golf syncro gti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

racing
-
Viestit: 129
Liittynyt: 10.5.2004 12:28

golf syncro gti

ViestiKirjoittaja racing » 16.1.2006 7:40

vanhaan kakkakoppaan suunnittelin perään hitsilukkoa.onko kukaan moista testannu miten toimii käytössä ? ei viittisi ostaa mitään kaupallisia vempeleitä.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 16.1.2006 9:59

Ihan mielenkiinnosta etuperä? takaperä? vai viskon puudutus?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 16.1.2006 18:40

olen itse suunnitellut ihan samaa. siis takaperän lukitsemista. veikkaisin että kesä keleillä tulee ongelmia vetareiden suhteen. kannattais siis hommata toinen perä mihin kokeilee. ilmoittele tänne miten projekti etenee.

racing
-
Viestit: 129
Liittynyt: 10.5.2004 12:28

ViestiKirjoittaja racing » 16.1.2006 18:59

takapää oli mielessä :) eteen olis tiedossa 16v laatikon kitkalukko jos se vaan käy sinne vielä en tarkemmin ole tutkinu.olisi niin hyvä ollu kysellä jos joku olis jo tehny semmosen

racing
-
Viestit: 129
Liittynyt: 10.5.2004 12:28

ViestiKirjoittaja racing » 16.1.2006 19:02

missähän muuten osaisivat jäykennellä noita viscoja ?? vielä kyllä omassa toimii moitteettomasti mutta ei se haittaa tekisi vaikka heti tarraisikin kiini

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 16.1.2006 19:04

Eikait siinä 16vee lootassa muuta lukkoa ole kuin ne messinki rinkulat siel vetarin laipan alla?! net kai oli syncron lootassakin.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 16.1.2006 19:08

^Mitäs ne rinkulat siellä muuten "tekee"?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 16.1.2006 19:14

isot pojat sano että ne olis niitä "lukkoja"

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 16.1.2006 19:17

^Niin aivan... Mutta onkos kellään tietoa miten ne toimii? Kait ne jotenkin sitten pelaa kun toi oma syncrokin aika hyvin molemmilla etupyörillä ruopii.

racing
-
Viestit: 129
Liittynyt: 10.5.2004 12:28

ViestiKirjoittaja racing » 16.1.2006 19:26

niin siis tarkoitin aivan" oikeata" vw motorsportin kitka lukkoa eteen vai mistä rinkuloista siellä puhutaan ?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 16.1.2006 19:32

Niin siis sulla on oikea lukko. kait se sinne menee. onko sulla lukko irrallaan?

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 16.1.2006 19:36

Väittäisin ettei etuvedon lukko käy syncroon. Lähinnä sen kulmavaihteen puolen erilaisuuden takia.
EDIT: Vähän miettii lisää, niin ei käy.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 16.1.2006 20:05

Omaa kokemusta asiasta ei ole, mutta erään volkkareiden tuninkia käsittelevässä kirjassa mainitaan kans nää messinkirenkulat (etuvetoisten yhteydessä tosin) ja kuinka niitä kannattais vaihdella kilpakäytössä kuukauden välein :). Joltain valmistajalta ilmeisesti saa (tai on saanut) jonkun prikkasetin mikä lisää sitä orggislukon pitoa jossain määrin.

http://www.quaife.co.uk/catalogue/page67.htm

Tuolla on sit noita rahamiehen optioita.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 16.1.2006 20:21

http://www.peloquins.com/products.html
Tuoltakin löytyy niin eteen kuin taaksekin. Nyt ei muuta kuin säästämään... :D

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 16.1.2006 21:15

Ne rinkulat EI ole mitään lukkoon liittyvää. 2wd lukko ei käy nelikkoon. tai käy mutta taakse ei tule vetoa.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 16.1.2006 21:33

^No malttaisitko sitten kertoa, että mitä ne rinkulat on?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 16.1.2006 22:34

http://www.peloquins.com/products_40.html

Eiks tällä kitillä saa just toho vakiolukkoon ton 40%, ja siellä ainakin on noita rinkuloita :P

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 16.1.2006 22:50

Noi rinkulathan löytyy kaikista ko. laatikoista öö 80-luvun alun jälkeen? ja niiden tarkoitus on pitää tuosta akselitumpista tuleva helinä pois. Jousihan painaa sitä kartiorengasta sinne "koloon" ja yrittää pitää stubun keskellä ja värisemättä. Aikojen alussa 020 askissa ei noita ollut ja helinää riitti. Teoriassahan tuota rengasta kovemmin junttaamalla uraan saadaan kitkaa, mutta sen vaikutus oikeasti ajossa on lähinnä korvien välissä.

Aika surkea kitkalukko kun käsin saa vetareista luistamaan. Ei ole kovin monen promillen lukko.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa