Saako dieselmoottorista noin yleensä mistään otettua alipainetta?
Tiedän että jarrutehostin jne toimivat yleensä omalla pumpulla kuten minullakin joka sijaitsee laturin päässä, tällä nyt olis meininki käyttää jotain "vacuum" tyylistä mittaria tai vastaavaa..
Dieseltuntijoille kysymys..
Valvoja: ffp jäsenet
Kun yleensä dieselissä ei ole kaasuläppää ja mikään keskimäärin ei tehtaan toimesta niin pahasti ahdista että se olisi mitattavissa millään econ mitarilla siis vaparissa.. Turboissa on joskus mittailtu jopa 0.4bar ahdistusta kun imuputki ja putsari eivät ole olleet riittäviä mutta ei nuokaan tehtaan jäljiltä.
Voi herran jestas... :-)))))))))
Mites se alipaine olisi ollut hyvä, mitä suurempi alipaine sen suurempi teho, mutta kun se ei edes bensa-autossa mene noin vaan mitä suurempi rpm (eli mitä suurempi moottorijarrutus) sen suurempi alipaine.
No dieselissä tietyissä ruiskutuspumpuissa on sähköinen lähtö, josta saa sen "kaasuläpän" asennon, jollei semmoista ole niin se on suoraan verrannolllinen kaasuvivuston asentoon ja romikselta löydät kyllä jostakin sähkö- laatkolla tai pumpulla varustetusta autosta soveliaan potikan, jka kertoo polkimen asennon.
En edes halua tietää mitä ritariässä autoa nyt ollaan rakentamassa :-)
Mites se alipaine olisi ollut hyvä, mitä suurempi alipaine sen suurempi teho, mutta kun se ei edes bensa-autossa mene noin vaan mitä suurempi rpm (eli mitä suurempi moottorijarrutus) sen suurempi alipaine.
No dieselissä tietyissä ruiskutuspumpuissa on sähköinen lähtö, josta saa sen "kaasuläpän" asennon, jollei semmoista ole niin se on suoraan verrannolllinen kaasuvivuston asentoon ja romikselta löydät kyllä jostakin sähkö- laatkolla tai pumpulla varustetusta autosta soveliaan potikan, jka kertoo polkimen asennon.
En edes halua tietää mitä ritariässä autoa nyt ollaan rakentamassa :-)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa