RP-lohkon käyttäminen virityksessä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Timppa
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.7.2003 18:01

RP-lohkon käyttäminen virityksessä

ViestiKirjoittaja Timppa » 10.1.2006 21:18

Onko RP-koneen alakerrassa muuta eroa verrattuna muihin 1,8 l-koneisiin kuin matalammat männät? Kestääkö RP:n männät vaparina virittämistä (max. 160 hp)?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 15.1.2006 12:30

RP-lohkosta puuttuvat ainakin mäntien alle ruikkivat öljysuuttimet. Tiedä sitten onko tuolla merkitystä noilla tehoilla joita olet hakemassa, riippuu myös ahdatko vai teetkö vaparia. Ahdettuun tuo RP:n pienehkö puristussuhde olisi tietysti hyvä lähtökohta.

Tietävämmät jatkakoot lohkojen muista eroista.

EDIT Luetun ymmärtäminen on välillä hakusessa; sanoithan tuossa yllä että teet vaparia... sigh.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 15.1.2006 18:23

Kampiakselit ja kiertokanget on samat 1.8 litrasissa. PG:ssä on eri kanget. 16v (KR, PL) koneissa on ne ruikkivat suuttimet, jotka jäähdyttää mäntiä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa