Miten vetoakseli irti?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

Miten vetoakseli irti?

ViestiKirjoittaja Kurdi » 4.1.2006 9:10

Eli tarkoitus ois vaihtaa oikean puolen vetarin stefa kun tahtoo vähän tiputtelevan sieltä öljyä. onko vetoakselin irrotuksessa mitään ihmeempää? tuleeko ihan nykäsemällä koko akseli laatikosta vai onko siinä jotain lukitusta tai jotain?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 4.1.2006 12:17

Vetoakseli ensin irti ja on kiinni kuudella pultilla laatikon laipassa. Laatikossa oleva laippa tais olla kuusiokolo-/torx-kantaisella pultilla (tjsp.) kiinni. KOrjatkaa jos olen väärässä!?!

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 5.1.2006 0:36

Vetari on kiinnitetty laatikon laippoihin semmoisilla tähtikolo pulteilla, eli ei torx eikä kuusio kolo vaan kaksitoista (?) kolo pulteilla, ja muistaakseni 6 kpl. siis näin ainakin g2

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 5.1.2006 6:09

Taitaapi olla vähän sekä että, tai sitten ne yleensä vaihdetaan, koska ainakin vanhemmassa kalustossa mielestäni on kuusioita. Suosiolla kannattaa hakea uudet jo valmiiksi, niin pääsee helpommalla, aina niistä on joutunut jonkun katkaisemaan, juu ja älä hae merkkiliikkeestä (n. 4-5€ kappale), vaan pulttiliikkeestä josta yhden hinnalla saa sen tusinan.

juicy
-
Viestit: 38
Liittynyt: 24.3.2004 19:00

ViestiKirjoittaja juicy » 5.1.2006 11:18

Vaihdoin vetonivelen suojakumin reilu kk sitten ja irrotin koko vetoakselin. Orkkis pultit on vissiin zxn kannalla, joista yhtä en saanu auki edes oikealla avaimella. Tilalle laitettiin kuusiokolo pultit.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa