S60 D5 KUUME

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

S60 D5 KUUME

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 2.1.2006 13:36

Iski yllättävä Volvokuume. Belgiasta tuntuu tulevan siistejä S60 D5:a. hintaa niillä tuntuu olevan 23000€.onko teillä kokemusta yleensä S60:stä. miten D5 kestää ja onko paljon tyyppivikoja. meneekö alapalloniveleitä yhtäpaljon kuin v70:ssä.

A4 on ollut minun suosikki ennen, mutta taitaa ruveta volvo antamaan vastusta. hinta taitaa olla tuonti volvolla hivenen halvempi.

No näitä kuumeita tulee ja menee. saa nähdä mikä on seuraava auto.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 2.1.2006 14:29

http://www.volvolandia.com/

Jos tuolta löytyis paremmin tietoa.

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

käyty on

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 2.1.2006 17:45

joo käyty on. mutta en saanut oikein kuvaa S60:sta. arvelin kysyä täältä tutummalta foorumilta onko kokemuksia.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 2.1.2006 19:51

Jos tuollainen "tauti" on, kannattaa hakeutua hoitoon mahdollisimman pian;-))

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 2.1.2006 20:54

itte en ainakaan autoa ostas mihin ei motonetistä varaosia saa kun tietää nuo bilian varaosa/huoltohinnat.

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 2.1.2006 21:07


jiipee
-
Viestit: 177
Liittynyt: 29.7.2003 2:05

ViestiKirjoittaja jiipee » 2.1.2006 21:38

Mitähän tuostaki linkistä oli oikein hyötyä tähän asiaan..?

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 2.1.2006 22:10

Kyllä se ihan laatu peli on. Jos tykkäät Vulvan tyylistä niin mikä ettei. Pari kertaa käyny itelläkin mielessä, mutta ei oo saanu vielä aikaseks. S60 on aika pieni sisätiloiltaan, samaa kaliiberia A4:n kanssa.

Karvinen
-
Viestit: 175
Liittynyt: 7.2.2005 12:34

ViestiKirjoittaja Karvinen » 3.1.2006 9:25

Kyllä s60 ihan hienoa kyytiä antaa. Omaan makuun myös hivenen ahdas sisältä.
On niissäkin niitä lastentauteja ollut.. Volvolandiasta löytyy juttua..
Viimeksi muokannut Karvinen, 12.3.2007 9:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 3.1.2006 9:57

Kaveri osti pari vuotta sitten S60:sen bensaturbon. Oli tuotu muistaakseni brysselistä, joku ~50tkm ajettu tuolloin. Hyvä peli se on ollut. Mukava ajettava, ja menee iha kivasti (kai siinä 2,4T:ssä joku reilu parisataa hevosta vakion on). Etupenkeillä on ihan hyvät oltavat, takana hiukka ahdasta. Ja tavaratilan luukku kun on postilaatikon kannen kokonen niin aikamoinen sovittelu saada lastenraattaat ja muut nelihenkisen perheen reissutarvikkeet mukaan jos vaikka viikonlopuksi aikoo jonnekii matkata...

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

D5

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 3.1.2006 11:53

Kävin tuossa kyselemässä paikallisessa Volvoliikkeessä. Sanoivat että suomi S60 D5 aika harvinainen. ovat yleensä V70 ne D5:t. ja sanoivat että eivät ota vaihdossa tuontiautoja. kyllä on aika tiukka kanta tuontiautoihin.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 3.1.2006 14:05

Kaverilla on tuommoinen S60 D5 joka on ollut italiassa jossain kylpylässä ilmeisesti vuokra-autona tai jotain sen suuntaista niistä dokumenteista selviää. Ihan hyvin on toiminut ainakin toistaiseksi kun kaveri on puoli vuotta sen omistanut.

Penkinlämmittimiä tulee kyllä talvella kuulemma vähän ikävä, niitä kun ei siinä ole. Pari kertaa myös kaverin perässä kesällä ajellessa on tullut huomattua että pölläyttelee mustaa savua ajoittain kun reippaammin sillä kiihdyttelee. Mittarin mukaan autolla on nyt hieman reilut 100tkm ajettu ja Volvo-liikkeessäkin tuon olivat jotenkin kuulemma varmistaneet että paikkaansa pitää. Itselläni on kuitenkin pieni epäilys noita kilometrejä kohtaan herännyt tuon savutuksen takia. Tosin en tiedä savutteleeko ne D5:t jo uutenakin.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.1.2006 14:38

kylhä ny diiselin kuuluu vähä pölläyttää. ainaki yhen tutun avensis pölläyttelee kans ihan kivasti vaik on uus ja vakio.

ajii
-
Viestit: 5
Liittynyt: 29.11.2004 17:51

ViestiKirjoittaja ajii » 3.1.2006 18:05

Faijalla on ollu kaksi D5 koneista volvoa, V70 ja S80 ja hyvin on pelannu. V70 oli ajettu vaihtoon mennessä noin 220tkm eikä tekniikka puolella ollu mitään murheita.

Ehdottomasti valitse ton D5 kaveriksi automaatin jos on vaan mahdollista niin on varmasti mukava peli ajella.

Muistelisin hämärästi et tossa faijan autossa pölläyttämisen ois aiheuttanu likainen/tukkoinen egr-venttiili.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 3.1.2006 22:00

Muistelisin hämärästi et tossa faijan autossa pölläyttämisen ois aiheuttanu likainen/tukkoinen egr-venttiili.


Onkos niitä muunlaisiakin XD

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

automaatti

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 4.1.2006 13:11

kyllä minuakin kiinnostaisi automaatti enemmän.mutta käytetyn etsijä ei voi aina valita.kunto ratkaisee eniten.volvoissa taitaa automaatit kestää hyvin toisin kuin triptronicit.eniten voimantunnetta saa kylläkin minusta manuaalilla.

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 4.1.2006 16:33

Silloin kun vanhempani olivat ostamassa s80, niin otimme "normaalin" automaatti-lootan, koska siinä geartronic-laatikossa on ollut enemmän vikoja ja itse en tykännyt sen toiminnasta. Kone on tosin bensa, mutta tietojeni mukaan sama laatikko bensoissa ja diisseleissä.

Karvinen
-
Viestit: 175
Liittynyt: 7.2.2005 12:34

ViestiKirjoittaja Karvinen » 4.1.2006 17:40

Automaatti sen olla pitäisi. Ja sillä selvä.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 4.1.2006 21:36

volvoissa taitaa automaatit kestää hyvin toisin kuin triptronicit.


Paskin ajamani automaatti löytyy volvolta. Todella hidas vaihtamaan ja ei ole edes tasainen vaihto.
Saksalaiset sentään osaa tehdä automaatteja.
Kestää tiptronikit samalla lailla jos ei paremmin, eipä taida tilastoa löytyä mistään.

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

automaatti

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 4.1.2006 22:54

tilastot kyllä harvassa. volvo taitaa käyttää paljon aisanin (japsi) automaattilaatikkoa.minun lähipiirissä ne on kyllä kestäneet hyvin.ei sen isompaa tietoa. T6:ssa se kyllä vaihto minusta verkkaisesti mutta tasaisesti.

Ffp:n sivuilla mitä olen vieraillut niin luottamus ei kyllä taida korkealla vag yhtymän automaatteihin vaisinkin kun mittarissa alkaa olla 200 tkm.

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 5.1.2006 9:42

S80:ssä ainakin 2.4 litraiseen 170 hp koneeseen yhdistettynä tuo 5 pykäläinen tomaatti on aivan surkea! Jos koittaa lähteä talvella ohittamaan, pintakaasulla ei mennä mihinkään, suuremmalla jalalla alkaa pyörät lyömään tyhjää. No, ohituspaikka meni jo... Ainoa keino turvalliseen ohitukseen on aloittaa se 15 s ennakoimalla, eli rauhallinen kiihdytys kauempaa ja viereisen kaistan auetessa samalla vauhdilla ohi.

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 5.1.2006 11:35

Se laatikko mitä T6-mallissa käytetään on aivan eri kuin näissä muissa, koska se laatikkohan on GM:n laatikoita ja 4-vaihteinen ja paljon huonompi kuin nämä muut, hidas ja näin.

MR: Paina siitä vaihdevalitsimen oikealta puolelta se W-nappi päälle, niin kummasti toimii paremmin talvella, kun ei heitä niin helposti pienempää pesään ohituksissa.

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 5.1.2006 12:33

Ilmaisin asian huonosti. Laatikko siis sekä vaihtaa liian monta pykälää pienemmälle, että tekee sen mielestäni luvattoman hitaasti. Vääntöä tuossa koneessa riittäisi kohtuulliseen kulkuun vähän pienemmilläkin kierroksilla.

E: Winter-nappi on huomioitu, ja auttaa siihen ettei kone vaihda niin nopeasti, mutta ei vaihtamisen nopeuteen.

ile
-
Viestit: 185
Liittynyt: 23.7.2003 8:08

ViestiKirjoittaja ile » 5.1.2006 13:18

Tiptronicit kyllä kestää kun niitä vain huoltaa. Esim. öljynvaihto ei ole välttämättä huolto-ohjelmassa ja sitten kun noilla veivataan kunnon metalliliisterit laatikossa tuon pari sataa vain huolloissa tarkistamalla onko tarpeeksi öljyjä niin ei ole ihme jos ei kestä.

Vielä ei ole muuta automaattia tullut vastaan kuin DSG, joka ei ollut hidas. Nyt viimeiset 6kk Tipillä ajaneena karmaisee ajatus, että löytyy vielä reilusti hitaampia laatikoita.

ps. Puhtaasti omasta mielestä (joten ei herneitä) tunnottomalla/ylitehostetulla ohjauksella maustettuna paljon kicksittömämpää, tylsempää ja harmaampaa taksilookkia löydykkään kuin S80/V70/S60-korimalleista ;)

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 5.1.2006 13:27

Vielä ei ole muuta automaattia tullut vastaan kuin DSG, joka ei ollut hidas.


Tämä on käsittämätöntä, kuinka monesti tähän vielä törmää. DSG ei ole hidas sen takia kun se on manuaaliloota.

ile
-
Viestit: 185
Liittynyt: 23.7.2003 8:08

ViestiKirjoittaja ile » 5.1.2006 13:33

Tämä on käsittämätöntä, kuinka monesti tähän vielä törmää. DSG ei ole hidas sen takia kun se on manuaaliloota.


Toki tiedossa on DSG:n toteutus. Silti miellän sen automaatiksi enemmin kuin manuksi - kuten niin tekevät valmistajatkin, jos katsoo hinnastoja/malli-infoja.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 5.1.2006 13:40

Mutta jos puhutaan vaihtamisnopeuksista niin on varmaan aika turha vertailla automatisoituja manuaalilaatikoita ja automaatteja.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 5.1.2006 15:40



Mutta jos puhutaan vaihtamisnopeuksista niin on varmaan aika turha vertailla automatisoituja manuaalilaatikoita ja automaatteja.


Taitaa mennä mersun (ns. paremmat mallit) kohdalla esim. niin, että automaatti vaihtaa jo nopeammin kuin manuaali. Jos esitteisiin on uskominen....

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 5.1.2006 18:54

Muistaakseni tuossa on kyse siitä, että mersun manuaali-laatikot eivät kestä sitä vääntöä mikä koneista saadaan ja siksi automaatit kulkevat paremmin, koska niiden kanssa voidaan ottaa tehoja enemmän.

tanttu
-
Viestit: 436
Liittynyt: 28.7.2003 0:40

ViestiKirjoittaja tanttu » 6.1.2006 2:21

golfkimmo: Perheessä on nyt menossa toinen D5 peräkkäin farmari muodossa,ensimmäinen oli manuaali ja nykyinen automaatti.On kyllä aivan julmettu ero kulkupuolessa manuaali vs automaatti.on niin vääntävä kone että ei niitä vaihteitakaan tarvi koko aikaa sorvata niin valitsisin ehdottomasti tuon manuaalin.Tuo automaatti on kyllä todella surkea,ja nyt siihen on tullut jotain vikaakin(140tkm mittarissa,ollut lähes uudesta).Manuaalina menee kyllä kuin pieni eläin lastun kera,ei tarvi tien tukkeena olla,eipä tarvi kyllä vakiollakaan.Vrt. vag-dieseleihin niin tuntuu paljon menevämmältä.
Onhan noissakin niitä tauteja ollut mutta missäpä autossa ei olisi.Kokonaisuutena ihan kelpo pirssi.Kuulin että 500Nm tuon automaatin pitäis kestää,onhan se kestänytkin mutta jotain häikkää nyt on ilmennyt.Kone kyllä kestää..
D5 kyllä lämpenee kylmissäkin olosuhteissa todella nopeasti dieseliksi,noin puolet nopeammin kuin passatti :(

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

s60 d5

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 8.1.2006 22:15

tuli tuossa tyypitettyä manuaali S60 D5. siinä on kyllä ison auton tuntu. ohjaus kyllä saisi olla vähän tarkempi.muuten pidin ihan kelpo pelinä.moottori antoi sellaista pehmyttä voimaa. oma chipattu alh tdi kyllä tuntu melkein yhtä ärtsyltä.

takapenkkitila yllätti positiivisesti.kaikki haukkuivat S60 takatiloja surkeiksi mutta minusta ne olivat ihan kohtuulliset.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 8.1.2006 23:01

Muistaakseni tuossa on kyse siitä, että mersun manuaali-laatikot eivät kestä sitä vääntöä mikä koneista saadaan ja siksi automaatit kulkevat paremmin, koska niiden kanssa voidaan ottaa tehoja enemmän.


En tiedä kulusta,mutta aika kovalla sykkeellä tuntuu tehot/väännöt jäävän välille.

http://www.rri.se/popup/popupmodeloverv ... hartsID=85

dealer
-
Viestit: 680
Liittynyt: 10.1.2004 11:57

ViestiKirjoittaja dealer » 9.1.2006 18:42

Melkoista tehonlisäystä lupaavat lastulla D5:een; + 43 kW ...

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

d5

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 9.1.2006 21:06

no huh huh 43kw.missä tällaiset tehot lupaavat.eikö siinä ala jo väännöt mennä liian kovaksi,veikkaan 500nm. alkaa vaihdelaatikko olla jo kovilla.

golfkimmo
-
Viestit: 109
Liittynyt: 25.10.2003 16:45

A4

ViestiKirjoittaja golfkimmo » 24.1.2006 20:51

Hävisi S60 kuume. tuli ostettua A4.

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 24.1.2006 21:04

Oikein. =)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 25.1.2006 0:59

aivan oikein


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa