jämsään päin niin Muuramen teollisuusalueen kohalla kaks pyöräpoliisia ootteli levikkeellä ja kun ajettiin ohi niin seriffeiltä röökit penkalle ja kypärät päähän. No siitä minuutti niin siinähän ne huitoo vierellä, et sivuun siitä... Meitä oli selkeesti ooteltu.
No Golffihan niitä kovasti kiinnosti. Oli vaan rekisteriote hukkunu johonkin ja auton rekisterinumeron perusteelle autohan oli 1.6d... Ja lauantai-iltana oli ilmeisesti pikkusen hankalampi saada kiinni ketään ake:lta. Eivät oikein uskoneet auton laillisuutta. No siinä samalla kun se toinen yritti saada ake:n tätejä kiinni, niin se toinen räpsii kuvia ja yrittää kaikin tavoin udella mahdollisista laittomista hevosvoimista.
No pettymys poliisin taholta oli suuri, kun viimein ake:n päivystys vastas ja kaikki auton muutokset olikin kirjattu ylös... Siinä vaiheessa aikaa oli kulunu puolisen tuntia ja oli aika siirtyä Corradon kimppuun. Rekisteriotetta selatessa alko taas perinteinen vittuilu ahtimen vaihdosta jne. Sit se pyys avaamaan konepellin. Joutu toteemaan, että: "sulle tulee tosi paha mieli, jos mää ton pellin aukasen. Eiköhän olis parempi, että lähettäis molemmat eri suuntiin ja viettämään lauantai-iltaa. Tähän turhaan pällistelyyn on kulunu jo ihan liikaa aikaa..." No pelti auki. Äijä vaan tokas, että: "voi ny vittu..." Tais pistää se reiluhko Holsetti vähän silmään ;) "onko nää tälläset viritykset ihan pakollisia. Paljos tässä nyt sitten sitä tehoo on?" -No siinähän se lukee... "joo mutta oikeesti? Kaveri kanssa laittelee näitä turboja ja mää tiiän, että näillä saa tositosipaljon tehoa." -No paljonko niillä saa, mää sain ton verran kun siinä otteessa lukee. -Eiköhän jo lähdetä kuumenee noi kaljat ja menee makkaratkin pilalle... "Nää kuvat menee tutkintaan ja perästä kuuluu varmasti!!!" -aijaa, teillä on ne tosi viisaat siellä konttorilla, jotka jo kuvan perusteella osaa sanoa paljon on todelliset teholukemat...
Puoltoista vuotta on nyt kulunu, eikä ne viisaat oo vieläkään saanu laskettua niitä hevosia...
No Golffihan niitä kovasti kiinnosti. Oli vaan rekisteriote hukkunu johonkin ja auton rekisterinumeron perusteelle autohan oli 1.6d... Ja lauantai-iltana oli ilmeisesti pikkusen hankalampi saada kiinni ketään ake:lta. Eivät oikein uskoneet auton laillisuutta. No siinä samalla kun se toinen yritti saada ake:n tätejä kiinni, niin se toinen räpsii kuvia ja yrittää kaikin tavoin udella mahdollisista laittomista hevosvoimista.
No pettymys poliisin taholta oli suuri, kun viimein ake:n päivystys vastas ja kaikki auton muutokset olikin kirjattu ylös... Siinä vaiheessa aikaa oli kulunu puolisen tuntia ja oli aika siirtyä Corradon kimppuun. Rekisteriotetta selatessa alko taas perinteinen vittuilu ahtimen vaihdosta jne. Sit se pyys avaamaan konepellin. Joutu toteemaan, että: "sulle tulee tosi paha mieli, jos mää ton pellin aukasen. Eiköhän olis parempi, että lähettäis molemmat eri suuntiin ja viettämään lauantai-iltaa. Tähän turhaan pällistelyyn on kulunu jo ihan liikaa aikaa..." No pelti auki. Äijä vaan tokas, että: "voi ny vittu..." Tais pistää se reiluhko Holsetti vähän silmään ;) "onko nää tälläset viritykset ihan pakollisia. Paljos tässä nyt sitten sitä tehoo on?" -No siinähän se lukee... "joo mutta oikeesti? Kaveri kanssa laittelee näitä turboja ja mää tiiän, että näillä saa tositosipaljon tehoa." -No paljonko niillä saa, mää sain ton verran kun siinä otteessa lukee. -Eiköhän jo lähdetä kuumenee noi kaljat ja menee makkaratkin pilalle... "Nää kuvat menee tutkintaan ja perästä kuuluu varmasti!!!" -aijaa, teillä on ne tosi viisaat siellä konttorilla, jotka jo kuvan perusteella osaa sanoa paljon on todelliset teholukemat...
Puoltoista vuotta on nyt kulunu, eikä ne viisaat oo vieläkään saanu laskettua niitä hevosia...
Mulla sattu katsastuksesa tosi mukava nuori heppu kohdalle ku kävin ekakertaa tota jediä katsastamassa. Rupes heti kyseelee autosta ja puhu et "taitaa olla projekti viel vähä kesken" (puuttu sisustasta jonkinverran osia). Puhu omistakin projekteista. Pohjaa ei koputellut kun näki et just on laitettu ja suojattu ja sano et "näin hyvin ku nää kaikki tehtäs". Konehuoneeseen ei edes katsonut. (vakiomottihan siel sillon olikin). jarrupaineensäädin oli jumissa mut sano et ei haittaa ku takajarrut oli heikommat ku etujarrut, itse ledeistä tehtyjä rekkarikilvenvaloja kehui mut tarkasti sit viel uudestaan lopuksi et eivät vaan näy suoraan taaksepäin. Vasemmasta raidetangon päästä tosin tulikin sit uusintanäyttö. Saas nähdä miten nyt suhtautuvat tohon asemalla kun saa projektin valmiiksi.
Mulla sattu katsastuksesa tosi mukava nuori heppu kohdalle ku kävin ekakertaa tota jediä katsastamassa
mulle ei... hän karjui jo ovelta ensimmäisenä,kun auton näki,että et saa leimaa.Ei tuollaista hyväksytä.
Rengastus kuulemma aivan laiton.Siitä se jaksoi koko katsastuksen motkottaa.Onneksi olin ollut yhteydessä konttorille edellisenä päivänä ja konttorin,olisko ollut päällikkö tai joku,joka tuli ja pelasti tilanteen,ja kysyi mikä täällä on ongelma.Ja eihän siinä mitään ongelmia sitten enää ollutkaan.
Ihan oikeen tarkoituksella heti hyökättiin rengastuksen kimppuun vaikka sen hylyn olisi saanut helpostikkin.
Autossa ei ollut sivuvilkkuja,edestä puuttui turvavyöt,etutukivarren helat oli sökönä,raidetangon suojakumit puuttui kummaltakin puolelta,ei rekisterikilven valoja ja kaikkea muuta pientä...
Ihan oikeen tarkoituksella heti hyökättiin rengastuksen kimppuun vaikka sen hylyn olisi saanut helpostikkin. Autossa ei ollut sivuvilkkuja,edestä puuttui turvavyöt,etutukivarren helat oli sökönä,raidetangon suojakumit puuttui kummaltakin puolelta,ei rekisterikilven valoja ja kaikkea muuta pientä...
Mitä sää tollasella autolla ees teit konttorilla? :)
Mitä sää tollasella autolla ees teit konttorilla?
Katsastin:)
Tarkoitus oli vain että ne olisi katsonut sen läpi kun en itse sitä saanut silloin tehtyä ja konttori oli 1,5km päässä.
Ja aattelin heidän tarkistavan auton mutta meni vissiin koko energia niihin vanteisiin.
Korjauskehoitus tuli ahtimen öljyvuodosta.Se kun laukesi konttorin pihaan ja jätti vanan perään,joten sitä ei voinut olla huomaamatta.
Ihmettelin vaan ,että kuinka noita muita vikoja ei havaittu.No,ei se mitään sainpa rauhassa korjailla.
<-- Ton bemun kun ostin, niin kummasti on lisääntyny se porukka roikkumaan sinne takapuskuriin.. Vaikka normaalisti ajaa sitä nopeusrajotus +10km/h ja tarkistetulla mittarilla, niin silti siellä aina joku on. Ja eivät sitten ohi pääse millään. Ja joku jos pääsee, niin sitten on etupuskurin edessä ajamassa samaa vauhtia.
No kylläpä nyt on poliisit kattomassa että onko auto kunnossa ku laitoin omaan justyyn kunnon rosteri pöntön 4" ulostulolla. kuulosstaa niin ku olis äkäsempikin auto :) Ennen ei kiinnittäny huomiota vaikka meni vähän poikittainkin :)
OT: Olihan tuossa pöntön asennuksessa homma ku vakio putkisto on justyssä varmaan 1.5" ja tuon pöntön sisätulo 2,5" :)
OT: Olihan tuossa pöntön asennuksessa homma ku vakio putkisto on justyssä varmaan 1.5" ja tuon pöntön sisätulo 2,5" :)
Ei tääläkään paikalliset poliisit paljoa jaksa kiinostua. Tuota mun ladaa ei voi sanoa mitenkään tavalliseksi autoksi, kaamean näköinen mutta ei vakioksi voi kuvitellakaan. 3tuuman sivuputki, iso kohouma konepellissä, jokinmoinen putkikehikko koria jäykistämässä, 6pistevyöt, kuppijakkarat ja pienin simons vaimennin mistä menee 3tuuman putki läpi. Pitää melkoista meteliä putkesta tulee liekkiä ja aika usein lähtee ihan vahingossa luisuun. Ja mikä ihmeellisintä niin olen vain kerran tullut pysäytetyksi sillä, tähän syynä hapettunu sulake joka aiheutti valojen toimimattomuuden. Joskus ovat vain hieman väläyttäneet valjoa kun ovat tulleet vastaan kesken luisun (tapahtui kesäkelillä kuivalla asfaltilla).
Hiluxilla mut on myös pysäytetty kerran ylinopeudesta ja kerran poliisi oli kiinnostunu toyon tehoista. Vaikkei ilmeisesti virran puolesta tehoja udellut niin en kertonu (kun en tiennyt) vaan näytin rekotteesta.
Hiluxilla mut on myös pysäytetty kerran ylinopeudesta ja kerran poliisi oli kiinnostunu toyon tehoista. Vaikkei ilmeisesti virran puolesta tehoja udellut niin en kertonu (kun en tiennyt) vaan näytin rekotteesta.
No nyt alkaa jo vähän epäilykset nousemaan, että joku tikku tässä nyt on. Eilen liputettiin Stop and Go- rankaistus, syynä oli että samanlainen vehje(poliisin mielestä) oli ajanut vastaan heidän ratsiaan ja ikkunoissa oli ollut kunnon pimennysverhot. Siinä ne sitten pyöri autoa lampun kans ympäri, eikä mitään löytäny (katsottiin vanteet, takavalot, ikkunat, jarrut, alustan korkeus jne. jotka kaikki on vakioita). Mutta sittenhän se toinen äkkäsi lisävalot, jotka palaa omien kans samaan aikaan, joten takapenkkikeikkahan se siitä tuli. Voi sitä riemua kun löysivät edes jotain muistutettavaa.
Kiitos sille pillukalvoSubarulle vain sitten.
Kiitos sille pillukalvoSubarulle vain sitten.
Reilu vuosi sitten tultiin kaverin kanssa salilta ja olin just heittänyt kaverin kotiin ja siitä pihalta sitten lähdin suht ripeästi niin eiköhän tien päässä ollut just sopivasti siviili poliisiauto jota en huomannut.
No, hetki meni ja auto oli perässä pysäytysvalot päällä. Sakothan siitä tuli. Poliisi tuumas, että tuolla autolla kyllä taitaa olla kortin pitäminen hankalaa!? Siihen sitten totesin, että ei se oo sen hankalampaa kuin muillakaan!
Ja autona oli sillä kertaa hieman laiteltu urS4.
Viime kesänä poliiseja tuntui kiinnostavan autoni, vaikka autossa ei ollut muuta erikoista kuin tod.möreät äänet sekä isot ja leveät renkaat ja vanteet. Joka kerta kun jossain päin ajeli, niin poliisit aina hiljensi vauhtia ja risteyksissä tuli rinnalle ja pällisteli, mutta kertaakaan eivät pysäyttäneet!!? Ja tämä auto oli S6 -96.
Nyt kun ajelee "kansanautolla", niin eipä ole poliiseista "haittaa" ollut! ;-)
No, hetki meni ja auto oli perässä pysäytysvalot päällä. Sakothan siitä tuli. Poliisi tuumas, että tuolla autolla kyllä taitaa olla kortin pitäminen hankalaa!? Siihen sitten totesin, että ei se oo sen hankalampaa kuin muillakaan!
Ja autona oli sillä kertaa hieman laiteltu urS4.
Viime kesänä poliiseja tuntui kiinnostavan autoni, vaikka autossa ei ollut muuta erikoista kuin tod.möreät äänet sekä isot ja leveät renkaat ja vanteet. Joka kerta kun jossain päin ajeli, niin poliisit aina hiljensi vauhtia ja risteyksissä tuli rinnalle ja pällisteli, mutta kertaakaan eivät pysäyttäneet!!? Ja tämä auto oli S6 -96.
Nyt kun ajelee "kansanautolla", niin eipä ole poliiseista "haittaa" ollut! ;-)
Tuo auto vaikuttaa kyllä kohtalaisen paljon:) Muistan kun joskus muutamia kertoja olin tuollaisen nk. amisbimmerin kuskina, (peräti isolohko 316 M3 LOOK) ja nakutti ja pörisi kuin olisi ollut vähintäänkin viritetty peli. Pari kertaa poliisisedät pysäyttivät ilman isompaa syytä.. syynäsivät sitten paperit - renkaat - valot yms..
Omilla basiclook Lötköllä eivät ole oikeaa syytä useammin pysäytelleet..
Omilla basiclook Lötköllä eivät ole oikeaa syytä useammin pysäytelleet..
Ei oo taidettu kuin kerran auton ulkonäön takia pysäyttää. Olin pakulla menossa siskoa hakemaan kaverinsa luota, ajoin ohi rekkaratsian (punnitsivat akselipainoja yms). Kun ajoin siitä ohi, näin kun kaikkien paikalla olevien poliisien päät kääntyivät, peilistä näin kun yksi hyppäsi moottoripyörän selkään ja lähti ajamaan perään. Seurasi mua siskon kaverin pihaan asti, ja kyseli siinä sitten rekisteriotteen ja kortin. Paperit oli kunnossa ja ukko lähti vähin äänin pois. Autossa olis kyllä ollu sanomista (ihan sileät eturenkaat), mutta ilmeisesti se, että tuon näköisessä autossa oli paperit OK hämmästytti niin paljon, ettei herra sitten jaksanut tarkemmin kytätä.
-
- -
Oma auto kyllä kiinnostaa kovasti poliiseja, vaikkakaan ei ole vielä pysäytetty. Eilenkin katsoi maijakuski niin pitkään, kun ajo vierestä. Eipähän tuossa autossa mitään laitonta oo (tai no tuo takakilpi on ehkä vähän, on nimittäin vaan tuossa puskurissa kiinni ilman valoja). Mutta muuten tuo auto näyttää kyllä melko erikoiselta, kun on tuommoinen valko/kelta/musta/harmaa/pakkelisekoitus.
Poliiseja ei ole mun nykynen eikä edellisetkään autot tuntunu kiinnostavan vaikka hiukan laiteltuja ovat olleetkin, mutta muuta kansaa sitten senki edestä. Mikä kyllä ihmetyttää kun olleet mk1/mk2 golffeja :)
Esim. juuri tulin mökiltä 50km matkan, niin lähtiessä 1km kerkesin ajaa pimeässä kunnes ilmestyy valot taustapeiliin, pitkät päällä tullaan ihan puskuriin kiinni, mulla vauhtia n.90km/h, hidastan vähän ja siirryn vähän laidempaan mutta ei mennä ohi vaan kärkytään ihailemassa marteliuksen 3" tuplaulostuloja seuraavat 30km.. välillä sentään käytti lyhyitä mutta pääosin pitkiä. Ja siinähän lähdet ohittamaan muita tuollaisesta nopeudesta, tiiä koska puhelin pärähtää että olikos vähän ylinopeutta..
Tuollaisissa tapauksissa takana ajava yleensä tajuaa ohittaa kun itse hidastaa reilusti ja näyttää vilkkua, mitä en tuolla kertaa tehnyt vaikka olisi kyllä pitänyt.
Joillakin sitten päinvastaisesti tuntuu olevan pakonomainen tarve päästä golffista ohi vaikka olisi millainen vauhti ja olosuhteet.
Esim. juuri tulin mökiltä 50km matkan, niin lähtiessä 1km kerkesin ajaa pimeässä kunnes ilmestyy valot taustapeiliin, pitkät päällä tullaan ihan puskuriin kiinni, mulla vauhtia n.90km/h, hidastan vähän ja siirryn vähän laidempaan mutta ei mennä ohi vaan kärkytään ihailemassa marteliuksen 3" tuplaulostuloja seuraavat 30km.. välillä sentään käytti lyhyitä mutta pääosin pitkiä. Ja siinähän lähdet ohittamaan muita tuollaisesta nopeudesta, tiiä koska puhelin pärähtää että olikos vähän ylinopeutta..
Tuollaisissa tapauksissa takana ajava yleensä tajuaa ohittaa kun itse hidastaa reilusti ja näyttää vilkkua, mitä en tuolla kertaa tehnyt vaikka olisi kyllä pitänyt.
Joillakin sitten päinvastaisesti tuntuu olevan pakonomainen tarve päästä golffista ohi vaikka olisi millainen vauhti ja olosuhteet.
Viimekesänä kun tolla corrolla ajelin ni kyllä vitutti kun tuntu että aina on joku idiootti takapuskurissa kiinni ja aivan pakko päästä ohi vaikka ajaa yli
rajotustenkin. Pakko vissiin näyttää että kyllä se Puntokin kulkee :P
Olin katsastuksesta tulossa kesällä ja ajelin Karkkilasta kotiapäin, aivan suora tie ja olikohan 80 km/h rajotus. Vauhtia oli varmaan satanen niin joku akka tuli Fiiatilla puskuriin kiinni ja aikansa roikuttuaan lähti yrittämään ohi, huudatti vielä oikeen saatanasti. Rupes senverran vituttamaan, että kun eukko pääsi takasin omalle kaistalleen niin kuittasin samantien ohi ja otin vähän hajurakoa. Lopun matkaa ajeli sitten ihan nätisti ja tajus vielä jättää turvaväliäkin.
Daihatsulla kun päästeli ni ei tietookaan mokomista perskärpäsistä.
edit: vielä tuli semmonen tarina mieleen, kun motarilla ajelin vasenta kaistaa noin 140 taulussa niin joku audi tuli vilkuttamaan valoja siihen taakse. Siirryin kiltisti toiselle kaistalle niin tämä valopää päästää ohi varmaan 160 lasissa uudella A6/S6 Audilla ja TRAILERI PERÄSSÄ! Oli vielä sateinen keli ja muutenkin meno oli aika hasardin näköstä.
rajotustenkin. Pakko vissiin näyttää että kyllä se Puntokin kulkee :P
Olin katsastuksesta tulossa kesällä ja ajelin Karkkilasta kotiapäin, aivan suora tie ja olikohan 80 km/h rajotus. Vauhtia oli varmaan satanen niin joku akka tuli Fiiatilla puskuriin kiinni ja aikansa roikuttuaan lähti yrittämään ohi, huudatti vielä oikeen saatanasti. Rupes senverran vituttamaan, että kun eukko pääsi takasin omalle kaistalleen niin kuittasin samantien ohi ja otin vähän hajurakoa. Lopun matkaa ajeli sitten ihan nätisti ja tajus vielä jättää turvaväliäkin.
Daihatsulla kun päästeli ni ei tietookaan mokomista perskärpäsistä.
edit: vielä tuli semmonen tarina mieleen, kun motarilla ajelin vasenta kaistaa noin 140 taulussa niin joku audi tuli vilkuttamaan valoja siihen taakse. Siirryin kiltisti toiselle kaistalle niin tämä valopää päästää ohi varmaan 160 lasissa uudella A6/S6 Audilla ja TRAILERI PERÄSSÄ! Oli vielä sateinen keli ja muutenkin meno oli aika hasardin näköstä.
Viimeksi muokannut Kikkoman, 15.1.2006 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieläpä melkein on niin, että mitä kuraisempi ja nuhruisemman näköinen auto on
Ja jos sen kruunaa vielä kauhea käry pakoputkesta,kuten aikamonesta,niin ihmekkös tuo että ohi mennään.Tuo on yksi pointti jota ei moni ajattele.
Yksikin pappa ihmetteli kun kaikilla oli hirveä tarve mennä hänestä ja hänen hienosta jetasta
ohi,vaikka ajoi aina pientä ylinopeutta.Itse en ihmetellyt yhtään,kun käry takana oli pahempi kun kaatopaikalla.
opun matkaa ajeli sitten ihan nätisti ja tajus vielä jättää turvaväliäkin
tai haju rakoa:)
^^ No noitakin toki on ja itsekin tullut ohitettua ko. syystä. Mutta tuo oma auto ei taatusti kärytä, on vähäpäästöinen ja päästöt kohdallaan, öljyäkään ei häviä.
Ilmeisesti osalla uudehkon >50ke auton omistajista ei vaan kantti kestä ajella <1ke auton perässä :) Jos ei muuta niin sitten motarilla kiihdytetään kun golffi yrittää ohi. Eipä noita nyt joka päivä näe, mutta aina joskus tuolla tavalla käyttäytyviä kuskeja näkee.
Edit: En minäkään tosin ole oman autoni perässä ajellut.
Ilmeisesti osalla uudehkon >50ke auton omistajista ei vaan kantti kestä ajella <1ke auton perässä :) Jos ei muuta niin sitten motarilla kiihdytetään kun golffi yrittää ohi. Eipä noita nyt joka päivä näe, mutta aina joskus tuolla tavalla käyttäytyviä kuskeja näkee.
Edit: En minäkään tosin ole oman autoni perässä ajellut.
Bussilla liikkuessa ei ole kertaakaan pysäytetty poliisin toimesta! Lähes kaikki muut kynnelle kykenevät on sen sitte pysäyttäneetkin =) Kahdesti on yritetty ostaa huumeita meiltä, epäuskoisen näköisinä ovat katsoneet kun ollaan sanottu ettei moisia ole.
Maantiellä ihmiset haluaa aina ohi, vaikka välillä on yhdeksääkymppiäkin päästetty menemään :D Hauskaa sinäänsä, ettei murhaavia katseita tai sormimerkkejä ole tuullut yhtään vaikka hitaasti ajetaankin.
Maantiellä ihmiset haluaa aina ohi, vaikka välillä on yhdeksääkymppiäkin päästetty menemään :D Hauskaa sinäänsä, ettei murhaavia katseita tai sormimerkkejä ole tuullut yhtään vaikka hitaasti ajetaankin.
Päivän naurut sain kyllä Kouvolan keskustassa. Ei muuten mitenkään erikoinen auto.
Punainen MK2 Golf ja jotain spoilerivirityksiä.
Takaikkunassa tarra: 0-100Km/h 6 SEC
alla.. ffp-motorsport.com
Ei kyllä tulis mieleenkää laittaa omaan vastaavaa tarraa vaikka sitten meniski sinne kuuteen sekunttiin =D
Punainen MK2 Golf ja jotain spoilerivirityksiä.
Takaikkunassa tarra: 0-100Km/h 6 SEC
alla.. ffp-motorsport.com
Ei kyllä tulis mieleenkää laittaa omaan vastaavaa tarraa vaikka sitten meniski sinne kuuteen sekunttiin =D
Mä oon ainakin huomannut sen että jos joskus tekee mieli kisailla niin turha ees yrittää koska kukaan ei innostu mutta jos poikaystävä ajaa mun autolla niin kaikki on "haastamassa." >:( Kyllä kai sitä jonkinlaiseksi silmätikuksi joutuu aina, etenkin sunnuntaina kauppaan mennessä olisi kiva vaan verkkarit jalassa mennä jollain romulla jota kukaan ei huomaisi.
Mun mutsi taas, joka senkin on rakennuttanut autoaan, on kokenut pelkkää positiivista huomiota, jopa niin että ne paljon puhutut mummutkin on tulleet kehumaan!
Eräskin mummeli suojatietä ylittäessään tuli koputtamaan mutsin auton ikkunaan että kyllä on niin hienon värinen auto :)
Kai se ikäkin siis tekee
Mun mutsi taas, joka senkin on rakennuttanut autoaan, on kokenut pelkkää positiivista huomiota, jopa niin että ne paljon puhutut mummutkin on tulleet kehumaan!
Eräskin mummeli suojatietä ylittäessään tuli koputtamaan mutsin auton ikkunaan että kyllä on niin hienon värinen auto :)
Kai se ikäkin siis tekee
Tuli tossa käytyä äipän japanin ihmeellä (-89 luupää) tampereella ja sieltä kotia päin motaria ajellessa melkein koko matkan vasenta kaistaa ku oli vähä raskas kaasujalka..ai että ku oli kivaa kattella niitä kyrpiintyneitä ilmeitä uuden karheissa mersuissa ja muissa vastaavissa egonkohotusvälineissä..:D
Olisit väistäny välillä oikealle kaistalla sillä luupäällä :D ei olisi niin kyrpiintyneen näkösiä olleet siellä taustapeilissä :D ei vaa.
Varmaan tänä talvena moni luullut että olen ottanu kisaa niitten kanssa liikennevaloissa, kun hakenut "lähtöjä" eri kierroksilla ja lukon(perä) kanssa ja ilman(siis liukkaalla,jäällä ja lumella). Vaikka auto täl hetkellä vakio("sisäänajo"),niin joskus tuntuu kivalta kun 2sella hakee ja saa hyvin pitoa ja auto tuntuu tehokkaalta just sen hetken. Tuntuu hetken kuin olisi ralliautossa. :D melkein. Vaikka onhan toi vakionakin liukkaalla nopeampi kuin valtaosa kanssa-autoilijoista.
Varmaan tänä talvena moni luullut että olen ottanu kisaa niitten kanssa liikennevaloissa, kun hakenut "lähtöjä" eri kierroksilla ja lukon(perä) kanssa ja ilman(siis liukkaalla,jäällä ja lumella). Vaikka auto täl hetkellä vakio("sisäänajo"),niin joskus tuntuu kivalta kun 2sella hakee ja saa hyvin pitoa ja auto tuntuu tehokkaalta just sen hetken. Tuntuu hetken kuin olisi ralliautossa. :D melkein. Vaikka onhan toi vakionakin liukkaalla nopeampi kuin valtaosa kanssa-autoilijoista.
Kyllä mua eniten vituttaa ne vanhoilla paskoilla ajavat jotka roikkuu puskurissa ja yrittää joka helevetin valoissa kisata. Sitten jos joskus harvoin ärsyynnyn ja kiihdytän rivakammin niin eiköhän ne sitten hetken päästä vauhtia kerättyään painaa miljuunaa ohi voitonriemuinen ilme naamalla kun minulla jo sallittu nopeus päällä...huvittavaa sakkia:)))..Ja pisti tässä topicissa taas silmään tämä "egonkohotusmersu" ym kalliiden autojen mollaus lauseet...ettei vaan olisi kateudesta kyse?..Kyllähän joka poika kalliin auton ostaa/liisaa jos siihen on fyrkkaa...
Just joo. Uudet paskat ei sit vituta, vaikka tekis samanlailla :D
Miten voi vituttaa jos ne saa sut hymyilemään??
Peace man...
Kyllä mua eniten vituttaa ne vanhoilla paskoilla ajavat jotka roikkuu puskurissa ja yrittää joka helevetin valoissa kisata. Sitten jos joskus harvoin ärsyynnyn ja kiihdytän rivakammin niin eiköhän ne sitten hetken päästä vauhtia kerättyään painaa miljuunaa ohi voitonriemuinen ilme naamalla kun minulla jo sallittu nopeus päällä...huvittavaa sakkia:))).
Miten voi vituttaa jos ne saa sut hymyilemään??
Peace man...
Aika rauhassa saa ajelle kun ajaa itse nätisti eikä provosoi tai provosoidu:)
Suomessa tosin jos vaikka vilauttaa valoja positiivisella mielellä tarkoituksena huomauttaa, että toisella on unohtunu valot pois päältä, niin siitä melkein tehdään U-käännös ja lähdetään perään, vittuakos vilkuttelet mulle!
Tööttiä painetaan vasta sitten kun hermot on mennyt ja se pidetään pohjassa vähintään minuutin. Siitäkin menee hermot jos joku nopeesti tööttää, että hei valot vaihtu jo ajat sitten.
Ehkä tässä on vähän liioittelua, mutta kyllä aika jääräpäitä ollaan, tai ainakin suurin osa suomalaisista autoilijoista:)
Suomessa tosin jos vaikka vilauttaa valoja positiivisella mielellä tarkoituksena huomauttaa, että toisella on unohtunu valot pois päältä, niin siitä melkein tehdään U-käännös ja lähdetään perään, vittuakos vilkuttelet mulle!
Tööttiä painetaan vasta sitten kun hermot on mennyt ja se pidetään pohjassa vähintään minuutin. Siitäkin menee hermot jos joku nopeesti tööttää, että hei valot vaihtu jo ajat sitten.
Ehkä tässä on vähän liioittelua, mutta kyllä aika jääräpäitä ollaan, tai ainakin suurin osa suomalaisista autoilijoista:)
Menee jo vähän OT:ksi mutta kun näitä leveäkaistaisia teitä on kasailtu nyt sinne tänne. Muuten ihan hyvä mutta kun porukka ei tiedä että se kaista ei ole leveä sen takia että polkupyöräilijät mahtuis ajamaan kolmen promillen hutikassa. Joka kerta joku siellä edessä höylää sitä keskiviivaa. Monesti on mielessä käyny että vedetään oikealta ohi koska siellä tilaa on mutta emäntä on hillinny tähän saakka.
Muutenhan noilla on pirun mukava ajaa.
Muutenhan noilla on pirun mukava ajaa.
Monesti on mielessä käyny että vedetään oikealta ohi koska siellä tilaa on mutta emäntä on hillinny tähän saakka.
No tätäkin on tullut harrasteltua, vaikka se nyt kiellettyä onkin ja ehkä jopa vaarallista. Emäntä olkoot hissukseen siinä vänkärin paikalla tai sitten käyttäkööt julkisia :D Mutta kyllähän minä tiedänkin ja myönnän olevani keskivertoa reilusti parempi kuski ;)
Acab, onko nyt sitten niin että sinua ei saa ohittaa sen jälkeen kun olet valoista saanut etumatkaa,ja mahdollisesti hiljentänyt? Miksi sinua ei saisi sen jälkeen ohittaa? Ja en tiedä miltä sun autot näyttää,mut itse en erota liikenteessa a3 tai s3, g4,c7,b9 eikä kiinnostakkaan. Sen sijaan jos mulla on kiire,niin voi olla että ajan liian lähellä tms. hölmöyksiä(koska en ole täydellinen) sitten yhtäkkiä viereisen kaistan auto,millä pitäny olla mihkään kiire? Lähtee kuin raketti vierestä valoista ja jää taas junnaamaan(=käytännössä tekee kiusaa,ärsyttää). Olisko tuollainen mahdollista joskus?
-
- -
Tolla Italian ihmeellä kun nyt reilun vuoden olen ajanut niin KUKAAN ei ole haastanut paikaltaan, jotkut volvo-pellet kiihdyttää kyllä motarilla mutta se on ihan normaalia.....niin ei sitten ole tarvinnut ajaa kilpaa muuten kuin itseään vastaan jossakin suljetuilla alueilla joskus.
Kakkosmurulla kun ajoin niin sai piestä porukkaa ihan liukuhihnalla.....väki provosoitui ihan tajuttomasti vanhasta golfin ruoskasta joka pörisi kovasti...... (which was nice) :D
Kakkosmurulla kun ajoin niin sai piestä porukkaa ihan liukuhihnalla.....väki provosoitui ihan tajuttomasti vanhasta golfin ruoskasta joka pörisi kovasti...... (which was nice) :D
Kyllä valoilla vilkauttamisesta monesti kiitellään, käsi on noussut lähes kaikilla vastaantulijoilla joiden valojen unohtumisesta olen muistuttanut. Tai tiedä sitten vaikka näyttäisivät keskaria, ei sitä siinä tilanteessa niin tarkkaan ehdi näkemään :DSuomessa tosin jos vaikka vilauttaa valoja positiivisella mielellä tarkoituksena huomauttaa, että toisella on unohtunu valot pois päältä, niin siitä melkein tehdään U-käännös ja lähdetään perään, vittuakos vilkuttelet mulle!
Kyllä mua eniten vituttaa ne vanhoilla paskoilla ajavat jotka roikkuu puskurissa ja yrittää joka helevetin valoissa kisata. Sitten jos joskus harvoin ärsyynnyn ja kiihdytän rivakammin niin eiköhän ne sitten hetken päästä vauhtia kerättyään painaa miljuunaa ohi voitonriemuinen ilme naamalla kun minulla jo sallittu nopeus päällä...huvittavaa sakkia:)))..Ja pisti tässä topicissa taas silmään tämä "egonkohotusmersu" ym kalliiden autojen mollaus lauseet...ettei vaan olisi kateudesta kyse?..Kyllähän joka poika kalliin auton ostaa/liisaa jos siihen on fyrkkaa...
Mitä tässä sitten tahdot kertoa? Tuosta ymmärtää sen että takana tuleva auto haluaisi ajaa kovempaa? Ja silloin ennemmin tai myöhemmin se saattaa ohi myös yrittää, ehkä liikennevaloissa ehtiä edellesi. Ei sen pitäisi ketään ahdistaa ; )
Ja viimeiseen,ei kiitos. Kasva isoksi,älä aikuiseksi. Leikki-ikä on koko ikä.
^^Eihän tuossa mistään liikennevalokiihdytyksistä puhuttu, vaan näistä, jotka maantiellä ajavat takapuskurissa kiinni.
Sitten kuun niihin ottaa vähän välimatkaa, niin ne jäävät sinne parin kilometrin päähän keräämään kipposa mittariin kaikki 150km/h:ssa ja ajavat ohi.
Seuraavalle essolle tietenkin pitää pysähtyä hehkuttamaan muille viuhkaviiksille, kuinka tuli omalla ruoskalla jätettyä RS6 yms. ihan kuusnolla.
Sitten kuun niihin ottaa vähän välimatkaa, niin ne jäävät sinne parin kilometrin päähän keräämään kipposa mittariin kaikki 150km/h:ssa ja ajavat ohi.
Seuraavalle essolle tietenkin pitää pysähtyä hehkuttamaan muille viuhkaviiksille, kuinka tuli omalla ruoskalla jätettyä RS6 yms. ihan kuusnolla.
itse en erota liikenteessa a3 tai s3, g4,c7,b9 eikä kiinnostakkaan.
Jos ei noita erota, niin kortti pois =)
a3
http://www.bentleys-garage.co.uk/Sales/ ... Car_22.htm
s3
http://www.audiworld.com/model/s3/pix/header_s3.jpg
g4
http://www.tuning2003.wz.cz/akce/1-PB-T ... f_IV_4.jpg
c7
http://www.agide.de/agide51/
b9
http://www.mimbres.com/holp/holpath/alpinab9.htm
Sanonpa tähän lopuksi että eipä ollut tarkoitus aloittaa mitään "sotaa" tuolla tekstilläni. Harmi vaan että taisi osua jonkun "nilkkaan" aika pahasti tuo tekstini vaikkei ollut kohdistettu kehenkään henk.koht. Ilmeisesti herra "juhakill" juuri näitä tarkoittamiani henkilöitä,muuta syytä en moiseen provosoitumiseen keksi. Sinänsä ihan sama mulle, tehkää mitä lystäätte ja mariskaa mistä haluatte..I don´t give a flying fuck..PISTE!
hehe, kuopiossa otin kisoja vanhalla rellullani rs4 farmarin kanssa (josta audikuski ei tiennyt mitään) no kun se sit älysi asian, niin nopsaan hujahti sininen audi ohi :)
mut kuitenkin voitin sen!! :D
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”